Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
LPG - kupowa? czy nie kupowa? do Orlando
Autor Wiadomość
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-05, 15:53   

No widzisz. Kraków, Warszawa może, a Tychy się głowią :)

Spróbuję stworzyć zewnętrzną podpórkę pod pistolet, którą mam zamiar dawać obsłudze. Jak stworzę dzieło zapodam zdjęcia na forum.

Przyda się i wtedy kiedy będzie można już samemu tankować.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-11-05, 16:23   

A ze mną właśnie skontaktował się sprzedawca z Nexteamu, który niestety nie ma kompetencji by wypowiadać sie w imieniu serwisu (nie wiem, czemu jemu zlecono kontakt ze mną, ale ponieważ był po prostu "wporzo", kiedy kupowałem samochód, oszczędziłem sobie zabawy w konfrontowanie zeznań), jednak przekazał mi kilka interesujących informacji od siebie:

- przede wszystkim Nexteam zajmuje sie instalacją gazu sam i nie wysyła samochodu do firmy zewnętrznej,
- cena 4190 PLN jest narzuconą ceną producenta (Chevroleta? BRC? tu niedopytałem) więc powinno tyle samo kosztować założenie gazu zarówno w Nexteamie jak i innym ASO. Podejrzewam, że Chevrolet narzuca taką cenę na ASO, żeby właśnie na tyle kasowali klientów,
- Nexteam oferuje instalację wlewu gazu jedynie w zderzaku, bo dostają gotowy zestaw, ew. dostosowanie do mocowania pod klapką wlewu benzyny wiąże się z uszkodzeniem powłoki lakierniczej i zabezpieczeń, więc nie można później dać gwarancji na nadwozie, itp., itd. - wspomniałem o stanowusku CAC Polska o braku podstaw na anulowanie gwarancji przy takim montażu, ale zostałem odesłany do kierownika serwisu. (Podejrzewam, że biorą z półki zestaw samodzielnego montażu z BRC i nie mają dodatkowych patentów, przewodow, mocowań, których pewnie na pęczki ma autoryzowany serwis BRC, np. Czakram, więc nie bawią się w druciarstwo i samoróbki, i po prostu nie instalują w ten sposób podając nie do końca właściwą argumentację)
- kiedy powiedziałem, że EGP jako autoryzowany serwis BRC bierze za instalację 2700 i zapytałem skąd ta różnica, to oprócz wspomnianych wcześniej informacji nt. narzuconej ceny, pan sprzedawca powiedział, że owszem, można wykonać taką instalację w serwisie BRC o ile samochód fabrycznie przystosowany jest do LPG. Dorzuciłem, że pewnie będzie to się wiązało z utratą gwarancji, na co sprzedawca odparł, że NIE POWINNO BYĆ Z TYM PROBLEMÓW SKORO MONTAŻ BĘDZIE PRZEPROWADZONY PRZEZ AUTORYZOWANY SERWIS.

Najbardziej istotna jest dla mnie ostatnia informacja, bo oznaczałoby to, że bez utraty gwarancji można w samochodzie z KL7 zainstalować LPG w serwisie BRC omijając ASO z ich ceną i ofertą (ofermą), jednak zastanawiam się, gdzie można takie rewelacje potwierdzić. Taka możliwość byłaby analogiczna (i logiczna) do sytuacji, w której mogę kupić sobie np. telewizor w salonie producenta za milion bilionów i przepłacić, lub kupić taki sam telewizor w sklepie internetowym RTV za połowę ceny, przy czym nadal cieszyć się gwarancją producenta na tenże tańszy tv.

Jak uważacie, czy atakować bezpośrednio Chevrolet Polska z pytaniem: "czy utracę gwarancję, jeśli prywatnie zlecę instalację LPG w autoryzowanym serwisie BRC czyli tam, gdzie i tak trafiają Chevrolety do zagazowania?"
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-11-05, 20:28   

Cytat:
Jak uważacie, czy atakować bezpośrednio Chevrolet Polska z pytaniem: "czy utracę gwarancję, jeśli prywatnie zlecę instalację LPG w autoryzowanym serwisie BRC czyli tam, gdzie i tak trafiają Chevrolety do zagazowania?"


Pytaj bo to nie boli, a rozjaśni temat wszem i wobec.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-06, 09:08   

Ja pytałem o utratę gwarancji na perforację błotnika przy montażu wlewu gazu przy wlewie Pb. Dostałem odpowiedź mailem.
CAC z p. Iwoną Jagiełło - b. pomocny więc jest :)
Już o tym na forum pisałem.
 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-13, 11:32   

Krzysiek_81 napisał/a:
- Nexteam oferuje instalację wlewu gazu jedynie w zderzaku, bo dostają gotowy zestaw, ew. dostosowanie do mocowania pod klapką wlewu benzyny wiąże się z uszkodzeniem powłoki lakierniczej i zabezpieczeń, więc nie można później dać gwarancji na nadwozie, itp., itd. - wspomniałem o stanowusku CAC Polska o braku podstaw na anulowanie gwarancji przy takim montażu, ale zostałem odesłany do kierownika serwisu. (Podejrzewam, że biorą z półki zestaw samodzielnego montażu z BRC i nie mają dodatkowych patentów, przewodow, mocowań, których pewnie na pęczki ma autoryzowany serwis BRC, np. Czakram, więc nie bawią się w druciarstwo i samoróbki, i po prostu nie instalują w ten sposób podając nie do końca właściwą argumentację)
- kiedy powiedziałem, że EGP jako autoryzowany serwis BRC bierze za instalację 2700 i zapytałem skąd ta różnica, to oprócz wspomnianych wcześniej informacji nt. narzuconej ceny, pan sprzedawca powiedział, że owszem, można wykonać taką instalację w serwisie BRC o ile samochód fabrycznie przystosowany jest do LPG. Dorzuciłem, że pewnie będzie to się wiązało z utratą gwarancji, na co sprzedawca odparł, że NIE POWINNO BYĆ Z TYM PROBLEMÓW SKORO MONTAŻ BĘDZIE PRZEPROWADZONY PRZEZ AUTORYZOWANY SERWIS.

Najbardziej istotna jest dla mnie ostatnia informacja, bo oznaczałoby to, że bez utraty gwarancji można w samochodzie z KL7 zainstalować LPG w serwisie BRC omijając ASO z ich ceną i ofertą (ofermą), jednak zastanawiam się, gdzie można takie rewelacje potwierdzić. Taka możliwość byłaby analogiczna (i logiczna) do sytuacji, w której mogę kupić sobie np. telewizor w salonie producenta za milion bilionów i przepłacić, lub kupić taki sam telewizor w sklepie internetowym RTV za połowę ceny, przy czym nadal cieszyć się gwarancją producenta na tenże tańszy tv.

Jak uważacie, czy atakować bezpośrednio Chevrolet Polska z pytaniem: "czy utracę gwarancję, jeśli prywatnie zlecę instalację LPG w autoryzowanym serwisie BRC czyli tam, gdzie i tak trafiają Chevrolety do zagazowania?"


1. Według mnie - możliwość montażu LPG bezpośrednio przez EGP, z pominięciem salonu, bez utraty gwarancji powinna być możliwa, tak na logikę. EGP ma przecież autoryzację Chevrolet Polska na naprawy gwarancyjne i przeglądy instalacji - może to wiązać się z ingerencją w instalację w różnym, czasem b. dużym zakresie. Ale daj znać jakie jest oficjalne stanowisko CAC w tej sprawie.
2. Powyższe nie będzie jednak na pewno dotyczyć promocji za 1 PLN. Uzasadnienie jest takie: ten salon, który sprzedaje samochód ma prawo do refundacji od Chevrolet Polska kosztów promocyjnego montażu i instalacji LPG - w sumie logiczne i pytałem zarówno CAC (telefonicznie) jak i zaufanego na serwisie Chevy/Opel w Warszawie.
3. Tak trochę obok głównego Twojego pytania - gwarancji na perforację blachy przy montażu wlewu LPG przy wlewie Pb na pewno nie tracisz - mam na to odpowiedź CAC na piśmie. Jak pokazałem to pismo w salonie - przyjęli taką możliwość i będą montować w ten sposób. Jest to kwestia domówienia odpowiednich części.
Powodzenia i daj koniecznie znać jaka jest odpowiedź z CAC'a w Twojej sprawie.
G.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-11-13, 12:09   

Beesting, czy Ty będziesz zakładał LPG w Wawie czy w Tychach? Bo ja właśnie na tą chwilę staram się ustalić które ASO w okolicy (najbliżej mnie jest ten "samodzielny" Nexteam) oddaje samochód do EGP żebym ew. mógł - za tą ciężką kasę którą przytulają w ASO - dostać chociaż ten wlew pod klapką. I to oczywiście jeśli się zdecuduję na wyskoczenie z 4200PLN.

Odnośnie CAC to zbieram się od początku tygodnia z wysmarowaniem do p. Iwony maila, tylko muszę odpowiednio ubrać w słowa to, że zależy mi na tym, żeby zapłacić w EGP mniej za lepiej wykonaną robotę i przy okazji nie stracić gwarancji na COŚ, bo tym cosiem może być wszystko, i wydaje się być tylko zależnie od fantazji osób pracujących w ASO - vide utrata gwarancji na perforacje blachy przy montażu pod klapką benzyny.

Z tym wiąże się też moje pytanie, na podstawie jakich regulacji są rozpatrywane są kwestie sporne dotyczące gwarancji w przypadku ingerencji warsztatów innych niż ASO? Jeżeli p. Iwona pisze o tym, że nie graci się gwarancji na perforację blachy przy zamontowaniu wlewu LPG pod klapką, to chyba ma jakieś wewnętrzne rozporządzenia Chevroleta. W takim razie powinien być też wyszczególniony przypadek, kiedy to gaz instalowany jest przez autoryzowany warsztat z pominięciem ASO. Przecież sam nie będę tej instalacji montował ani też u Mirka i Cześka w stodole, tylko w firmie, która z tego co widziałem samemu Chevroletowi przygotowywała informację co i jak mają montować biorąc samochód do siebie.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-13, 12:37   

Krzysiek.
1. Ja zostaję przy Tychach - tam mam montaż za 1 PLN i udało się wynegocjować (trochę niechcący :)) z 600 PLN do 300 PLN za montaż wlewu LPG przy wlewie Pb. W Wawie w EGP zrobiliby to za 200 PLN. Setka różnicy jest dla mnie do łyknięcia. Pozostaje kwestia jaka będzie jakość - ale bodajże Wszim dał linka do instrukcji i będę sprawdzał czy na oko wygląda to porządnie (znaczy się ktoś się wysilił i pomyślał).
2. Gdyby nie ta promocja za 1 PLN byłbym, sprawdziwszy najpierw tak jak Ty co z gwarancją, zakładał w EGP - 1,5k PLN różnicy starczy na porządny zestaw zimówek :) Tak jak pisałem - na logikę - miejsce gdzie montujesz nie powinno mieć znaczenia, jeżeli monter który zakłada ma autoryzację, a samochód jest dostosowany do zasilania LPG.
3. Fantazją ludzi z ASO się nie przejmuj - przecież to im powinno zależeć na sprzedaży.
4. Ty się o Panią Iwonę nie bój - nie dadzą nic na papier, jeżeli tego nie przemyślą i nie posprawdzają w wytycznych :) Taka informacja z CAC, wg mnie, jest dla CAC wiążąca.
5. Jeszcze raz napiszę - EGP ma autoryzację na naprawy gwarancyjne i przeglądy instalacji gazowych od Chevroleta: http://www.egp.pl/ :)
G.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-11-13, 13:12   

Beesting, sformułowanie ze strony EGP znam niemalże na pamięć i logiczne byłoby gdyby fachowość warsztatu posiadającego autoryzację Chevroleta na przeglądy i naprawę instalacjji LPG nie była kwestionowana w przypadkach spornych odnośnie gwarancji, jednak ze wspomnianej informacji wynika, że VW autoryzuje EGP również do montażu:

Cytat:
Posiadamy homologacje do montażu instalacji LPG w nowych samochodach grupy VW bez utraty gwarancji oraz jesteśmy upoważnieni w ramach
Gwarancji Ogólnopolskiej Assistance do wykonywania przeglądów oraz napraw gwarancyjnych w samochodach: Chevrolet, Seat, Mitsubishi, Peugeot 207 oraz grupy VW - będących w okresie gwarancji!


W tym wypadku decyzja oczywiście zależy to od CAC i to od nich będę starał się uzyskać finalną informację.

Piszesz także, że w Wawie EGP zrobiłby to (montaż pod klapką) za 200PLN - dowiadywałeś się bezpśrednio, czy trafiłeś do nich z ASO? TJ. chodzi mi o to, czy wiesz, które ASO w Wawie nie wykonuje montażu samodzielnie tylko zleca to do EPG. W tym wypadku byłby to też punkt zaczepienia, że samolubnie ;) kasują Cię za instalację, którą i tak wykonują w firmie zewnętrznej, a chcą kwestionować gwarancje, jeśli sam założysz LPG bezpośrednio w EGP. W przypadku sporu należałoby zadać im pytanie co takiego się zmienia, że nie chca uznać gwarancji, kiedy LPG jest montowane w tym samym miejscu, różni się tylko osoba, która oddaje samochód :) - mam nadzieję, że wiesz/wiecie o co mi chodzi.

1500PLN do dla mnie np. b. dużo gazu, który mógłbym przepalić w ciągu kilku tygodni wożąc córkę na rehabilitacje.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-19, 10:37   

Krzysiek_81 napisał/a:
Beesting, sformułowanie ze strony EGP znam niemalże na pamięć i logiczne byłoby gdyby fachowość warsztatu posiadającego autoryzację Chevroleta na przeglądy i naprawę instalacjji LPG nie była kwestionowana w przypadkach spornych odnośnie gwarancji, jednak ze wspomnianej informacji wynika, że VW autoryzuje EGP również do montażu:

Cytat:
Posiadamy homologacje do montażu instalacji LPG w nowych samochodach grupy VW bez utraty gwarancji oraz jesteśmy upoważnieni w ramach
Gwarancji Ogólnopolskiej Assistance do wykonywania przeglądów oraz napraw gwarancyjnych w samochodach: Chevrolet, Seat, Mitsubishi, Peugeot 207 oraz grupy VW - będących w okresie gwarancji!



W tym wypadku decyzja oczywiście zależy to od CAC i to od nich będę starał się uzyskać finalną informację.

Racja. Tę kwestię rozwiązać może tylko odpowiedź od CAC. Zrobisz wtedy legalnie lub zaryzykujesz utratę gwarancji na silnik. Ale o tym poniżej

Piszesz także, że w Wawie EGP zrobiłby to (montaż pod klapką) za 200PLN - dowiadywałeś się bezpśrednio, czy trafiłeś do nich z ASO? TJ. chodzi mi o to, czy wiesz, które ASO w Wawie nie wykonuje montażu samodzielnie tylko zleca to do EPG. W tym wypadku byłby to też punkt zaczepienia, że samolubnie ;) kasują Cię za instalację, którą i tak wykonują w firmie zewnętrznej, a chcą kwestionować gwarancje, jeśli sam założysz LPG bezpośrednio w EGP. W przypadku sporu należałoby zadać im pytanie co takiego się zmienia, że nie chca uznać gwarancji, kiedy LPG jest montowane w tym samym miejscu, różni się tylko osoba, która oddaje samochód :) - mam nadzieję, że wiesz/wiecie o co mi chodzi.

do EGP trafiłem sam, aby zbić cenę ASO za montaż wlewu LPG. Rozmawiałem z szefem zakładu, który się dziwił, że ASO tyle chcą za montaż i podał cenę 200 zł. Ale w końcu ASO zeszło mi z 600 pln do 300 pln i montaż w Wawie stał się bezprzedmiotowy.
Co do montażu - z tego co wiem, wszystkie ASO montują samodzielnie, mają własnych gazowników (ASO Mucha/Tychy, Auto-Żoliborz, Auto-Praga, AutoPol Wawa - sprawdzone i widziałem), więc co to ma za znaczenie, gdzie byś montował. I tak dostajesz homologację od EGP/BRC.
Poza tym - jeśli samochód przystosowany do zasilania LPG, to jakim cudem miałbyś stracić gwarancję na silnik, jeśli właśnie po to go wzmacniali w fabryce??????? bez sensu :)


Pozdrawiam,
G.


1500PLN do dla mnie np. b. dużo gazu, który mógłbym przepalić w ciągu kilku tygodni wożąc córkę na rehabilitacje.


Zdrówka dla córci!!! Co możem, to pomożem. Polecam się w "burzy mózgów" co zrobić i jak, żeby te 1500 dało się zaoszczędzić.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-11-19, 11:22   

Beesting napisał/a:
Zdrówka dla córci!!!
Dziękuję, przyda się zawsze!

Co do instalacji, to prowadzę rozmowy z Panią Iwoną, kóra na początku nie ustosunkowała się całkowicie do mojego pierszego listu, w którym zawarłem wszystkie wątpliwości, i własnie na odwót wysłała mi listę ASO, które montują LPG we własnym zakresie, choć chodziło mi o podanie tych, które wysyłają samochody do zewnętrzbnych warsztatów BRC, ale jak się okazuje, chyba wszystkie ASO mają już swoich gazowników. Stąd jak piszesz Beesting, nie ma to JUŻ znaczenia - miało wcześniej, jeśli upierałbym się przy wlewie pod klapką, choć pozostaje również kwestia fachowości montażu.

Co do maila do CAC, to moje pytanie odnośnie utraty gwarancji przy montażu w EGP/Czakram zostało przemilczane, więc je ponowiłem. Na "pocieszenie" zostałem poinformowany, że ASO również mają możliwość instalacji wlewu pod klapką i wymaga to jedynie zamówienia specjalnego zestawu.

Odbijając piłeczkę, zapytałem o ile wzrasta w takim przypadku koszt instalacji, bo Nexteam żąda za podstawowy montaż 4190pln, a Auto-Żoliborz ok. 5000! (ustalanie przez telefon z kolegą serwisanta, który odebrał telefon). Wychodzi na to, że albo cena instalacji nie jest stała zależnie od ASO, lub, że pracownicy poraz kolejny "kompetentnie" udzielili informacji wg. cennika.

Na razie się jeszcze nie poddaję, choć już chciałbym móc jeździć na LPG, ze względu na wspomniane rehabilitacje.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-19, 11:58   

Krzysiek_81 napisał/a:
Beesting napisał/a:
Zdrówka dla córci!!!
Dziękuję, przyda się zawsze!

Co do instalacji, to prowadzę rozmowy z Panią Iwoną, kóra na początku nie ustosunkowała się całkowicie do mojego pierszego listu, w którym zawarłem wszystkie wątpliwości, i własnie na odwót wysłała mi listę ASO, które montują LPG we własnym zakresie, choć chodziło mi o podanie tych, które wysyłają samochody do zewnętrzbnych warsztatów BRC, ale jak się okazuje, chyba wszystkie ASO mają już swoich gazowników. Stąd jak piszesz Beesting, nie ma to JUŻ znaczenia - miało wcześniej, jeśli upierałbym się przy wlewie pod klapką, choć pozostaje również kwestia fachowości montażu.

Co do maila do CAC, to moje pytanie odnośnie utraty gwarancji przy montażu w EGP/Czakram zostało przemilczane, więc je ponowiłem. Na "pocieszenie" zostałem poinformowany, że ASO również mają możliwość instalacji wlewu pod klapką i wymaga to jedynie zamówienia specjalnego zestawu.

Odbijając piłeczkę, zapytałem o ile wzrasta w takim przypadku koszt instalacji, bo Nexteam żąda za podstawowy montaż 4190pln, a Auto-Żoliborz ok. 5000! (ustalanie przez telefon z kolegą serwisanta, który odebrał telefon). Wychodzi na to, że albo cena instalacji nie jest stała zależnie od ASO, lub, że pracownicy poraz kolejny "kompetentnie" udzielili informacji wg. cennika.

Na razie się jeszcze nie poddaję, choć już chciałbym móc jeździć na LPG, ze względu na wspomniane rehabilitacje.


No to widzę, że ostateczna odpowiedź już się zbliża wielkimi krokami :) oby dobra. Spróbuj jeszcze podpytać w Auto-Praga - tam wiem, że nie brali za montaż pod korkiem Pb ani złotówki. A w EPG pytałeś, czy mieli taką sytuację? Tzn. montaż instalacji u nich bezpośrednio, z pominięciem ASO vs utrata gwarancji?
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-11-26, 10:18   

No cóż, po tygodniu dostałem odpowiedź od CAC, że
Cytat:
ceny usług wykonywanych w autoryzowanych serwisach marki Chevrolet są ustalane bezpośrednio przez serwis, my (CAC) nie mamy wpływu na wysokość, w związku z czym nie mam możliwości oszacowania kosztu montazu instalacji LPG".


- czyli w skrócie, póki gadamy ogólnie, to oczywiście nasze ASO zakłada wszystko i wszędzie samo, będzie pan zadowolony... A jak przychodzi do konkretów, to okazuje się, że CAC nie ma nad niczym kontroli. Ciekawe jakby zareagowali, gdyby za montaż wlepu pod klapką ASO cofnęło mi gwarancję na blachę mimo, że CAC informował, że nie ma takiej możliwości.

Poza tym
Cytat:
Jednoczesnie informuję, iż Gwarancja nie obejmuje modyfikacji pojazdu lub awarii części pojazdu wynikłych z takiej modyfikacji
. Nie ma to jak słodkie pierdzenie o niczym. Pytałem konkretnie co wyłączają z gwarancji, żeby nie dawać możliwości ASO na interpretowanie zakresu modyfikacji przy montażu LPG, a po tygodniu dostałem ogólnik, z którego nic nie wynika.

Pozostaje Auto-Praga.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-11-26, 11:28   

A jak formułowałeś pytanie?
G.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-12-02, 15:15   

Widzę, że stary post wygasł, więc daję ponownie:

Moje zapytanie o instalację bezpośrednio w EGP:

Cytat:

Szanowna Pani,
Ze względu na to, że serwis Nexteam jest zlokalizowany najbliżej,
właśnie tam miałem zamiar montować instalację LPG, natomiast
informację, że taki montaż nie jest możliwy dostałem również z serwisu
Auto-Żoliborz (ul. Rudnickiego).
Chciałbym też potwierdzić o jaką kwotę zamówienie specjalnego zestawu
podnosi koszt instalacji, który jak się dowiedziałem, również zdaje
zmieniać się zależnie od ASO. Nexteam wycenia podstawową instalację na
4190 PLN, natomiast Auto-Żoliborz telefonicznie poinformował mnie o
kwocie ok. 5000PLN. Jeżeli rzeczony "specjalny" zestaw podnosiłby cenę
instalacji o kolejne kilkaset złotych to tym bardziej chciałbym
uzyskać od Pani informacje nt. zlecenia montażu instalacji LPG we
wspomnianej przeze mnie poprzednio firmie EGP i ew. zakresie w jakim
taka instalacja wyłącza świadczenia gwarancyjne w ASO.


Odpowiedź CAC:

Cytat:

Witam,
W odpowiedzi na Pana wiadomość uprzejmie informujemy, iż ceny usług
wykonywanych w autoryzowanych serwisach marki Chevrolet, są ustalane
bezpośrednio przez serwis, my nie mamy wpływu na wysokość, w związku z
czym nie mam możliwości oszacownia kosztu montażu instalacji LPG.
Jednocześnie informuję, iż Gwarancja
nie obejmuje modyfikacji pojazdu lub awarii części pojazdu wynikłych z
takiej modyfikacji.


Dzisiaj ponownie dzwoniłem do EGP i dostałem informację, że montaż wlewu gazu pod klapką benzyny nawet nie podwyższa kosztu instalacji (choć ten koszt nie został mi przedstawiony - poprzednio byłem informowany o kwocie 2700PLN), więc nawet olanie ASO wychodzi korzystniej, i już brakuje mi dosłownie kilku chwil, żeby zdecydować się na instalację w EGP, która zrobi to taniej i lepiej niż znawcy z ASO.

Zamieniłem z właścicielem EGP kilka słów nt. utraty gwarancji. Konkluzja jets taka, że oni biorą odpowiedzialność za instalację LPG i dostaję na nią gwarancję na 2 lata, czyli jeżeli coś będzie się z nią dziać, o oczywiście będą to poprawiali bez problemu, ale jeśli instalacja będzie działać poprawnie, to oczywiście z silnikiem też nic nie ma prawa się stać, w końcu jest fabrycznie przystosowany do LPG, instalacja też rekomendowana, a monteży dokonują kilku montaży dziennie, a nie na miesiąc.

ASO z kolei za większą kwotę nie oferuje żadnego pro-klienckiego podejścia oprócz straszenia utratą gwarancji. Byłem w Nexteamie w sobotę, niestety z dzieciakami, mimo ogólnego bałaganu jaki robiły, przez 10 minut nie zainteresował się mną NIKT w salonie. Po wspomnianych 10 minutach założyłem dzieciakom czapki i wyszedłem. To kolejna rzecz na minus dla ASO.

Jedyna kwestia która mnie mierzi, to tylko ta opadająca wskazówka poziomu paliwa, ale skoro i tak nie ma na to rozwiązania, a rzecz ma miejsce w większych trasach, myślę, że nie ma to dla mnie znaczenia.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_81 2013-12-02, 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-12-09, 12:21   

Czyli oni uznają za "modyfikację" zakładanie instalacji poza ASO i w związku z brakiem autoryzacji dla EPG (jaki zakres autoryzacji ma ASO?) tracisz gwarancję na silnik. Spytałbym się jeszcze jakiegoś specjalisty od roszczeń gwarancyjnych (prawnik, rzeczoznawca samochodowy czy inny) jak to wygląda - byleś za to nie musiał płacić i był to ktoś, kto nie chce Cię naciągnąć na koszty.
Dalej nie zgadza mi się to z logiką. A może UOKiK i zabronione praktyki?
Zadaj jeszcze raz pytanie do CAC, tym razem krótko - np. czy montaż instalacji gazowej przez EGP (który ma autoryzację na ble, ble) w samochodzie przystosowanym do zasilania paliwem LPG, z pominięciem ASO Chevrolet, powoduje utratę gwarancji na silnik itp.

Reasumując:
1) montaż LPG poza ASO - utrata gwarancji (koszt 2700),
2) montaż w ASO - 5000 PLN, gwarancja zachowana,
różnica 2300 (tylko czy to pokryje koszty nowego silnika)?,
3) proponuje zmienić pytanie na prostsze,
4) zadzwoń do UOKiK, opisz sprawę, może oni coś doradzą,
5) ewentualnie uzyskaj informację od prawnika, rzeczoznawcy itp.

G.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: