Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 23:09 |
Osłona silnika w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
compat
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 10 Skąd: Świdnica
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-04-06, 13:55
|
|
|
Przed zimą założyłem u siebie zamiennik osłony i po tym co tutaj przeczytałem, postanowiłem jednak powrócić do oryginalnych, "szczątkowych" osłon bocznych.
Zobaczcie co temperatura zrobiła ze środkową częścią tej osłony
Nad osłoną, w miejscu powstałego wypuklenia jest rura kolektorowa.
Nie wiem jak z oryginałem, ale zamienniki raczej odradzam. Pół roku jazdy doprowadziło do takich zniekształceń, wolę nie myśleć jak by wyglądała po lecie |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-04-06, 16:57
|
|
|
OK, mały UPDATE w temacie osłony silnika w Cruze:
Oryginalna, pełna osłona z Cruze diesel NIE PASUJE do benzyny.
GM zupełnie zlikwidowało zakładanie pełnych osłon pod silnikami benzynowymi, zarówno w Chevy (Cruze) jak i w Oplu (Astra IV/Insygnia).
W miejsce jednej dużej osłony zakładane się dwie boczne, a środek pozostaje pusty.
W Oplu można dołączyć płytę środkową z licznymi otworami:
W modelach Cruze, które posiadały fabrycznie zamontowane plastikowe osłony silnika
wycięto cały środek wg poniższego schematu:
Przy Cruzach posiadających fabrycznie zamontowane metalowe osłony,
wprowadzono konieczność ich demontażu przy każdej wymianie oleju w silniku.
Pojawiły się również zamienniki osłon pozwalające na demontaż jedynie samego środka przy wymianie oleju, lub w porze letniej.
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
Ostatnio zmieniony przez C77 2013-04-07, 17:44, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-04-07, 09:11
|
|
|
Ja kiedyś myślałem o instalacji właśnie osłony pod silnik ale bałem się problemów z temperaturą Widać GM doszedł do tego że coś jest nie tak i można teraz myśleć o jej instalacji bez ryzyka że coś się zepsuje/zapali itp. Ona jest w ASO już do kupienia czy dopiero w trakcie wprowadzania na rynek? |
_________________
|
|
|
|
|
grom11
Model Samochodu: Chevy Cruze kombi LT+ 1.4T
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 51 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-04-18, 16:47
|
|
|
C77
"Oryginalna, pełna osłona z Cruze diesel NIE PASUJE do benzyny. "
Rozumiem, że na fotce ta z prawej, z termiczną osłoną jest do benzyny?
Chmiel (2012-04-06, 12:23) w swoim zastosował chyba identyczną. |
|
|
|
|
pablo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LT+Premium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-04-18, 23:22
|
|
|
Czyli taka osłona, np. od opla nie pasuje do cruza w benzynie?
Część środkowa jest zdejmowana oddzielnie
A taka, która ma wycięcie w środkowej części pasuje, taką mam założoną.
|
_________________ |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-07-28, 21:22
|
|
|
A ktoś wogole pisal do chevroleta.pl co wiedza na ten temat |
|
|
|
|
grom11
Model Samochodu: Chevy Cruze kombi LT+ 1.4T
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 51 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-07-29, 12:05
|
|
|
Ja nie pisałem do Chevroleta. Założyłem oryginalną osłonę w ASO, zamontowali chętnie, bez żadnych grymasów i zdziwienia.
(W komorze silnika cały czysto jak w nowym.) |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-07-30, 09:03
|
|
|
Zacząłem ten wątek jakiś czas temu. Po zakupie samochodu chciałem założyć osłonę pod silnik. Trochę się wahałem między oryginałem a zamiennikiem. Ostatecznie wybrałem zamiennik (który jest gorszej jakości), bo nie chciałem wydawać aż tyle na oryginał. Aktualnie mam ponad 42000km przebiegu. Osłona delikatnie wygięła się od temperatury, ale nie jest to żadnym problemem. Jak najbardziej spełnia swoją funkcję. Jeśli kolejny raz miałbym podjąć decyzję w sprawie tej osłony, to ponownie wybrałbym zamiennik. |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-07-31, 19:49
|
|
|
tak mi napisali w w salonie kanclerza
Witam.
Chevrolet jak i Opel nie zaleca osłony pod silnik do sam.benzynowych |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-08-01, 15:28
|
|
|
Oczywiście nie napisali dlaczego |
|
|
|
|
conic
Model Samochodu: chevrolet cruze sw 1.4T LT+
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 8 Skąd: Katowice
Poziom: 1
|
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-08-12, 10:22
|
|
|
DELTA Plus <g.chrobok@deltaplus.pl
Dzień dobry,
osłona silnika w silnikach benzynowych nie jest stosowana z powodu bilansu termicznego silnika, na życzenie Klienta jest możliwość sprowadzenia takiej osłony za 750 PLN z wyłączeniem gwarancji na ewentualne powstałe szkody |
|
|
|
|
Sobol
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 140 Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-09-14, 21:16
|
|
|
Pierwsza rzecz o jaką zapytałem oglądając nowego cruza to właśnie o osłone. Usłyszałem właśnie że do silników benzynowych jest nie zalecana zwłaszcza do posiadających instalacje LPG. |
_________________
|
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-14, 21:28
|
|
|
Sobol napisał/a: | Pierwsza rzecz o jaką zapytałem oglądając nowego cruza to właśnie o osłone. Usłyszałem właśnie że do silników benzynowych jest nie zalecana zwłaszcza do posiadających instalacje LPG. |
To czemu na rynek rosyjski montuja w standardzie? |
|
|
|
|
Sobol
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 140 Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-09-15, 08:25
|
|
|
Jedyne słuszne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to różnica w średnich temperaturach co nie spowoduje przegrzanie się silnika. Co do LPG to lepiej żeby komora silnika była lepiej wentylowana. Kolejnym aspektem jest jeszcze to jak rosjanie podchodzą do homologacji (lampy itp) |
_________________
|
|
|
|
|
|