Pasek alternatora captiva 2007r. |
Autor |
Wiadomość |
trojan
Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-02-16, 14:58 Pasek alternatora captiva 2007r.
|
|
|
Witam
Mam pytanie i prośbę o pomoc. Mianowicie podczas jazdy pęk mi pasek od alternatora przez co straciłem wspomaganie kierownicy. Musiałem wezwać pomoc drogową i sholować auto do ASO. Auto było ostatnio na 7 przeglądzie okresowym oraz prawie dwa miesiące stało w ASO i było naprawiane po wypadku. Moje pytanie czy pasek alternatora obejmuje gwarancja oraz czy ten pasek nie powinien być wymieniony wcześniej podczas któregoś przeglądu? Całkowicie się nie znam na samochodach ale czy ten pasek nie jest na wierzchu? Chodzi mi o to, że dziwne jest to że w aucie świeżo po przeglądzie i będące tyle czasu w naprawie gdzie był robiony cały przód nie został sprawdzony stan tego paska!!! Nie jest niczym przyjemnym jadąc prawie 2 tonowym samochodem nie móc skręcić, czy tak powinien wyglądać serwis ASO? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-02-16, 15:18
|
|
|
Pasek powinien być (teoretycznie) skontrolowany na przeglądzie w ASO. Niestety poza ewidentnymi pęknięciami, czy rozwarstwieniami nie ma możliwości oceny stanu paska.
ASO tak jak i większość mechaników nie jest w stanie przewidzieć, czy pasek pęknie przed kolejnym przeglądem. |
|
|
|
|
trojan
Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-02-16, 16:57
|
|
|
Rozumiem, że zdarzają się różne rzeczy które nie można przewidzieć ale ten samochód od przeglądu przejechał jakieś 300km. Chyba w takim czasie nic nie ulega znacznemu zniszczeniu. Doda ktoś odpowiedzi do reszty pytań bo niestety książka serwisowa jest w samochodzie w serwisie i nie jestem w stanie sprawdzić jak to wygląda z tymi przeglądami i paskiem alternatora. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-02-16, 17:13
|
|
|
Patrz punkt 7.3 instrukcji. Zaleca się tylko kontrolę paska co 30kkm
Ale jak nigdy tu broniłbym ASO.
Naprawdę nie ma możliwości przewidzenia zerwania paska napędowego. |
|
|
|
|
trojan
Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-02-16, 17:39
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Co do ASO to coraz bardziej zmieniam swoje zdanie na negatywne.
Dziwne jest to że przez cały rok nic się nie dzieje z samochodami a tylko pojadą na coroczny przegląd i zaraz trzeba wracać do serwisu bo coś się dzieje, a to kontrolki zaczynają się świecić a to jakieś usterki itp. Momentu zerwania paska nie można przewidzieć ale jak wcześniej pisałeś sprawdza się jego pęknięcia i rozwarstwienia i na podstawie tego mechanik ocenia czy czas go wymienić czy nie. Z tego co wyczytałem to pasek pęka wskutek nadmiernego zniszczenia lub naprężenia. Więc albo w ogóle go nikt nie sprawdzał albo go za mocno wyregulowali. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-02-16, 17:42
|
|
|
trojan napisał/a: | Więc albo w ogóle go nikt nie sprawdzał |
To jest bardzo prawdopodobne
trojan napisał/a: | albo go za mocno wyregulowali. |
To raczej nie. Nikomu nie chciałoby się robić czegoś "ponad program" |
|
|
|
|
lamer
Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Zachód
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-02-17, 07:18
|
|
|
esjot napisał/a: | dwa miesiące stało w ASO i było naprawiane po wypadku |
Czy uszkodzony był przód pojazdu i do tego tak by ewentualnie coś dotknęło podczas kolizji osprzętu silnika? |
|
|
|
|
trojan
Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-02-17, 10:15
|
|
|
Aż tak uszkodzony przód nie był. Wymieniany był zderzak lampy nadkola chłodnica klimatyzacji zbiornik spryskiwacza oraz strefa zgniotu na której skończyło się uderzenie.
Wątpię żeby miało to związek z wypadkiem ale wydaje mi się że jak to wszystko robili to mieli bardzo dobry dostęp do tego paska żeby go sprawdzić. |
|
|
|
|
|