Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zani?one napi?cie ?adowania
Autor Wiadomość
dessal 
strażnik piekieł

Model Samochodu: Lacetti 2.0TDCi, MB W210 E290
Wiek: 45
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Wuwuwa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-03, 23:43   Zaniżone napięcie ładowania

Witajcie koledzy, mam podobny problem jak w tym temacie, aczkolwiek pacjentem jest Lacetti 2.0 Tdci z 2007 roku, wymieniłem w nim właśnie akumulator, bo stary już nie odpalał auta po dobie postoju; kłopot polega na tym, że jakiekolwiek załączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13.4V lub nawet niżej 13.1V, zdarza się nawet, że do napięcia akumulatora, można wtedy zaobserwować przygaśnięcie świateł mijania i kontrolek, w pojeździe sterowanie nawiewów realizuje klimatronik, wciśnięcie przycisku "off" powoduje przywrócenie napięcia ładowania 14,2V lub 14,3V (zależnie od tego czy światłą mijania są załączone kub nie), obawiam się, że przy takim objawie wkrótce zatłukę nowy akumulator, a taka usterka raczej nie podlega pod gwarancję;

Może któryś z kolegów posiada wiedzę, czy alternator z Lacetti posiada jakiś oplowski odpowiednik o większym nominalnym prądzie obciążenia?

W tym pojeździe jest wyposażenie elektryczne full(podobno-pojazd wcześniej użytkował mój ojciec, który był jego pierwszym właścicielem) łącznie z grzaniem tyłka
_________________
Pozdrawiam
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-02-04, 07:13   

Ale na pewno to nie jest problem z tym, że jest zbyt słaby (prądowo) altenator.
Zacznij od sprawdzenia połączeń pomiędzy przewodami od aku a masą, silnikiem a masą.
Jeśli tu będzie ok to następnie sprawdź regulator napięcia.
U mnie podczas pracy silnia jest około 14.3 - 14.4V
 
     
dessal 
strażnik piekieł

Model Samochodu: Lacetti 2.0TDCi, MB W210 E290
Wiek: 45
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Wuwuwa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-04, 09:58   

W sumie wczoraj poszukałem i wyszło mi na to, że ten sam model alternatora montowano w Captivie, Epici, Kalosie i Oplu Antara, taką listę mam nadzieję, że niepełną znalazłem;

Tak, ok, tylko na tą pogodę, to tak średnio się coś pod chmurką naprawia, zresztą chyba sam wiesz, że dostęp do czegokolwiek w przedziale silnika w tym samochodzie, jest delikatnie mówiąc utrudniony; przynajmniej z pierwszych oględzin, wynika mi, że aby zmienić regulator, trzeba będzie zdemontować alternator...
Co tak średnio mi się uśmiecha :-(
_________________
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: