?wiat?a do jazdy dziennej |
Autor |
Wiadomość |
darekst
Model Samochodu: spark
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 22 Skąd: Wadowice
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-19, 18:52 światła do jazdy dziennej
|
|
|
Jak założyć światła do jazdy dziennej w sparku M300 ? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-21, 11:55
|
|
|
Może nie odpowiadam dokładnie na Twoje pytanie, ale przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?
Chodzi mi o koszt zakupu, ewentualne "zniszczenie" oryginalnego designu przedniej części samochodu, ewentualne koszty ponownego montażu lamp (niestety te tańsze lampy nie zawsze są trwałe) |
|
|
|
|
darekst
Model Samochodu: spark
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 22 Skąd: Wadowice
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-21, 19:11
|
|
|
To jest argument żeby o tym przestać myśleć:-) |
|
|
|
|
czaki163
FSOholik
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-21, 21:37
|
|
|
esjot napisał/a: | Może nie odpowiadam dokładnie na Twoje pytanie, ale przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?
Chodzi mi o koszt zakupu, ewentualne "zniszczenie" oryginalnego designu przedniej części samochodu, ewentualne koszty ponownego montażu lamp (niestety te tańsze lampy nie zawsze są trwałe) |
Dodałbym jeszcze znikomą oszczędność wynikającą z montażu świateł do jazdy dziennej (żarówki, paliwo ) |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-21, 22:13
|
|
|
Wydaje mi się, że jeśli dzienne można ładnie zamontować i nie psują wyglądu, to czemu nie.
Ale argumentem w takim przypadku był by wygląd, odróżnienie się od innych samochodów, może zachcianka właściciela, ale raczej nie obniżenie kosztów
Ja myślałem o montażu w moim lacetti, robiłem próby (virtual tuning) w gimpie i nie widziałem możliwości (przynajmniej moim zdaniem) ładnego wpasowania dziennych. Z tego też powodu zrezygnowałem.
A na palące się żarówki znalazłem inny sposób - kupiłem żarówki typu longlife (Bosch daytime)
darekst napisał/a: | To jest argument żeby o tym przestać myśleć:-) |
Daj znać co zdecydowałeś |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-08-21, 22:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
czaki163
FSOholik
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-22, 20:02
|
|
|
Jeśli ma być to po prostu dodatek (bajer) to ok. Osobiście też nie widzę w tym nic złego. Dobija mnie po prostu wiara niektórych ludzi w super oszczędność. która mają przynosić tego typu światła. |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
|
Novy81
F1
Model Samochodu: Lacetti 1.6 Kombi LPG
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-08-25, 19:53
|
|
|
Energia do zasilania wszystkich lamp nie bierze się z niczego, alternator jest bardziej obciążony co przekłada się na większe spalanie o około 0,2 l na 100km. Dla mnie ważniejszą kwestią jest rzadsze przepalanie żarówek ( światła mijania )i ich późniejsza wymiana a w np. w Lacetti trzeba wyjmować lampy, potem przydało by się ustawić je na stacji diagnostycznej... najważniejsze że jeżdżąc na światłach do jazdy dziennej oszczędzamy odbłyśniki w lampach.
Coraz więcej aut jeździ na ledach ale kurka wodna spora ich część na takich chyba za 30 zł takie światła widać dopiero jak auto zbliży się na odległość ok 20m powinni seryjnie zabierać dowody rejestracyjne za takie światła. Na dobre ledy trzeba trochę wydać a niestety z trwałością jest różnie i jest sporo podróbek. Alternatywą jest DRL oparty o zwykłą żarówkę ale tu jest już ograniczenie w kształtach i wymiarach. |
|
|
|
|
czaki163
FSOholik
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-26, 00:43
|
|
|
Cytat: | Energia do zasilania wszystkich lamp nie bierze się z niczego, alternator jest bardziej obciążony co przekłada się na większe spalanie o około 0,2 l na 100km |
Wiesz są też inne sposoby oszczędności paliwa ( w dodatku darmowe) np. wywalenie z auta zbędnych rzeczy (choćby z bagażnika), kontrola ciśnienia w kołach.
Proszę powiedz skąd wziąłeś wartość 0.2L/100km?
Novy81 napisał/a: | Dla mnie ważniejszą kwestią jest rzadsze przepalanie żarówek ( światła mijania )i ich późniejsza wymiana a w np. w Lacetti trzeba wyjmować lampy, potem przydało by się ustawić je na stacji diagnostycznej... najważniejsze że jeżdżąc na światłach do jazdy dziennej oszczędzamy odbłyśniki w lampach. |
Co ile przepalają Ci się żarówki?
W moim aucie żarówki wytrzymują od roku do półtorej. Raz zdarzyło się, że żarówka straciła jasność myślenia po 3 miesiącach (Wyprawa na ryby - dziury na polnej drodze takie, że można by w nich PKiN schować). Generalnie nawet jak nie wyjmujesz lampy powinieneś ustawić światła (każda żarówka jest inna - nawet pochodząca od tego samego producenta). Aby ustawić światła nie trzeba jeździć po stacjach diagnostycznych. Wystarczy kawałek ściany.
Jaki przebieg ma Twoje auto?
Mój Lacetti (rocznik 2006) niedawno osiągnął 77.000 km. Około 95% tego przebiegu na włączonych światłach mijania. jedyne co się zużyło po za 3 kompletami żarówek (za bagatela 70zł) to klosze lamp ( zmatowienie). Choć w gruncie rzeczy ciężko nazwać to zużyciem gdyż bez problemu da się przywrócić je do stanu pierwotnego.
Novy81 napisał/a: | powinni seryjnie zabierać dowody rejestracyjne za takie światła. Na dobre ledy trzeba trochę wydać a niestety z trwałością jest różnie i jest sporo podróbek. Alternatywą jest DRL oparty o zwykłą żarówkę ale tu jest już ograniczenie w kształtach i wymiarach. |
Skoro nie potrafią skutecznie walczyć z posiadaczami HIDów, Zenonów i innego badziewia to i z tym nic nie zrobią. |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
|
Novy81
F1
Model Samochodu: Lacetti 1.6 Kombi LPG
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-08-26, 04:24
|
|
|
czaki163 napisał/a: |
Proszę powiedz skąd wziąłeś wartość 0.2L/100km? |
Czytałem jakiś artykuł z tym związany, ktoś obliczył jak to obciążenie przekłada sie na zużycie paliwa. 55w x2 + 5w x4 = 130w. Od tego trzeba odjąć DRL. Jak pisałem wyżej za darmo nic nie ma. Wystarczy odpalić auto, włączyć światła i da się zauważyć chwilowy wzrost obciążenia silnika po obrotach.
czaki163 napisał/a: | Co ile przepalają Ci się żarówki? |
Auto posiadam od Marca tego roku więc sie nie wypowiem, jednak poprzedni właściciel zamontował DRL bo twierdził że dość często. Dla wyjaśnienia nie używam moich DRL ( nie montowanych przeze mnie ) bo niestety jedna lampa kaput. Nie wiem co to za firma i ile były używane. Światło dawały fajne
czaki163 napisał/a: | Jaki przebieg ma Twoje auto? |
87.000 km Końcówka 2006
czaki163 napisał/a: | Mój Lacetti (rocznik 2006) niedawno osiągnął 77.000 km. Około 95% tego przebiegu na włączonych światłach mijania. jedyne co się zużyło po za 3 kompletami żarówek (za bagatela 70zł) to klosze lamp ( zmatowienie). Choć w gruncie rzeczy ciężko nazwać to zużyciem gdyż bez problemu da się przywrócić je do stanu pierwotnego. |
W poprzednim moim aucie dało się zauważyć zużycie odbłyśników ale miało już prawie 13 lat.
czaki163 napisał/a: | Skoro nie potrafią skutecznie walczyć z posiadaczami HIDów, Zenonów i innego badziewia to i z tym nic nie zrobią. | HID-y już tak nie straszą jak kiedyś, przynajmniej tak zauważyłem że tego jest mniej. Auta ze słabymi ledami są / powinny być traktowane jak jazda bez świateł a i dociekliwy policjant do homologacji na pewno się przyczepi. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-26, 07:08
|
|
|
Novy81 napisał/a: | Dla wyjaśnienia nie używam moich DRL ( nie montowanych przeze mnie ) bo niestety jedna lampa kaput. Nie wiem co to za firma i ile były używane. |
To jest włąsnie ten argument na nie o którym pisałem. Powiem Ci, że to się dziej niezależnie od ceny za lampy. Znajomemu w ciężarówce zepsuły się osramy
A dzienne takie, żeby świeciły są droższe niż kilka kompletów żarówek |
|
|
|
|
Novy81
F1
Model Samochodu: Lacetti 1.6 Kombi LPG
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-08-26, 18:53
|
|
|
esjot napisał/a: | Novy81 napisał/a: | Dla wyjaśnienia nie używam moich DRL ( nie montowanych przeze mnie ) bo niestety jedna lampa kaput. Nie wiem co to za firma i ile były używane. |
To jest włąsnie ten argument na nie o którym pisałem. Powiem Ci, że to się dziej niezależnie od ceny za lampy. Znajomemu w ciężarówce zepsuły się osramy
A dzienne takie, żeby świeciły są droższe niż kilka kompletów żarówek |
Zgadzam się z Tobą ogólnie ledy mają być trwałe ale w autach są z tym problemy, dlatego najbardziej chciał bym zamontować DRL oparty o tradycyjną żarówke |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-28, 09:24
|
|
|
Novy81 napisał/a: |
czaki163 napisał/a:
Proszę powiedz skąd wziąłeś wartość 0.2L/100km?
Czytałem jakiś artykuł z tym związany, ktoś obliczył jak to obciążenie przekłada sie na zużycie paliwa. 55w x2 + 5w x4 = 130w. Od tego trzeba odjąć DRL. Jak
pisałem wyżej za darmo nic nie ma. Wystarczy odpalić auto, włączyć światła i da się zauważyć chwilowy wzrost obciążenia silnika po obrotach. |
Żeby rozwiać trochę wątpliwości przepisałem z testu motoru o ile wzrasta zużycie paliwa na światłach mijania w stosunku do świateł dziennych (wypisałem tylko samochody żarówkami, nie ksenonami)
Seat Toledo 1.6 TDI (H7)
jazda miejska 0,13l/100km
trasa 0,06l/100km
Skoda Octawia 1.9TDI (H4)
jazda miejska 0,2l/100km
trasa 0,08l/100km
Peugeo 206GTI 1.6 turbo (H7)
jazda miejska 0,06l/100km
trasa 0,03l/100km |
|
|
|
|
mrrocky
Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Gdynia
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-08-28, 11:20
|
|
|
To sa wartosci na poziomie bledu pomiarowego
Wiekszosc kierowcow nie sprawdza cisnienia w oponach a tam mozna zyskac wiecej niz 0,2l/100km Nie wspominam juz o serwisowaniu auta gdzie duzo osob jezdzi puki nie stanie, nie przejmujac sie ze moc jakby troche spadla |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-05-28, 21:35
|
|
|
No więc w końcu założyłem światła dzienne w Sparku żony ( OKRĄGŁE 7cm 510HP NSSC ). Chciałem też założyć w Cruzie ale po doświadczeniach ze Sparkiem już mi przeszło .
Wybór padł na NSSC bo są okrągłe, dość tanie, mają dość dużą średnicę ( z załączonym kołnierzem ) i jako nieliczne okrągłe mają europejską homologację. Lampy wylądowały w miejscu halogenów. Z montażem nie było problemu, aczkolwiek trzeba było zakupić nowe maskownice halogenów. Oryginalne maskownice ( z wersji bez halogenów ) są zaślepione na stałe ( sklejone ) i po przycięciu wyglądają dość paskudnie. Cyrk się zaczął przy podłączaniu. Okazało się, że w Sparku nie ma opcji wyłączenia automatu uruchamiającego światła mijania po uruchomieniu silnika.
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3681
Trzeba było wlutować dwa dodatkowe przekaźniki w płytkę drukowaną w samochodzie ( 5 godzin pracy elektryka ) .
Podsumowując: całkowity koszt tej imprezy ok. 1000 zł
http://www.fotosik.pl/pok...51e3cba4eb.html |
|
|
|
|
ŁukaszP
Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Żyrardów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:17
|
|
|
berpa napisał/a: | rzeba było wlutować dwa dodatkowe przekaźniki w płytkę drukowaną w samochodzie ( 5 godzin pracy elektryka ) . |
Mozesz powiedziec cos wiecej odnosnie tej modyfikacji, byc moze to samo da rade zrobic w Cruzie? |
|
|
|
|
|