Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
AVEO T250 - parametry felgi aluminiowej
Autor Wiadomość
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-26, 19:28   AVEO T250 - parametry felgi aluminiowej

Witam wszystkich,

Od pewnego czasu planuję kupno felg aluminiowych do mojego chevroleta aveo, problem w tym, że czytając różne strony naprawdę ciężko jest zrozumieć jakie parametry felgi będą najlepsze do mojego modelu. Wiele stron które dobierają felgi do modelu stosuje parametry dopuszczalne a nie ukrywam nie chciałbym zbyt wiele ingerować w oryginalne parametry.

Stąd też moja prośba czy mógłby ktoś pomóc mi zweryfikować jakie dokładne parametry felg będą najlepsze na posiadane przeze mnie opony? Rozumiem, że szerokość powinna wynosić 5,5? ale co z takimi parametrami jak ET?

Chevrolet AVEO T250
parametry opon: 185/60/14

Dziękuje i pozdrawiam :-)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-26, 20:24   

185/60R14 nie są specjalnie szerokimi oponami, więc ET nie musi być specjalnie inne niż zalecane przez producenta.
Pod tę oponę odpowiednia felga to właśnie 5,5 cala lub 6.0 cali szerokości.

Tu masz linka do czegoś w rodzaju niemieckiej homologacji opon i kół do Aveo 250

według tego parametry zalecane:

155/80R13 79T auf Felge 5J X 13, ET 45mm oder
185/60R14 82H auf Felge 5,5J X 14, ET 45mm oder
185/55R15 82V auf Felge 6J X 15, ET 45mm oder
195/45R16 80V auf Felge 6,5J X 16, ET 45mm (Nicht für 62kW & 74kW)
Ostatnio zmieniony przez esjot 2014-01-26, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-26, 21:28   

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Jeśli pozwolisz mam jeszcze jedno pytanie, otóż od paru dni zastanawiam się nad zakupem alufelg o parametrach trochę odbiegających od zalecanych. Wynika to z tego, że dużo łatwiej znaleźć ciekawe dla oka alufelgi 6 calowe niż 5,5. I stąd moje pytanie czy alufelga o parametrach

ROZMIAR FELG: 14''
SZEROKOŚĆ: 6''
ROZSTAW: 4x100
ET: 35
OT. CENT.: 73.1
http://www.ladnefelgi.pl/...ZUKI-SWIFT.html

Czy nie spowoduje to jakiś niekorzyści w nadwoziu lub faktycznej prędkości mojego samochodu? Czy opony, które posiadam a więc 185/60/14 będą w porządku dla tej felgi? Na stronie podanej powyżej producent zapewnia, że felga będzie pasować ale jak to się ma do jej ewentualnej szkodliwości. Może to głupie pytania aczkolwiek jestem laikiem w tym temacie i dziękuję za ewentualne doradzenie :-)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-27, 00:32   

lukaszeko napisał/a:
ET: 35

Roztaw kól powiększy się o 20mm, a koła będą 10mm bardziej na zewnątrz. Nie powinno nic się dziać i ocierać, aczkolwiek nie mjac Aveo nie mogę być pewien. W poprzednim samochodzie stosowałem pierścienie dystansowe 17mm i nic się nie działo (ale nie był to chevrolet). Może wypowie się ktoś kto ma założone felgi o zbliżonym ET?

zauważone na drive2.ru:
przykład1
i aveoforum:
przykład2


lukaszeko napisał/a:
Czy opony, które posiadam a więc 185/60/14 będą w porządku dla tej felgi?

Jak najbardziej wszystko będzie OK

lukaszeko napisał/a:
http://www.ladnefelgi.pl/...ZUKI-SWIFT.html

Jak się nie mylę to są chińskie felgi (noname). Wielu pisze na forach że jeździ na chińczykacj i są OK, ale ja jakoś nie potrafiłbym im zaufać. Zauważ jeszcze, że Twoje felgi będą z czterema otworami pod śruby, a to już nie będzie tak ładnie wyglądać jak na zdjęciu
Ostatnio zmieniony przez esjot 2014-01-27, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-27, 17:04   

Nie wiem z czego to wynika może z mojej natury, że jestem bardzo ostrożny.. ale mimo, że powyższa felga tak jak mówisz powinna pasować to wciąż mam małe obawy, że to nie jest "coś oryginalnego". A wydając około tysiąca nie chciałbym się bawić w zwroty i tym podobne.

Postaram się coś poszukać w tych parametrach 5,5J X 14, ET 45mm. Choć nie ukrywam, że interesują mnie felgi o kolorze czarno srebrnym, a w tych parametrach już ciężej coś fajnego znaleźć, niestety AVEO to nie mercedes :-P . A kolor felg wynika z tego, że mam czarny kolor auta i myślę, że fajnie to będzie wyglądać

A może ktoś z forumowiczów doradzi jaki model felgi wybrać?
Nie ukrywam, że z chęcią wybrałbym tamten model gdyby ktoś dał sobie rękę uciąć, że wszystko będzie ok :-)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-27, 18:48   

lukaszeko napisał/a:
Postaram się coś poszukać w tych parametrach 5,5J X 14, ET 45mm

Naprawdę nic nie ryzykujesz przy zakupie kół 6.0 cala.
Ja tylko obawiam się o ET35 (może bezpodstawnie)
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-27, 18:56   

Czyli rozumiem, że kupując felgi o ET 35 tak jak wspomniałeś powyżej koła wysuną się z jednej i drugiej strony o 1 cm na zewnątrz? I to tylko tyle jeśli chodzi o te całe ET?

W takim razie wydaje mi się, że problem z ET mają tylko auta gdzie opona jest schowana pod nadkolem? Dobrze rozumuję?

Jeśli moje rozumowanie jest dobre to ET nie powinno mieć aż takiego znaczenia w przypadku AVEO.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-27, 19:08   

lukaszeko napisał/a:
Czyli rozumiem, że kupując felgi o ET 35 tak jak wspomniałeś powyżej koła wysuną się z jednej i drugiej strony o 1 cm na zewnątrz? I to tylko tyle jeśli chodzi o te całe ET?

Tak
rozstaw kół powiększy się o 20mm. Każde koło będzie wystawione bardziej na zewnątrz o 10mm
ET
kalkulator ET

lukaszeko napisał/a:
W takim razie wydaje mi się, że problem z ET mają tylko auta gdzie opona jest schowana pod nadkolem? Dobrze rozumuję?

A tu nie masz racji
Może się okazać, że przy mocnym ugięciu zawieszenia opona będzie tarła o zakole z tyłu (ale przy 10mm w to wątpię)

lukaszeko napisał/a:
Jeśli moje rozumowanie jest dobre to ET nie powinno mieć aż takiego znaczenia w przypadku AVEO.

Ma. Mówiłem na razie o ET tylko ze względu na możliwość założenia kół na samochodzie. Ale poza tym jeszcze bardziej wysunięte koła powodują większe zużycie łożysk kół. Dodatkowo samochód może być bardziej "narwisty" na koleinach. Zmienia się też ką zataczania - koła mogą mieć większy problem z powracaniem do jazdy prosto.
Oczywiście to wszystko będzie zauważalne im bardziej zmniejszysz ET, ale tak czy inaczej zmienisz "geometrię' zawieszenia
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-27, 19:19   

Czyli rozumiem żeby najmniej ingerować w "nadwozie" przy feldze 6 calowej najlepiej byłoby dobrać ET około 51?
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-27, 19:52   

lukaszeko napisał/a:
Czyli rozumiem żeby najmniej ingerować w "nadwozie" przy feldze 6 calowej najlepiej byłoby dobrać ET około 51?



Nie.

ET nie ma nic wspólnego z szerokością felgi. ET po prostu "pokazuje" gdzie jest środek opony.
To co ty napisałeś to wiozłeś pod uwagę... hmm, odległość kołpaków od siebie :mrgreen:
Przy Twoim obliczeniu rozstaw "kołpaków" byłby stały, ale rozstaw środków opon zmniejszyłby się o 12mm (1/2cala)
Ważniejszy jest rozstaw kół mierząc od środków opon
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-27, 20:03   

Przeczytałem również gdzieś, że przyjmuje się, że dopuszczalna zmiana ET to 1% rozstawu kół. Nie wiem ile w tym prawdy ale zakładając, że zostawiam felgi 5,5 cala i zmniejszam ET z 45 do 35 to mam po 1 cm na zewnątrz w rozstawie kół. Ale jeśli chciałbym zmienić również szerokość felgi z 5,5 na 6 to w takim przypadku według kalkulatora rozstaw zwiększa się już o 1,6 cm na zewnątrz.

A więc mieszczę się na krawędzi granicy..

Sorry, że tak drążę temat ale jest to dla mnie czarna magia, dzięki Tobie trochę mi się to rozjaśniło ale wolę pytać niż błądzić :-)

A teraz pytanie poza tematem, dlaczego większość alufelg o rozmiarze 14 jest na ET 35? Bardzo ciężko gdzieś znaleźć felgi o ET 45 a jak już się znajdą to patrząc na ich wygląd wolałbym kołpaki? :-P
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-27, 20:27   

lukaszeko napisał/a:
A teraz pytanie poza tematem, dlaczego większość alufelg o rozmiarze 14 jest na ET 35?

bo rozstaw śrub 4x100 jest dość popularny w europie, ale np renówki mają przy tym rozmiarze ET 36. Myślę, że po prostu przy tym rozmiarze więcej jest samochodów z ET mniejszym niż 40
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2014-01-28, 10:30   

esjot napisał/a:
lukaszeko napisał/a:
Postaram się coś poszukać w tych parametrach 5,5J X 14, ET 45mm

Naprawdę nic nie ryzykujesz przy zakupie kół 6.0 cala.
Ja tylko obawiam się o ET35 (może bezpodstawnie)

Ja w T250 mam felgę szeroką 6 cali i właśnie ET35. Nic nie obciera ani przy skręcaniu ani przy dużym obciążeniu auta. Problem może być inny. Przy bardziej wystającej oponie z przodu i standardowym (tak to nazwę) chlapaczu niszczony jest lakier przy tylnym nadkolu i kawałku tylnych drzwi. Takie jest moje spostrzeżenie, bo oczywiście nie mam porównania jak jest z felgą ET45.
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-01-28, 15:47   

O proszę.. o takiej stronie tematu to bym nawet nie pomyślał.. ale ten niszczony lakier to tylko tak stwierdziłeś ze względu na często ubrudzone nadkole czy rzeczywiście coś złego się z nim dzieje?


To teraz jeszcze jedna sprawa
1. http://www.alusy.pl/fw,7,...wany-front.html
2. http://www.ladnefelgi.pl/...ZUKI-SWIFT.html

Jak to możliwe, że jest aż taka różnica w cenie? Za dwie felgi numer 1 miałbym cały komplet z numeru 2, rozumiem, że te z nr 1 to zapewne jakieś markowe? Jakie jest wasze zdanie na temat chińszczyzny a właśnie takich lepszych felg?
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-01-31, 12:27   

lukaszeko napisał/a:

To teraz jeszcze jedna sprawa
1. http://www.alusy.pl/fw,7,...wany-front.html
2. http://www.ladnefelgi.pl/...ZUKI-SWIFT.html

Jak to możliwe, że jest aż taka różnica w cenie? Za dwie felgi numer 1 miałbym cały komplet z numeru 2, rozumiem, że te z nr 1 to zapewne jakieś markowe? Jakie jest wasze zdanie na temat chińszczyzny a właśnie takich lepszych felg?


Różnic cenowych nie komentuję, bo wolny rynek mamy i każdy może sprzedawać produkt po cenie jaką uważa za słuszną (no chyba, że jest zbyt wygórowana :) )
Co do felg nr 2 z linku, zwróć uwagę na szczegół otworu centrującego - tam jest podany 73,1mm. W moim Aveo T200 otwór centrujący wynosi 56,6mm. Tak więc zakładając felgi z linku musisz się zaopatrzyć dodatkowo w pierścienie centrujące, które zmniejszą otw. centrujący w feldze i nacisk felgi na gwinty śrub z piasty. W przeciwnym wypadku przy tak dużej różnicy najlżejszą wywołaną usterką może być urwanie gwintów śrub co i tak jest baaaardzo niebezpieczne bo w trakcie jazdy koło może pojechać w krzaki.
Dlaczego uważam to za "najlżejszą usterkę"? Bo jest najtańsza do naprawy mimo, że zagrażająca życiu.
Mój kolega w swojej "beemce" kupił na alle komplet felg właśnie ze zbyt dużym otworem centrującym. Jadąc na autostradzie miało się wrażenie jakby auto miało się rozpaść (mimo zaawansowanego wieku), nie było to naturalne. Ponowne wyważanie kół nic nie dawało aż w końcu łebski wulkanizator zwrócił uwagę na otwory centrujące. Jednak przy takiej jeździe amortyzatory i elementy zawieszenia zużyły się w znacznym stopniu i koszty późniejszych napraw... no cóż, auto kosztuje :-(

Swoją drogą nie wiem, czy różnicę prawie 2cm na otworze centrującym da się zniwelować pierścieniami.

pozdravka
Ostatnio zmieniony przez chevy_power 2014-01-31, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: