Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
LPG w Cruze 1.8 - ró?nice w instalacjach LPG
Autor Wiadomość
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-21, 23:12   

esjot napisał/a:
Więc ASO wzięło 2kzł tylko za transport samochodu do gazownika i z powrotem
drogi transport
W sumie poczytałem opinie o EGP, przejrzałem ich stronkę na FB z galerią samochodów które robili, również z Cruzami i chyba na nich postawię. Opinii jest sporo jedne takie inne inny, ale z przewagą tych pozytywnych. Wiadomo każdemu zakładowi zdarza się potknięcie. Zastanawiam się teraz tylko gdzie ewentualnie mają zamontować wskaźnik poziomu gazu, żeby nie pruli za bardzo deski rozdzielczej bo miałem nieprzyjemną sytuację z ASO i Astrą J, gdzie były problemy z klimatyzacją i jak zaczęli rozbebeszać środkową konsolę to coś spartolili i przy włączonej dmuchawie już od 2 stopnia słychać było denerwujący świst powietrza, próbowali to poprawić z marnym skutkiem.
Swoją drogą ASO tylko potrafią ciągnąć kasę, zobaczymy jak podejdą do sprawy mojego Cruza w którym pordzewiały tylne stalówki po roku użytkowania i ze skromnym przebiegiem....
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-21, 23:27   

Faster89 napisał/a:
Zastanawiam się teraz tylko gdzie ewentualnie mają zamontować wskaźnik poziomu gazu, żeby nie pruli za bardzo deski rozdzielczej

Pomyśl nad jakimś nietypowym miejscem. Ja mam tak:
Ostatnio zmieniony przez esjot 2014-03-21, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-21, 23:39   

Nawet ciekawe miejsce i widać wszystko dobrze, dobrze mogło by być również przy przełączniku świateł, i nie rzuca się tak w oczy.
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-03-22, 08:15   

Najczęściej montują właśnie po prawo od przełącznika świateł i pokręteł. Nieźle się komponuje. Jedyna wada, że z pozycji kierowcy trochę ramie kierownicy go zasłania ale w sumie kto w czasie jazdy na to patrzy :-) Mi się podoba patent na przełącznik w tym małym schowku obok przełącznika ale wtedy jest całkiem schowany.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-03-22, 08:35   

Faster89 napisał/a:
Co do gwarancji w moim ASO powiedzieli, że jej nie tracę


Ja odnośnie instalacji gazu w EGP to samo usłyszałem od sprzedawcy, bo żaden patałach z serwisu nie pofatygował się z oddzwonieniem do mnie (oni są tam tak zarobieni, że nie chce im się nawet zadzwonić i postarać o dodatkowe 4,5 tysiąca zarobku). Ale podejrzewam, że ile osób tyle opinii, bo:

Faster89 napisał/a:
w EGP również powiedzieli że mają podpisaną umowę z GM i montaż instalacji nie wiąże się z utratą gwarancji


A ja jak dzwoniłem do EGP, to nie byli tego tacy pewni, i formalnie nie byli mi w stanie powiedzieć jak to jest w rzeczywistości, tylko mówili, że zakładają dedykowają instalkę i nie powinno być problemu. Poza tym na stronie EGP jest informacja, że są upoważnieniu do przeglądów i napraw BRC w Chevroletach, a nie do montażu. Z tego co wiem, to montaż odbywać miał się tylko w Czakramie, zanim auto trafiło w ogóle do salonu (to jak zamawiałeś nowe od razu z gazem). Dodatkowo to Czakram proponował też na stwonie wykupienie dodatkowego ubezpieczenia na wypadek ew. uszkodzeń, które mogłyby się wiązać z nieautoryzowanym montażem poza ASO, ale może to wyciąganie kasy?

Po korespondencji z CAC też nie dostałem informacji innych, niż standardowa formułka, która mówi, że ingerencja w auto poza ASO wyłącza z gwarancji podzespoły co do których dochodziła ingerencja, ale kij ich wie, co by jeszcze sobie w ASO wymyśliło, żeby nie naprawić na gwarancji. Póki jeździsz do nich, to masz płakać i płacić, jak zaczynasz romanse z innymi warsztatami, to zaczynają też kombinować, taka ich rola :lol:

kemoiz napisał/a:
Byłem w EGP na kalibracji i polecam. Ludzie znają się na rzeczy, są mili i można pogadać
Też dużo dobrego czytałem odnośnie tego, że potrafią po ASO poprawić tak, że człowiek w końcu jest zadowolony (jak ASO potrafi wrzucić gaz bez pawidłowej kalibracji, tak jak jest instalka z pudełka, to nie dziwię się, że tak łatwo im idzie poprawianie), ale z drugiej strony też czytałem, że tam jest przemiał, że pracownicy mają "target" na założenie 2 instalacji 4 cylindrowych dziennie, więc sami też stosują różne druty, a nie są tacy och, ach, pod niebiosa. Może z dedykowaną instalką do CH jest lepiej, ale jednak pośpiech nie wróży...

Faster89 napisał/a:
przejrzałem ich stronkę na FB z galerią samochodów które robili, również z Cruzami i chyba na nich postawię
Marketing, po co by mieli wstawiać instalacje, które spie... zepsuli? :mrgreen: Sweetfoci ze spier.... zwalonym montażem szukaj poza ich FB, a i takie się zdarzają, gdzie ewidentnie EGP odstawiało drut i fuszerkę. Jak coś (odpukać) skaszanią u Ciebie, to "Grucha" im przecież nie przywali (Mirosławem Zbrojewiczem też się chwalili na FB).

Ponieważ napisałem dużo złego, to teraz podsumowanie:
- masz kasę i czas, i słąbe nerwy :-> - jedź do ASO, zabulisz jak za zboże, potem ewentualnie będziesz musiał jechać do EEGP na poprawki, ale gwarancję będziesz miał na 100%;
- masz kasę na benzynę i możesz poczekać - poczekaj rok, jak nic nie wyjdzie - ładuj LPG poza ASO, to doradzili mi na forum, ja nie posłuchałem, czekałem 9000km z założeniem.
- musisz szybko mieć gaz, nie masz nerwów - jedź do tego EGP - skoro mówią, że nie tracisz gwarancji - zobaczymy. Tak naprawdę takie przypadki trzeba sprawdzać empirycznie, bo nikt nie da Ci odpowiedzi na tacy. Inaczej wszyscy by montowali LPG u znajomych gaziarzy, a na poprawki w razie W jeździli do ASO w ramach gwarancji.
- wersja dla hardkorów: jedź do dobrego gaziarza, zainstaluj polecaną przez niego instalkę (podobno BRC to takie coś, to nawet można zamontować źle, a i tak będzie chodziło, ale nawet poprawnie zainstalowane nie bedzie jeździło tak, jak coś innej formy - producentów nie podaję), różnicę w cenie między ASO będziesz miał na opony/felgi. Będziesz miał pewność, że jest zrobione dobrze a nie na szybkości. A o gwarancję będziesz się martwił jak coś wyskoczy.

Odnośnie ostatniego zdania, to przywołam tutaj sytuację kolegi z tego forum (jak tu trafi, to będzie mógł się wypowiedzieć, nie będę wrzucał jego loginu) który po 45kkm z nieASOwską instalką miał na gwarancji wymienianą sondę lambda - nic nie mówili na temat tego, że gaz zakładał gdzie indziej, tylko przez 3 tygodnie miał jeździć z zupełnie odłączoną instalką, tj. wyjętym od niej bezpiecznikiem, żeby wykluczyć inne błędy.

Poza tym tenże kolega powołuje się także na europejską dyrektywę GVO, która umożliwia wykonywanie przeglądów gwarancyjnych auta poza ASO - ma to tylko być wykonane zgodnie ze sztuką producenta i na oryginalnych częściach. Podobnie miałoby być z LPG - jeżeli silnik jest przystosowany do LPG (a producent nic nie pisze, że ma to być BRC) to w autoryzowanym serwisie np. LR możesz sobie zainstalować bez żadnych konsekwencji.

Oby nic nam się nie zepsuło, a jakby co, to będzie się walczyć. :evil:
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-22, 12:30   

No to przyznam się, że już się pogubiłem z tym czy tracę gwarancję czy nie :-/ Tak czy tak dzwoniłem dzisiaj do 2 autoryzowanych serwisów chevroleta, jednego w lublinie gdzie powiedzieli że oni gazu nie montują tylko zajmuje się tym firma zewnętrzna z listy która jest na stronie BRC. Potem zadzwoniłem do kolejnego ASO tym razem w Warszawie żeby zapytać się o cenę montażu u nich itp to pan powiedział że oni się tym nie zajmują i odsyłają samochód do EGP wtedy jest drożej, lub po prostu odsyłają klienta do EGP i wtedy ma taniej, gwarancji nie traci na samochód ponieważ tak czy tak by gaz montowała ta czy inna zewnętrzna firma z listy BRC ponieważ nie wszystkie ASO Chevroleta mają warunki, pracowników i możliwości żeby samemu zamontować gaz. Co do wlewu przy klapce paliwa również pracownik powiedział że nie ma utraty gwarancji na nadkole czy coś w tym rodzaju bo Chevrolet zezwala na to. Tak czy tak wysłałem maila do CAC zobaczymy jaką dostanę odpowiedź, poprosiłem również kolegę, który okazało się że pracuje w salonie opla żeby zapytał się jak to z tym jest kierownika serwisu który działa przy salonie w którym pracuje. W przyszłym tygodniu pospływają odpowiedzi i będzie trzeba zadecydować co robić i gdzie.
 
     
gamar 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.4 T kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Czeladź woj. ślaskie
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2014-03-23, 11:47   

Krzysiek_81 napisał/a:
Poza tym tenże kolega powołuje się także na europejską dyrektywę GVO, która umożliwia wykonywanie przeglądów gwarancyjnych auta poza ASO - ma to tylko być wykonane zgodnie ze sztuką producenta i na oryginalnych częściach.


Dyrektywa ta zakłada, że nawet części nie muszą być oryginalne ale zgodne z normami jakościowymi producenta.

Teoria teorią ... ciekawe jak się ma to do rzeczywistości. Zamierzam to przetestować. Nie dam się już więcej naciągnąć na wymianę klocków hamulcowych w ASO za 450 zł :-/
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-03-23, 14:35   

gamar napisał/a:
Zamierzam to przetestować.
<ok> Powodzenia, daj znać jak będzie. Też zastanawiam się jak rozegrać akcję z pierwszym przeglądem, ale raczej na pierwszym nic nie będę kombinował - sam zobaczę jak będzie, ew. przyjeżdżać będę z własnymi częściami, jak nie do innego serwisu. Przez samo to jak oni się w tym ASO ruszają, człowiekowi odechciewa się tam siedzieć, nie mówiąc o zostawianiu pieniędzy - przy takim poziomie obsługi, pierwsze 3 przeglądy powinny być za darmo, w końcu za samochód niemało się płaci.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-03-24, 11:33   

cześć koledzy;) proponuję obejrzeć nowy program tvn-turbo "będzie Pan zadowolony" to może co niektórzy zweryfikują swój pogląd na mechaniorów.... co do tajemniczego loginu to tak z całą pewnością potwierdzam, że to ja zrobiłem "be" ASO i nie dałem im zarobić na sobie ani grosza.... co prawda teraz na początku kwietnia kończy mi się gwarancja ale trochę sobie u nich ponaprawiałem autko mimo, że wszystkie przeglądy miałem robione w serwisie zewnętrznym.... no i dużo "modów" mam w autku wykonanych na "własną rękę" w tym wspomniane LPG.... tak naprawdę to pewnie dużo zależy od ASO ale jest to temat " do przeskoczenia" i tyle....fakt że jak ktoś lubi spokój - nie potrafi zakręcić się w "regulaminach itp" to lepiej niech trzyma się ASO ....a tak to ...do dzieła :D
co do egp z ostrobramskiej to potwierdzam, że tam jest masówka.... zakładają na prędkości i autko śmiga ale czy potrafią diagnozować...mój znajomy zostawił tam kiedyś octavię na cały dzień bo coś długo mu palił czy coś takiego (sprawa była uszkodzonego komputera LPG który źle obliczał mieszanki) no i w egp polegli bo według nich tak ma być.... możecie też poczytać wątki o egp na lpg-forum.pl .... to tak średnio/blado wypadają a na fb to wiecie reklamować każdy się potrafi ;)
jak ktoś ma czas niech sobie poczyta:
http://lpg-forum.pl/czy-p...-t10729-75.html
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-03-24, 12:04   

na fb znalazłem ich profil i nawet tutaj cruz-a zrobili https://www.facebook.com/...08688243&type=1
z podstawowych błędów to wtryski gazowe złapane na jedną śrubę (niestabilne) i w dodatku o zgrozo mają pod "górkę" co skutecznie skraca ich żywotność - no i lubryfikacja - po co ?.....to takie spostrzeżenia na "szybko"
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-25, 10:12   

Co do montażu LPG poza ASO, złożyłem zapytanie do CAC, dostałem wczoraj odpowiedź że muszą wyjaśnić sprawę z działem gwarancji i w przeciągu dwóch dni udzielą odpowiedzi na moje zapytanie.
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-04-05, 17:07   

No i instalacja LPG założona, wszystko fajnie zrobione, zobaczymy teraz jak będzie chodziło ;)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-05, 17:16   

Faster89 napisał/a:
instalacja LPG założona


Bezproblemowej jazdy :)

A co ostatecznie założyłeś i za ile?
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-04-05, 22:46   

Ostatecznie padło na BRC także tak jak przewidział producent, montaż oczywiście poza ASO, cena była zbyt wysoka niestety, 2750 a 4800+100 zł za wlew gazu przy wlewie benzyny to jednak spora różnica... Co do odczuć po przejechaniu 300 km:
- przełączania niezauważalne
- czasami wyczuwalne szarpnięcie przy przyspieszaniu na 1 biegu przy ok 2 tyś obrotów, na pozostałych biegach idzie płynnie
- spadków mocy nie widzę, co do próby obciążenia do 5 tyś obrotów nie odłącza gazu, powyżej nie sprawdzałem
- prędkość max nie sprawdzona dokładnie, ale do 188km/h (mierzone nawigacją) idzie bez problemu na benzynie i gazie
- przełączanie przy temp 39 stopni ale możliwe że jeśli będzie taka możliwość to ją zmniejszę do 30 stopni przy najbliższym przeglądzie
-Co do minusów, niestety niedawno tankowałem i w sumie nie wiem ile wejdzie do butli (pojemność 47 l), ponieważ nie przerwał tankowania zawór tylko przy 33l zaczął wolno wchodzić gaz i pan z obsługi stacji przerwa tankowanie, powiedział że pewnie zawór się zawiesił ale często tak się zdarza, tak czy tak myślę, że w butli było jakieś 7-8 litrów więc w sumie więcej pewnie nie wejdzie.
Ogólnie z montażu jestem zadowolony, wszystko zrobione schludnie, estetycznie widać że Cruzów trochę zrobili, teraz tylko przegląd po tysiącu km, doregulowanie, wbicie do dowodu i można jeździć ;)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-05, 22:50   

Faster89 napisał/a:
-Co do minusów, niestety niedawno tankowałem i w sumie nie wiem ile wejdzie do butli (pojemność 47 l), ponieważ nie przerwał tankowania zawór tylko przy 33l zaczął wolno wchodzić gaz i pan z obsługi stacji przerwa tankowanie, powiedział że pewnie zawór się zawiesił ale często tak się zdarza, tak czy tak myślę, że w butli było jakieś 7-8 litrów więc w sumie więcej pewnie nie wejdzie.

Normalne przy nowej butli. Jeszcze jedno czy dwa tankowania i będzie OK, przynajmniej tka było u mnie.
Faster89 napisał/a:
teraz tylko przegląd po tysiącu km, doregulowanie, wbicie do dowodu i można jeździć

Trzymaj papiery, bo przypierwszym przeglądzie rejestracyjnym będą wymagać przynajmniej homologacji na butlę
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: