Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Za du?o oleju - przebieg 1000 km !!!
Autor Wiadomość
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-08-02, 19:43   

Wito1985 napisał/a:
Czy jezeli po zgaszeniu silnika przez 5 sekund jeszcze chodzi duzy wentylator tzn ze sie dpf wypalal? Oczywiscie mialo to miejsce teraz przy 30stopniowych upalach.


Jeśli tylko ok 5 sekund to filtr się nie wypalał, po przerwaniu wypalania wentylator chodzi z minutę lub trochę dłużej. U mnie też przy wysokich temp. po zgaszeniu chodzi z 5s więc wszystko ok.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-08-02, 19:45   

Wito1985 napisał/a:
ze niby te oleje tak latwo nie traca swoich wlasciwosci.


:lol: :lol: :lol:
Jak zwykle serwis pokazał się z najlepszej strony.
Jeśli olej będzie rozcieńczony paliwem, to nawet najlepszy na świecie zmniejszy swoja lepkość proporcjonalnie do ilości dolanego paliwa.
Nie pomogą żadne dodatki w oleju, żadne najlepsze bazy olejowe.
 
     
Wito1985

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-08-02, 22:53   

Kaczy.mk napisał/a:
Tak jak pisałem w poprzednim poście - w stopce masz obrazek wskazujący moje średnie zużycia paliwa. Jak na niego klikniesz to przeniesie Cię na stronę MotoStat i pokaże szczegółowe dane. Kategorią inny oznaczyłem wypalanie DPF. W skrócie:

- najkrótszy odcinek: 92km
- najdłuższy 700km.

Póki co stan oleju mam na 3/4. Na razie nie przybywa. Co do wentylatora - najprawdopodobniej przerwałeś wypalanie Co do sprawdzenia 'zużycia oleju' przez kompa - w instrukcji jest opis jak się do tego dostać.


Teraz pokazuje mi stan oleju 91%.. a co do serwisu to i tak najlepszy tekst jaki slyszalem jak pojechalem do drugiego serwisu we Wroclawiu i zapytalem sie o wysoki stan oleju to po pytaniu pana serwisanta gdzie kupilem samochod i po mojej odpowiedzi ze w innym salonie uslyszalem..."musi sie pan przejechac z jednostajna predkoscia przy wyzszych obrotach i poziom oleju spadnie"...rece mi opadly..:)
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-08-05, 12:55   

Filtry DPF, zwłaszcza w Chevroletach sprawiają wrażenie wysoce niedopracowanych. Po pierwszej, nieplanowanej wymianie oleju w swojej Captivie wyciąłem chwasta i problemy zniknęły. Niestety w przypadku nowego samochodu może się to wiązać z utratą gwarancji.
Mniej drastycznym posunięciem jest instalacja emulatora DPF, który w razie potrzeby można łatwo zdemontować, auto zachowuje fabryczną funkcjonalność i nie traci gwarancji. Emulatory niestety nie eliminują całkowicie przypadłości bo proces wypalania dalej zachodzi - tyle , że ponoć rzadziej i krócej trwa.
 
     
Max73 
Max73

Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-08-06, 13:07   

Wito1985 napisał/a:
Ja tez mam w swoim podwyzszony stan oleju przy przebiegu 2500km, bylem w ASO i powiedzieli ze przy maksymalnym poziomie jeszcze nie ma co panikowac i ze niby te oleje tak latwo nie traca swoich wlasciwosci..sam juz nie wiem...co ile wam sie wypala dpf? Bo ja robie do pracy codziennie ok 57km i to nie przez miasto i mam wrazenie ze filtr wypala sie co 300km.. Czy jezeli po zgaszeniu silnika przez 5 sekund jeszcze chodzi duzy wentylator tzn ze sie dpf wypalal? Oczywiscie mialo to miejsce teraz przy 30stopniowych upalach.

A i jeszcze powiedzieli mi w ASO zeby sprawdzac w Menu procent zuzycia oleju bo niby komputer wyciaga jakas srednia arytmetyczna w ktorej bierze pod uwage przerwane cykle wypalania, styl jazdy i inne parametry i okresla w jakim stopniu olej jest zuzyty..


używacie ciągle stwierdzenia "mam wrażenie że DFP się wypala...". Z tego co wiem operacja wypalania filtra cząstek stałych sygnalizowana jest zapaleniem odpowiedniej kontrolki na tarczy prędkościomierza.
_________________
Max
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-08-06, 13:19   

Max73 napisał/a:
używacie ciągle stwierdzenia "mam wrażenie że DFP się wypala...". Z tego co wiem operacja wypalania filtra cząstek stałych sygnalizowana jest zapaleniem odpowiedniej kontrolki na tarczy prędkościomierza.


Kontrolka świeci tylko wtedy gdy nie udały się wypalania automatyczne (inicjowane przez sterownik) i poziom 'zapchania' filtra sadzą jest na tyle wysoki że może dojść do jego zapchania jeśli proces zostanie przerwany. Filtr wypala się również bez informowania o tym kierowcy (sterownik zwiększa dawkę paliwa by zwiększyć temperaturę w wydechu) - można to zaobserwować na kilka sposobów. Jeśli masz wyświetlacz UpLevel to na postoju, spalanie chwilowe, podawane w l/h będzie w graniach 5-8l. Podczas jazdy spalanie też jest zdecydowanie wyższe (2-3x), auto trochę bardziej szarpie, czuć (np. w korku) charakterystyczny zapach który można porównać do palonego plastiku, podczas przyspieszania (ostrego) można zauważyć biały dym z wydechu, obroty jałowe są wyższe (o 100-150obr). Filtr może się też wypalać pasywnie tzn. podczas szybkiej i długiej jazdy np autostradą . Wówczas temperatura w wydechu jest na tyle wysoka że dzięki reakcjom chemicznym, filtr DPF sam się oczyszcza.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
Max73 
Max73

Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-08-06, 13:44   

no chyba,że taka filozofia jest tej kontrolki. sprzedawca może za słabo wyartykułował że jej zapalenia to stan "nadzwyczajny" poza standardowymi procedurami wypalania
_________________
Max
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-08-06, 14:12   

Max73 napisał/a:
sprzedawca może za słabo wyartykułował że jej zapalenia to stan "nadzwyczajny" poza standardowymi procedurami wypalania


Max gdzie kupowałeś swojego Cruzaka? przyznaj się :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-08-06, 14:17   

Max73 napisał/a:
no chyba,że taka filozofia jest tej kontrolki. sprzedawca może za słabo wyartykułował że jej zapalenia to stan "nadzwyczajny" poza standardowymi procedurami wypalania


Sprzedawca ma sprzedać a nie dobrze poinformować klienta :mrgreen: W instrukcji (str. 110) jest stosowny (choć lakoniczny) wpis odnośnie filtra, cyt:

Kod:
Filtr ten usuwa szkodliwe cząstki stałe ze spalin. Wyposażony jest w funkcję automatycznego czyszczenia, która uaktywnia się samoczynnie podczas jazdy. Czyszczenie odbywa się przez spalenie cząstek sadzy w wysokiej temperaturze. Procedura ta jest przeprowadzana automatycznie w określonych warunkach jezdnych i trwa maksymalnie 25 minut.  W trakcie czyszczenia filtra może wzrosnąć zużycie paliwa. Ponadto z układu wydechowego może się wydobywać nietypowy zapach i dym. W niektórych sytuacjach, np. podczas pokonywania krótkich odcinków, samoistne oczyszczenie filtra nie jest możliwe.

Jeśli wymagane jest oczyszczenie filtra, a funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziałała, będzie migać lampka kontrolna %. Należy wtedy kontynuować jazdę, utrzymując prędkość obrotową silnika powyżej 2000 obr./min. W razie potrzeby należy zredukować bieg. Czyszczenie filtra cząstek stałych rozpocznie się automatycznie. Zatrzymywanie się lub wyłączanie silnika podczas procedury czyszczenia jest niewskazane.

Przestroga: Jeśli procedura czyszczenia zostanie przerwana więcej niż raz, występuje duże niebezpieczeństwo poważnej awarii silnika.

Czyszczenie filtra trwa krócej w przypadku jazdy z wyższą prędkością obrotową silnika i z większym obciążeniem. Lampka kontrolna % gaśnie po zakończeniu samooczyszczania
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
Max73 
Max73

Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-08-06, 14:55   

no i bądź tu mądry i zwracaj uwagę na dym z rury wydechowej tym bardziej jak jedziesz - może system lusterek? :-)
poważnie, to informacja odnośnie konsekwencji przerwania procesu wypalania, o którym użytkownik może nie wiedzieć (bez włączenia kontrolki), jest niepokojąca..
pozdrawiam
_________________
Max
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-08-06, 15:02   

Max73 napisał/a:
no i bądź tu mądry i zwracaj uwagę na dym z rury wydechowej tym bardziej jak jedziesz - może system lusterek? :-)
poważnie, to informacja odnośnie konsekwencji przerwania procesu wypalania, o którym użytkownik może nie wiedzieć (bez włączenia kontrolki), jest niepokojąca..
pozdrawiam


Teoretycznie, przynajmniej Ja to tak rozumiem, przestroga dotyczy przerwania procesu wtedy, gdy lampka się pali, a nie wtedy gdy zachodzi w wersji 'niejawnej'. Jednak przerwanie tego niejawnego ma właśnie taką konsekwencje jak opisałem na początku wątku - w trybie ekspresowym 'przybywa Ci oleju' (pisze potocznie bo olejem tego już nazwać nie można).
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
Max73 
Max73

Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-08-07, 12:51   

... wysoce prawdopodobne
_________________
Max
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: