Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:02
Cruze 1.8 a LPG
Autor Wiadomość
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-06-07, 21:36   

C77 napisał/a:
Ale ja pisałem o realnych różnicach w KM z hamowni miedzy tymi silnikami,
a nie o danych deklarowanych przez producenta :mrgreen:

Poza tym 1.6XER w Cruze nie wyrabiał się na Euro5 i dlatego musieli go zmienić dla MY2011 na 1.6 LDE,
a poza Eurokołhozem np. na Ukrainie nadal pakowali 1.6 XER do końca 2012, to samo dotyczyło starych diesli 2.0.

Dane z hamowni zawsze będą różne dla poszczególnych sztuk a ponadto wchodzi kwestia metrologi pomiaru i błąd pomiarowy. Na hamowni mierzy się moc na kołach często juz dotartego pojazdu, niekoniecznie dobrze dotartego. Producenci często mierzą na przystosowanym do pomiaru stanowisku jedynie sam fabrycznie nowy silnik. równie dobrze może mieć na hamowni i 126KM zamiast 124. Sprawdziałem w instrukcji mojego i 1.6 113KM ma Eruo5.
 
     
wally

Model Samochodu: Cruzes hb 1.8lpg & sw 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-06-07, 21:48   

C77 napisał/a:
Z resztą nie wiadomo po co w ogóle 1.6 w Cruzach wstawili.
To była jakaś kosmiczna pomyłka bo w sumie nikt na świecie tego nie rozumie, bo nie ma ani jednego argumentu za tym silnikiem.

Widocznie specjalnie dla mnie to zrobili. Posiadając HB 1.8 zdecydowałem się na kombi w 1.6. I jestem zadowolony :twisted:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-06-07, 22:05   

wally, to już inny silnik :-) chociaż tez słaby i nieekonomiczny :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wally

Model Samochodu: Cruzes hb 1.8lpg & sw 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-06-07, 22:13   

C77 napisał/a:
słaby i nieekonomiczny :mrgreen:

możesz rozwinąć?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-06-07, 22:18   

Zajjack napisał/a:
Dane z hamowni zawsze będą różne dla poszczególnych sztuk a ponadto wchodzi kwestia metrologi pomiaru i błąd pomiarowy. Na hamowni mierzy się moc na kołach często juz dotartego pojazdu, niekoniecznie dobrze dotartego. Producenci często mierzą na przystosowanym do pomiaru stanowisku jedynie sam fabrycznie nowy silnik. równie dobrze może mieć na hamowni i 126KM zamiast 124.


Ale nie ma 126 lecz tylko 123 km, dwa dotarte auta i ta sama hamownia, wyszło 114 vs 123 więc dla mnie to tylko 9 KM realnej różnicy.

Zajjack napisał/a:
Sprawdziałem w instrukcji mojego i 1.6 113KM ma Eruo5.


A to bardzo ciekawe, bo zaprzecza oficjalnym informacjom podawanym przez GM sprzedawcą :mrgreen:
Na której stronie masz to napisane, że spełnia Euro5 bo tez mam tą instrukcje 8-)

wally napisał/a:
C77 napisał/a:
słaby i nieekonomiczny :mrgreen:

możesz rozwinąć?


A co tu rozwijać? skoro w praktyce pali więcej niż 1.8 i 1.4T i od obu tez słabszy? :roll:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2013-06-07, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wally

Model Samochodu: Cruzes hb 1.8lpg & sw 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-06-07, 22:27   

C77 napisał/a:
A co tu rozwijać? skoro w praktyce pali więcej niż 1.8 i 1.4T i od obu tez słabszy? :roll:

że słabszy to się zgodzę (choć to nie znaczy że jest "słaby"), że pali więcej (niż 1.8) to nie - nie w kombi :-P
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-06-08, 15:37   

C77 napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Dane z hamowni zawsze będą różne dla poszczególnych sztuk a ponadto wchodzi kwestia metrologi pomiaru i błąd pomiarowy. Na hamowni mierzy się moc na kołach często juz dotartego pojazdu, niekoniecznie dobrze dotartego. Producenci często mierzą na przystosowanym do pomiaru stanowisku jedynie sam fabrycznie nowy silnik. równie dobrze może mieć na hamowni i 126KM zamiast 124.


Ale nie ma 126 lecz tylko 123 km, dwa dotarte auta i ta sama hamownia, wyszło 114 vs 123 więc dla mnie to tylko 9 KM realnej różnicy.

Zajjack napisał/a:
Sprawdziałem w instrukcji mojego i 1.6 113KM ma Eruo5.


A to bardzo ciekawe, bo zaprzecza oficjalnym informacjom podawanym przez GM sprzedawcą :mrgreen:
Na której stronie masz to napisane, że spełnia Euro5 bo tez mam tą instrukcje 8-)

wally napisał/a:
C77 napisał/a:
słaby i nieekonomiczny :mrgreen:

możesz rozwinąć?


A co tu rozwijać? skoro w praktyce pali więcej niż 1.8 i 1.4T i od obu tez słabszy? :roll:

instrukcja z czerwca 2009, strona 176 - emisja CO2
Tu masz ponadto broszurę http://www.google.pl/url?...vemCfFsPd-xndvA gdzie jest napisane o Euro 5 dla 1.6 113
Zresztą google wyrzuca setki stron gdzie wszędzie jest Euro 5 dla tego motoru.
Euro 4 było jedynie dla pierwszych diesli.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-06-11, 14:18   

Euro5 nie dotyczy tylko emisji CO2,
tlenki węgla w benzyniaku to nie wszystko bo są jeszcze tlenki azotu, węglowodory itd które też ta norma ogranicza.
I takie było oficjalne i jedyne tłumaczenie GM dla wprowadzenia tego silnika w Cruze dla Europy w MY2011,
bo większość początkowo myślała, że to ten sam silnik po elektronicznym zwiększeniu mocy.
To nie ten sam silnik, a w internecie możesz znaleźć wszystko.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
fixpl 

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.8 LT+
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Krapkowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2014-03-13, 20:22   

To może mi ktoś pomoże. Jeśli chciałbym zamontować gaz do mojego cruza kombi 1.8 to:
1. Jakiej firmy instalacją warto założyć
2. Jak dokładnie sprawdzić czy silnik jest fabrycznie przystosowany do lpg
3. Mam zestaw naprawczy. Czy jest tam wystarczająco dużo miejsca aby umieścić butlę z gazem czy trzeba wymienić środek na taki pod pełnowymiarowe koło zapasowe.
_________________
Chevrolet Cruze Kombi 1.8 LT+
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-03-15, 10:13   

Z tego co wiem do kombi gazu nikt nie poleca, z dwóch przyczyn:
1. silnik najpewniej nie jest przystosowany fabrycznie z uwagi na powód nr 2 (myślę, że można to sprawdzić w GM np. u dilera po VIN).
2. wnęka pod podłogą jest symboliczna i butla toroidalna tam nie wejdzie, chyba że przerobisz całą podłogę, albo zamontujesz butlę cylindryczną za siedzeniem, co ograniczy przestrzeń bagażnika.
Dlatego dilerzy zakładają gaz tylko do sedan i hb, przy pełnej aprobacie GM. Forumowicze pisali już wcześniej, że do kombi GM nie montuje wersji silnika 1.8 przystosowanej fabrycznie do LPG 9 (o symbolu KL7).
Z drugiej strony gaz teoretycznie można założyć do wszystkiego (nawet do diesla)....
_________________
JohnnyBeGood
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-03-16, 20:18   

Spokojnie- wneke można w banalny sposób podnieść a co do silnika to tak szczerze to wątpię czy jest między nimi różnica...z ciekawości rozmawialem w ASO. O tym i twierdzą że podzespoły są te same a kombi właśnie przez wneke nie dostało zgody na lpg. Co do tego co montować...ja polecam omegas lub v generację- ceny są już przystępne....jak chcesz to pisz na priv.
 
     
mrrocky 


Model Samochodu: Cruze Kombi 1,4T LUJ LT+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Gdynia
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 6/13
 46%
Wysłany: 2014-04-03, 10:22   

Chevrolet Cruze 1.8 LPG - 100 kilometrów za 27 złotych
http://www.autocentrum.pl...-za-27-zlotych/

taki arcik
 
     
Sobol 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 140
Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2014-04-03, 19:34   

Na czym ten żarcik polega bo jakoś nie wyłapałem ??
_________________
 
     
Daffy82 

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LT kombi +LPG BRC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-04-03, 19:56   

JohnnyBeGood napisał/a:
2. wnęka pod podłogą jest symboliczna i butla toroidalna tam nie wejdzie, chyba że przerobisz całą podłogę, albo zamontujesz butlę cylindryczną za siedzeniem, co ograniczy przestrzeń bagażnika.


Ja mam kombi z 2012 i bez problemu zamontowali mi gaz. Tez się zastanawiałem gdzie butle zamontują. Wystarczy wyciąć ten fragment plastiku gdzie jest ta smieszna pułeczka i zestaw naprawczy. Pod plastikiem jest normalna wnęka na koło zapasowe jak wkażdym samochodzie. Zmieściła się butla eliptyczna 61 L i bez problemu podłoga orginalna w bagażniku jest płaska i się zamyka. Zamontowa instalacja BRC Sequent 24.11 reduktor Genius 1500. Panowie dla pewności kontaktowali się z chevroletem i Czakramem w Tarnowie i na wszelki wypadek zalecili mi montaz lubryfikacji z uwagi na to że Niby nie jest przystosowany ale po rozmowie jakos tak mi sie wydawało ze to ściema. Auto odebrałem i śmiga bez problemu. Nie ma żadnej różnicy między PB i LPG. Za około 100 zł robie 420 km. Na LPG przejachene juz 6 tyś.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-04-04, 07:52   

Sobol napisał/a:
Na czym ten żarcik polega bo jakoś nie wyłapałem ??


Hehe, też myślałem, że koledze zniknęło "ż" i aż sam zacząłem przeliczać ile to mi wyszło na ostatnim zbiorniku (29,6pln), a to się okaząło, że chodzi o arcik, w zdrobnieniu - artykuł.

Dla mnie żarcikiem nie jest tytuł, ale cena tak gloryfikowanej instalacji robionej przez ASO, że niby tacy wspaniali (pod względem profesjonalizmu) i wspamiałomyślni (pod względem zachowania gwarancji). No, ale, niektórych telewizyjnych dziennikarzy motoryzacyjnych nie da się słuchać, a co dopiero takich, którzy skrobią dla portalu internetowego...
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: