Dziwne objawy podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-12-15, 20:23 Dziwne objawy podczas jazdy
|
|
|
Podczas ostatniej jazdy zauważyłem dziwne objawy, gdy ruszam bieg pierwszy i drugi wszystko w porządku, ale od trzeciego biegu następuje takie zjawisko wrzucam trójke (obroty ok 2,5 - 3 tyś) wciskam pedał gazu wskazówka od obrotomierza idzie szybko w góre silnik wyje a samochód przyszpiesza nieznacznie, tak samo jest na 4 i 5 biegu. Gdy wciskam pedał gazu delikatnie jeszcze jakoś się jedzie, ale wystarczy że wcisne go troszke mocniej obrotomierz w góre ale samochód przyspiesza topornie.
Czy ktoś wie co jest tego przyczyną? |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
|
emeryt49
Model Samochodu: Chevrolet cruze 1,8 ls+
Pomógł: 2 razy Wiek: 60 Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 15 Skąd: Ślask
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:33
|
|
|
No nie wiem ale sprzęgło jak jest zajechane to powinno się ślizgać na pierwszym i drugim biegu wtedy ma największą siłę do ruszenia autka z miejsca,3-4 bieg to autko się już toczy i ten objaw występuje w mniejszym stopniu.Zaciągnij ręczny i ruszaj na każdym biegu łącznie ze wstecznym jeżeli sprzęgło to objaw ślizgania powinien być na każdym biegu jak tylko na 3-4 to szukałbym przyczyny w skrzyni. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:49
|
|
|
emeryt49 napisał/a: | szukałbym przyczyny w skrzyni. |
Niby co ? Zębatki w skrzyni się ślizgają? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-12-15, 23:35
|
|
|
emeryt49 napisał/a: | No nie wiem ale sprzęgło jak jest zajechane to powinno się ślizgać na pierwszym i drugim biegu wtedy ma największą siłę do ruszenia autka z miejsca,3-4 bieg to autko się już toczy... |
Ale to właśnie na niskich biegach ma najmniejszy opór do pokonania To jak z "przerzutkami" w rowerze. Im większa z tyłu zębatka, tym łatwiej Ci ruszyć, prawda? Im mniejsza, tym trudniej. Podobnie jest ze skrzynią. Przełożenia najniższych biegów, są największe. Czyli sprzęgło ma do pokonania najmniejszy opór ze strony skrzyni. Im biegi wyższe, tym przełożenie maleje.
Najczęściej, ślizganie sprzęgła, objawia się właśnie na 3-4, bo właśnie te są najczęściej używane do gwałtownego przyspieszania. Oczywiście na 5 i 6 też ten objaw będzie, ale na nich zazwyczaj utrzymujemy prędkość albo przyspieszamy delikatniej. Jak sprzęgło ślizga Ci się już na biegach 1 i 2 to już ma zdecydowanie dość. |
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-12-18, 22:51
|
|
|
Wasze prognozy okazały się trafione sprzęgło sie skończyło Samochód już u mechanika ma wymienić od razu tarcze, docisk i jakieś łożysko. Ładną mi gwiazdkę na święta zafundowało moje lacetti.
Mechanik sam się dziwił że sprzęgło skończyło się już po 95tyś ( przebieg orginalny ), poprzedni właściciel jeżdził nim 8 lat po Warszawie, wiec pewnie troche się do tego przyczynił. |
|
|
|
|
kapczur
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti - diesel, 2007
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-12-19, 10:48
|
|
|
W moim lacetti skończyło się przy 75 tyś. Objawy oczywiście miałem typowe, takie jak u Ciebie.
Może i byłoby w tym coś dziwnego, gdyby nie fakt że autem jeździła wcześniej kobieta |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-12-19, 13:38
|
|
|
kojot-77 napisał/a: | Mechanik sam się dziwił że sprzęgło skończyło się już po 95tyś ( przebieg orginalny ), poprzedni właściciel jeżdził nim 8 lat po Warszawie, wiec pewnie troche się do tego przyczynił. |
Ja mam nalatane jakieś 78k i też w sumie większość trasy pokonuję po warszawie i jak na razie nic się nie dzieje. |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-12-19, 16:53
|
|
|
Bo Ty masz silnik benzynowy - mniejszy moment maksymalny i znacznie mniejsza dynamika jego przyrostu |
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-12-19, 20:43
|
|
|
Jakoś nie zauważyłem, że kolega pisał o dieslu zresztą u mnie znajomy w robocie miał VW Polo i co roku wymieniał sprzęgło, więc to też jest zależne od tego jak użytkujemy sprzęgło |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-12-19, 21:03
|
|
|
XaRaDaS napisał/a: | Jakoś nie zauważyłem, że kolega pisał o dieslu zresztą u mnie znajomy w robocie miał VW Polo i co roku wymieniał sprzęgło, więc to też jest zależne od tego jak użytkujemy sprzęgło |
A fakt - jakoś z domysłu przyjąłem, że cytujesz post kapczura, a ten z kolei ma lacetti w dieslu... |
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-12-19, 21:15
|
|
|
Kaczy.mk napisał/a: | XaRaDaS napisał/a: | Jakoś nie zauważyłem, że kolega pisał o dieslu zresztą u mnie znajomy w robocie miał VW Polo i co roku wymieniał sprzęgło, więc to też jest zależne od tego jak użytkujemy sprzęgło |
A fakt - jakoś z domysłu przyjąłem, że cytujesz post kapczura, a ten z kolei ma lacetti w dieslu... |
Odniosłem się do jego posta, bo napisał przy 75 tyś, natomiast autor podawał 95 tyś, zamotałem się troszkę |
|
|
|
|
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-12-22, 14:18
|
|
|
Dla sprecyzowania silnik benzynowy 1,6 Autko odebrane z warsztatu, od razu czuć różnice podczas jazdy, autko prowadzi się teraz znacznie lepiej
Szkoda że tylko takim kosztem oj drogi dostał mój lacetti prezent na święta. |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-12-22, 15:07
|
|
|
kojot-77 napisał/a: | Dla sprecyzowania silnik benzynowy 1,6 Autko odebrane z warsztatu, od razu czuć różnice podczas jazdy, autko prowadzi się teraz znacznie lepiej
Szkoda że tylko takim kosztem |
Ciesz się że nie masz diesla i przy okazji koła dwumasowego, wtedy koszt byłby pewnie x4 . |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
|