Wiosenne naprawy w naszych lacetti:) |
Autor |
Wiadomość |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-12, 21:59
|
|
|
august napisał/a: | Wybrałem castrola mulitivehicle |
Jest jakaś różnica w stosunku do poprzedniego oleju? (lżejsza zmiana biegów, albo jest ciszej) |
|
|
|
|
august
Model Samochodu: Lacetti cdx 1.8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: sieradz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-03-13, 08:12
|
|
|
Dzisiaj dopiero odbieram auto , na pewno opisze wszystkie naprawy jakie zostały dokonane i jak wpłynęły na użytkowanie auta
Niestety podczas rozbierania hamulców tył okazało się że trzeba zregenerować tłoczki i naprawa się przedłużyła trochę.A co mnie już zszokowało kompletnie to zardzewiała tarcza kotwiczna której "fartuch" okalający tarcze został nam w rękach
Trochę mnie to rozczarowało bo nie jest to przecież takie stare auto ..... A koszt nowej całej 400 zł szt postanowiłem obciąć wyrównać i zostawić gdzieś czytałem że będzie ok. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Novy
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 LPG
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 76 Skąd: Kraków
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-03-13, 10:56
|
|
|
iskat1973 napisał/a: | Coś też zaczyna się tłuc i diagnosta stwierdził że to górne mocowania amorów muszą być bo pod spodem wszystko cacy.[/quot
A jakie są objawy tłoczenia górnego mocowania amortyzatora bo i ja coś słyszę a na SKP nic od spodu w zawieszeniu nie stwierdzono. |
Najbardziej słychać jak jadę powoli i skręcam a są jakieś dziury czy nierówności w asfalcie. Jak jadę prosto to jest git. |
_________________ |
|
|
|
|
Novy
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 LPG
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 76 Skąd: Kraków
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-03-13, 10:57
|
|
|
august napisał/a: | U mnie pojawia się np:jak przejeżdżam przez próg zwalniający słychać głośne skrzypienie podczas normalnej jazdy raczej nie. |
U mnie coś z tyłu skrzypi na progach ale na zimno, jak autko pojeździ to jest ok
august napisał/a: | Novy masz "klimatronik" czy manual |
Manual |
_________________ |
|
|
|
|
august
Model Samochodu: Lacetti cdx 1.8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: sieradz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-03-13, 19:57
|
|
|
Odebrałem samochód
Tak to wszystko ok, hamulce brzytwa! olej w skrzyni biegów wymieniony i jest lekka poprawa przy zmianie biegów jest bez oporów.
niestety to co mnie martwi najbardziej to ABS wszystko wyczyszczone ale niestety nadal się włącza przy małych prędkościach (nie zapala się kontrolka) ogólnie hamując mocno do zblokowania kół ABS działa poprawnie .Nie wiem co to może być dzieje się jeszcze coś takiego czasami gdy się rozpędzam od zera słychać takie "brzęczenie" w okolicach hamulca i po przekroczeniu 40 km/h przestaje.Pomocy macie jakieś pomysły jaka może być przyczyna |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
|
|
|
|
august
Model Samochodu: Lacetti cdx 1.8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: sieradz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-03-13, 21:30
|
|
|
dziekuje esjot!
mysle że na 100% to jest ten powód mam identyczny problem doslownie.
Błędów nie ma byl podłaczany.
mam tylko nadzieje ze ta zembatka nie jest zespolona tak jak to ktoś napisał.
No to trzeba się będzie dokładnie przypatrzeć ... |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
olives
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.4 16V
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 28 Skąd: ze śląska
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-03-13, 23:03
|
|
|
august napisał/a: | Tak to wszystko ok, hamulce brzytwa! olej w skrzyni biegów wymieniony i jest lekka poprawa przy zmianie biegów jest bez oporów. |
Po jakim przebiegu wymieniałeś olej w skrzyni? |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-17, 17:17
|
|
|
jestem po wymianie kól na letnie. Podczas wymiany zdiagnozowałem wycieki płynu z dwóch tłoczków hamulcowych, tylny już zrobiłem pozostał jeszcze przedni. Po naprawie hamulców mam zamiar wymienić płyn, zastanawiam się nad zalaniem DOT 5.1 co o tym myślcie?
Muszę dojść co stuka mi w tylnym zawieszeniu, zastanawiam się czy mogą być łączniki stabilizatorów?
Co do olejów w skrzyni czytałem że Motul bardzo dobrze się spisuje
https://www.google.pl/sea...tml%3B600%3B450 |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-17, 17:43
|
|
|
kris84 napisał/a: | zastanawiam się nad zalaniem DOT 5.1 co o tym myślcie? |
Powinien być kompatybilny z obecnym DOT4. Ale tak się zastanawiam, co da przejście na taki? No chyba ze jesteś bardzo szybkim kierowcą
Nie mam własnego doświadczenia, ale też tak czytałem, że w chevroletach dobrze się spisuje. Jest to olej z "wyższej" półki |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
|
|
|
|
czaki163
FSOholik
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2014-03-17, 21:57 Re: Wiosenne naprawy w naszych lacetti:)
|
|
|
august napisał/a: | Witam wszystkich!!
Dziś zaprowadziłem moje cacuszko do znajomego mechanika który się nim zajmie
Na pierwszy ogień idą klocki przód i tył, ja wybrałem TRW(co sądzicie )
|
To dobry wybór. Ja w lutym założyłem tarcze Mikoda i klocki Steinhof.
august napisał/a: |
Niestety górne mocowania amorków przód, nie wytrzymały próby czasu i muszę wymienić, akurat te części zamówiłem w JML.
|
Jeśli to zamienniki to na 99% NIE będziesz zadowolony W zeszłym roku to przerabiałem. Dopiero oryginały zakupione w ASO za 260zł kpl. załatwiły sprawe. |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-18, 21:27
|
|
|
esjot napisał/a: | No chyba ze jesteś bardzo szybkim kierowcą
| nie, to Lacetti jest szybkim samochodem kupiłem DOT4 Ferodo.
czaki163 napisał/a: |
august napisał/a:
Witam wszystkich!!
Dziś zaprowadziłem moje cacuszko do znajomego mechanika który się nim zajmie
Na pierwszy ogień idą klocki przód i tył, ja wybrałem TRW(co sądzicie )
To dobry wybór. Ja w lutym założyłem tarcze Mikoda i klocki Steinhof.
| ja kupiłem zestaw TRW do Toyoty, po krótkim czasie poszły na toczenie. Podobno nie ma reguły jakiej marki tarcze kupisz i tak mogą bić. |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
august
Model Samochodu: Lacetti cdx 1.8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: sieradz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-06-21, 08:18
|
|
|
Witam, wznowie troszkę temat ponieważ dziś odbieram autko z warsztatu po kolejnych naprawach.
Tak jak wspominałem wcześniej, zdecydowałem się na wymianę chłodnicy klimatyzacji,
zapodałem również nowe świece denso, i wymieniłem łączniki stab. na CTR zobaczymy co będzie
No i oczywiście olej filtry nabicie i czyszczenie klimy
Aby nowa chłodnica była bezpieczna i nie wykruszyła się za chwilę, montuje kratkę na wlotach zderzaka myślę że poprawi także wygląd samochodu. Siatkę kupiłem o takich samych parametrach jak siatka na grilu. Po montażu wrzucę kilka fotek może kogoś to zainspiruje aby chronić również swoją chłodnice. Niestety Pan Giorgio Giugiaro nie pomyślał o tym wcześniej. Ale przynajmniej jest okazja żeby trochę się pobawić.
Z modów planuje jeszcze spojler i jakąś ładną końcówkę tłumika.
Co myślicie o tych propozycjach?
http://www.wojtmar.eu/skl...sort=1&metoda=2
http://allegro.pl/chevrol...4308295630.html
proszę was o opinie na ten temat
Aha i jeszcze czy spojler który był montowany oryginalnie jest do zdobycia i czy w ogóle jest on zdejmowany ? bo widzę w poniższym linku coś takiego ale nie wiem czy to to
http://allegro.pl/blenda-...4347028717.html
Pozdrawiam kolegów i czekam na komentarze. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Novy
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 LPG
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 76 Skąd: Kraków
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-06-21, 17:03
|
|
|
Witam.
Dziś przyszedł czas na wymianę przednich tarcz hamulcowych i klocków. Zakupiłem tarcze i klocki TRW i pojechałem na wymianę. Mechanik odruchowo szarpnął za koło i znalazł luzy po obu stronach na sworzniach wahacza Nie tak dawno byłem na stacji celem znalezienia przyczyny stuków w zawieszeniu i fachman nic nie znalazł, podejrzewał coś przy kolumnach mcpersona. No dobra, do rzeczy okazało się że trzeba wyjąć oba wahacze żeby rozwiercić stare sworznie bo były fabrycznie nitowane. Po tej operacji panowie pocieszyli mnie że następnym razem będzie szybciej i taniej wydałem ok 623 zł i na razie dużo ciszej w aucie, muszę jeszcze sprawdzić czy tamte stuki dalej występują bo one tylko były na większych nierównościach i przy skręcaniu.
Zostały problemy z ABS-em przy niskich prędkościach... no i korzystając z wiedzy zaczerpniętej na forum i okazji że auto jest na podnośniku sam znalazłem pęknięty wieniec ABS |
_________________ |
|
|
|
|
|