Model Samochodu: Chevrolet Epica Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
0%
MP: 339/339
100%
EXP: 17/45
37%
Wysłany: 2013-09-05, 14:48
Witajcie,
Nie nie mam licencji pilota PPL.
Kiedys pomoglem pewnemu pilotowi w bardzo waznej sprawie.Chcial sie zrewanzowac i to zrobil.Telefon przyjezdzaj na lotnisko polowe.Patrze a tu stoi samolot w orginalnych barwach USAF z roku 1943 taki jaki amerykanie uzyli do wywiadu zwiazanym z inwazja na Normandie.Zapytalem sie skromnie jak on tu sie znalazl.To proste zostal kupiony z demobilu i zaraz w latach 50 tych i sciagniety do Szwecji.Obecny ktory nim przylecial to kolega tamtego.Pas startowy okolo 150m trawy ladnie skoszonej.Powiedzialem ze jestem zielony i nie bede startowal.Powiedzial tylko siadaj z przodu i nic nie dotykaj.Samolt byl dubelt bemanad,czyli mial podwojne sterowanie.Gdyb pilot zginal to drugi przejmuje stery.Samolot zreszta widac na zdjeciach ma olbrzymia powierzchnie nosna
skrzydel i malutki silniczek po 100KM.- Ten w filmiku tak samo brzecal jak orginal z roku 1943.WErsja militarna, a wiec wszystko wykonane z Titanu cieniutkie leciutkie to calosc wazy nie wiecej jak 300kg.Tym mozna szybowac tak jak szybowcem aby zlaapac tylko prady wznoszace.Lecisz na wysokosci 100m bez silnika to slyachac rozmowy ludzi pracujacyh na polu.Wystarczy tyklko lekko przypikowc ii odrazu startuje.Amerykanie maja te wszystkie zyjace maszyny zarestrowane u siebie.
Pewnego roku przyslai gartisowo bardzo duzo odpowiedzilanych czesciz swoich sstarych zapasow.Np system zaplonu juz zrobiony na nowoczsnych izolacjach z ktorym nigdy niema problemu.Dzisiaj ta maszyna ma wszystko radio,GPS lotniczego
nawet ogrzewanie,powietrzem gdyz silnik chodzony jest powietrzem.
Bardzo dobra eekonomia 10 do 11litrow benzyny lotniczej na godzine lotu (oczywiscie nisko oktanowa)Ktora kosztuje grosze.Zabawy co nie miara i uciechy7 i przyjemnosc poruszania sie w powietrzu wolna do 300m nie trzeba sie nigdzie zglaszac.
Dlaczego barwy USAF ten samolot dostal diespense od Szwedzkiego Luftfartverket oraz od wladz amerykanskich.
A ja dostalem od kolegi wycisk za sterami lacznie lodowaniem na obcym lotnisku sportowym ale betonowym pasie. i pozniej z startem.Zostalo zaliczone.Bardzo latwy ten samlolot jest w pilotazu. Cichy i dosc szybki do zwiadu idealny.W europie jest ich w uzytku okolo 50 sztuk tych orginalow z 1943 roku.
Kiedys poprosilem aby tak przypikowal nad swoja chalupa abym mogl zrobic dobry film,z 300m zaczal na pelnym,gazie walic w te nieszczesna chalupe i tuz nad ziemia wyciagnal pika do gory,pamietam za czarno bylo nic nie widzialem krew odplynela z glowy.Powiedziala ze mielismy przeciazenie okolo 2 do 3G.Nigddddy juz wiecej nie chcialem fikusnych filmow.NA START POTRZEBUJE Z 30M LADNIE SKOSZONEJ TRAWY.
Pzdr.Chepicka 215
P.S Licencji pilota nigdy nie chialem robic.Zreszta tutaj to potezny koszt i trzeba latac
trezba zaliczac iles ladowan i strtow ciagu roku aby utzrymac licencje oraz wnosic duze oplaty administracyjne.Mimo tego lotniska sportowe sa pelne prywatnych malych spotowych samolotow.Ten trend przyszedl z USA.
_________________ Chepica215
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
HP: 55/2753
2%
MP: 1314/1314
100%
EXP: 67/111
60%
Wysłany: 2013-09-05, 23:03
Komierowski napisał/a:
reszta tutaj to potezny koszt i trzeba latac
trezba zaliczac iles ladowan i strtow ciagu roku aby utzrymac licencje oraz wnosic duze oplaty administracyjne.Mimo tego lotniska sportowe sa pelne prywatnych malych spotowych samolotow.Ten trend przyszedl z USA.
To chyba nie ma jak Australia, gdzie samolot czasami używany jest tak po prostu, zamiast terenówki (ze względu na wielkie odległości)
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2013-09-09, 14:10
Komierowski napisał/a:
WErsja militarna, a wiec wszystko wykonane z Titanu cieniutkie leciutkie to calosc wazy nie wiecej jak 300kg.Tym mozna szybowac tak jak szybowcem aby zlaapac tylko prady wznoszace.Lecisz na wysokosci 100m bez silnika to slyachac rozmowy ludzi pracujacyh na polu.
Bardzo lekki, 3x lżejszy od Wilgi
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach