Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:19
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-05-23, 11:59   DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych

sebastian264 napisał/a:
Co do predkości maxymalnej to go nie pałuj go tak puki masz na dotarciu. Jak by nie bylo to przez tych pare tys km musi sie silnik ułozyc. Wiem jak miałem ze spalaniem w swoim 2.0 125KM. Gdy go odebraliśmy z salonu spalanie było mniej wiecej na poziomie od ok 9l do 8,2. Teraz gdy juz ma na liczniku ponad 9tys km przebiegu spalanie jest na poziomie 6,7-6,9litra. Różnica jest zasadnicza i wydaje mi sie ze docieranie ma wiekszy wplyw na silnik niz nam sie wydaje. Poczekaj az zrobisz te 6-7tys km i wtedy próbuj.
Tak nawiasem to 1.6 jest zbyt słaby do tej budy.

Swoim Cruzem 2.0 diesel 125km jak narazxie sie rozpędziłem do 180km/h, więcej już nie mogłem gdyż droga mi się konczyła. Jak tylko bede miał gdzie sprawdze Vmax ;)

Sebastian264 mam pytanko do ciebie.Mam identyczny silnik w cruze tylko przebiek niższy około 1000km. dopiero.Chcę zapytać czy filtr cząstek stałych wypalał ci się już chodzi o tę kontrolke czy świeciła ci się na desce.Jeśli tak to napisz kilka słów jak to się odbywa i ile razy przy twoim przebiegu to sie już wypalało.Z tego co wiem to te nowe obecne diesle powinny być częściej przeganiane na trasie chodzi własnie o ten filtr spalin.Napisz czy częściej jesteś na trasie czy w miescie.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2010-05-24, 14:52   

Do krucyfiks-a.

Co do filtra cząsteczek stałych to wypalał się jak narazie tylko raz i to było jakoś przy nie dużym przebiegu ( nie pamietam dokładnie ile). Kontrolka jaka się zapaliła nie była jakaś inna tylko poprostu zwykła z konturem silnika (pomarańczowa chyba lub czerwona) i to było po powrocie z wawy (z pare godz się po niej kręciłem). Jako że myślałem że to może byc coś powaznego zadzwoniłem po serwis i mi go zabrali. Okazało się, że włassnie w tym czasie filtr sie zaczął "wypalac" i kazali go tak ostrzej potraktowac wyższymi prędkościami. No i kontrolka zniknęła.
W serwisie powiedzieli tak, że jeżeli dużo się jeździ po mieście to filtr będzie się bardzo często wypalał i bedzie się zapalała kontrolka, ale jeżeli się jeździ duzo w trasie to może się prawie wogóle nie zapalac. No i tak jest ;)
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
jarex15 

Model Samochodu: CRUZE 2.0 LS +
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2010-05-24, 19:50   

Witam,

Z tą kontrolką silnika w dieselu to też tak miałem w trasie dwa razy ale w serwisie mówili że to nie jest wypalanie filtra tylko najprawdopodobniej jakiś błąd wyskoczył. Bo do wypalania filtra jest inna kontrolka.
Więc sam już nie wiem bo w instrukcji nic nie pisze.
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2010-05-24, 21:50   

Teraz dowiedziałem się dokładnie. To była kontrolka koloru pomarańczowego po lewej stronie zegarów z konturem silnika. Hmm po tym jak zabrali go na serwis powiedzieli że to od filtru cząsteczek stałych.... jutro zajże do książki serwisowej może tam coś będzie.
Jak by nie patrzył to Cruze jest nowym bardzo młodym samochodem na rynku i może cierpiec na tzw "choroby wieku dziecęcego" więc różne jakieś troche dziwne zachowania nie powinny dziwic. Nie zawsze w testach prorotypów bądź już modeli produkcyjnych wszystko od razu nie wyjdzie i da się wyeliminowac. Każdy producent samochodów ma takie problemy.
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-05-25, 12:20   

Dzięki za informacje Seba to prawidłowo że sie wypala tak ma być po to jest ten filt czastek stałych,chodziło mi oto jak często.Pewnie z czasem jak filtr będzie starszy częsciej będzie się to dziać . Tylko że u mnie choć sie jeszcze nie wypalał pisze w książce serwisowej że jest to sygnalizowane troszkę inną kontrolką niż u ciebie konturem silnika. To jest kontrolka wtrysku dodatkowego.

Ty miałeś coś takiego pewnie

Ja mam cos podobnego do tego


A tak w ogóle Seabastian264 to więcej jeżdzisz po mieście czy trasy?
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2010-05-25, 15:01   

Tak naprawdę to częściej śmigają nim moi rodzice niż ja. Głównie można powiedziec że w trasie, ale jakiś ekstra dużych przebiegów nie robia. 50km w obie strony 5 dni w tyg. W wekendy ja śmigam autkiem ;)
Jak na początek to zbyt dobre jak dla mnie auto (pół roku mam prawko). hehe
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
Biker 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2010-06-18, 07:49   Filtr cząstek stałych

Wprowadzam temat dotyczacy filtra czastek stałych ponieważ wokół tego tematu krążą rózne komentarze. Prosze wpisujcie swoje doświadczenia i problemy z tym filtrem . Mam nadzieję , że unikniemy wielu kłopotów jesli podzielimy sie swoimi spostrzeżeniami.
Filtr ten jest montowany w wersjach z silnikiem wysokopreznym i ma zatrzymywać czasteczki sadzy. Najwiekszy problem to jego samooczyszczanie , które wymaga nieprzerwanej jazdy i utrzymywanie 2000 obr/min.
 
     
Adrian 
Adi.S.W.A.T


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 DOHC
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 83
Skąd: Sląsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2010-06-27, 10:46   

Witam. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące DPF-a (filtr cząstek stałych) to śmiało pytajcie. Pracuje w fabryce produkującej te filtry,i dużo o nich mogę powiedzieć. Na początek powiem że filtry te produkuje firma NGK Ceramics w Gliwicach. Co do zatykania się filtra sadzami to nie trzeba cały czas trzymać 2000 obr. starczy dynamiczniejsza jazda trochę częściej bo filtr musi po prostu osiągnąć pewien poziom temperatury i wtedy sadze się wypalają w nim same.
_________________
Chevi aveo 1.2 16V
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-07-05, 09:41   

Chciałbym się odnieść do moich przedmówców jeśli można. Nie jestem może specem ani fachowcem jeśli chodzi o tą nową dziedzinę jaką są od niedawna filtry cząstek stałych FAP/DPF ale naprawdę dużo czytałem na ten temat literatury fachowej i nie tylko.Wydaje mi się że nie dokońca jest prawdą aby podczas samoczyszczenia filtra ,a decyduje o tym komputer i sygnalizuje nam to kontrolka utrzymywać silnik na obrotach około 2000 jest to moim zdaniem bez sensu.Bo co jeśli jedziemy w korku a ja miałem właśnie wtedy wypalany filtr i zreguły mnie zawsze się tak trafiło kilka razy.Panowie nie panikujmy . Po to jest w filtrze cząsteczek stałych dodatkowy wtrysk który ma za zadanie w temperaturze około 200 stopni wypalić nagromadzoną sadzę i wcale nie musimy gazować auta pod 2000obr/min. stojąc w korku czy w innych trudnych okolicznosciach on i tak się wypala przy normalnych obrotach.Ja na codzień i tak mam przewagę znaczną jazdy miejskiej,a jeśli mam okazję to wtedy jak najbardziej wskazane jest na trasie zawsze dobrze go przegonię.Najważniejszym w tym wszystkim jest to aby nie wyłanczać silnika podczas wypalania filtraDPF bo po kilku razach gdy tak zrobimy (chyba 2 albo 3) silnik przechodzi w tryb serwisowy i wtedy maksymalna predkośc 80km/h i tylko serwis może pomuc podpięciem pod komputera i prubie oczyszczenia.Procedura serwisowa PSA mówi że zaleca się co 80 000 km dokładne oczyszczenie bądź wymiany filtra na nowy. Oczyszczanie polega no rozkręceniu filtra i dokładnym wypłukanie wodą lub innymi płynami i zajmuje około 2-3 godzin z montażem. Niestety procedura taka nie jest dostępna w serwisach ASO koncernu PSA w Polsce (bądź jeszcze nie dostępna). Wiąże się to z tym że w momencie jej powstawania w naszym kraju nie było dostępne paliwo bezsiarkowe co znacznie szybciej zapycha nieszczęsne filtry, więc słowo oczyszczanie zostało wykreślone. Teraz paliwo takie już jest!! i możemy je tankować na niektórych stacjach, więc nie ma potrzeby wymiany dobrego filtra na nowy co jest operacją dosyć kosztowną jak można go po prostu oczyścić z niepalnego ceru i jeździć spokojnie dalej . Co więcej filtry FAP/DPF są już dostępne i montowane prawie od 10 lat i spełniają dobrze swoje zadanie w zachodniej Europie bo są elementami rozbieralnymi wielokrotnego użytku (warto tu wspomnieć o mosiężnych nakrętkach obudowy które nie ulegają korozji).Myslę że z upływem czsu takie słowo jak filtr cząstek stałych czy DPF nie będzie nas wprawiał o zawrót głowy, bo będzie to zwykła nie droga część eksploatacyjna naszego samochodu.

Pozdrawiam
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Adrian 
Adi.S.W.A.T


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 DOHC
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 83
Skąd: Sląsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2010-07-05, 22:46   

Odniosę się do powyższej wypowiedzi kolegi.Mianowicie dodatkowe wstrzyknięcie płynu który ułatwia wypalanie sadz w DPF-ie jest stosowane tylko w filtrach koncernu PSA.U innych producentów samochodowych nie uświadczysz takiego rozwiązania.Jest to zastąpione pokryciem całego filtra specjalną powłoką (coś na wzór porcelany) i problem z zatykaniem się filtra może w tych przypadkach występować.A co do długości produkcji filtra to pierwszy DPF został wyprodukowany 7 lat temu.
_________________
Chevi aveo 1.2 16V
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-07-07, 13:09   

Adrian Domyslam się więc że filtr firmy NGK Ceramics w Gliwicach w której pracujesz jest lepszy w praktyce i mniej zawodny chyba czy tak? Skoro widzisz produkcję na codzień i sam przyczyniasz sie do powstania wyrobu , napewno znasz mocne i słabe strony tego filtra.
Napisz czego trzeba sie wystrzegać przy używaniu diesla z tym filtrem skoro twierdzisz że stosuje się go w Cruzie i jak wydłużyć zdecydowanie jego żywotność.Tylko nie pisz że mamy wystrzegać sie ruchu miejskiego bo to dzisiaj naprawdę niemożliwe. W moim przypadku w 70% to ruch miejski.Wydawało by się że dzienne pokonanie 30 km to już jakś mała trasa tylko że ja pokonuję ją z prędkoscią 60km/h bo droga jest zatłoczona, a obroty silnika przy tej predkości to zdecydowanie poniżej 2000 obr./min.Według producenta kupując dzisiaj diesla żeby niemiec problemu z filtrem trzeba by było mieszkać zaraz przy autostradzie i mieć minimum dystans 20km do pokonania, wydaje mi sie że jest to lekka przesada.
Napisz Adrian czy aż tak mamy bać się tego filtra ?

POZDRAWIAM.............
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Adrian 
Adi.S.W.A.T


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 DOHC
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 83
Skąd: Sląsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2010-07-07, 22:21   

Firma NGK produkuje DPF-y i do PSA i do innych producentów na świecie. PSA samo zdecydowało o dodatkowym wtrysku do filtra,inni producenci nie widzą takiej potrzeby. DPF-a na pewno nie trzeba się bać , Japończycy uważają że jest on długowieczny i ma dożywotnią gwarancje skuteczności działania(poza uszkodzeniami mech. oczywiście :) ) Po pierwsze tankujcie paliwo dobrej jakości i po drugie po prostu nie zamulajcie auta. To starczy aby filtr działał dobrze.
_________________
Chevi aveo 1.2 16V
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-07-09, 11:53   

Dzięki za info Adrian...........nie będziemy zamulć,tylko co z fotoradarami....hehehehe
Pozdrawiam!!!
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-01-29, 19:45   Problemy z DPF w Cruze - Filtr cząstek stałych

Koledzy czy komuś wypalał się już filtr cząstek stałych? i czy przy tym zapaliła się kontrolka... bo dwukrotnie załączył mi się zimą wentylator a wcale się samochodzik tak nie zgrzał i wokół auta wydobywał się nieprzyjemny zapach... goście w salonie powiedzieli po podłączeniu pod ich komputerki że mógł wyplać sięfiltr cząstek stałych ... ale przecież od tego jest kontrolka która się nie oświeciła...
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2011-01-29, 21:03   

czemu miała by się zapalić kontrolka? masz na myśli check engine?
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: