Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 17:30 |
Problem z odpalaniem auta |
Autor |
Wiadomość |
juncio
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
|
Wysłany: 2010-05-25, 18:14 Problem z odpalaniem auta
|
|
|
Witam, posiadam Lacetti 1.4, od jakiegoś czasu kilka razy w tygodniu zdarza mi sie zazwyczaj rano wejśc do auta ,wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam i nic....cisza nic nie stuka nic nie kręci , po drugim lub po dziesiątym przekręceniu wreście odpala i działa poprawnie, na pych też pali więc immobilajzer to raczej nie jest przyczyną.Akumulator jest dobry.Wystkie kontrolki działają poprawnie , radio również. Byłem u elektryka rozkręcił rozrusznik sprawdził go i wymienił szczotki bo były za krótkie, po wymianie szczotek dwa tygodnie było ok ale ostatnio znowu mam problem z odpaleniem auta .Raz pali bez problemu innym razem muszę kręcic stacyjką kilka lub kilkanaście razy żeby odpalił . Czy ktoś miał taki przypadek w swoim aucie???? |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-05-25, 18:44
|
|
|
Stawiałbym własnie na rozrusznik, a konkretnie na padający elektromagnes( automat) rozrusznika.
Jeśli elektromagnes był by sprawny, słyszałbyś po przekręceniu stacyjki puknięcie w rozruszniku.
Przyczyną może być również źle dokręcony, lub przerywający sie któryś z przewodów idących do rozrusznika i w pierwszej kolejności bym to sprawdził. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
juncio
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
|
Wysłany: 2010-05-25, 19:14
|
|
|
Rozrusznik juz miałem sprawdzany przez elektromechanika , (szczotki zmienione) wiec raczej narazie wykluczam jego złe działanie i szukam przyczyny gdzie indziej. Zostawiłem auto na warsztacie ,żeby elektryk sam rano zakręcił i sprobowal znalesc przyczynę awarii. |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-05-25, 19:55
|
|
|
Nie chcę wchodzić w kompetencje temu elektromechanikowi, ale jak sprawdzał sprawność elektromagnesu?
Rozrusznik, to nie tylko szczotki i na pewno to nie były one przyczyną wcześniejszego problemu z odpalaniem.
Pisałeś że po przekręceniu kluczyka nic nie słychać , a to wyraźnie wskazuje na brak zasilania rozrusznika, więc najprościej mówiąc , gdzieś na drodze do rozrusznika coś nie styka, może to być wina samej stacyjki, przekaźnika( o ile u Ciebie takowy jest), źle dokręconego przewodu, łamiącego się przewodu lub właśnie samego elektromagnesu rozrusznika.
Innej opcji nie ma.
Ja bym obstawiał jednak elektromagnes, bo objawy są tak typowe, że aż oczywiste
Ale nie widziałem, więc mogę tylko zasugerować. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2010-05-28, 11:09
|
|
|
http://gm.ws123.net/EN/do...en.html#J5BISSM
Tu widać, że z tymi szczotami, to mechanik nie miał złego pomysła, bo jednak w pierwszej fazie, zanim zwora zamknie styk główny, część uzwojenia elektromagnesu jest zasilana poprzez siłowy obwód rozrusznika, a po zamknięciu styku dopiero jest bocznikowana. Chłop mógł se myśleć (nie bezpodstawnie), że energia strumienia jest zbyt niska, by ruszyć zworę?
Trochę go bronię, ale jak by nie mówić, to chybił. Tak, jak wyżej kolega mówi: elektromagnes, stacyjka, przekaźnik, styki. Gdybyś ulokował się w cichym miejscu, to usłyszysz, czy cyka przekaźnik. Byłbyś krok bliżej.
Powodzenia! |
|
|
|
|
juncio
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
|
Wysłany: 2010-05-31, 14:13
|
|
|
Nie miałem już cierpliwości oddałem auto do ASO , po przejrzeniu instalacji od stacyjki do rozrusznika stwierdzono usterkę rozrusznika i zrobili całkowitą regenerację- auto odpala |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-05-31, 15:58
|
|
|
:thumleft: Miejmy nadzieję że wykonali to na tyle dobrze, ze problem nie powróci po kilku tygodniach
Napisz jak możesz jaki był koszt usługi wraz z częściami.
Tak z ciekawości pytam, bo czasami bardziej sensowna i opłacalna( szczególnie w swoim zakresie) jest wymiana całego rozrusznika na nowy. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
juncio
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
|
Wysłany: 2010-05-31, 21:03
|
|
|
Też mam nadzieję ,że wykonali robotę fachowo i temat nie powróci. Cakowity koszt regeneracji rozrusznika w serwisie to 420zł, z ciekawosci pytałem sie o nowy to zawołali 1600zł. |
|
|
|
|
Wasili
Wasili
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 105 Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
|
Wysłany: 2010-06-01, 06:23
|
|
|
To chyba pomylili markę ,mówiąc taką cenę |
_________________ Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-06-01, 08:21
|
|
|
juncio napisał/a: | z ciekawosci pytałem sie o nowy to zawołali 1600zł. |
A co oni pół silnika chcieli wymienić?
Proszę przykładowo w TYM sklepie masz nowy rozrusznik :thumleft:
Inie kosztuje 1600zł
No ale tamten z serwisu może ma uzwojenie ze złota, zamiast miedzi
(żart oczywiście) |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
juncio
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
|
Wysłany: 2010-06-01, 09:00
|
|
|
Też uważam ,że cenę podali chyba z kosmosu, ale serwisy chyba tyle sobie cenią za nowe części , przyklad : ostatnio oddałem renault Kangoo do serwisu na przegląd i wymianę zużytych części i znaleźli dużo różnych części do wymiany i wśród nich bębny za które wycenili 913zł + robocizna 264zł. |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-06-01, 10:04
|
|
|
Ja wszystko rozumie , ale 1350zł różnicy za nowy rozrusznik, to przeginka totalna.
Wręcz to złodziejstwo . |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-06-19, 20:05
|
|
|
Są większe przebicia w różnych sektorach, np filiżanka kawy przy krakowskich sukiennicach za 16zł, a używają maxwel house żółtej która w hurcie kosztuje 14zł (tyle że za opakowanie 200g) |
|
|
|
|
|