Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm zmiany biegów - usuni?cie brz?czenia
Autor Wiadomość
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-03-29, 14:39   Mechanizm zmiany biegów - usunięcie brzęczenia

Temat brzeczenia rozwiazany...
Jak bedzie chwila opisze co i jak bo po wycenie naprawy w aso na ok 600_700 zl temat mozna to ogarnac w 1h bez koniecznosci wymiany czesci ,dodatkowo zapinanie biegow robi sie zdecydowanie precyzyjniejsze niz wczesniej
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-29, 16:07   

Chętnie dowiem się co i jak, bo tak jak już kiedyś pisałem, coś mi się pomału pojawia :(
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-03-30, 19:26   

esjot napisał/a:
Chętnie dowiem się co i jak, bo tak jak już kiedyś pisałem, coś mi się pomału pojawia :(


do sedna:
brzeczało i u mnie, demontowałem schowek, panel srodkowy, zero efektów.
ktos z forum podrzucił temat diagnozowania uszkodzonego mechanizmu zmiany biegów, w trakcie brzeczenia odchylic lekko drazek zmiany biegów, jak cichnie brzeczenie mamy sprawce denerwujacego brzeczenia, tak było u mnie.
dodam dla scisłosci: koszt wymiany w aso ok 700zł, mechanizm ok 400zł + robocizna ok 300zł (info z 03.2014r)
wiec bierzemy sie do roboty, demontujemy tunel srodkowy ( odkrecamy 2 wkrety mocuj podłokietnik, 2 wkrety w przedniej czesci tunelu, 2 wkrety z okol drazka zmiany biegów, demontujemy ramke z mieszkiem zmiany biegów)
zdejmujemy cały plastikowy tunel, widzimy cały mechanizm ziany biegów z sztywnym ciegnem przekazujacym ruchy lewarka na skrzynie...
robimy testy, najlepiej w 2 osoby, jedziemy wywołujac brzeczenie i szukamy sprawcy...
owszem brzeczy mechanizm czyli lewarek ale to nie on jest sprawca zamieszania.
brzeczenie przekazywane jest przez sztywne ciegna z komory silnika na lewarek...
co brzeczy: w komorze silnika mamy 3 złacza:
1. dzwignia bezposrednio przy skrzyni biegów (poł. śrubowe)
2. cos w rodzaju kardana przekazujace katowa ruch (złacze na sworzniu)
3. połaczenie rura (czyli nasze sztywne ciegno sprzezone z lewarkiem) z pretem wchodzacym do rury, połaczone dalej z elem. nr.2 (dodatkowo na zewnatrz spiete czyms w rodzaju skrecanej na srube opaski zaciskowej.

nalezy sprawdzic te 3 elem. poniewaz zazwyczaj na poz.2, lub 3 pojawiaja sie luzy które wywołuja drgania w pewnym zakresie obrotów, która poprzez sztywne ciegno przekazywana sa na lewarek.

smieszne jest to ze aso wymienia cały mechanizm (mowiac w skrocie to co jest bezposrednio pod lewarkiem) łącznie z sztywnym ciegnem. demontuje ww. złacza poz.2, 3 (celem wymiany mechanizmu) nastepnie skreca juz na tych samych opaskach te same złacza ale juz z odpowiedni siła kasujac ich luzy, wymieniajac bez potrzeby cały mechanizm, oczywiscie usuwajac usterke :) za jedyne 700zł.
pomijam juz czas robocizny wg. ich norm to ok 2h, mi rozkrecenie/skrecenie, zdiagnozowania łącznie z jazdami testowymi zajeło ok 45min. (nie demontowałem mechanizmu ale jest on mocowany na 4 subach wiec niech trwa to max 15 min).

z racji ograniczonego dostepu do kanału w dniu przeprowadzenia defektacji skupiłem sie na znalezieniu przyczyny, w tym tygodniu biore sie za dociagniecie badz wymiane srub z poz.2,3 (konieczny kanał).

brzeczenie wyeliminowałem na dzis dzien prostym jak budowa cepa rozwiazaniem.
z racji tego ze do lacetti przesiadłem sie dosc niedawno troszke nie pasowała mi "gumowa" skrzynia (jezdziłem innymi Laczkami w kazdym działa podobnie).
otóz pod ciegno sterowania skrzynia (w okolicach niejako bezposrednio pod popielniczka) podkleiłem gume ok 5-7mm (w kształcie kwadratu z wyzłobionym przez srodek w symetri rowkiem na głebokosc ok 2-3mm).
co to daje, ano raz, ogranicza ruchy ciegna na boki, robi za swego rodzaju prowadzenie ciegna.
efekt:
po pierwsze biegi wskakuja bez "szukania", lekko przesztywnia sie sam proces wbijania (drazek nie lata luzno)
po drugie guma wytłumiła wszelkie drgania przenoszone przez ciegno z komory silnika.

w tym tygodniu biore sie za dokrecenie złacz w komorze silnika, i mysle z etamt bedzie zamkniety.

tak wiec mili Panstwo, temat do załatwienia w ciagu 1h i w kieszeni zostaje ok 700zł, bo przyczyna brzeczenia jest prozaiczna.

gdzies tam w telefonie mam pare fot z całej operacji, jakby co moge dorzucić.

pozdrawiam
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-03-31, 23:09   

Czy to też nie będzie pomocne?

drive2.ru
 
     
piciks 

Model Samochodu: LANO(s)cetti 1.4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: gród Przemysława
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 1/14
 7%
Wysłany: 2014-04-22, 16:52   

Jeszcze foto i będzie manual :)

opisane rewelacyjnie, ale nie wiem co to gumowy kwadrat z wyżłobieniem i gdzie go podkleiłeś :/

A gdzie dokładnie szukać tych połączeń? i jak skasować luz w polączeniu 2. sworzeń?

pozdrawiam
_________________
pomogłem? kliknij pomógł :)
 
     
piciks 

Model Samochodu: LANO(s)cetti 1.4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: gród Przemysława
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 1/14
 7%
Wysłany: 2014-04-26, 15:49   

u mnie tak to wygląda i działa! zero brzęczenia :) jesteś cudowny

Podłożyłem kawałek uszczelki szerokiej gumowej. W miejscu pod drążkiem okleiłem ją taśmą izolacyjną, bo jest bardziej śliska, posmarowałem smarem uniwersylnym i zobaczymy :)

Wszystko tak jak opisałeś, załączam dwie fotki jak to wykonałem mniej więcej:



_________________
pomogłem? kliknij pomógł :)
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-04-30, 13:06   

Z góry przepraszam za brak fotek, mam je ale nie mam siły zabrać się za ich wklejenie :-?
co do sedna, ja zamiast wałków zastosowałem prostokąt gumowy o grubości ok 20mm.
przez srodek tego prostokąta (wzdłuż osi symetrii) zrobiłem lekki rowek który służy za prowadzenie cięgna zmiany biegów (podpiera je i zabezpiecza przez wysunieciem się gumowego prostokąta.

co do połaczen przy silniku, najlepiej "wybadać" to z kanału, jedna osoba włazi pod auto druga macha lewarkiem i widzisz doskonale mechanizmy ruchome/łaczace...
 
     
piciks 

Model Samochodu: LANO(s)cetti 1.4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: gród Przemysława
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 1/14
 7%
Wysłany: 2014-05-03, 23:43   

nooo. dwa "wałki to minimalnie za mało. u mnie (brzeczenie poziom 9/10) pomogło na 95% czasami brzęknie cicho na czwórce, ale ogólnie rozwiązanie rewelka :)

jak znajdę połączenia to też się podzielę fotkami.
_________________
pomogłem? kliknij pomógł :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: