Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
1 felga o innym ET
Autor Wiadomość
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-03-17, 16:55   1 felga o innym ET

Panowie, sprawa najwyższych lotów, wagi państwowej.

Dzisiaj przyszły zakupiony przeze mnie nowe felgi do mojego AVEO
parametry: 5,5x14 ET43

Pojechałem na wymiane i w tym momencie okazuje się, że jedna felga ma ET35 :shock:
Po krótkiej rozmowie z mechanikami postanowiłem zostawić tą jedną felgę o et35 na tylnej osi. I teraz moje pytania co w takiej sytuacji zrobić:

1. Wydać kasę na zwroty, reklamacje i inne pierdoły oraz po ewentualnej reklamacji jechać na ponowną wymianę? :shock:
2. Zakupić jakieś dystanse lub inne przydatne rzeczy, które pozwolą mi zniwelować różnicę
3. Zostawić to tak jak jest, wizualnie nie jest ta różnica widoczna.
4. Co jeśli zostawię tak jak jest? Co z bezpieczeństwem w czasie jazdy, co z zawieszeniem itp?
5. Solidnie opierdolić dostawcę, myślę, że tu najmniej wątpliwości.

Dziękuję za pomoc :(
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-17, 17:00   

lukaszeko napisał/a:
1. Wydać kasę na zwroty, reklamacje i inne pierdoły oraz po ewentualnej reklamacji jechać na ponowną wymianę?
TAK!

lukaszeko napisał/a:
2. Zakupić jakieś dystanse lub inne przydatne rzeczy, które pozwolą mi zniwelować różnicę
nie

lukaszeko napisał/a:
3. Zostawić to tak jak jest, wizualnie nie jest ta różnica widoczna.
To nie tylko estetyka, ale problem dla bezpieczeństwa :(

lukaszeko napisał/a:
4. Co jeśli zostawię tak jak jest? Co z bezpieczeństwem w czasie jazdy, co z zawieszeniem itp?
nie wiem dokładnie, ale masz niesymetryczne zawieszenie, podczas hamowania np może zarzucać, czy przy innych krytycznych sytuacjach

lukaszeko napisał/a:
5. Solidnie opierdolić dostawcę, myślę, że tu najmniej wątpliwości.
:mrgreen:
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2014-03-17, 17:00   

Moim zdaniem daj dystanse, jeżeli będzie leżeć jak pozostałe trzy daj se spokój. Jeżeli nie rób zwrot, oczywiście dostawca powinien ponieść koszt całej operacji.
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-03-17, 17:11   

A co jeśli dać by dystans na tylnią oś? Wtedy tylna oś była by identyczna, więc chyba nie byłoby problemu?

Wiem, że wymyślam, ale panowie! reklamacja i zwrot do niemiec, do tego jechać na ponowne ściągnięcie opony z felgi.. później znowu żeby założyć.. jest sens?
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-17, 17:39   

lukaszeko napisał/a:
A co jeśli dać by dystans na tylnią oś? Wtedy tylna oś była by identyczna, więc chyba nie byłoby problemu?

Do tego dłuższe śruby na jedno koło. Dbanie żeby nie pomylić się przy kolejnych zamianach kół.
Ale tak mnie naszło coś innego: zmierz to koło, bo może jest to problem tylko z cechowaniem koła, a nie z ET
 
     
lukaszeko

Model Samochodu: AVEO T250
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: śląsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-03-17, 17:43   

Koło jest na pewno et35 ponieważ na wewnętrznej stronie jest informacja o tym. Śruby nie byłyby problemami bo mam tam trochę zapasu przy dokręcaniu.

Napisałem swoje żale do Pana, który mnie obsługiwał. Rzeczywiście macie rację "płacę wymagam!" zobaczymy jak rozwiążą sytuację. Jeśli będą kazać sobie płacić za zwroty i reklamację to chyba będę próbował działać z dystansami bo nie bardzo widzę ciąganie się po sądach.. do tego dochodzi 20 zł wymiana kółka, które zapłaciłem dziś, no i w przypadku reklamacji znów muszę jechać ściągnąć oponę z alufelgi, później znów założenie.. nie wiem no jestem ciekaw jak oni to widzą.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-17, 17:52   

lukaszeko napisał/a:
Koło jest na pewno et35 ponieważ na wewnętrznej stronie jest informacja o tym

Ale ja właśnie o tym piszę - zmierz to koło, nawet metrówką i linijką :)

Zapomniałem wcześniej dodać, że przy dystansie 10mm to stracisz centrowanie koła na piaście. A taki dystans nie da się zrobić z pierścieniem centrującym. Zazwyczaj da się od 17mm.
Ale nie wiem czy w ogóle znajdziesz dystans o tym wymiarze :(

lukaszeko napisał/a:
do tego dochodzi 20 zł wymiana kółka
za dystans zapłacisz pewnie coś koło 50zł + 4 śruby po 5zł
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-03-17, 23:54   

lukaszeko, Chłopie nie rób druciarni. Zrób fotki felg żeby udowodnić że jedna jest inna i żądaj dosłania prawidłowej. Jeżeli sprzedawca chce odzyskać tą nieprawidłową to niech sobie zamówi od ciebie transport na swój koszt. Chyba że zrobił tak z premedytacją i jest to jakiś szwindel z jego strony ale to wtedy inna para kaloszy.
_________________
Pozdrawiam
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-20, 22:28   

lukaszeko, i jaka decyzja?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: