LPG w Cruze 1.8 - ró?nice w instalacjach LPG |
Autor |
Wiadomość |
Faster89
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2014 Posty: 71 Skąd: Siedlce
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-04-05, 22:20
|
|
|
Wiadomo biurokracja, jeszcze zostało mi gdzieś pochować kompresor i płyn od zestawu naprawczego koła, dociąć coś żeby podłoga była równo ułożona bo butla wystaje
Wrzucę fotki Cruza i instalacji w najbliższym czasie ale to w odpowiednim dziale |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-04-09, 07:39
|
|
|
no nie wiem czy nieodbijanie zaworu przy nowej butli to takie normalne.... ja przy nowych butlach (ostatnią zamontowałem sobie w poniedziałek) nie stwierdziłem nigdy "zawieszania" przy tankowaniu - zawór odbija tak jak powinien - nawet ciut wcześniej niż ustawowe 20% - być może gazownik coś zmajstrował jak władał wielozawór do butli - tam jest dość ciasno i mógł coś zrobić nie tak... ale oby wszystko wróciło do normy jak napisał przedmówca....no nic czekamy na fotki w takim razie |
|
|
|
|
Sobol
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 140 Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-04-09, 08:50
|
|
|
Też jakoś nie stwierdziłem u siebie takiego objawu z butlą. Hmm to dziwnie ze gazownik nie dopasował wnętrza auta do butli. A właśnie koledzy jak to jest z ta pojemnością butki, że instalacje montowane w ASO mają sporo mniejszą pojemność niż te co koledzy montują poza ASO Z czego to wynika toż wnęka ta sama. |
_________________
|
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-04-09, 09:42
|
|
|
Bo w aso montuja to co dostaja w zestawie - 40l. Ja w okol swojej mam multum miejsca. A prywatnie mozna sobie lepiej spasowac do wneki. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-04-09, 17:30
|
|
|
no ja tylko dodam, że standardem jest butla właśnie o wymiarach 630x200 i taka jest wkładana do cruzaków (ewentualnie 190) co przekłada się na realna pojemność 34 litrów..... a można tam bez problemu włożyć butlę o średnicy 680 ....kwestia jest tylko ceny - bo taka butla jest ciut droższa (około 50-100zł - w zależności od jej wysokości) i kwestia tego czy gazownik taką posiada na stanie. Najlepiej takie coś uzgodnić przed montażem aby nie było niespodzianek i zaznaczyć, że butla ma być zamontowana do jazdy do przodu a nie na "wstecznym" jak to czyni 90% gazowników.... |
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-04-09, 17:41
|
|
|
Jaką masz wysokość tej butli? Bo z tego co oglądałem w katalogu Staga, to niestety 680 którą mają jest też kilka cm wyższa od 630. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-04-09, 18:54
|
|
|
ja akurat założyłem u siebie butlę z wysokością 270 - tak wiem dużo wystaje ale wiedziałem o tym i biorąc pod uwagę specyfikę w jakiej ja użytkuję to auto to mi to nie przeszkadza (chodziło mi o jak największy zasięg - bagaże wożę bardzo rzadko a jeśli nawet chciałbym zabrać coś "więcej" to mam box)....realna pojemność w moim przypadku to 65,6 litra....cały zbiornik ma 82l. |
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-04-09, 19:08
|
|
|
no to rzeczywiście pojechałeś jakbym zakładał nową instalację to pewnie bym poświęcił te 2-3 cm w górę przy 680 aby mieć o te prawie 10l więcej ale jak już mam to co mam to się nie opłaca zmieniać butli. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-04-09, 19:12
|
|
|
jasno rozumiem Ciebie - ja w sumie też wykorzystałem "moment" bo w moim drugim aucie akurat skończyła się homologacja na butlę i tą z cruza przełożyłem do starego auta a do cruzika włożyłem taką jak chciałem i przy okazji wydłużyłem homologację butli o 3 lata do 2024 |
|
|
|
|
Sobol
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 140 Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-04-09, 19:15
|
|
|
Dziwne jest, że zestawy w ASO przygotowane przez CZAKRAM nie wykorzystują maksymalnie tej wnęki. Nie mówię tu o montowaniu wystających butli ale takich co wypełniają szczelnie wnękę. Z drugiej strony przy ilości stacji LPG w Polsce nie stanowi to problemu. U mnie tankowanie przypada średnio co 350 km. |
_________________
|
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-04-09, 19:20
|
|
|
wiesz dla nich to byłby tylko "niepotrzebny" wzrost kosztów - oni uważają pojemność 35 litrów za standard więc po co dokładać coś większego/droższego jak klient i tak nie dopłaci ( bo nie wie że mógłby). Pewnie dealer Cheviego ustalił, że za instalację LPG nie mogą wziąć więcej jak 3k więc nie chcą się "wychylać"...ale tak ja też uważam, że w standardzie powinni montować butle 680xXXX tak aby wysokością nie wystawały. |
|
|
|
|
Faster89
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2014 Posty: 71 Skąd: Siedlce
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-04-09, 19:37
|
|
|
Co do zaworu, dzisiaj było tankowanie i tym razem odbił, nie wiem od czego to zależy, być może od stacji, tankowałem na jakiejś małej a dzisiaj na Orlenie. Fotki autka już wrzucone do odpowiedniego działu, co do fotek instalacji oczywiście dodam w niedługim czasie
Ogólnie autko sprawuje się jak najbardziej ok, tylko myślę nad zmniejszeniem temperatury przełączania na gaz z 39 stopni na jakąś niższą, tylko nie wiem ile można bezpiecznie zejść w dół żeby nie zaszkodzić autu i instalacji. |
|
|
|
|
lis tomek
listomek
Model Samochodu: Cruz 1.6 LT HB
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 43 Skąd: Mrągowo
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-04-09, 20:19
|
|
|
Ja zawsze miałem latem 25 a zimą 30 stopni i było ok |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-04-10, 07:31
|
|
|
jak jest dobrze wpięty (wąż) parownik to 40 stopni jest optymalną temperaturą i autko "zdrowo" się przełącza(do 0,5-1 km w taką temperaturę jak teraz) - wiadomo można dać i minimum czyli 15 stopni wtedy przełączy się z "pół obrotu" ale pewnym kosztem - szybsze zużycie membran w parowniku- wtryski będą się mroziły.... i pewnie będzie lekkie podszarpywanie no i najważniejsza kwestia - nasze auta muszą pracować na benzynie aby mieć wyskalowane (zoptymalizowane) mapy wtrysków benzyny ...jak za bardzo się z tym kombinuje to gazówki będą nad benzynami i będą problemy (np. dłuższe odpalanie itp.) więc oszczędności oszczędnościami ale z głową! |
|
|
|
|
Regulus
Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-04-11, 21:06
|
|
|
Endriu, o co chodzi z tym zbiornikiem do jazdy do tylu? Będę się rozglądał za instalacją i dobrze byłoby wiedzieć, na co zwrócić uwagę. |
_________________ user_03 |
|
|
|
|
|