Przesunięty przez: C77 2013-09-24, 12:07 |
HELP: T300 Problemy, usterki i takie tam ró?ne |
Autor |
Wiadomość |
asamer
Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 74 Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-07-22, 09:30
|
|
|
etac_owiec napisał/a: |
A ile ci ubyło? 1 litr moze 2 litry, a moze z 100ml?
Czy wskazania pokazuja MIN? Chyba nie. Wiec po co dolewac? |
W instrukcji jest napisane, że przy zimnym silniku poziom płynu powinien być ponad oznaczenie, a ja na zimnym mam jakieś 1,5cm poniżej.
W poprzednich samochodach też przynajmniej raz w roku trzeba było troszkę dolać, ale wiedziałem co miałem wlane, więc nie było problemu. Jako, że to jest pierwsze w życiu nowe z salonu, to mam trochę inne podejście, ale wydaje mi się, że jak pojadę na serwis, to mi po prostu doleją i skasują nie wiadomo ile. |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-07-22, 09:49
|
|
|
asamer napisał/a: | etac_owiec napisał/a: |
A ile ci ubyło? 1 litr moze 2 litry, a moze z 100ml?
Czy wskazania pokazuja MIN? Chyba nie. Wiec po co dolewac? |
W instrukcji jest napisane, że przy zimnym silniku poziom płynu powinien być ponad oznaczenie, a ja na zimnym mam jakieś 1,5cm poniżej.
W poprzednich samochodach też przynajmniej raz w roku trzeba było troszkę dolać, ale wiedziałem co miałem wlane, więc nie było problemu. Jako, że to jest pierwsze w życiu nowe z salonu, to mam trochę inne podejście, ale wydaje mi się, że jak pojadę na serwis, to mi po prostu doleją i skasują nie wiadomo ile. |
Litr koncentratu kosztuje 20 zł, wiem bo sam kupowałem do innego auta, jakies miesiąc temu |
|
|
|
|
conductor
Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz Wiek: 68 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 32 Skąd: slaskie
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-07-22, 12:51
|
|
|
Jasne, ze ubywa plynu z niewiadomych powodów, ja tez dolewam. I to własnie jakiegos dowolnego mieszalnego z innymi. Moim zdaniem powinno byc pośrodku miedzy min i max na zimnym silniku. Ja używam Dynagel 2000, każdy płyn ma te same składniki. |
_________________ CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM |
|
|
|
|
tomekrus
Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 131 Skąd: WY
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-07-22, 13:37
|
|
|
nawet jak ma te same składniki to może mieć np. inny odczyn co doprowadzi do zardzewienia układu.
generalnie uważałbym z dolewaniem "mieszalnych ze wszystkim płynów"
jak napisał etac_owiec, litr koncentratu kosztuje 20 zł i rozrabia się go 1:1 (wiec masz 2l płynu) - nie jest to chyba dużo.
jeśli jednak ubywa Ci dużo płynu to nie jest do do końca normalne. ja u siebie (obecnie 24 tys km) jeszcze nie dolewałem |
_________________ |
|
|
|
|
asamer
Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 74 Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-07-26, 08:05
|
|
|
W takim razie kupię ten koncentrat i doleję, a jak znowu będzie ubywać, to wtedy zgłoszę się do serwisu. |
|
|
|
|
sebastian264
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 144 Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-07-26, 11:36
|
|
|
Witam. Wracając do tematu klocków zakupiłem klocki firmy ATE 340zł kpl. Są to klocki z dodatkiem ceramiki dodatkowo nie pylą i nie brudzą felg i mają ponoć podwyższoną żywotność . Na innych forach sprawdzałem to opinie miały bardzo dobre więc zaryzykowałem. Jak tylko umyje samochód to sprawdzę czy felgi się brudzą czy nie. Podrawiam |
_________________ Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój) |
|
|
|
|
Adonay
Model Samochodu: Aveo T300 LT Sedan
Dołączył: 06 Lip 2013 Posty: 17 Skąd: Gliwice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-07-28, 17:45
|
|
|
Ja zapytam o szarpanie podczas zmiany biegów. Wiem, że to indywidualna sprawa umiejętności lub ich braku, ale to moje czwarte auto i inne tak nie szarpały (tego kupiłem przy przebiegu 29tys., pozostałe miały grubo ponad 100tys.,Tipo, Astra II, Fiesta - jeśli ma to znaczenie). Przy okazji - przy jakich prędkościach w mieście i w trasie zmieniacie biegi ? |
|
|
|
|
mariusz_and
Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 167 Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-07-28, 17:50
|
|
|
Z tym szarpaniem to powiem Ci że u mnie też jest zwłaszcza na pierwszym biegu z już puszczonym sprzęgłem, mi się wydaje że to kwestia małego silnika i tyle, w yarisie też szarpało ale przy ruszaniu (3 cylindrowy silnik- tak mi tłumaczyli w ASO Toyoty), myślę że nie masz czym się przejmować Co do zmiany biegów tow mieście przy prędkości 60 km/h mam 4 bieg, 5-tki nie wrzucam nawet jeśli "shift" takową zmianę sugeruje, a w trasie 5-tka pojawia się 80-90 . |
_________________ Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem |
|
|
|
|
asamer
Model Samochodu: Aveo T300 HB 86KM
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 74 Skąd: Piekary Śląskie
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-07-29, 12:06
|
|
|
Też u siebie zauważyłem to szarpanie, z początku myślałem, że to kwestia wyczucia i częsciowo tak jest, jednak z jedynki czasami ciężko ruszyć bez tego szarpnięcia, na innych biegach wystarczy przekroczyć 3tyś. obrotów i wchodzą gładko.
Druga sprawa. Hamując silnikiem czasami czuję jakbym miał skrzynię automatyczną, takie jakby lekkie przełączenia, może to te zmienne fazy rozrządu, nie wiem. W niczym to nie przeszkadza, ale jest dziwne. |
|
|
|
|
conductor
Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz Wiek: 68 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 32 Skąd: slaskie
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-07-29, 12:32
|
|
|
Panowie! nie może być mowy o szarpaniu przy tym silniku. Jeździłem takim 4 lata i nic nie szarpało. Coś musi być nie tak z ustawieniami lub układem napędowym. Zresztą żaden samochód nie jest skonstruowany tak, by szarpał, a Chevy to jednak nie mydelniczka. |
_________________ CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM |
|
|
|
|
Adonay
Model Samochodu: Aveo T300 LT Sedan
Dołączył: 06 Lip 2013 Posty: 17 Skąd: Gliwice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-07-29, 16:26
|
|
|
A to może pytanie dodatkowe - czy prawdopodobieństwo szarpnięcia wzrasta wraz z późniejszym przełączeniu biegu ? W sensie na wyższych obrotach ? Bo dzisiaj jechałem tak jak gdzieś wyczytałem, dwójka przy 20km/h, trójka przy 30 no i czwórka przy 40...ale to nie jest jazda, to toczenie się W każdym razie nie szarpało. |
|
|
|
|
kicor
Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 143 Skąd: Tychy
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-07-29, 20:15
|
|
|
pytanie czy używasz klimatyzacji? u mnie na klimie szarpie, bez jest ok. |
|
|
|
|
Adonay
Model Samochodu: Aveo T300 LT Sedan
Dołączył: 06 Lip 2013 Posty: 17 Skąd: Gliwice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-07-30, 18:30
|
|
|
Kicior, właśnie siadłem, żeby to samo napisać ! Dzisiaj jak sam wiesz na śląsku było chłodno, więc klima niepotrzebna i autko prowadziło się rewelacyjnie. Także chyba sprawa rozwiązana |
|
|
|
|
kicor
Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 143 Skąd: Tychy
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-07-30, 22:32
|
|
|
trzeba pamiętać że na klimie bardzo szybko obroty silnika spadają i jak ktoś w dolnych granicach zmienia bieg to powoduje szarpnięcie. |
|
|
|
|
mariusz_and
Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 167 Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-08-03, 19:57
|
|
|
Witam wszystkich ponownie, wiecie co dziś sprawdzałem płyn chłodniczy i u mnie też znikło trochę, tak myślę że będzie ze 200 ml, przejechałem 6 tyś. km już, więc jutro z rańca na zimno doleję i zobaczę jak będzie to wyglądać, jak coś to będzie trzeba odwiedzić ASO |
_________________ Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem |
|
|
|
|
|