Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 20:30 |
Stukające zawieszenie w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
blackbox112
:)
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-09-12, 11:45
|
|
|
user_01 napisał/a: | Niestety Cruze ma ta bolaczke, a nazywa sie stukajace przednie zawieszenie. TTTM.
Nawet wymiana amortyzatorów nie pomaga. Jezdzilem trzema Cruze'ami i wszystkie mialy ten sam efekt. |
Wracając do tematu stuków puków zaczęło mnie to irytować.
Po wstępnej rozmowie z aso podobno chodzi o górne mocowanie amortyzatorów, na ile w tym prawdy pojęcia nie mam grunt że wymieniają to w ramach gwarancji gdyż to częsta przypadłość.
Jak się zbiorę i wybiorę do serwisu dam znać o efektach. |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-12, 11:55
|
|
|
blackbox112 napisał/a: | user_01 napisał/a: | Niestety Cruze ma ta bolaczke, a nazywa sie stukajace przednie zawieszenie. TTTM.
Nawet wymiana amortyzatorów nie pomaga. Jezdzilem trzema Cruze'ami i wszystkie mialy ten sam efekt. |
Wracając do tematu stuków puków zaczęło mnie to irytować.
Po wstępnej rozmowie z aso podobno chodzi o górne mocowanie amortyzatorów, na ile w tym prawdy pojęcia nie mam grunt że wymieniają to w ramach gwarancji gdyż to częsta przypadłość.
Jak się zbiorę i wybiorę do serwisu dam znać o efektach. |
Cisne u mnie w firmie aby weszli z zamiennikami Monroe w przyszlym roku |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-09-13, 19:29
|
|
|
Jak to ktoś już wcześniej ładnie napisał, rozbite górne mocowania amortyzatorów są skutkiem a nie przyczyną. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
darios7
Model Samochodu: Ford Mondeo 2,0 TDCi
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 9 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-16, 20:45
|
|
|
Witam
Jestem na etapie zakupu drugiego auta w rodzinie i mam dylemat pomiędzy Renault Megane oraz własnie Cruzem LTZ 4d - auto musimy mieć w gazie ze względu na spore przebiegi. Prawie jesteśmy przekonani do Cruze (ładniejszy, obszerniejszy, mocniejszy silnik, dużo lepsze wnętrze, niestety LPG do kombi nie montują - dla mnie parodia bo kombi jest stworzone pod gaz) natomiast nurtuje nas jedna rzecz - stuki w zawieszeniu. Z informacji "naganiacza" w Chevrolecie podobno w 2013 roku problem wyeliminowano i nie mieli żadnych zgłoszeń (dotyczy aut z II i dalej kwartału 2013). Mam pytanie - czy to prawda czy tylko ładna gadka szmatka, żeby sprzedać auto. Dodatkowo możemy wydać 1-2 tys na inne amortyzatory, tylko czytając forum podobno to nic nie da. Auto zamierzamy zamówić w październiku, okres oczekiwania ok 4 miesięcy, więc teoretycznie nie powinno już być problemu z zawieszeniem ale... I o to całe ale chodzi. Czy ktoś z Was jest w stanie mi udzielić informacji czy gość z chevroleta po prostu kłamie czy może faktycznie problemu już nie ma w 4d. Z góry dziękuję. |
_________________ Jestem w trakcie zakupu auta |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-16, 22:17
|
|
|
darios7 napisał/a: | Witam
Jestem na etapie zakupu drugiego auta w rodzinie i mam dylemat pomiędzy Renault Megane oraz własnie Cruzem LTZ 4d - auto musimy mieć w gazie ze względu na spore przebiegi. Prawie jesteśmy przekonani do Cruze (ładniejszy, obszerniejszy, mocniejszy silnik, dużo lepsze wnętrze, niestety LPG do kombi nie montują - dla mnie parodia bo kombi jest stworzone pod gaz) natomiast nurtuje nas jedna rzecz - stuki w zawieszeniu. Z informacji "naganiacza" w Chevrolecie podobno w 2013 roku problem wyeliminowano i nie mieli żadnych zgłoszeń (dotyczy aut z II i dalej kwartału 2013). Mam pytanie - czy to prawda czy tylko ładna gadka szmatka, żeby sprzedać auto. Dodatkowo możemy wydać 1-2 tys na inne amortyzatory, tylko czytając forum podobno to nic nie da. Auto zamierzamy zamówić w październiku, okres oczekiwania ok 4 miesięcy, więc teoretycznie nie powinno już być problemu z zawieszeniem ale... I o to całe ale chodzi. Czy ktoś z Was jest w stanie mi udzielić informacji czy gość z chevroleta po prostu kłamie czy może faktycznie problemu już nie ma w 4d. Z góry dziękuję. |
Najlepszym sposobem sprawdzenia tego jest jazda samochodem demo. One są seryjne i w zaden sposb nie przygotowywane pod klienta. Ja mam drugiego Cruze'a i powiem ze tamtym nie dojechalem jeszcze do domu z salonu w 2011 i juz wiedzialem co bede pierwsze reklamowal. W tym co mam teraz w 2013 jest to juz na poziomie mocno akceptowalnym, ale to jest kombi. Wiec najlepiej wsciasc do auta i przejechac sie po mocno pofladowanej drodze i sprawdzic sobie zawieszenie. Jest sztywne ale nie stuka. |
|
|
|
|
darios7
Model Samochodu: Ford Mondeo 2,0 TDCi
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 9 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-17, 00:27
|
|
|
Tak też zrobię (na razie jeździłem kombi i bardzo pozytywne wrażenie i szkoda, że nie ma lpg), tylko że cała sprawa wychodzi na jaw przy różnych przebiegach, a te testowe mają po 500-2000 przebiegu więc jak coś na razie nie stuka, to może wkrótce zacząć i klops. Tymczasem ja robię 30-40 tys rocznie i średnio mam czas na odstawiane auta do serwisu. Po przeczytaniu ponad 20 stron tego wątku już byłem prawie pewien, że stukanie wyeliminowano ale jeden wpis potwierdził, że jednak nadal jest jakiś problem - może tylko dotyczący 1 egzemplarza tylko co jeżeli nie tylko jednego? |
_________________ Jestem w trakcie zakupu auta |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-17, 07:11
|
|
|
darios7 napisał/a: | Tak też zrobię (na razie jeździłem kombi i bardzo pozytywne wrażenie i szkoda, że nie ma lpg), tylko że cała sprawa wychodzi na jaw przy różnych przebiegach, a te testowe mają po 500-2000 przebiegu więc jak coś na razie nie stuka, to może wkrótce zacząć i klops. Tymczasem ja robię 30-40 tys rocznie i średnio mam czas na odstawiane auta do serwisu. Po przeczytaniu ponad 20 stron tego wątku już byłem prawie pewien, że stukanie wyeliminowano ale jeden wpis potwierdził, że jednak nadal jest jakiś problem - może tylko dotyczący 1 egzemplarza tylko co jeżeli nie tylko jednego? |
Jeszcze raz ci mowie ze stary problem pojawial sie juz po 50km od salonu. Jak komus teraz stuka tzn ze sie naczytał za duzo i mu juz w glowie stuka. Cruze ma sztywne zawieszenie, ale to co kiedys było to nie były tylko napie....e z przodu wczasie jazdy po pofalowanej drodze.
Co dziwne na kostce nie walilo tak jak w pewnych warunkach. |
|
|
|
|
darios7
Model Samochodu: Ford Mondeo 2,0 TDCi
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 9 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-17, 08:34
|
|
|
OK, zamówiłem jazdę próbną a dzisiaj lub jutro jadę szukać niedaleko dilera tych "pewnych warunków" |
_________________ Jestem w trakcie zakupu auta |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-17, 08:49
|
|
|
darios7 napisał/a: | OK, zamówiłem jazdę próbną a dzisiaj lub jutro jadę szukać niedaleko dilera tych "pewnych warunków" |
Powiedz w jakim miescie bedziesz ich szukal? |
|
|
|
|
darios7
Model Samochodu: Ford Mondeo 2,0 TDCi
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 9 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-17, 09:15
|
|
|
Mikołów u Muchy (koło stacji łukoil - wiślanka), ewentualnie jak nie będą mieć 4d w tym salonie to Tychy (tylko że to też Mucha – tam jeździłem kombi- więc raczej jak w Mikołowie nici to też nie będą mieć w Tychach), ewentualnie Katowice -M&M Cars. Na razie chcę się umówić w Mikołowie więc Mikołów.
Opel Mucha
Katowicka 59
43-190 Mikołów
Ogólnie nie jestem jakiś szczególnie przewrażliwiony na punkcie stuków, o ile nie wpływa to na bezpieczeństwo i komfort jazdy (jak zjawisko nie występuje ciągle tylko w określonych warunkach) natomiast mój ojciec ma starą Nexię i tam zawieszenie wali niemiłosiernie więc po prostu "boję się" podobnych doznań zwłaszcza w aucie za ponad 70 tys. |
_________________ Jestem w trakcie zakupu auta |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-17, 09:30
|
|
|
darios7 napisał/a: | Mikołów u Muchy (koło stacji łukoil - wiślanka), ewentualnie jak nie będą mieć 4d w tym salonie to Tychy (tylko że to też Mucha – tam jeździłem kombi- więc raczej jak w Mikołowie nici to też nie będą mieć w Tychach), ewentualnie Katowice -M&M Cars. Na razie chcę się umówić w Mikołowie więc Mikołów.
Opel Mucha
Katowicka 59
43-190 Mikołów
Ogólnie nie jestem jakiś szczególnie przewrażliwiony na punkcie stuków, o ile nie wpływa to na bezpieczeństwo i komfort jazdy (jak zjawisko nie występuje ciągle tylko w określonych warunkach) natomiast mój ojciec ma starą Nexię i tam zawieszenie wali niemiłosiernie więc po prostu "boję się" podobnych doznań zwłaszcza w aucie za ponad 70 tys. |
To przejedz siw kierunk fabryki fiata, jak tam nic nie uslyszysz niepokojacego to bedzie git.
Czyli zawrot na Bielsko, potem na Mikołów, zawroc tam gdzies i na fabryka. Ta droga mnie zawsze wkurzala
A jak ustalisz cene to napisz do mnie to sprobujemy ja przebic w innym salonie. Mam dobrego sprzedawce w innym lepszym salonie, bo tam w Mikolowie to roznie się działo przy wydawaniu samochodu. |
|
|
|
|
Dawid_P.
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 4d.
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: WLKP.
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-20, 21:53
|
|
|
Witam Kochani, jestem posiadaczem Cruza.
Kupiony w Belgii, produkcja koniec roku 2010. Zawieszenie stuka wręcz wali jakby coś było luźne.
Taki sam dźwięk kiedyś męczył mnie w samochodzie Ford Focus Mk3.
Okazało się że samochód był "bity" i górna część zawieszenia waliła w kielich. Mechanik coś podpiłował i stuk zniknął.
Wracając do Cruza to na dwóch stacjach diagnostycznych nic nie stwierdzono. Ich opinia: "Wszystko sztywne jak w nówce" hmm. Przeczytałem cały wasz temat. Jest ktoś na forum kto zmieniał mocowanie amortyzatora na zamienniki: SACHS, Kod: 802536 ((cena dość przystępna 106 zł/szt )) |
_________________ Cruze ! |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-20, 22:09
|
|
|
Dawid_P. napisał/a: | Witam Kochani, jestem posiadaczem Cruza. Kupiony w Belgii, produkcja koniec roku 2010. Zawieszenie stuka wręcz wali jakby coś było luźne. Taki sam dźwięk kiedyś męczył mnie w samochodzie Ford Focus Mk3. Okazało się że samochód był "bity" i górna część zawieszenia waliła w kielich. Mechanik coś podpiłował i stuk zniknął. Wracając do Cruza to na dwóch stacjach diagnostycznych nic nie stwierdzono. Ich opinia: "Wszystko sztywne jak w nówce" hmm. Przeczytałem cały wasz temat. Jest ktoś na forum kto zmieniał mocowanie amortyzatora na zamienniki: SACHS, Kod: 802536 ((cena dość przystępna 106 zł/szt )) |
W 2010 trzeba wymienic amory i gorne mocowanie |
|
|
|
|
Dawid_P.
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 4d.
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: WLKP.
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-25, 22:22
|
|
|
Dziś założyłem górne mocowanie i nie ma żadnej zmiany. Amortyzator jest ok. Dwóch mechaników stwierdziło że za te stuki winne są zaciski. Trzymając nogę lekko na hamulcu wjeżdżałem w dziury. Stukot był dużo dużo mniejszy. Ktoś już wymieniał te bolce (prowadnice). Znalazłem takie z firmy METZGER nr 113-1451X.
Czy ktoś z was już to wymieniał?? |
_________________ Cruze ! |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-25, 22:26
|
|
|
Dawid_P. napisał/a: | Dziś założyłem górne mocowanie i nie ma żadnej zmiany. Amortyzator jest ok. Dwóch mechaników stwierdziło że za te stuki winne są zaciski. Trzymając nogę lekko na hamulcu wjeżdżałem w dziury. Stukot był dużo dużo mniejszy. Ktoś już wymieniał te bolce (prowadnice). Znalazłem takie z firmy METZGER nr 113-1451X.
Czy ktoś z was już to wymieniał?? |
Amortyzator zewnetrznie jest ok - wada jest w srodku i jego charakterystyce pracy. Co do zaciskow to rzeczywiscie zdarzaja sie problemy z luznymi zaciskami. Sprawdz czy po zdjeciu kola i zlapaniu z tylu zacisku masz luz, jesli tak to wystarczy wyjac sriby prowadzace i zlozyc calosc na nowo z uzycie jakiegos twardego smaru. Zmienia sie luz znaczaco. |
|
|
|
|
|