Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
LPG w u?ywanym Cruzie
Autor Wiadomość
woldan 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-06-13, 13:44   LPG w używanym Cruzie

Witam

Wszedłem w posiadanie 3 letniego Cruza 1,8 LS i chciałbym go przerobić na zasilanie z LPG.
ASO zapewnie że samochód nie jest przystosowany do LPG. Czy ktoś obecny na forum miał kiedyś doświadczenie z silnikiem który fabrycznie nie jest przystosowany do współpracy z LPG a mimo to przerobił silnik.
Proszę o podpowiedz czy coś takiego wchodzi w grę i jakei należy poczynić kroki aby wszystko chodziło jak należy.
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-06-13, 14:08   

woldan napisał/a:
miał kiedyś doświadczenie z silnikiem który fabrycznie nie jest przystosowany do współpracy z LPG a mimo to przerobił silnik


Eee, proszę poszukać na otomoto, wszelkiej maści samochody z lat 90 do 2005 z gazem, te auta nie były przystosowane fabrycznie do gazu przecież, a ludzie instalowali gaz. ASO niestety zawsze ma durne pomysły i u nich tak to już jest :mrgreen: zresztą czy coś zmieniali w silniku przez 3 lata ? vbo tylko do 1.8 i do 1.0 jest fabryczna instalacja :mrgreen:
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-06-13, 18:10   

Mogą Ci powiedzieć ze jest nieprzystosowany bo 1.8 był w 2 odmianach. Jedna przystosowana do LPG druga nie, w tej przystosowanej o ile dobrze pamietam są jakies lepsze elementy w silniku. Pierscienie czy cos takiego + drobna roznica w cenie silnika (ten przystosowany byl chyba ciutek drozszy).
Wydaje mi się ze zawsze kwestią jest dobra regulacja gazu, odpowiednio dobranej mieszanki bo jak jest zbyt bogata czy uboga to rozwalisz kazdy silnik.
_________________
 
     
woldan 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-06-14, 09:48   

A co z elektroniką ?? ASO założy swoją instalację, pogrzebie komputerze i wszystko bedzie ok. A co z warsztatami które się trudnią takimi rzeczami? Na forach piszą o jakiś emulatorach itp.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-06-14, 10:01   

kolego WOLDAN na forum jest temat o zagazowanych cruzach w 1.6 w których niby nie było opcji LPG i z tego co monitorowałem ten temat to ludzie nie mają najmniejszych problemów.... jeśli masz 3 letnie auto to nie musisz trzymać się ASO ( a wręcz czytając opinie innych na forum nie powinieneś - słaba wiedza na temat montażu instalacji LPG przez aso) i poczytaj sobie ( poszukaj w swoim rejonie) dobrego gazownika ( z doświadczeniem) i tam załóż instalację.... a i nie radziłbym trzymać się firmy BRC a raczej wybrać LANDI ( Skoda ich używa i co ciekawe Opel) a BRC jest po prostu gorszy jakościowo.....no i oczywiście jak założysz LPG to pamiętaj że raz na jakiś czas będzie Tobie opadał wskaźnik paliwa - cruzaki tak już mają ...niestety ale dam się z tym żyć ;)
cała reszta z LPG w cruzaku to bajka ( ja mam nalotu już prawie 50kkm na lpg więc co nie co mogę na ten temat powiedzieć)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-06-14, 10:34   

woldan napisał/a:
A co z elektroniką ?? ASO założy swoją instalację, pogrzebie komputerze i wszystko bedzie ok. A co z warsztatami które się trudnią takimi rzeczami? Na forach piszą o jakiś emulatorach itp.


Dobry "niezależny" warsztat zazwyczaj lepiej montuje LPG niż ASO. Po prostu warsztat z tego żyje, a ASO traktuje to jako zło konieczne.
A tak przy okazji, mój gazownik mówił że kilka lat temu dostawał do montażu gazu kilka nówek lacetti - klientem było właśnie ASO :mrgreen:

endriu333 napisał/a:
a i nie radziłbym trzymać się firmy BRC a raczej wybrać LANDI

A ja w obronie BRC. :mrgreen:
Mam już w drugim samochodzie i na razie bez żadnych awarii
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-06-14, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-06-14, 10:49   

kolego ESJOT nie twierdzę że BRC jest beee i już - po prostu jest z troszkę niższej półki ot co....kwestia budżetu tak naprawdę i spokoju "ducha" a zgodnie z prawem "Merphiego" wszystko co może się zepsuć kiedyś się zepsuje ;)
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-06-14, 11:42   

Jeśli już prawo Murphy'ego, to prędzej zepsuje się to, co było droższe i powinno było być lepsze 8-) A co do instalacji, to jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać - nota bene jest to dyskusja na forum Cruze, Orlando a nie np. Astry, Zafiry.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-06-17, 15:27   

endriu333 napisał/a:
kolego ESJOT nie twierdzę że BRC jest beee i już - po prostu jest z troszkę niższej półki ot co....kwestia budżetu tak naprawdę i spokoju "ducha" a zgodnie z prawem "Merphiego" wszystko co może się zepsuć kiedyś się zepsuje ;)


BRC, ma ten plus, że są gotowe kity, a zestaw nie jest kompletowany przez gazownika.

Nie wiem czy LANDI też, ale BRC ma ogólnopolską gwarancję, więc założyć mogę np. na śląsku, a będę na wakacjach np. nad morzem i instalacja się zepsuje, to nie musimy naprawiać tam gdzie montowaliśmy (powrót albo na benzynie, albo laweta do montażysty).
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
woldan 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-06-18, 11:09   

Dzięki za podpowiedzi. Podjechałem do gazownika i z tego co powiedział to nie ma problemu. Zaproponował inną instalację ale co do pierścionków to potwierdził że zdarzy się jakaś awaria ale to jak w każdym silniku. A co do wymiany to podobno zamienniki pierścionków które są dostępna na rynku sprawują się lepiej od oryginałów.

Jak ktoś ma jaki patent na oszukanie zbiornika z paliwem proszę o podpoweidz.

Jak instalacja będzie zamontowana opiszę wszystko wraz z testami z jazdy.
 
     
mandat 

Model Samochodu: rezzo, 1,6 lpg
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 1
Skąd: Kielce
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2013-09-24, 11:14   

Jak zastanwiasz się co dobrać i gdzie to polecam:
http://www.palacar.pl/oferta_palacar.php

Dostaniesz za darmo propozycje instalacji + kontakt do sprawdzonych gazowników z okolicy z cena wynegocjowaną za montaż.
 
     
janekn
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-07, 20:30   

BRC może dobrze działać pod warunkiem że gazownik zna się na montażu a nie na czytaniu instrukcji
 
     
woldan 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2014-03-19, 09:58   

Witam

Jak obiecałem wracam.
Od wczoraj mam zamontowaną instalację :-D KME/LS NEVO, na wtryskach Hanah, reduktor Palacar Turbo i na obecną chwilę jestem zadowolony. Po pierwszym tysiącu podam więcej szczegółów.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-03-19, 13:16   

no ciekawe jak to będzie się Tobie sprawowało - ale jak gazownik miał pojęcie i dobrze zamontował to spoko - parownik to ciekawa opcja - ma 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów - tylko to "świeży" produkt - ciekawe jak one zachowują się zimą....wtryski hana - spoko ostatnio jest na nie ogromna "moda" - a właśnie a wtryski leżą czy pionowo masz je zamontowane? ...wlew masz w zderzaku czy posilił się gazownik o demontaż nadkola? jak spalanie na tym zestawie?
 
     
woldan 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2014-03-19, 14:09   

Wtryski montowane w pion. Podobnie mam zamontowane Hany lecz z instalacją KME Diego w mniejszym samochodzie i po rocznym przebiegu 30 tys nie sprawia kłopotów.

Co do osiągów opiszę po wyjeżdżeniu pierwszej porcji gazu którą zatankowałem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: