Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Chip Cruze 1.4T
Autor Wiadomość
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-02-06, 18:02   

Wczoraj robiłem pierwsze testy i wrażenia jak najbardziej OK.

Więcej napiszę jak trochę więcej pojeżdżę ;)
_________________
KAI
 
     
silvan85

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 91
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 10/19
 52%
Wysłany: 2014-02-07, 14:32   

Podaj też koszta jeżeli możesz.
_________________
Mój Chevrolet
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-02-07, 14:38   

1 500 zł
_________________
KAI
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-02-07, 16:46   

Ładnie to wygląda. KAI a patrzyłeś jak skrzynia i sprzęgło ? Mają fabryczną wytrzymałość na tyle ile masz po chipie czy trzeba się liczyć z szybszym spaleniem sprzęgła ?
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2014-02-07, 17:37   

kazda wersje tak można podkrecic
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-02-07, 20:39   

rafic napisał/a:
Ładnie to wygląda. KAI a patrzyłeś jak skrzynia i sprzęgło ? Mają fabryczną wytrzymałość na tyle ile masz po chipie czy trzeba się liczyć z szybszym spaleniem sprzęgła ?

Z tego co wiem, to w A14NET jest zapas na skrzyni i sprzęgle.
Mój chip to przyrost koło 25% na mocy i momencie - więc bez kosmosów.

Ale ogólnie co do sprzęgła, skrzyni, turbiny to co najmniej jedna zasada jest taka sama jak i przed czipsem. Jak szanujesz - tak masz.

Dzisiaj zrobiłem swoją stałą trasę Wrocław - Kraków.
Przy autostradowych prędkościach spalanie bez zmian.
Za to kop wyraźnie odczuwalny. Szczególnie na 2 i 4 biegu jest duża różnica.

W niedzielę robię trasę 150 km po drodze krajowej to też dam znać co ze spalaniem.
_________________
KAI
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-02-07, 20:55   

KAI napisał/a:
Z tego co wiem, to w A14NET jest zapas na skrzyni i sprzęgle.
Mój chip to przyrost koło 25% na mocy i momencie - więc bez kosmosów.

Ale ogólnie co do sprzęgła, skrzyni, turbiny to co najmniej jedna zasada jest taka sama jak i przed czipsem. Jak szanujesz - tak masz.


Ja wiem, że bez kosmosu, ale znając GM i ich podejście, stanowczo do marki chevy, i po ostatnich informacjach, że w dieslu jest zapas ledwo na 5 KM i 10 Nm momentu warto to sprawdzić.
I wiem, że skrzynia i sprzęgło nie rozsypią się po pierwszych 100 km, ale jednak nie przejedziesz na sprzęgle tak jak normalnie powiedzmy te 150 tyś. km ale 100 tyś. lub mniej gdybyś podniósł moc ponad zapas.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-02-07, 21:03   

rafic napisał/a:
nie przejedziesz na sprzęgle tak jak normalnie powiedzmy te 150 tyś. km ale 100 tyś. lub mniej gdybyś podniósł moc ponad zapas.

To jest dla mnie akurat oczywiste i biorę na klatę ;)
Chip to zawsze większe obciążenia więc nie ma siły żeby nie było większego zużycia jeżeli będę sobie regularnie cisnął gaz do końca.

Teraz trochę butuję, bo to świeży nabytek.
Ale jak mi spowszednieje to stanie się narzędziem to wyprzedzania itp.
;)

Co do liczb - kiedyś się dogrzebałem chodząc po forach.
Pamiętam, że w A14NET zapas był spory (>25%).
W A14NEL skrzynia była słabsza (ale to dotyczy Astry 120KM).
Szczegółów nie pamiętam...
_________________
KAI
 
     
silvan85

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 91
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 10/19
 52%
Wysłany: 2014-02-08, 09:21   

Co ciekawe na stronie filtrona są filtry dla wersji tego silnika dla Astry J:

1.4L 16V Turbo 1364cc A14LET 180KM

W sumie wcześniej nie widziałem takiej wersji nigdzie.
_________________
Mój Chevrolet
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-02-09, 19:38   

Ostatecznie potwierdzam, że spalanie jest bez mian.
Sprawdzone na mieście, autostradzie i krajówce.
Pzdr
_________________
KAI
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-02-09, 20:19   

rafic napisał/a:
Ja wiem, że bez kosmosu, ale znając GM i ich podejście, stanowczo do marki chevy, i po ostatnich informacjach, że w dieslu jest zapas ledwo na 5 KM i 10 Nm momentu warto to sprawdzić.


A niby w którym dieslu? Bo jeśli chodzi o 2.0Vcdi to, opierając się tylko na danych technicznych, ten zapas jest większy. Moment ma znaczenie, moc nie. Zresztą moc silnika to nic innego jak iloczyn prędkości obrotowej (w radianach) i momentu obrotowego. Dla uproszczenie, by nie zmieniać jednostek, stosuje się wzór moc = (prędkość obrotowa*moment)/9549.

Katalogowo, w 2.0Vcdi, jest 360Nm. Skrzynia (F40-MYJ) ma certyfikat na 400Nm (nie mniej niż). Dla dociekliwych: http://www.gmpowertrain.c...uctsEurope.aspx

Teoretycznie, tego zapasu jest okolo 40Nm. Dużo to nie jest, ale mało też nie (ponad 10%). Oczywiście, możesz mieć dobry egzemplarz i wytrzyma np. 450Nm, a to już naprawdę sporo. Dla przykładu, Insignia 2.0Cdti Biturbo ma właśnie 400Nm i siedzi tam chyba ta sama skrzynia (wg. vehicle application ze strony GM) . Z tego co wiem to ludzie z powodzeniem ją chipują na 450Nm i reklamacji nie ma (v-tech).
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
heko 
GCS


Model Samochodu: Focus3 ST 2.0eb 250
Wiek: 52
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-02-13, 18:51   

większość Insignii z tym motorkiem, na F40, generuje w serii ok 400-410Nm w piku, po modach (box/chip) lekko 450Nm i wszystkie radzą sobie z tym bez problemu :)
_________________
Chip...hippp...hurrra :)
 
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-02-13, 19:09   

No proszę - i autor chipa się odezwał.

Tym samym mamy na forum experta od mod-ów :)
_________________
KAI
 
     
grom11 

Model Samochodu: Chevy Cruze kombi LT+ 1.4T
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2014-02-13, 22:45   

Benzynowa astra 1.6T 180km ma inną skrzynię niż cruze 1.4T ?
 
     
grom11 

Model Samochodu: Chevy Cruze kombi LT+ 1.4T
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 13/13
 100%
Wysłany: 2014-03-12, 20:56   

Więc odpowiadam sam sobie :)
Wg mechanika z ASO: Astra 1.4T, Cruze 1.4T i Astra 1.6T jeśli chodzi o skrzynię "manual" 6-cio biegową MT6 - jest montowana ta sama skrzynia. W Cruze 1.4T jeśli chodzi o skrzynię jest przewymiarowana i jest zapas na Nm.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: