Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:09
Problemy w Cruze 1.8 z LPG
Autor Wiadomość
robszo

Model Samochodu: Cruze Sedan LT+ '12
Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: GLIWICE
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-08-14, 20:24   

Will napisał/a:
Na pytanie co ma LPG do ESP wytłumaczono w ASO, że po spadku mocy komputer pokładowy odłącza układ ESP. Nie wie co ma piernik do wiatraka, ale taka odpowiedź podał pracownik ASO.


Zobaczę co do powiedzenia w twej kwestii mają panowie z "mojego" ASO.


Will napisał/a:
10 dni czekania na nowy komputer i wymianę na gwarancji.

No to mnie pocieszyłeś ... a jeśli diagnoza była nietrafna to będę w sumie czekał drugie tyle na np. wtryskiwacz gazu.
Jedno wiem, że po odebraniu samochodu jadę do Czakramu w Mysłowicach na regulację i weryfikację poprawności montażu instalacji. I stąd też moje pytanie - czy regulację wykonują na "sucho" czy też w ruchu? Przyznam, że na gazie po regulacjach w ASO samochód był słabszy niż na benzynie (ciężko mu było pod górkę powyżej 120 km/h).
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-08-15, 10:16   

Ja byłem w Mysłowicach na regulacji bo ASO nie potrafiło tego zrobić należycie (ciagle paliła sie kontrolka Engine Check podczas jazdy na gazie).
Wstępnie robia weryfikację instalacji pod maską, sprawdzaja czy jest wszystko podłączone tak jak trzeba, następnie jest wstępna kalibracja na miejscu, pozniej zabieraja auto na jazde z podlaczonym komputerem non-stop i dogrywaja konfiguracje w ruchu, tak okolo 30 minut to trwa. Łacznie wizyta trwala godzinkę z groszem.
Od tego dnia 0 problemów z Gazem :) az milo jezdzic.
A ASO wkrecalo ze jest cos nie tak z jakimis emulatorami i innymi pierdolami a jak sie okazalo byla to tylko i wylacznie kwestia konfiguracji instalacji gazowej tak jak trzeba.
Do Myslowic zostalem zaproszony przez Czakram po interwencji w Chevrolet Polska (moja cierpliwosc po prostu sie skonczyla po 5 wizytach w ASO z tym samym problemem).
_________________
 
     
piotr1989 
Piotr-Iceman


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 83
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2013-08-15, 15:54   

Ja pozbyłem sie problemu kontrolki silnika po regulacji gazu i założeniu emulatora pod maską i oczywiscie poziom benzyny musi być w miare wysoki zeby nie wystąpił ten problem.

Z ciekawostek ostatnio wymienili mi na gwarancji reduktor od gazu bo zaczął mi po 16 miesiącach zaczął troszkę przepuszczać gaz :)
 
     
scoroop

Model Samochodu: Cruze po FL, LTZ, 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Poznań
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 11/13
 84%
Wysłany: 2013-08-20, 16:02   

zbliza mi sie roczny przeglad i temat gazu bede musial chyba w ASO nadac. ostatnio delikatnie czuje gaz jak wysiadam z auta po jezdzie takze tez cos mi sie rozszczelnilo. poza tym mam wrazenie ze po regulacji ktora mialem zdaje sie w marcu cos mi sie lekko "rozregulowalo" znowu bo auto jakby wiecej palilo i miewa lekkie szarpniecia zwlaszcza na trojce... szczerze mowiac Cruze to pierwsze auto, ktore ma tyle problemow z gazem, a z kilkoma mialem juz do czynienia w sposob blizszy lub dalszy...
 
     
piotr1989 
Piotr-Iceman


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 141KM LPG BRC LT+PREMIUM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 83
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2013-08-21, 10:33   

scoroop napisał/a:
zbliza mi sie roczny przeglad i temat gazu bede musial chyba w ASO nadac. ostatnio delikatnie czuje gaz jak wysiadam z auta po jezdzie takze tez cos mi sie rozszczelnilo. poza tym mam wrazenie ze po regulacji ktora mialem zdaje sie w marcu cos mi sie lekko "rozregulowalo" znowu bo auto jakby wiecej palilo i miewa lekkie szarpniecia zwlaszcza na trojce... szczerze mowiac Cruze to pierwsze auto, ktore ma tyle problemow z gazem, a z kilkoma mialem juz do czynienia w sposob blizszy lub dalszy...



witam

Mi pierwszy przegląd gazu zajął jakies 45min w czakramie w warszawie kosztował 100zł i bardzo miła obsługa

Myslę że od razu niech sprawdzą ci taką specjalną pianką wszystkie przewody na zgaszonym i odpalonym autku mi ulatniał sie gaz z reduktora jest tam podobno taka membrana która u mnie zaczeła przepuszczać gaz i nie zależnie od tego czy autko było zapalone czy stało sobie wyłączone uciekał gaz oczywiscie przy szybkiej jeździe dużo więcej co skutkowało tym ze przez klimę do autka zasysało i przez nawiewy dostawał się do samochodu co skutkowało bólem głowy i szybko przełączałem na benzynkę.

Co najważniejsze na przeglad dobrze by było żebys podjechał do stacji obsługi asistance czakram bo tylko tam ewentualnie na gwarancji wymienią ci jakas zepsutą częsć w zwykłym serwisie odeslą cię do serwisu z asistance są wypisane na końcu książeczki czakramowej albo na stronie

Pozdrawiam :)
 
     
scoroop

Model Samochodu: Cruze po FL, LTZ, 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Poznań
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 11/13
 84%
Wysłany: 2013-08-21, 14:20   

a no to u mnie nie zasysa gazu do wnetrza. z tego wniosek ze to cos innego. tak zrobie - mam juz wyczajony czakram w poznaniu. swego czasu bujalem sie z ASO ale tam nie maja zielonego pojecia o tym co robia. dosc powiedziec ze moj cruze mimo rzekomej "regulacji" gazu w ASO zostal zdiagnozowany przez czakramowcow jako jezdzacy na ustawieniach domyslnych ;)

przy okazji - wciaz mam lekkie "dziury" mocy zwlaszcza na 3 biegu - przy ok 3 i 4 tys obrotow... dlugo myslalem ze to kwestia dotarcia auta ale mam 10 tys. przejechane a wciaz wystepuja - i na gazie i na benzynie przy czym na gazie sa duzo bardziej widoczne. i o tym nie omieszkam wspomniec na zwyklej wizycie w ASO na rocznym przegladzie...
 
     
tymex 
Tymex

Model Samochodu: Cruze 1.8
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Toruń
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2013-09-10, 11:14   

Witam wszystkich na forum.
Od jakiegoś czasu zaglądam na forum ale dopiero teraz chciałbym przedstawić mój problem z LPG i ASO z Lubicza k. Torunia.

W 2012 w sierpniu kupiłem nowego Chevroleta Cruze 1.8 przystosowanego do instalacji gazowej.
Po około 3 miesiącach jazdy na benzynie, przy przebiegu około 3000km, zamontowałem instalację gazową. Aby nie stracić gwarancji zdecydowałem się na montaż w ASO gdzie kupiłem samochód. Instalacja miała kosztować 4000zl, ostatecznie po rabacie zapłaciłem 3500zl.

Niestety praktycznie od samego początku są problemy z instalacją.

Zaczęło się od kontrolki check engine, która zapalała się po jakimś czasie jazdy na gazie. Kilka razy byłem na regulacji. Na jakiś czas to pomagało. Później, zimą w czasie jazdy na gazie samochód gasł, np. gdy dojeżdżałem do skrzyżowania. Były kolejne wizyty w ASO na regulacje. Przyszła w końcu wiosna i w sumie ten problem się skończył, ale wrócił problem z check engine i z mało płynną jazdą. Samochód podczas przyspieszania szarpał, zwłaszcza na 2 biegu.

W sumie to od paru ostatnich miesięcy kontrolka cały czas się świeci. W ASO stwierdzili że błąd wynika ze złej mieszanki gazu i prawdopodobnie jest to wina złego gazu, który tankuje. Tak czy siak mieli coś z tym zrobić. Błąd generowała sonda lambda za katalizatorem. Po kilku nieudanych próbach regulacji postanowili w czerwcu wymienić wtryskiwacze. Po wymianie, nie minęły 2 dni a check znowu się zapalił. Stwierdzili, że sonda lambda jest przepalona. Wymienili sondę. Minął tydzień i check znowu się zapalił. Wymienili drugi raz tą samą sondę. Minął kolejny tydzień i check znowu się zapalił. W końcu chłopaki z ASO stwierdzili że to wina instalacji i wymienili praktycznie całą instalację na nową, oprócz butli i jakiś przewodów. Niestety, minęły 2 dni i check znowu się zapalił. W związku z tym w ASO doszli do wniosku że katalizator jest do wymiany. Wsadzili mi nowy katalizator ale to też nic nie dało i po 2 dniach jazdy check znowu się zapalił.

Temat próbuję załatwić już od paru miesięcy. Niestety ciągle żadnych efektów.
Głównym problemem jest ten zapalony check. Sama jazda jest OK. Samochód ma teraz przejechane niecałe 13 tys.km

Najciekawsze jest to, że ASO zamontowało mi instalację firmy STAG, a z tego co wiem Chevrolet montuje BRC. Mało tego, montaż tej instalacji nie przeprowadzili gazownicy z autoryzowanego serwisu firmy STAG, który mieści się w Lubiczu przy ul Orszta 11 tylko jakiś gazownik, który robi to samo za 1/3 mniej i ma swój warsztat parę domów dalej na tej samej ulicy. W związku z tym nie mogę na gwarancji podjechać do autoryzowanego serwisu STAG tylko muszę jeździć do ASO, które nie zna się na LPG a oni z kolei do jakiegoś innego gazownika. O tym aby gdzieś w trasie na gwarancji podjechać do jakiegoś warsztatu z usterką LPG również mogę zapomnieć.
Niestety dowiedziałem się o tym wszystkich niedawno, jak zacząłem dopytywać się o szczegóły montażu i po kilku telefonach do innych gazowników.


Proszę o jakieś opinie i uwagi na ten temat. Co można z tym zrobić?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-09-10, 11:59   

wiesz kolego z tego co napisałeś to Twoje ASO odwaliło jakąś partyzantkę tzn. w brew woli Chevroleta zamontowali LPG zewnętrznej firmy - pewnie nie byłoby w tym nic złego bo GVO na to pozwala gdyby nie to że gazownik z którym współpracują to partacz. Ku pocieszeniu ja też nie montowałem swojego gazu w ASO tylko w zewnętrznym (sprawdzonym) serwisie i mimo, że auto mam na gwarancji wszystko chodzi tak jak trzeba - a gwarancja jest zachowana z wyłączeniem teoretycznym bloku silnika. Wiesz osobiście uważam, że skoro ASO nie potrafi sobie poradzić z tym problemem to zaproponuj aby wymontowali Tobie tą instalację, która pracuje niewłaściwie i zamontuj albo instalację polecaną przez Chevroleta czyli BRC (oczywiście wtedy w ASO) lub lepszą instalację LPG(firmy nie podaję żeby nie było) i prawdopodobnie problem będziesz miał z głowy. Gdyby ASO się na to nie zgodziło to sprawę zgłoś do Chevroleta Polska - oni z chęcią zajmą się tą partaniną (być może odbiorą za taką akcję autoryzację bo to się w głowie nie mieści)
Trzymaj się i zbieram wszystkie możliwe kwity!!!!
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-09-10, 12:00   

tymex napisał/a:
Proszę o jakieś opinie i uwagi na ten temat. Co można z tym zrobić?


Może nie dam Ci porady technicznej, ale widzę u Ciebie problem z wyegzekwowaniem naprawy gwarncyjnej + ewentualnie nieprawidłowy montaż. Polecam udać się do rzecznika konsumenta w Twoim mieście. Porady prawne są za darmo, dodatkowo zajmują się mediacją pomiędzy Tobą i zakładem montującym.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-09-10, 12:17   

kolego tymex zapomniałem dodać - niech wymontują TObie obecną instalację LPG i zwrócą za nią 100% kosztów....
 
     
tymex 
Tymex

Model Samochodu: Cruze 1.8
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Toruń
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2013-09-10, 12:59   

Dzięki za odpowiedzi, jutro mam zamiar do nich podjechać. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-09-10, 13:19   

tak czy siak prawidłowo zamontowany (dobrany) gaz do cruza z silnikiem 1.8 nie ma prawa sprawić problemów. bo to co wyczytałem u Ciebie że gaz słabej jakości to myślałem że padnę....czyżby ASO nie wiedziało że gaz w Polsce spełnia odpowiednie normy a skoro twierdzą że niby on jest zły to niech to udowodnią.....
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2013-09-13, 18:30   

endriu333 napisał/a:
tak czy siak prawidłowo zamontowany (dobrany) gaz do cruza z silnikiem 1.8 nie ma prawa sprawić problemów. bo to co wyczytałem u Ciebie że gaz słabej jakości to myślałem że padnę....czyżby ASO nie wiedziało że gaz w Polsce spełnia odpowiednie normy a skoro twierdzą że niby on jest zły to niech to udowodnią.....


Ja odebrałem swojego cruza 1.8 HB z salonu z zamontowaną przez dilera inst. BRC w czerwcu 2012r. Przejechałem do dzisiaj niewiele, bo tylko 11000 tys., ale od tej pory nigdy nie było żadnej regulacji przy gazie a silnik sprawuje się bardzo dobrze, z początku silnik trochę mulił, na benzynie też, ale w miarę przejechanych kolejnych setek kilometrów silnik nabierał wigoru i nadal nabiera. Zupełne obce mi są problemy z inst. gazową, o których niektórzy piszą. Wiem też, że ASO montując mi instalację BRC nie regulowali składu mieszanki w trakcie jazdy tylko wgrali " gotowca" otrzymanego od firmy Czakram z Tarnowa. Czakram po testach na swoich hamowniach opracował gotowy soft do inst. BRC do Cruze i od ponad roku jest dostępny we wszystkich stacjach ASO.
Myślę, że problemem w/w zjawiska jest nieumiejentny montaż inst. przez niektóre st. ASO i nieodpowiednia regulacja innych części inst. mam tu na myśli regul. odpowiedniego ciśnienia gazu w reduktorze, ustawienie odpowiedniego progu ciśnienia przełączania LPG/PB, długość przewodów gazowych listwa / kolektor ssący, wywiercenie w odpowiednim miejscu otworów do zamontowania wtryskiwaczy w kolektorze ssącym itp. bo Czakram za nich tego nie zrobi.
 
     
michalkurpisz 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT + gaz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 25
Skąd: Leszno
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-09-16, 12:24   

Z racji, ze jest to moj pierwszy post chcialbym sie serdecznie ze spolecznoscia forum Chevroleta przywitac :-)

Mam 2 pytania:
1. Czy ktorys z forumowiczow mial takie cos, ze jadac na gazie i puszczajac noge z pedalu gazu to wtedy autem raz szarpnie? Popczas przyspieszania jest wszystko ok, tylko jak spuszcze noge z pedalu gazu to w tym momencie mi zawsze raz szarpnie.
Na benzynie jest wszystko ok.

2. Czy to normalne, ze na zimnym silniku (zaraz po odpaleniu samochodu) naciskajac na guzik przelaczenia na gaz w silniku cos "klekocze"? Dopiero jak rozgrzeje sie silnik i przelacza sie na gaz, klekot ustaje. Czy cos z instalacja moze byc nie tak, czy to sa normalne objawy (np. sprawdzania temperatury, czy mona sie juz przelaczyc na instalacje gazowa)?

Pytam, poniewaz mam mozliwosc zakupu Cruzea LT, 2010 rok z Niemiec, z "fabryczna" instalacja gazowa (zarowno Chevy, jak i instalacja sa jeszcze 2 lata na gwarancji) w dosc atrakcyjnej cenie. Podczas ogledzin i jazdy probnej zauwazylem wlasnie te 2 sprawy. Co dziwne - wyczytalem z watku, ze oficjalnie instalacja powinna byc od BRC, a tam z tego co pamietam jest instalacja jakies firmy na S... (no i ciagle wyskakuje CHECK ENGINE, ktorym niby nie mam sie przejmowac).

Fajnie, gdyby ktos mogl cos doradzic :-)

Pozdrawiam
Michal
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-09-16, 12:31   

michalkurpisz napisał/a:
Z racji, ze jest to moj pierwszy post chcialbym sie serdecznie ze spolecznoscia forum Chevroleta przywitac :-)

Mam 2 pytania:
1. Czy ktorys z forumowiczow mial takie cos, ze jadac na gazie i puszczajac noge z pedalu gazu to wtedy autem raz szarpnie? Popczas przyspieszania jest wszystko ok, tylko jak spuszcze noge z pedalu gazu to w tym momencie mi zawsze raz szarpnie.
Na benzynie jest wszystko ok.

2. Czy to normalne, ze na zimnym silniku (zaraz po odpaleniu samochodu) naciskajac na guzik przelaczenia na gaz w silniku cos "klekocze"? Dopiero jak rozgrzeje sie silnik i przelacza sie na gaz, klekot ustaje. Czy cos z instalacja moze byc nie tak, czy to sa normalne objawy (np. sprawdzania temperatury, czy mona sie juz przelaczyc na instalacje gazowa)?

Pytam, poniewaz mam mozliwosc zakupu Cruzea LT, 2010 rok z Niemiec, z "fabryczna" instalacja gazowa (zarowno Chevy, jak i instalacja sa jeszcze 2 lata na gwarancji) w dosc atrakcyjnej cenie. Podczas ogledzin i jazdy probnej zauwazylem wlasnie te 2 sprawy. Co dziwne - wyczytalem z watku, ze oficjalnie instalacja powinna byc od BRC, a tam z tego co pamietam jest instalacja jakies firmy na S... (no i ciagle wyskakuje CHECK ENGINE, ktorym niby nie mam sie przejmowac).

Fajnie, gdyby ktos mogl cos doradzic :-)

Pozdrawiam
Michal


Na pytania ci nie odpowiem, ale na pewno moge ci ten zakup odradzić:
- na samochód bedzie gwarancja jak masz wszystkie przeglądy w ksiażce gwarancyjnej i są zgodne z przebiegiem pojazdu
- gwarancji na instalacje nie dostaniesz bo to jest inna niz ta w Polsce, a Chevrolet nie sprzedaje globalnie LPG do Chevroletów, to są inicjatywy regionalne i tak w Polsce jest BRC
- z powodu punktu 2 moga ci powiedziec ze gwarancji nie ma wogole
- kontrolki w pojedzie zainstalowano po to aby informowały ze z samochodem jest cos nie tak i jak sie zapala CHECK to znaczy ze mamy usterke i nalezy sie nia przejmowac. A skoro Pan sprzedawca mowi ze to nic wielkiego to niech sam usunie usterke i sprzeda samochód sprawny.

Generalnie lepiej poszukac cos ciekawszego
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: