Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
awaria ABS po wymianie zestawu ?o?ysko z czujnikiem ABS
Autor Wiadomość
Grzywacz 

Model Samochodu: Epica 2.0D LT
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-10-13, 16:37   awaria ABS po wymianie zestawu łożysko z czujnikiem ABS

Witam,
Zużyło mi się prawe przednie łożysko. Mechanik wymienił mi je na markowe japońskie łożysko w zestawie z piastą i czujnikiem ABS. W sobotę odebrałem auto i od razu zaczęły się problemy z ABS. Często świecą kontrolki awarii ABS i awarii układu kontroli trakcji. Nawet jak czasem zgasną (na krótko) to i tak ABS nie działa poprawnie bo potrafi popuszczać hamulce gdy jadę bardzo powoli i bardzo delikatnie hamuję (absurd). W poniedziałek zgłoszę się ponownie do tego mechanika ale w międzyczasie chciałbym zapytać Was czy może mieliście podobny przypadek? Bo może po wymianie czujnika ABS trzeba coś ustawić w komputerze albo coś skalibrować? Przykładowo po wymianie oleju silnikowego trzeba skasować kontrolkę wymiany oleju przez odpowiednią kombinację, może z wymianą ABS jest podobnie? Proszę o Waszą pomoc. Bo zestaw łożyska był z wyższej półki więc nie sądzę aby był wadliwy. Pozdrawiam
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-10-16, 06:58   

U mnie tego takiegos jeszcze nie bylo.Jaki masz przebieg?
Mysle ze jedyna szansa na uratowanie sprawy pogadac z ASO albo w wielu roznych firmach.Po rozmowie sie zorientuh´jesz o co sprawa sie rozbija.Wedlug mnie tutaj problem jest nie wlasciwa opornosc wenetrzna urzadzenia.Albo mechanicznie jest zle zamontowane mam na mysil czujnik.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-10-16, 07:05   

Wracajac do tego tematu zapomnialem nadmienic ze przy kazdej ingerencji do ukladu hamulcowego z ABS jest dobrze wymienic plyn hamulcowy zawsze na DOT 4 SLC6.Jest to plyn ktory sie nadaje do autz ABS-em i innymi systemami opartymi trakcyjnymi opartymi na ABS-sie.
Tam zawsze musi byc super czysto,samochod po dluzszym przebiegi i paru latach ma problemy nie zrozumiale z powodu brudu w ukladzie.Brud zbiera sie z wytartych elementow uszczelek
gumowych.To sa wielkosci rzedu mikronow.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
Grzywacz 

Model Samochodu: Epica 2.0D LT
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-10-24, 23:09   

Dziękuje za wsparcie. Na razie sprawa nadal nie wyjaśniona. Po odczytaniu błędów widać, że pojawia się błąd nieprawidłowa prędkość przedniego prawego koła. Kasowanie błędów nic nie pomaga, bo za chwile ponownie jest on zgłaszany. Dodam tylko, że po skasowaniu błędów zapala się awaria ponownie tylko podczas jazdy niewielką prędkością. Czyli chwile po ruszeniu z miejsca. Natomiast jeśli pod skasowaniu błędu, na śliskiej nawierzchni, gwałtownie ruszam tak aby koła zakręciły się w miejscu, to normalnie działała kontrola trakcji i hamuje ona koła próbując zapobiec poślizgowi. Wtedy awaria się nie zapala. Jutro jeszcze przemierzymy przewód który idzie do czujnika ABS. Być może czasem nie przewodzi jeśli ma jakieś pęknięcie choć w to wątpię. Później nie pozostanie chyba nic innego jak wymiana łożyska na nowe i reklamacja obecnego, bo wina raczej leży po stronie wadliwego czujnika ABS.
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-10-25, 09:05   

Tak podam z TIS:

"HECU (hydrauliczny elektroniczny moduł sterujący)

Moduł HECU realizuje następujące podstawowe funkcje;
w celu zapewnienia skuteczności hamowania i stabilności pojazdu. W układzie DDRP elektromagnes tylnego zaworu utrzymującego ciśnienie jest zasilany z włącznika zapłonu. Jeśli wystąpi którakolwiek z poniższych usterek, zaświeci się czerwona lampka ostrzegawcza hamulców.

Monitoruje sygnały z czujników prędkości kół.
Wykrywa tendencję kół to poślizgu.
Steruje układem hamulcowym w trybie zapobiegania blokowaniu się kół.
Monitoruje prawidłowość działania instalacji elektrycznej układu.

Moduł HECU stale sprawdza szybkość każdego z kół i wykrywa początek poślizgu każdego koła. W razie stwierdzenia, że którekolwiek z kół ma tendencję do poślizgu, moduł HECU odpowiednio zmienia ustawienia zaworów, aby zmodulować ciśnienie w niektórych lub wszystkich obwodach hydraulicznych, zapobiegając poślizgowi i zapewniając optymalne hamowanie. Moduł HECU steruje ciśnieniem w poszczególnych obwodach hydraulicznych, dopóki nie zaniknie tendencja do poślizgu. Również moduł HECU stale odbiera sygnał z czujnika kąta skrętu kierownicy, co zapewnia optymalną pracę układu ABS. Dlatego wyśrodkowanie czujnika kąta skrętu kierownicy należy przeprowadzić po wymianie modułu HECU. Jeśli moduł HECU wykryje błąd, może wyłączyć układ ABS i włączyć lampkę ostrzegawczą w zestawie wskaźników. Moduł HECU steruje także wyświetlaniem diagnostycznych kodów usterek (DTC) układu ABS w trybie diagnostycznym."

I pytanie jaki jest kod błędu, czy to może C0040 ?

A TUTAJ masz wycinek odnośnie czujników prędkości koła.
 
     
Grzywacz 

Model Samochodu: Epica 2.0D LT
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-10-26, 18:21   

Kable sprawdzone i są sprawne, nie ma przerw. Co do błędu to nie ten co pisałeś, tylko C0035, a treść tego błędu na skanerze była mniej więcej taka: koło przednie prawe nieprawidłowa prędkość. Natomiast po odłączeniu czujnika ABS i włączeniu zapłonu wyskoczył C0044 z treścią brak czegoś tam w bazie. Ale ten drugi jest nieistotny bo to z powodu całkowitego odłączenia czujnika. Natomiast normalnie pojawia się C0035. Dzisiaj po skasowaniu błędów dojechałem z Katowic do Częstochowy i żadnej awarii ABS, ponadto działał prawidłowo. Natomiast jak już wracałem to znowu zapaliła się awaria ABS. Zatrzymałem się w Dąbrowie G. Jak później odpaliłem i jechałem dalej z powrotem, to od razu nie zapaliła się kontrolka, ale znowuż czujnik ABS się gubił przy bardzo małych prędkościach podczas hamowania (pisałem o tym przypadku już we wcześniejszym poście). Następnie po kilku kilometrach znowu się zapaliła kontrolka. Moim zdaniem wszystko wskazuje na wadę czujnika ABS w tym zestawie co kupiłem. Podobno nierzadko się to zdarza, w szczególności w zamiennikach do Forda i to nawet takich firm jak SKF. Ręce mi opadają bo straciłem sporo czasu z powodu głupiej wymiany łożyska... Jakbyście mieli jakiś pomysł to dajcie znać, ale raczej trzeba zakupić nowe a tamto reklamować. Przymierzam się do zestawu firmy FAG.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-10-26, 20:00   

SKF jest najlepszym na rynku ogolnym producentem lozysk.Nie ogladales dokladnie calosci przed montazem moze sam czujnik byl podmieniony,wiesz koles kolesiowi poszedl na reke a Ty cierpisz.Druga sprawa co pomyslalem ze sprawdz wysokkosc kola czy sa te same wymiary moze byc ze Tobie podmieniono na jakos nalewke i jest wyzsza.
Biedny czujnik ostrzega a my go tu wspolnie po glowie walimy.
Pzdr.Chepicka 215
_________________
Chepica215
 
     
grzeziel 

Model Samochodu: Chevrolet EPICA 2.0 VCDI FL
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-11-07, 10:54   

Z którego roku jest twoja Epica?
To dość ważne - bo są 2 typy piast do tego modelu. oba pasują mechanicznie ale różnią się czujnikiem ABS - co u mnie powodowało problem z lampka ABS.

Niestety większość sprzedawców o tym nie wie !! !
GM montował jeden rodzaj 2006-2008 a drugi 2008-2010 - wersja FL.
Niestety większość zamienników jest opisana 2006 - -----
No i nie znalazłem zamiennika do wersji FL - tylko oryginał.
 
     
domin201 

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Sieradz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-11-07, 14:28   

Witam jestem tutaj nowy i przerabiałem już własnie problem z błędem ABS po wymianie łożyska w przednim kole. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach a dokładniej oporność na wtyczce przy oryginalnym łożysku jest większa niż w zamiennikach i to cały problem z którym ja walczyłem 2 dni i wreszcie się udało.
Najprostrzym rozwiązaniem jest zamiana pierścienia ABS gdyż liczba zębów przy oryginale jest taka sama jak przy zamienniku a oporność na wtyczce jest większa jak już wspomniałem.

Tak wygląda oryginalne łożysko:




A tak wygląda zamiennik:



Jak pisałem różnica tkwi dokładnie w tym pierścieniu wraz z wtyczką który jest pokazany na poniższym zdjęciu wystarczy zdjąć go z oryginalnego łożyska i założyć na zamiennik i po problemie wszystko wraca do normalności






Mam nadzieję że udało mi się to opisać dość dokladnie w razie czego pisać postaram się pomóc pozdrawiam domin201 :)
 
     
Grzywacz 

Model Samochodu: Epica 2.0D LT
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-11-07, 18:59   

Niestety mechanik, który mi demontował starą piastę rozwalił kompletnie pierścień z czujnikiem ABS. Więc nie mam czego przełożyć... Może pomierzę oporność na lewym i prawym kole i zobaczę czy jest różnica. Dzięki. Jeśli masz więcej szczegółów na temat tego co mogę zrobić/posprawdzać to bardzo proszę o pomoc.
 
     
domin201 

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Sieradz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-11-08, 07:54   

Tak jak pisałem główną przyczyna u mnie była zbyt mała oporność na nowym łożysku i to nie był przypadek, że tylko na jednym bo sprawdzałem na 2 nowych różnych łożyskach innych producentów i to samo mała oporność.
 
     
Grzywacz 

Model Samochodu: Epica 2.0D LT
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-11-08, 16:52   

grzeziel, odpisując na Twoje pytanie odnośnie rocznika, mianowicie 2008. Czyli nie wiadomo która wersja jest u mnie? Jak to rozpoznać?
 
     
Grzywacz 

Model Samochodu: Epica 2.0D LT
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-11-09, 14:24   

Pomierzyłem, mam rozbieżności w rezystancji między nową a starą piastą. Z resztą nie tylko w rezystancji. Grzeziel rozumiem, że wersja do 2008 to taka sama piasta jak w Evandzie? Po 2008r montowali inną? Bo wszędzie gdzie sprzedają piasty piszą, że pasuje do Evandy i do Epici. I tak jak mówisz roczniki podają 2006 - -. Znalazłem tez opis, że rocznik 2008 -- ale też pisali, że pasuje do Evandy... Więc pewnie to też ta starsza wersja. Nie mogę nigdzie znaleźć jakichś informacji w necie na temat różnic tych piast. Gdzie w ogóle kupić tą nowszą? Piszesz, że tylko oryginał znalazłeś, czyli tylko w ASO? W jakiej cenie? Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
     
domin201 

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Sieradz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-11-09, 17:08   

http://www.jmlparts.pl/95...rzod-p-681.html

to jest link do nowej piasty miła obsługa polecam sprzedawcę
 
     
GtxRad300X

Model Samochodu: Epica
Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: kujawsko-pomorskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-07-27, 21:52   

domin201, jaką piastę założyłeś u siebie?
Podaj proszę model i producenta.
Napisz proszę jaki rocznik masz Epici.
Muszę kupić przednią piastę, ale nic chciałbym mieć problemu z przełożeniem pierścienia ABS.
Moja Epica jest z 2006 roku.

Powyżej podałeś (link już nie działa), ale prowadził do piasty producenta IJLIN o numerze 95459540.
Z tego co się orientuję to te części szły na 1. montaż., ale jedyna dostępna jest w cenie aż 650 zł
http://www.ebay.pl/itm/PI...=item3aa808c415
Ta sama część była w potaku, stara cena 430zł. http://www.potak.com.pl/E...RZOD,34022/opis

Jest też tańsza (300zł) u tego sprzedawcy z Ebay'a, ale nie wiem czy da się w tej przełożyć pierścień ABS ze starej, aby było dobrze ?
http://www.ebay.pl/itm/PI...=item3aa8192944

Dzięki za odpowiedź.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: