Średnie spalanie z komputera a faktyczne z tankowania? |
Autor |
Wiadomość |
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-12, 13:54
|
|
|
Mój 1.8 ma jednak apetyt. 2,7 atmosfery w oponach, 2 osoby dorosłe, 1 walizka w bagażniku, 420 km przy spokojnej jeździe po trasie o średniej prędkości 75 km/h. Komputer pokazał 6,9 l/100 km, faktycznie gazu przejadł 8,5 l/100 km. Katalogowe 5,1 l/100 w trasie jest wynikiem wyssanym z palca. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
mrrocky
Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Gdynia
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-11-12, 23:48
|
|
|
1,4T manual kombi klima, w miescie(przewaga) spokojnie 8,5l dynamicznie 9,8 wg komp, realnie +0,2l przeklamania. |
|
|
|
|
jordi1982
Model Samochodu: Cruze 1.6 124 KM Hatchback
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 29 Skąd: Chrzanów
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-01-14, 12:08
|
|
|
Witam
Ostatnio zauważyłem dziwne zakłamania średniego spalania wynikającego z komputera a z obliczeń z tankowania. Na ostatnim tankowaniu różnica wyszła aż 1,25 l (z komputera wyszło 7.2 a z tankowania 8.45) Czy ktoś z Was miał podobne problemy? Nie wiem czy nie zgłosić do do serwisu ale niby co oni by mogli z tym zrobić? Ciekaw jestem ze jest możliwość wgrania oprogramowania które by spowodowało ze spalanie z komputera i rzeczywiste by się pokrywały? |
_________________ Chevrolet Cruze 1.6 124KM LS+ |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-01-15, 10:21
|
|
|
jordi1982 napisał/a: | Witam
Ostatnio zauważyłem dziwne zakłamania średniego spalania wynikającego z komputera a z obliczeń z tankowania. Na ostatnim tankowaniu różnica wyszła aż 1,25 l (z komputera wyszło 7.2 a z tankowania 8.45) Czy ktoś z Was miał podobne problemy? Nie wiem czy nie zgłosić do do serwisu ale niby co oni by mogli z tym zrobić? Ciekaw jestem ze jest możliwość wgrania oprogramowania które by spowodowało ze spalanie z komputera i rzeczywiste by się pokrywały? |
Dużo zależy od dystrybutora, pochyłości terenu przy nim, czułości pistoletu i stąd pochodzą różne możliwości zatankowania pod korek.
Jeśli jednym razem naciurkasz mało, a kolejnym razem uda się pod sam korek, to wyjdzie wysokie spalanie. Z mojego doświadczenia z długich tras wynika, że komputer zaniża 0,2 l/100km.
Proponuję wyciągać wnioski dopiero po kilku tankowaniach i dopiero wtedy składać reklamację na działanie komputera. |
|
|
|
|
jordi1982
Model Samochodu: Cruze 1.6 124 KM Hatchback
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 29 Skąd: Chrzanów
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-01-15, 12:33
|
|
|
Jak do tej pory sprawdzałem to róznice wynosiły regularnie w przedziałach 0,4 do 0,5 z zaznaczeniem ze komputer zaniżał w stosunku do tankowania do pierwszego wybicia. Natomiast ostatnie dwa tankowania z których wyszły róznice ponad 1,0 zaczęły mnie niepokoić. Dlatego zagaiłem temat czy u kogoś się też takie coś pojawiło i czy zgłaszac to do serwisu? |
_________________ Chevrolet Cruze 1.6 124KM LS+ |
|
|
|
|
michger
Model Samochodu: Cruze LT 1.6 124KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 53 Skąd: zabrze
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-01-15, 14:50
|
|
|
ja od samego początku jestem zadowolony ze wskazań komputera ponieważ zgadzają się z obliczonym spalaniem (różnica 0,1l). Nie wiem czy to ma wpływ na poprawność wskazań ale zawsze po zatankowaniu resetuję:
-średnie spalanie
-średnią prędkość
-licznik km
jednym słowem zostaje tylko dystans do przejechania.
Być może resetowanie średniego spalania w trakcie jazdy na jednym baku również powoduję przekłamania końcowego wyniku przy tankowaniu.. Poprostu nie zdąży się ustabilizować.. taki przykład jadąc 3/4 trasy w mieście średnio wyjdzie np 9l/100km a powiedzmy resztę robimy na autostradzie gdzie spalanie średnie wyjdzie 6l/100km, średnie faktyczne spalanie z całej trasy (przejechane na jednym baku) powinno wyjść około 8,25l/100km, natomiast resetując licznik na autostradzie będzie pokazywał wyżej wspomniane 6l/100km.
To tylko takie moje przemyślenia |
|
|
|
|
jordi1982
Model Samochodu: Cruze 1.6 124 KM Hatchback
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 29 Skąd: Chrzanów
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-01-16, 06:51
|
|
|
Ja zawsze po każdym tankowaniu resetuje wszystkie wskazania (nigdy w takcie jazdy). |
_________________ Chevrolet Cruze 1.6 124KM LS+ |
|
|
|
|
elpablo666
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LT
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 122 Skąd: Śląsk
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-01-16, 09:54
|
|
|
a czy rzeczywiście te różnice ok 1 l/ 100 km są aż tak istotne? Te całe patrzenie na spalanie, przeliczanie odbiera całą frajdę z jazdy. Człowiek skupia się na "eco", patrzy cały czas na komputer czy może przysłowiowo "dodać gazu", bo spalanie wynosi ok 9 l czy już trzeba zwolnić. Tankować, jeździć i oby nic się nie psuło, bo to jest najważniejsze. |
|
|
|
|
mrrocky
Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Gdynia
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-01-16, 15:00
|
|
|
Pewnie ze nie, ale warto co jakis czas sprawdzic spalanie chocby zeby dowiedziec sie czy silnik pracuje prawidlowo. Jesli nagle zaczal palic 3l wiecej to znaczy ze cos jest nie tak i nie chodzi o oszczednosci na paliwie ale o poprawna prace silnika i jego stan
Mi Cruze pali 10l/100 jesli nie przejmuje sie eco |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:37
|
|
|
ma 7tys. i srednie spalanie stanelo na 8,1 litra na 100 czy to tez można zresetowac |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-01-19, 19:48
|
|
|
krecik napisał/a: | ma 7tys. i srednie spalanie stanelo na 8,1 litra na 100 czy to tez można zresetowac |
Podobnie jak u mnie
Resetuje się śr. spalanie, licznik dzienny i śr. prędkość.
Wystarczy nadusić dłużej przycisk na lewej manetce. |
|
|
|
|
szfen
Model Samochodu: Cruze HB 1.7D brązowy, 110KM LT
Pomógł: 11 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 217 Skąd: Poznań
Poziom: 13
|
Wysłany: 2014-02-21, 20:12
|
|
|
U mnie w nowiutkim Cruzie Dieslu 1.7 po zrobieniu w sumie 400 km przez 2 dni uzytkowania (33%miasta, 33% trasa, 33% autostrada , 2 osoby+ pełan bagażnik ) komputer pokazuje średnie spalanie 4,7 l Jazda ECO. Chyba nieźle.
Jestem po kursie jazdy Eco (za pieniądze UE) i nauczyli mnie tam czerpać prawdziwą frajdę z jazdy ECO i pobijania własnych rekordów oszczędnosci (przy zachowaniu czasów przejazdów sprzed kursu, jedyny minus [małodokuczliwy] - nie przekraczam 110 km/h ale na światłach ruszam najdynamiczniej z wszystkich.) |
_________________ Szymon, Poznań.
Cruze 1.7 HB diesel 110 KM |
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-21, 20:22
|
|
|
Bo ludzie nie wiedzą, że bardziej opłaca się jak najszybciej osiągnąć docelową prędkość i ją utrzymywać niż rozpędzać się na niskich obrotach Szkoda, że ja nie potrafię się w trasie powstrzymać i jednak mam potrzebę "ciśnięcia" |
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2014-02-21, 22:01
|
|
|
Szfen było by miło jak byś gdzieś na forum w nowym temacie zdradził trochę tych tajników oszczędzania na paliwie Myślę, że dużej liczbie osób by się przydała taka wiedza |
|
|
|
|
szfen
Model Samochodu: Cruze HB 1.7D brązowy, 110KM LT
Pomógł: 11 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 217 Skąd: Poznań
Poziom: 13
|
Wysłany: 2014-02-22, 00:12
|
|
|
Ok, chętnie się podzielę.
Najpierw ciekawostka z tego EKOszkolenia:
Najciekawsze na tym szkoleniu było to,ze na 12 kursantów, 10 przed kursem było sceptycznych (ze mną włącznie) uważali, ze ekodriving oznacza jazdę ślamazarną, dziadkową itp.
Na początkukursu każdy przejechal ten sam kilkunastokilemetrowy odcinek miejsko-drogowy po swojemu po czym drugi raz zgodnie ze wskazówkami siedzącego obok instruktora. U KAŻDEGO w drugim przejeździe spalanie było 10-25% nizsze a czas przejazdu U NIKOGO nie był dłuższy! U większości osób był szybszy, u mnie +/- taki sam. Mimo, ze wrazenie bywało takie, ze pierwszy przejazd był dynamiczniejszy. Było to wrazenie błędne, spowodowane zapamiętywaniem emocji z chwilowej szybkiej jazdy i wyprzedzania a niepamiętaniem zmarnowanego czasu kwitnięcia na czerwonym.
Po szkoleniu najwięksi kontestatorzy EkoDrivingu przyznawali, ze to jednak działa.
Tylko, ze to trzeba przecwiczyć, ja tez ogladałem w TV programy o EkoDrivingu, czytałem artykuły ale to mnie nie przekonywało, dopiero praktyczna nauka zrobila swoje. |
_________________ Szymon, Poznań.
Cruze 1.7 HB diesel 110 KM |
|
|
|
|
|