Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-07-12, 15:25
Jaki wybrać silnik do Cruza?
Autor Wiadomość
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2010-07-21, 07:48   Jaki wybrać silnik do Cruza?

Drodzy użytkownicy wiecie może czyjej produkcji są silniki diesel 2.0 150 KM I 125 KM w w waszych autkach ?? ? Benzyniaki to na pewno Daewoo a diesel ??
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-07-21, 07:54   

silniki benzynowe to oplowski produkt 1,6 i 1,8 Ecotec a diesel wywodzi się z Włoch .
_________________
 
     
kysiow 
Cruze 2.0 LS+

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 41
Skąd: Stalowa Wola
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2010-07-21, 08:20   

Silniki diesla są, jak wspomniał kolega wyżej, z włoskiej firmy VM Motori.

http://www.vmmotori.it/en/index.jsp
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2010-07-21, 10:24   

A jak diesel się sprawuje chodzi ładnie jest elastyczny ?? Warto go wybrać ?
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
kysiow 
Cruze 2.0 LS+

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 41
Skąd: Stalowa Wola
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2010-07-21, 11:33   

Diesel jest elastyczny, bardzo cichy, spalanie ok. 7l/100 przy jeździe ok. 120-130km/h. To jest spalanie liczone przy tankowaniu, komputer pokazuje niższe. Wysoki moment obrotowy zapewnia bardzo fajne przyspieszenie. Ja jestem zadowolony.
 
     
jarex15 

Model Samochodu: CRUZE 2.0 LS +
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2010-07-22, 09:35   

grzego112 napisał/a:
A jak diesel się sprawuje chodzi ładnie jest elastyczny ?? Warto go wybrać ?


Warto ja bym nie zamienił swojego diesela na najmocniejszą benzynkę.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-07-22, 09:42   

charakterystyka silnika 1.8 znalezione w sieci
"....Najmocniejszy sinik benzynowy 1.8 o mocy 103 kW/140 KM zapewnia ogromną radości
z jazdy. W celu zoptymalizowania zużycia paliwa i osiągów ta zaawansowana jednostka również wykorzystuje dwa wałki rozrządu, zupełnie jak jej mniejszy krewny. Dzięki mocy
57 kW na litr pojemności skokowej silnik 1.8 ECOTEC to jedna z najmocniejszych jednostek
w tej klasie. Dziewięćdziesiąt procent maksymalnego momentu obrotowego, wynoszącego 175 Nm, dostępne jest w szerokim zakresie od 2 200 do 6 200 obr. na min. 8-) , co zapewnia doskonałe osiągi nawet przy niskiej prędkości obrotowej...."

też bym brał Diesla ...a le za 58 tys mam to :) moze wrzuce gaz ...:P
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-07-24, 13:27   

jarex15 napisał/a:
grzego112 napisał/a:
A jak diesel się sprawuje chodzi ładnie jest elastyczny ?? Warto go wybrać ?


Warto ja bym nie zamienił swojego diesela na najmocniejszą benzynkę.


LS 2.0 VCDI 125KM.......300Nm przy 1800obr./min to jest moment.Przyspiesza płynnie nawet przy małej prędkości na piątym biegu, bez konieczności redukowania.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2010-07-24, 15:10   

Dieselek 2.0 w odmianie 125KM. Spisuje sie wyśmienicie i jeżeli miałbym go zamienic to tylko na wersje 150KM. Co jak co te 125 wystarczy spokojnie na nasze drogi. Spalanie tak jak kolega wyżej napisał 7 litrów i silnik jest konstrukcji włoskiej.

Na jazdach próbnych jeżdziliśmy wersją 1.6 i jest ona stanowczo za słaba do tej rozmiarów karoserii. Żeby jako tako sprawnie sie poruszac trzeba było wysoko ją krecic.
Pozdrawiam
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-08-02, 20:20   

ciekawy artykul :!: Dla os. majacych diesle http://www.godula.pl/inde...on=det&artid=50


pozatym 150 konne silniczki mozna smialo krecic do ok 180 koni samym chip tuningiem :) ;-)
_________________
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2010-08-03, 09:13   

Ale oczywiście.....że tak to są święte zasady kiedy chce się mieć turbine dożywotnio!!Jeżdżę dieslami już parę lat, choć wczesniej miałem silniki benzynowe i mimo tego nie zamieniłbym się.Powiem tak,choć pisałem już otym. Są TRZY święte zasady podczas używania Turbo Diesla.
1.Najważniejsza to pierwsza zasada Dobry olej..(obecnie do cruza z filtrem cząstek stałych to Castrol EDGE 5W-30 spełniajacy te normę. Nie oszczędzajmy kilkudziesięciu złotych na oleju...nie warto)
2.Ruszając na zimnym silniku przejedźmy kilka set metrów spokojnie nie przekraczając 2000 obr/min (chodzi oto by turbina sie nie załanczała dopuki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury)

3.Gdy przyjedziemy z trasy nie wyłanczajmy od razu silnika bo jeszcze turbina kręci się na dość wysokich obrotach ,a smarowanie jej własnie jest z pompy olejowej w silniku,poczekajmy około 1min..Gdy wyłączymy od razu silnik,ona jeszcze się kreci można powiedzieć wtedy na sucho.Chodz często się zdarza tak że zjeżdźając z głównej drogi do naszego docelowego punktu postoju ,jedziemy spokojnie nie przekraczając 1800obr/min (bo wtedy chyba w cruzie dopiero jak wyczówam załancza się turbina)jeżeli mamy pewność że nie załączyła ślę w tym wypadku możemy zgasić silnik od razu.

Pomimo nie przestrzegania tych dwóch ostatnich punktów i tak te nasze turbiny spokojnie wytrzymają grubo ponad 100 000 km.Wiem bo mam znajomych którzy na codzień w firmach jeżdżą coprawda dostawczymi turbo dieslami ale to identyczna zasada i wierzcie mi robią na nich bezproblemowo sporo tysiecy kilometrów , czesto w ekstremalnych warunkach.
Nie oszukujmy się silniki benzynowe też mają swoje zasady własciwego użytkowania.....jeśli dbamy o auto będziemy nim jeździć poprostu dłużej i tak jest ze wszystkim.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
widmod 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Kraków
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2010-08-04, 13:06   

Cytat:
Na jazdach próbnych jeżdziliśmy wersją 1.6 i jest ona stanowczo za słaba do tej rozmiarów karoserii. Żeby jako tako sprawnie sie poruszac trzeba było wysoko ją krecic.
Pozdrawiam


Ja mam silniczek 1,6 dotarty i powiem tak że to twoje stanowczo jest mocno przesadzone!!!!
Kolego jak mieszkasz w Krakowie to ci pokaże jak mi autko jeździ. Powielasz to co piszą na tych forach passatów itd Złap do rączki specyfikacje porównaj z silnikiem 1,8 itd

Pisałem już to tutaj gdzieś Opel Insignia ma też silnik 1,6 (Cruze nie ma silnika daewoo tylko OPLA) Zobacz na Insignie ile waży itd Oceń i porównaj bo będziesz chyba zaskoczony.
Zauważyć też musisz że silnik benzynowy waży mniej od diesla.



Silnik wiadomo jedynie straci na sile jak ma klime załączoną. Bez klimki mi pasuje bardzo a róznice w specyfikacji do silnika 1,8 wcale nie są kolosalne. Wiem bo przecież to 100 razy studiowałem.
_________________
Cruze 1.6 Base + Pakiet bezpieczeństwo+ czujniki parkowania, Lakier Carbon
 
     
sebastian264 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 144
Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 2/25
 8%
Wysłany: 2010-08-05, 16:47   

Takie jest moje zdanie... I tak jak w innym temacie napisałem wcześniej jezdzilismy Fordem mondeo TDCI 130KM i stąd bierze sie taka opinia i napewno jej nie zmienie.
Nie twierdze że jest to zły silnik. Jednych bedzie satysfakcjonowal a drygich nie.

Dziwi mnie jednak że nie wprowadzą do Cruza silnika 1.4 Turbo. Jak odnajde artykul w ktorym bylo o tym mowa to dodam link. Ciekawe co ich jeszcze powstrzymuje.
_________________
Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój)
 
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-08-05, 18:01   

mnie silnik 1.8 nie zaskakuje ... i tyle :) nic specialnego ani nie ma kopa tylko jednostajnie przyspiesza . :-/
_________________
 
     
widmod 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Kraków
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2010-08-06, 11:22   

Chce się kopa to musi być silnik 150KM to oczywiste. Mi chodziło tylko o to że ten silnik 1,6 jest wystarczający do tego auta. Bo tak w istocie jest. Jak ktoś chce być mistrzem kierownicy to ten najlepszy silnik Cruza i tak nie da rady najlepszym na autostradzie.
_________________
Cruze 1.6 Base + Pakiet bezpieczeństwo+ czujniki parkowania, Lakier Carbon
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: