Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Co ile kilometrów ?rednio Wam wypala DPF???
Autor Wiadomość
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
  Wysłany: 2014-02-09, 14:44   Co ile kilometrów średnio Wam wypala DPF???

Witam
Jak w temacie co ile km wypala Wam dpf-a?? Ja robie jakie 60% spokojnej trasy i 40% miasta i średnio mi co 700-900 kilometrów wypala, fakt trwa chwile ale jednak.
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
daro205 

Model Samochodu: Chevrolet ORLANDO LTZ 2.0 163 KM AUT MY 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 42
Skąd: Bruxelles
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 4/13
 30%
Wysłany: 2014-02-09, 16:31   

Dokładnie kolego, w mojej opinii DPF w naszych autach stosunkowo rzadko wymaga wypalenia i jest totalnie bezproblemowy. W zasadzie to nie śledzę przebiegu jaki mija pomiędzy wypaleniami ale to około 800-900 km. W porównaniu do Skody Oktavii którą kolega użytkując podobnie jak ja i musi raz w tygodniu musi przeprowadzić wypalanie.
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-02-09, 18:56   

Macie ten sam silnik co w moim Cruzie (2.0Vcdi). W zimie, owszem, wypala się całkiem przyzwoicie (500km miasto, 700 mieszany, 1000 trasa). Ale jak przychodzi lato to wypalanie odbywa się zdecydowanie częściej. Przy jeździe w Warszawie, w sporych korkach to nawet co 150-200km. Ogólnie: 2x częściej. Nie pytajcie dlaczego pora roku ma znaczenie - nie wiem. Ale wiem, że ma, bo to nie tylko moja obserwacja (kilka osób).
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2014-02-09, 21:00   

ciekawe trzeba będzie zaobserwować
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
daro205 

Model Samochodu: Chevrolet ORLANDO LTZ 2.0 163 KM AUT MY 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 42
Skąd: Bruxelles
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 4/13
 30%
Wysłany: 2014-02-10, 20:09   

Nie miałem okazji obserwować zachowania dpf-a w cieplejszej aurze. Lato zweryfikuje obserwację.
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-02-10, 20:38   

W stopce posta jest link do MotoStat. W kategorii 'inny' zapisuje wypalanie DPFa. Mozecie policzyc co ile i kiedy sie wypala.

Znajomy ma praktycznie identyczne auto (ten sam model, silnik, wyposazenie, rocznik) - wypalanie bardzo podobne.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
marcel226 

Model Samochodu: Orlando LT+ 2.0 vcdi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 44
Skąd: wawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 6/13
 46%
Wysłany: 2014-02-12, 14:26   

rzeczywiście latem częściej wypala się filtr.
mój Orlandziak jeździ najczęściej tylko po mieście i wypalanie latem odbywa się średnio co 100 km, czyli przynaaaajmniej 2 razy w tygodniu - teraz zdecydowanie rzadziej :)) zauważyłem też, że wypalanie często następuje po zatankowaniu suchego baku. tak jakby komputer wysyłał sygnał: skoro dostałem paliwko to na wszelki wypadek włączę wypalanie, bo teraz na pewno nie zabraknie wachy :))
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2014-02-12, 22:04   

Kaczy.mk napisał/a:
Ale jak przychodzi lato to wypalanie odbywa się zdecydowanie częściej. Przy jeździe w Warszawie, w sporych korkach to nawet co 150-200km. Ogólnie: 2x częściej. Nie pytajcie dlaczego pora roku ma znaczenie - nie wiem. Ale wiem, że ma, bo to nie tylko moja obserwacja (kilka osób).


Myślę że może mieć to związek z temp. powietrza które im zimniejsze tym zajmuje mniejszą objętość, czyli im zimniejsze tym więcej go się zmieści i jest lepsze/efektywniejsze spalanie i mniej sadzy. Taka moja teoria :) .
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-02-13, 08:00   

mario78 napisał/a:
Myślę że może mieć to związek z temp. powietrza które im zimniejsze tym zajmuje mniejszą objętość, czyli im zimniejsze tym więcej go się zmieści i jest lepsze/efektywniejsze spalanie i mniej sadzy. Taka moja teoria :) .


Idąc tym tropem, również średnie zużycie paliwa musiałoby znacząco spaść. Jeśli okres pomiędzy wypaleniami potrafi się wydłużyć dwukrotnie, to samo zużycie też powinno spaść o kilkadziesiąt %. Tak się nie dzieje :) Innymi słowy - podważam Twoją teorię :->
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
Stavross 

Model Samochodu: Orlando MY2014 2.0 LTZ
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Giżycko
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-02-20, 13:36   

Mój Orlando pomimo przejechania 6.3 tyś km nie wypalał jeszcze DPF ani razu.
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-02-20, 22:49   

Wierz mi - wypalał niejednokrotnie, choć niejawnie. W dużym skrócie, wypalanie filtra jest wykonywanie jawnie, niejawnie i samoistnie (długo utrzymywana wysoka prędkość np. na autostradzie która powoduje dużą temperaturę wydechu i samoczynne wypalanie sadzy). Kiedy sterownik silnika np. na podstawie np. czujników ciśnień na wejściu i wyjściu DPF'a, uzna że filtr jest zapchany, zaczyna procedurę wypalania, czyli robi sobie bogatą mieszankę paliwową po to by wzrosła temp. w wydechu.

Niejawne możesz zaobserwować po lekko podwyższonych wolnych obrotach (zamiast 850 jest 900), po podwyższonych spalaniu chwilowym (2-3x więcej), po tym że wentylator pracuje na maksymalnym obrotach, po innym dźwięku silnika/wydechu powyżej 2000obr (niższy, bardziej basowy) i po bardziej nerwowej reakcji na gaz (bardziej szarpie przy naciskaniu i puszczaniu). Dodatkowo z rury wydechowej idzie biały dymek i śmierdzi palonym plastikiem. NIE MA żadnej kontrolki która by informowała o tym że ten proces trwa (choć powinna być). Ja w trakcie jazdy patrzę na chwilowe spalanie - jak jest wyższe niż normalnie to wiem że wypala. Jak zatrzymuje auto o słucham czy nie chodzi wentylator. Jak zgasisz silnik w trakcie wypalania to niespalone paliwa przedostaje się do oleju i rośnie jego stan (choć olejem bym już tego nie nazwał). Kontroluj ten olej - bo za wysoki stan to potencjalnie spore problemy. Wypalanie trwa od 15 do 25 minut. Najszybciej wypala gdy utrzymujesz obroty pomiędzy 2500-3000 obrotów. Liczy się obciążenie silnika a nie prędkość! Po prostu musi się zrobić cholernie gorąco w wydechu (gdzie jest DPF) by sadza zaczęła się sama wypalać (500-600'C).

Jest jeszcze wypalanie jawne - o tym informuje kontrolka na desce (jest o tym w instrukcji). Tyle że, jak już zapali się kontrolka, to oznacza że silnik nie dokończył kilku wypalań niejawnych, lub nawet nie miał szans ich zacząć (np. za zimny silnik bo robisz krótkie odcinki albo za mało paliwa, itd). Wtedy to już ostatni dzwonek na pozwolenie mu aby się wypalił bo inaczej jest spora szansa na to że się zapcha ( a wtedy wypalanie w serwisie + wymiana oleju i spore męczenie silnika lub wymiana DPF'a ewentualnie wycinka)
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
Stavross 

Model Samochodu: Orlando MY2014 2.0 LTZ
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Giżycko
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-02-21, 07:09   

Bardzo dziękuję za obszerne wytłumaczenie. Teraz wiem "z czym to się je".

Pozdrawiam
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2014-05-26, 12:57   

Odgrzeje trochę temat
Wczoraj trochę pojeździłem z rodzinką jakieś 260km po naszych "krajówkach" nie autostradą i się 2 razy wypalałał mi filtr. Żadnej procedury nie przerwałem. Chyba troche za często?? ten stopien zużycia oleju co komp pokazuje tez spadł z 70% na 66% .
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
olke 
olke

Model Samochodu: Orlando 2.0D 96kW
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 35
Skąd: Krakow
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 8/11
 72%
Wysłany: 2014-07-13, 20:56   

Witam,
trochę czasu minęło od Twojego posta ale...

Mogę podać inny ciekawy przykład. Po trasie 550 km z czego ok 350 km autostradą następnego dnia włączyła się kontrolka DPFa. Myślę, że zrozumiecie moje zdziwienie. Zabrałem Orlando na 'spacer' zanim dojechałem do drogi szybkiego ruchu jechałem na zbyt niskim biegu aby podbić obroty powyżej 2000. Przejechałem 4-6 km i kontrolka zgasła. Uwaga, ten sposób może generować szybsze zużycie oleju wg wskaźnika zużycia oleju. Komputer wykaże, że olej nadaje się do wymiany przy niższym przebiegu.

Być może Twój komputer znalazł 'dogodne' warunki do wypalania.

Trudno mi pisać co ile km się wypala DPF. Ja obserwuje wypalanie co ok 7 dni przy jeździe 'podmiejskiej' - nie stoję w korkach i nie zatrzymuje się co 150 m.

Obserwowałem zwiększenie wartości wskaźnika zużycia oleju po kilku jazdach po wypalaniu. Tzn po wypalaniu = 90%. Po kilku jazdach wskaźnik zmieniał się z 90% na np. 92%.

--
olke
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-06-03, 10:20   

Mam pytanie czy ktoś już rozgryzł temat częstszych wypaleń DPF w gorące dni. Jeżdze te same odcinki co w okresie jesień-zima to samo paliwo najnowszy soft(podobno tak powiedzieli w ASO)a potrafi się wypalać co 100-150km a w zimne dni co 700-800. Wygląda tak jakby w gorące dni więcej sadzy produkował i szybciej się zapełniał??
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: