Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup aveo
Autor Wiadomość
maslak

Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 4
Skąd: Wro
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-07-14, 12:28   Zakup Aveo

Witajcie.

Ojciec będzie wymieniać auto i po przebadaniu rynku doszedłem do wniosku, że warto rozważyć Lacetti/Aveo. Na spalanie jesteśmy przygotowani.

Chciałbym Was poprosić abyście napisali na co zwracać uwagę przy kupnie?
Na pewno benzyna (bez lpg), krajowy niesprowadzany. Budżet max 12000 zł. Więc wiadomo rocznik nie najważniejszy ale nie pogardziłoby się 2005r tylko czy da radę za tyle kupić ?

Jaki silnik warto brać pod uwagę ?

Jak wygląda kwestia z częściami ? Ile kosztuje sprzęgło ? Ile rozrząd ?

Pozdrawiam
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2013-07-14, 13:28   

do kwoty 12tyś to wchodzi w grę raczej aveo t200,rocznik od 2004-2006 bodajże,zależy czy chcesz sedana czy checbek.silnik 1.2 8v jak i 1.4 8v są zazwyczaj bezawaryjne a części nie droge,ceny są zbliżone do siebie czy 1.2 czy 1.4
rozrząd np około 200zł(zależy jaka firma) a jest tego dużo na rynku.
klocki Ferodo 120zł na allegro.(4szt)
Filtry to powietrza,paliwa to są sprawy groszowe że tak powiem
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2013-07-14, 16:34   

Jeśli chodzi o części takie jak amortyzatory, sprężyny, tulejki wahaczy, reflektory, części karoserii to jest tego naprawdę w bród i w dosyć przystępnych cenach- np. rozrząd AVEO T200-pełen zestaw- to koszt ok. 270 zł, olej GM 10-W40 (bańka 5l) to koszt ok. 56-60 zł, filtra powietrza (stosowany też np. w maździe 6) to 23-27 zł. Gorzej jest z elektroniką -np. panel przełączników szyb do AVEO T200 to koszt w ASO 100 zł ale czas oczekiwania na część to 1-2 miesięcy (wiem bo sam szukałem i byłem w ASO- niestety w sklepie POTAK nie mają aktualnie na stanie, a w JML nie oferują go w ogóle ). Spory wydatek to przepustnica- cena to około 570 zł. Pompa paliwa- np. sklepu POTAK to koszt 530 zł. Tak więc jak widać ceny części kształtują się podobnie jak do innych marek samochodów.
 
     
maslak

Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 4
Skąd: Wro
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2013-07-14, 21:56   

Dzięki. To nie jest aż tak źle.

A na co warto zwrócić uwagę kupując ? Wiecie jakie usterki awarię ? Czy bity ?

@Ryjek
Wiadomo 2006r to maksymalny rocznik. To akurat zauważyłem przeglądając aukcje. Ale wiadomo jak będzie 2004 w dobrym stanie i w niższej ceni to lepiej zabrać taki i mieć co nie co na naprawy :)
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2013-07-14, 22:18   

kupując me aveo zrobiłem tak samo,wolałem starsze a zadbane niż z 2006r a w stanie "kiepskim"
Najczęstsze usterki to wybite łączniki stabilizatora,(amortyzatory zależy od przebiegu),jedni narzekają na wybierak skrzyni biegów i sprzęgło.
Ja jestem 2 właścicielem aveo z 2004r 1.4.8v i prócz napraw bierzących nic nie robiłem.Mam na liczniku 90 tyś i zrobiłem:
-hamulce przód+tył bez tarcz i bębnów(stan ok)
-rozrząd
-wymiany oleju + filtry co rok
-wymiana mocowania amortyzatora(tył)
-Nowy akumulator(orginalny padł po 8 latach)
Tak tankuje i śmigam :-)
Radzę zwrócić uwagę na spód drzwi wewnątrz,może być mała korozja jeśli ktoś o to nie dbał
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
milyjarek 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-11-29, 20:25   

Witam serdecznie. Chciałbym kupić dla żony Aveo w automacie z rocznika 2006-2008. Proszę o opinie użytkowników tych aut jak spisują się te skrzynie biegów i ogólnie zadbane egzemplarze.
_________________
milyjarek
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-01-07, 16:05   

milyjarek napisał/a:
Witam serdecznie. Chciałbym kupić dla żony Aveo w automacie z rocznika 2006-2008. Proszę o opinie użytkowników tych aut jak spisują się te skrzynie biegów i ogólnie zadbane egzemplarze.

A nie wolałbyś manualki? Automaty to chyba rzadkość na polskim rynku.

pozdrawiam.
 
     
kiczkaa 

Model Samochodu: Fiat Seicento
Dołączyła: 27 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: Trójmiasto
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-04-27, 19:01   

Cześć, jestem tu nowa. Zastanawiam się nad zakupem aveo najlepiej sedana. będzie to mój drugi samochód, po fiacie seicento także troszkę większych gabarytów. Czy moglibyście mi coś doradzić, czytałam wyżej o jakiś wersjach T200 itd ale nie wiem o co chodzi :)) Najlepiej jakby miał gaz , bo będę robić dziennie ok 100 km, cena do 18 tys. Pozdrawiam
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-04-27, 20:32   

[T200] to modele Aveo z lat 2003-2009 w 2006 roku autko przeszło mały face lifting, m.in. kierunkowskazy zintegrowane z lampami, bogatsze wersje wyposażenia itp.. [T250] 2009-2011 troszkę zmodyfikowana karoseria i silniki nowej generacji o większej mocy, a [T300] to najnowsze Aveo - praktycznie inna generacja.

W rozpoznaniu jaki model konkretnie by Cię interesował odsyłam wstępnie do alledrogo abyś mogła zaznajomić się z modelami. Jeśli będziesz miała już jakieś konkretnie upatrzone egzemplarze to podsyłaj tutaj linki do ofert i wspólnie ocenimy czy warto oglądać auto bezpośrednio ;-)

pozdravka
 
     
1robecki 

Model Samochodu: Lanos, Camaro
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Silesia, SH
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2014-05-09, 13:11   

Witajcie.

Jestem tu nowy. Na dzień dzisiejszy posiadam Lanosa (właściwie dwa, bo jeden jest żony, a drugi mój) i oprócz tego Camaro 4-th gen.
Z uwagi na chęć wymiany jednego z Lanosów (bo nie ma klimy ani wspomy), wziąłem pod uwagę Aveo/Kalos z roczników 2004-2007 w hatchbacku.
Auto- po zapoznaniu się z paroma egzemplarzami w komisach wydaje się optymalnym rozwiązaniem do jazdy w zatłoczonej aglomeracji. Z przodu miejsca w miarę dużo, z tyłu fotelik się bez problemów zmieści. Bagaj w porównaniu z Lan. sed. połowę mniejszy, ale coś za coś.

Z moich obserwacji wynika, że wykończenie, spasowanie blach i jakość elementów wnętrza podobna do Lanosa. Z tego, co zaobserwowałem oglądając parę egzemplarzy, w tych autach rdza lubi się pojawiać na szkieletach pokryw silnika i bagażnika (wokół gumowej przelotki na górze klapy bagaja).

Jako posiadacz Lanosa, który go ma od 6-ciu lat stwierdzam, że po prawie 100 kkm przebiegu (bo tyle przejechałem nim), nie jest to jakieś specjalnie wymagające, czy upierdliwe autko, a graty tanie.
Blacharsko trzyma się bardzo fajnie. No i podobnie chciałbym w Aveo. Nie chciałbym sztrucla w postaci Tico, czy Matiza, które rdzewieją w oczach.
Poza tym, jakoś nie uśmiecha mi się dorzucić 5 kpln do fabii, czy polo w tym samym roczniku. :-P

Teraz pytania-
- na co od strony blacharki zwracać szczególną uwagę- jako użytkownicy tych aut macie większe pojęcie ode mnie, a kupić sztrucla, w którym korozja wylezie po 1 zimie, mnie nie interesuje. Są w tych autkach jakieś szczególnie newralgiczne miejsca, w które warto zajrzeć?
Auto ma być przynajmniej na 4 lata.

- jak wygląda sprawa elektryki i elektroniki? W Lanosie lubił niekiedy świrować immo i trzeba było czyścić styki w kostce pod kolumną kier.
A w Aveo/Kalos?

- Jak wygląda awaryjność silników 1,2 i 1,4 (jeszcze coś- w większości są 8 zaworowe. Czy były w rocznikach 2004-2007 montowane 16V?) Słyszałem coś gdzieś o problemach z zaworami silnika, ale tak po prawdzie nie mogę sobie przypomnieć, co to było.
- na co jeszcze zwrócić uwagę?
- czy ma ktoś z Szanownych Forumowiczów założoną instalkę LPG?- jeśli tak, proszę o opinie, jak silnik toleruje gaz.
Planuję BRC na mieszalniku, jak w Lanosie, z którą ani w jednym, ani w drugim aucie nie mam problemów.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedzi.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-05-09, 14:47   

Jeśli chodzi o blacharkę to u mnie pojawiły się bąbelki w 2 miejscach: klapa bagażnika przy listwie z klamką (naprawione) i w lewych tylnych drzwiach też przy listwie. Poza tym blacharsko autko się trzyba bardzo dobrze.

Silnikowo mam 133 kkm i poza naprawami eksploatacyjnymi nie wystąpiła ani jedna usterka (inni userzy forum mają nastukane więcej i powiedzą zapewne to samo ;-) ) A mając pow. 100 kkm obdyłem wycieczki do Monachium, Rzymu i do Wilna i autko ani razu nie zawiodło ;-)

Są też wersje 16v
 
     
espero44 

Model Samochodu: Aveo 1,4 8V 2004 r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-05-10, 09:56   

Od półtora roku posiadam Aveo 1,4 V8 w sedanie rocznik 2004 z klimą. Wcześniej również miałem Lanosa 1,5 8V z gazem. Samochód kupiłem z małym przebiegiem 51 tys od starszej osoby. Do dzisiaj jeżdżę na oryginalnych koreańskich oponach letnich - uwaga , bo są twarde i na mokrej nawierzchni z tendencją do poślizgu. Po zakupie sam zrobiłem konserwację podwozia i przekrojów - praktycznie brak fabrycznej konserwacji. Trzeba dobrze wyczyścić okolice wlewu paliwa od strony nadkola, bo zbiera sie tam cała masa błota, tak samo jak w zakamarku przy styku progów i przedniego błotnika (podobnie jak w Lanosie). Po zakupie wymieniłem również sprzęgło bo głośno pracowało łożysko wyciskowe - koszt z robocizną ok 700 zł. Założyłem instalację LPG z mieszalnikiem - koszt obecnie ok 2 tys. Wymieniłem też olej w skrzyni biegów - topornie wchodziły niektóre wyższe biegi przy szybkim przełączaniu. Na jakimś forum przeczytałem o oleju Amsoil - wymieniłem i jak ręką odjął. Poza tym nic w samochodzie nie robiłem poza zwykłymi czynnościami eksploatacyjnymi. Obecnie mam przejechane prawie 80 tys, a na gazie 25 tys. Zużycie na gazie (tylko na trasie przy niezbyt forsownej jeździe) ok. 8 l. Przy jeździe na miejscu trudno określić, bo zawsze jakiś odcinek przejeżdża się na benzynie, ale szacunkowo coś między 10 - 11 l. Silnik dobrze spisuje sie na gazie (podobnie jak Lanos), chociaż powiedziałbym, że w porównaniu z Lanosem jest mniej dynamiczny, ale to normalne - mniejsza pojemność i moc. Moim zdaniem wadą tego modelu (sedan) jest to, że jest stosunkowo wysoki, a niezbyt szeroki, przez co jest trochę podatny na boczne podmuchy wiatru. Również wyciszenie wnętrza mogłoby być lepsze. Z elektroniki miałem problem tylko z zegarem na wyświetlaczu - czasem resetował mi się przy otwieraniu drzwi - poradziłem sobie z tym (mimo, że moje zdolności w tym zakresie są prawie żadne - w wyświetlaczu zastosowałem jakby dodatkowe zasilanie zegara, bo stwierdziłem, że gdy otwieram drzwi, to czasem na moment "ginie" zasilanie zegara i w tedy się resetuje - pomogło. Często paliła mi sie też dioda podświetlająca regulator ustawienia świateł - w obwód wlutowałem jakiś opornik - pomogło. Mimo tego jestem zadowolony z auta i sądzę , że tak będzie przez kolejne lata, bo na razie nie planuje wymiany samochodu.
 
     
1robecki 

Model Samochodu: Lanos, Camaro
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Silesia, SH
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2014-05-12, 07:05   

Dzięki za opinie.
O obydwa Lanosy dbam sam, bo motoryzacyjne wykształcenie i takież hobby.

Mam jednego takiego na oku. W porównaniu z tymi, które do tej pory oglądałem, auto po dokładnych oględzinach wygląda na niebite, jedne drzwi są lakierowane, ale sądząc po stanie lakieru, były robione już dawno- lak jest styrany tak, jak na reszcie auta i gdyby nie miernik grubości lakieru, nie było by widać. Wnętrze czyste, nie potargane, czy wysiedziane.

Do zrobienia klima. Przydałoby się wymienić układ wydechowy, bo pomimo, że rurki jeszcze twarde, cały pożarty, więc pewnie nie długo pożyje, poza tym gdzieś w okolicach łącznika elastycznego jest nieszczelność i se popierduje.
Jeszcze parę małych pierduł typu nowe opony (dostanie z Lanosa 14"), czy dorobienie kluczyka, bo jeden jest cały, drugi też, ale z uszkodzonym plastikiem. Kluczyki z immo i pilotem w plastiku kluczyka- spox, znajomy zrobi. Kluczki do jankesa załatwił, więc z tymi też da radę.

Czy w Aveo/Kalos 1.2 występowały koła 13"?

Niepokoi mnie silnik, bo to 1.2 z aluminiową pokrywą zaworów, przebieg niecałe 140 kkm- zawory turkoczą, że hej. Olej brudny, nagar na korku w pokrywie zaworów.

Wg mnie daewoo/chevrolet coś się nie postarali, bo moje Lanosy i 1,4 8V i 1,5 16V pomimo, że jeden ma przebieg 160kkm (jeździ na full synteticu), a drugi 220kkm (pół syntetic, bo mi się poprzednia właścicielka nie potrafiła określić, co mechanior jej lał do motora- wiedziała tylko, że olej do gazu :lol: ) - silniki chodzą cichutko i zawory nie terkoczą.

Opowiedzcie mi o regulacji luzu zaworowego w tych silnikach, bo słyszałem, że trzeba to robić. Jak to się odbywa? Na płytki, czy na śrubę? W moim starym Oplu są hydro popychacze, reguluje się je na śrubę i szczelinomierz, ustalając wstępny luz na 0,05mm, a później dokręca się 1-1,5 obrotu śrubą regulacyjną. Resztę robi hydraulika i silnik chodzi cichutko.

Jak to jest w Aveo, właściwie Kalos 1,2 z aluminiową pokrywą zaworową?

A tak jeszcze- robił ktoś z Was swapa z 1.2 na 1.4, albo coś większego?
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-05-12, 09:52   

1robecki napisał/a:

Czy w Aveo/Kalos 1.2 występowały koła 13"?


Występowały. To były chyba wersje HB 3-drzwiowe, ale nie jestem pewien. Ja miałem fabrycznie 14" a można jeszcze założyć 15" jak ktoś chce ;-)

Rozstaw śrub na felgach i ET jest takie samo jak z Lanosa, Espero i Nexii, więc jak masz w swoim Lanosie drugi komplet felg np. 14" to możesz je zachować na Aveo :-) .

pozdravka
 
     
1robecki 

Model Samochodu: Lanos, Camaro
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Silesia, SH
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2014-05-12, 11:16   

Z tego względu właśnie Aveo/Kalos, a nie lacetti. Zimówki zostaną i 2 ładne uniroyale na lato też.
Tak nota bene widziałem 3 drzwiowego na 16". Nieźle wyglądało. Jednak nie wiem, jak jechało na takich walcach.
One wszystkie (T200) mają tarcze hamulcowe 236mm, czy bywa coś większego?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: