Chip Cruze 1.4T |
Autor |
Wiadomość |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-06, 18:02
|
|
|
Wczoraj robiłem pierwsze testy i wrażenia jak najbardziej OK.
Więcej napiszę jak trochę więcej pojeżdżę |
_________________ KAI |
|
|
|
|
silvan85
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 91 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-02-07, 14:32
|
|
|
Podaj też koszta jeżeli możesz. |
_________________ Mój Chevrolet |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-07, 14:38
|
|
|
1 500 zł |
_________________ KAI |
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2014-02-07, 16:46
|
|
|
Ładnie to wygląda. KAI a patrzyłeś jak skrzynia i sprzęgło ? Mają fabryczną wytrzymałość na tyle ile masz po chipie czy trzeba się liczyć z szybszym spaleniem sprzęgła ? |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2014-02-07, 17:37
|
|
|
kazda wersje tak można podkrecic |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-07, 20:39
|
|
|
rafic napisał/a: | Ładnie to wygląda. KAI a patrzyłeś jak skrzynia i sprzęgło ? Mają fabryczną wytrzymałość na tyle ile masz po chipie czy trzeba się liczyć z szybszym spaleniem sprzęgła ? |
Z tego co wiem, to w A14NET jest zapas na skrzyni i sprzęgle.
Mój chip to przyrost koło 25% na mocy i momencie - więc bez kosmosów.
Ale ogólnie co do sprzęgła, skrzyni, turbiny to co najmniej jedna zasada jest taka sama jak i przed czipsem. Jak szanujesz - tak masz.
Dzisiaj zrobiłem swoją stałą trasę Wrocław - Kraków.
Przy autostradowych prędkościach spalanie bez zmian.
Za to kop wyraźnie odczuwalny. Szczególnie na 2 i 4 biegu jest duża różnica.
W niedzielę robię trasę 150 km po drodze krajowej to też dam znać co ze spalaniem. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2014-02-07, 20:55
|
|
|
KAI napisał/a: | Z tego co wiem, to w A14NET jest zapas na skrzyni i sprzęgle.
Mój chip to przyrost koło 25% na mocy i momencie - więc bez kosmosów.
Ale ogólnie co do sprzęgła, skrzyni, turbiny to co najmniej jedna zasada jest taka sama jak i przed czipsem. Jak szanujesz - tak masz. |
Ja wiem, że bez kosmosu, ale znając GM i ich podejście, stanowczo do marki chevy, i po ostatnich informacjach, że w dieslu jest zapas ledwo na 5 KM i 10 Nm momentu warto to sprawdzić.
I wiem, że skrzynia i sprzęgło nie rozsypią się po pierwszych 100 km, ale jednak nie przejedziesz na sprzęgle tak jak normalnie powiedzmy te 150 tyś. km ale 100 tyś. lub mniej gdybyś podniósł moc ponad zapas. |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-07, 21:03
|
|
|
rafic napisał/a: | nie przejedziesz na sprzęgle tak jak normalnie powiedzmy te 150 tyś. km ale 100 tyś. lub mniej gdybyś podniósł moc ponad zapas. |
To jest dla mnie akurat oczywiste i biorę na klatę
Chip to zawsze większe obciążenia więc nie ma siły żeby nie było większego zużycia jeżeli będę sobie regularnie cisnął gaz do końca.
Teraz trochę butuję, bo to świeży nabytek.
Ale jak mi spowszednieje to stanie się narzędziem to wyprzedzania itp.
Co do liczb - kiedyś się dogrzebałem chodząc po forach.
Pamiętam, że w A14NET zapas był spory (>25%).
W A14NEL skrzynia była słabsza (ale to dotyczy Astry 120KM).
Szczegółów nie pamiętam... |
_________________ KAI |
|
|
|
|
silvan85
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 91 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-02-08, 09:21
|
|
|
Co ciekawe na stronie filtrona są filtry dla wersji tego silnika dla Astry J:
1.4L 16V Turbo 1364cc A14LET 180KM
W sumie wcześniej nie widziałem takiej wersji nigdzie. |
_________________ Mój Chevrolet |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-09, 19:38
|
|
|
Ostatecznie potwierdzam, że spalanie jest bez mian.
Sprawdzone na mieście, autostradzie i krajówce.
Pzdr |
_________________ KAI |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2014-02-09, 20:19
|
|
|
rafic napisał/a: | Ja wiem, że bez kosmosu, ale znając GM i ich podejście, stanowczo do marki chevy, i po ostatnich informacjach, że w dieslu jest zapas ledwo na 5 KM i 10 Nm momentu warto to sprawdzić. |
A niby w którym dieslu? Bo jeśli chodzi o 2.0Vcdi to, opierając się tylko na danych technicznych, ten zapas jest większy. Moment ma znaczenie, moc nie. Zresztą moc silnika to nic innego jak iloczyn prędkości obrotowej (w radianach) i momentu obrotowego. Dla uproszczenie, by nie zmieniać jednostek, stosuje się wzór moc = (prędkość obrotowa*moment)/9549.
Katalogowo, w 2.0Vcdi, jest 360Nm. Skrzynia (F40-MYJ) ma certyfikat na 400Nm (nie mniej niż). Dla dociekliwych: http://www.gmpowertrain.c...uctsEurope.aspx
Teoretycznie, tego zapasu jest okolo 40Nm. Dużo to nie jest, ale mało też nie (ponad 10%). Oczywiście, możesz mieć dobry egzemplarz i wytrzyma np. 450Nm, a to już naprawdę sporo. Dla przykładu, Insignia 2.0Cdti Biturbo ma właśnie 400Nm i siedzi tam chyba ta sama skrzynia (wg. vehicle application ze strony GM) . Z tego co wiem to ludzie z powodzeniem ją chipują na 450Nm i reklamacji nie ma (v-tech). |
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
heko
GCS
Model Samochodu: Focus3 ST 2.0eb 250
Wiek: 57 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-02-13, 18:51
|
|
|
większość Insignii z tym motorkiem, na F40, generuje w serii ok 400-410Nm w piku, po modach (box/chip) lekko 450Nm i wszystkie radzą sobie z tym bez problemu |
_________________ Chip...hippp...hurrra |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-02-13, 19:09
|
|
|
No proszę - i autor chipa się odezwał.
Tym samym mamy na forum experta od mod-ów |
_________________ KAI |
|
|
|
|
grom11
Model Samochodu: Chevy Cruze kombi LT+ 1.4T
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 51 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-02-13, 22:45
|
|
|
Benzynowa astra 1.6T 180km ma inną skrzynię niż cruze 1.4T ? |
|
|
|
|
grom11
Model Samochodu: Chevy Cruze kombi LT+ 1.4T
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 51 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-03-12, 20:56
|
|
|
Więc odpowiadam sam sobie
Wg mechanika z ASO: Astra 1.4T, Cruze 1.4T i Astra 1.6T jeśli chodzi o skrzynię "manual" 6-cio biegową MT6 - jest montowana ta sama skrzynia. W Cruze 1.4T jeśli chodzi o skrzynię jest przewymiarowana i jest zapas na Nm. |
|
|
|
|
|