Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne objawy podczas jazdy
Autor Wiadomość
kojot-77

Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: łódzkie
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-12-15, 20:23   Dziwne objawy podczas jazdy

Podczas ostatniej jazdy zauważyłem dziwne objawy, gdy ruszam bieg pierwszy i drugi wszystko w porządku, ale od trzeciego biegu następuje takie zjawisko wrzucam trójke (obroty ok 2,5 - 3 tyś) wciskam pedał gazu wskazówka od obrotomierza idzie szybko w góre silnik wyje a samochód przyszpiesza nieznacznie, tak samo jest na 4 i 5 biegu. Gdy wciskam pedał gazu delikatnie jeszcze jakoś się jedzie, ale wystarczy że wcisne go troszke mocniej obrotomierz w góre ale samochód przyspiesza topornie.

Czy ktoś wie co jest tego przyczyną?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-12-15, 20:33   

Sprzęgło niestety się skończyło. To o czym piszesz to objawy ślizgającego się sprzęgła, także czeka Cię wymiana tego elementu.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
emeryt49 

Model Samochodu: Chevrolet cruze 1,8 ls+
Pomógł: 2 razy
Wiek: 60
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 15
Skąd: Ślask
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2013-12-15, 22:33   

No nie wiem ale sprzęgło jak jest zajechane to powinno się ślizgać na pierwszym i drugim biegu wtedy ma największą siłę do ruszenia autka z miejsca,3-4 bieg to autko się już toczy i ten objaw występuje w mniejszym stopniu.Zaciągnij ręczny i ruszaj na każdym biegu łącznie ze wstecznym jeżeli sprzęgło to objaw ślizgania powinien być na każdym biegu jak tylko na 3-4 to szukałbym przyczyny w skrzyni.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-15, 22:49   

emeryt49 napisał/a:
szukałbym przyczyny w skrzyni.


Niby co ? Zębatki w skrzyni się ślizgają? :->
_________________
Pozdrawiam
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-12-15, 23:35   

emeryt49 napisał/a:
No nie wiem ale sprzęgło jak jest zajechane to powinno się ślizgać na pierwszym i drugim biegu wtedy ma największą siłę do ruszenia autka z miejsca,3-4 bieg to autko się już toczy...


Ale to właśnie na niskich biegach ma najmniejszy opór do pokonania :) To jak z "przerzutkami" w rowerze. Im większa z tyłu zębatka, tym łatwiej Ci ruszyć, prawda? Im mniejsza, tym trudniej. Podobnie jest ze skrzynią. Przełożenia najniższych biegów, są największe. Czyli sprzęgło ma do pokonania najmniejszy opór ze strony skrzyni. Im biegi wyższe, tym przełożenie maleje.

Najczęściej, ślizganie sprzęgła, objawia się właśnie na 3-4, bo właśnie te są najczęściej używane do gwałtownego przyspieszania. Oczywiście na 5 i 6 też ten objaw będzie, ale na nich zazwyczaj utrzymujemy prędkość albo przyspieszamy delikatniej. Jak sprzęgło ślizga Ci się już na biegach 1 i 2 to już ma zdecydowanie dość.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
kojot-77

Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: łódzkie
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-12-18, 22:51   

Wasze prognozy okazały się trafione sprzęgło sie skończyło :( Samochód już u mechanika ma wymienić od razu tarcze, docisk i jakieś łożysko. Ładną mi gwiazdkę na święta zafundowało moje lacetti.
Mechanik sam się dziwił że sprzęgło skończyło się już po 95tyś ( przebieg orginalny ), poprzedni właściciel jeżdził nim 8 lat po Warszawie, wiec pewnie troche się do tego przyczynił.
 
     
kapczur 


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti - diesel, 2007
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-12-19, 10:48   

W moim lacetti skończyło się przy 75 tyś. Objawy oczywiście miałem typowe, takie jak u Ciebie.
Może i byłoby w tym coś dziwnego, gdyby nie fakt że autem jeździła wcześniej kobieta :)
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-12-19, 13:38   

kojot-77 napisał/a:
Mechanik sam się dziwił że sprzęgło skończyło się już po 95tyś ( przebieg orginalny ), poprzedni właściciel jeżdził nim 8 lat po Warszawie, wiec pewnie troche się do tego przyczynił.


Ja mam nalatane jakieś 78k i też w sumie większość trasy pokonuję po warszawie i jak na razie nic się nie dzieje.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-12-19, 16:53   

Bo Ty masz silnik benzynowy - mniejszy moment maksymalny i znacznie mniejsza dynamika jego przyrostu :)
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-12-19, 20:43   

Jakoś nie zauważyłem, że kolega pisał o dieslu ;) zresztą u mnie znajomy w robocie miał VW Polo i co roku wymieniał sprzęgło, więc to też jest zależne od tego jak użytkujemy sprzęgło :D
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-12-19, 21:03   

XaRaDaS napisał/a:
Jakoś nie zauważyłem, że kolega pisał o dieslu ;) zresztą u mnie znajomy w robocie miał VW Polo i co roku wymieniał sprzęgło, więc to też jest zależne od tego jak użytkujemy sprzęgło :D


A fakt - jakoś z domysłu przyjąłem, że cytujesz post kapczura, a ten z kolei ma lacetti w dieslu...
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-12-19, 21:15   

Kaczy.mk napisał/a:
XaRaDaS napisał/a:
Jakoś nie zauważyłem, że kolega pisał o dieslu ;) zresztą u mnie znajomy w robocie miał VW Polo i co roku wymieniał sprzęgło, więc to też jest zależne od tego jak użytkujemy sprzęgło :D


A fakt - jakoś z domysłu przyjąłem, że cytujesz post kapczura, a ten z kolei ma lacetti w dieslu...


:> Odniosłem się do jego posta, bo napisał przy 75 tyś, natomiast autor podawał 95 tyś, zamotałem się troszkę :D
 
     
kojot-77

Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 27
Skąd: łódzkie
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2013-12-22, 14:18   

Dla sprecyzowania silnik benzynowy 1,6 :) Autko odebrane z warsztatu, od razu czuć różnice podczas jazdy, autko prowadzi się teraz znacznie lepiej :)
Szkoda że tylko takim kosztem :( oj drogi dostał mój lacetti prezent na święta.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-12-22, 15:07   

kojot-77 napisał/a:
Dla sprecyzowania silnik benzynowy 1,6 :) Autko odebrane z warsztatu, od razu czuć różnice podczas jazdy, autko prowadzi się teraz znacznie lepiej :)
Szkoda że tylko takim kosztem :(


Ciesz się że nie masz diesla i przy okazji koła dwumasowego, wtedy koszt byłby pewnie x4 ;-) .
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: