Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek alternatora captiva 2007r.
Autor Wiadomość
trojan

Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-16, 14:58   Pasek alternatora captiva 2007r.

Witam

Mam pytanie i prośbę o pomoc. Mianowicie podczas jazdy pęk mi pasek od alternatora przez co straciłem wspomaganie kierownicy. Musiałem wezwać pomoc drogową i sholować auto do ASO. Auto było ostatnio na 7 przeglądzie okresowym oraz prawie dwa miesiące stało w ASO i było naprawiane po wypadku. Moje pytanie czy pasek alternatora obejmuje gwarancja oraz czy ten pasek nie powinien być wymieniony wcześniej podczas któregoś przeglądu? Całkowicie się nie znam na samochodach ale czy ten pasek nie jest na wierzchu? Chodzi mi o to, że dziwne jest to że w aucie świeżo po przeglądzie i będące tyle czasu w naprawie gdzie był robiony cały przód nie został sprawdzony stan tego paska!!! Nie jest niczym przyjemnym jadąc prawie 2 tonowym samochodem nie móc skręcić, czy tak powinien wyglądać serwis ASO?
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-02-16, 15:18   

Pasek powinien być (teoretycznie) skontrolowany na przeglądzie w ASO. Niestety poza ewidentnymi pęknięciami, czy rozwarstwieniami nie ma możliwości oceny stanu paska.
ASO tak jak i większość mechaników nie jest w stanie przewidzieć, czy pasek pęknie przed kolejnym przeglądem.
 
     
trojan

Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-16, 16:57   

Rozumiem, że zdarzają się różne rzeczy które nie można przewidzieć ale ten samochód od przeglądu przejechał jakieś 300km. Chyba w takim czasie nic nie ulega znacznemu zniszczeniu. Doda ktoś odpowiedzi do reszty pytań bo niestety książka serwisowa jest w samochodzie w serwisie i nie jestem w stanie sprawdzić jak to wygląda z tymi przeglądami i paskiem alternatora.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-02-16, 17:13   

Patrz punkt 7.3 instrukcji. Zaleca się tylko kontrolę paska co 30kkm
Ale jak nigdy ;) tu broniłbym ASO.
Naprawdę nie ma możliwości przewidzenia zerwania paska napędowego.
 
     
trojan

Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-16, 17:39   

Dzięki za odpowiedź. Co do ASO to coraz bardziej zmieniam swoje zdanie na negatywne.
Dziwne jest to że przez cały rok nic się nie dzieje z samochodami a tylko pojadą na coroczny przegląd i zaraz trzeba wracać do serwisu bo coś się dzieje, a to kontrolki zaczynają się świecić a to jakieś usterki itp. Momentu zerwania paska nie można przewidzieć ale jak wcześniej pisałeś sprawdza się jego pęknięcia i rozwarstwienia i na podstawie tego mechanik ocenia czy czas go wymienić czy nie. Z tego co wyczytałem to pasek pęka wskutek nadmiernego zniszczenia lub naprężenia. Więc albo w ogóle go nikt nie sprawdzał albo go za mocno wyregulowali.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-02-16, 17:42   

trojan napisał/a:
Więc albo w ogóle go nikt nie sprawdzał

To jest bardzo prawdopodobne

trojan napisał/a:
albo go za mocno wyregulowali.

To raczej nie. Nikomu nie chciałoby się robić czegoś "ponad program"
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2014-02-17, 07:18   

esjot napisał/a:
dwa miesiące stało w ASO i było naprawiane po wypadku

Czy uszkodzony był przód pojazdu i do tego tak by ewentualnie coś dotknęło podczas kolizji osprzętu silnika?
 
     
trojan

Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-17, 10:15   

Aż tak uszkodzony przód nie był. Wymieniany był zderzak lampy nadkola chłodnica klimatyzacji zbiornik spryskiwacza oraz strefa zgniotu na której skończyło się uderzenie.
Wątpię żeby miało to związek z wypadkiem ale wydaje mi się że jak to wszystko robili to mieli bardzo dobry dostęp do tego paska żeby go sprawdzić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: