Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiekszone zuzycie paliwa Epica 2007
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-07-30, 19:58   Zwiekszone zuzycie paliwa Epica 2007

Po imporcie samochodu z Polski ,rejestracji i wszytkich z tym zwiazanych problemow zaczelem poznawac blizej Moja Epice.Przed paroma dniami zaczelo sie niepokojaco zwiekszac zuzycie paliwa,przy jezdzie spokojnej miejskiej i autostradowej.Opony byly juz na wykonczeniu i zamowilem nowe z Niemiec taniej o 50% niz w Szwecji. Po zmianie ktora wykonalem wlasnorecznie i balansowaniu napompowaniu do 2,6 bar ,wyjechalem sprawdzic jak sie zachowuje calosc.Zuzycie paliwa wedlug kompa spadlo do 6.7l/100km przy predkosci okolo 110km autostrada. Automat szosty bieg. Dnia nastepnego zaczelo wzrastac i doszlo do 10l/100km a max bylo 10.4l/100km.Podluzszym sie zastanowieniu doszedlem ze przyczyna sa zwiekszone opory toczenia spowodowane zla geometria zawieszenia.Dzisiaj pojechalem do kolegow ktorzy maja firme i zajmuja sie tym zawodowo.Co sie okazalo;
Samochod epica 2007 po przejechaniu 83 000km mial nieznacznie zle ustawiony przod wzgledem tylu,caster byl okey (wyprzedzenie osi) camber (pochylenie navy) okey ale toe in czyli zbierznosc lekko rozjechana juz pokazywala aparatura pole czerwone.Czyli zakres nieodpowiedni.Po ustawiemniu i wyjechaniu z firmy odrazu zaczelo spadac zuzycie paliwa do niskiego.Czyli trafilem w 10 -ke. Mam szczescie ze opony jeszcze sie nie ulozyly do kata pochylenia starego zlego ustawienia. Dlaczego o tym pisze,jak wazne dla ekonomi uzytkowania samochodu jest wlasciwie ustawiona geometria zawieszenia. Ta odchylka jest spowodowana normalna eksploatacja.WEdlug mojego doswiadczenia nalezy co dwa lata jezdzic na ustawienie. W Firmie zwrocona uwage ze rowniez mialem za male cisnienie
w oponach na wymiar 215x50x17 V nalezy miec cisnienie do 2.8 bar.
Pzdr.Chepica.
_________________
Chepica215
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-09-23, 19:57   

Czyli siła oporu występująca podczas toczenia się ciała i przeciwdziałająca się toczeniu dała się we znaki :mrgreen:
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-09-24, 19:14   

Tak to wyglada w fizyce.
Powiem Tobie ze wiele razy sie spotkalem ztym problemem po zmnianie opon,jeszcze wlatach 80 kupilem kiedys Michlen do Taunusa 1,6 kombi.i byl ten sam problem odrazu pojechalem na kontrole i byla bardzo duza roznica odbiegajaca od normy spowodowana rowniez zuyzciem eksploatacyjnym zawieszenia.Po ustawieniu chodzilo bez problemu 1 rok.I poznije pamietam trzebna buylo juz wymienic koncowki drazkow obie strony i poznije mialem spokoj na pare lat.
Pzdr.Chepicka.
P.S pamietem ceny opon w tamtych czasach Micheliny z firmy nowiutkie francuskie jeszcze za
700sek sztuka a dzisiaj najmniej 2000 sek sztuka i wdodatku Michelin made in Malesia.
_________________
Chepica215
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-09, 09:52   

2,8 bar? książka serwisowa zaleca 2,1 przy tym rozmiarze opon. Jak nie zależy Ci na przyczepności i komforcie prowadzenia auta, a jesteś nastawiony na eco to możesz trochę dopompować. Nie jestem ekspertem, ale przepompowanie opon o 0,7 względem zalecanej wartości nie wydaje mi się bezpiecznym rozwiązaniem.
Geometria co 2 lata? prawidłowo wykonana na pewno nie zaszkodzi ale ja nie mam takiego zaufania do rodzimych mechaników.
W moim przypadku komputer podaje średnią spalania 6,2 a przy tankowaniu do pełna wyszło 7,4, także można te wskazanie traktować jak prognozę pogody na przyszły tydzień(przynajmniej w moim aucie).
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-07-09, 10:26   

Umnie jest zalecane 2.8 bar.Nie zyczylbym Tobie wpasc na maly kamien przy predkosci 200km/h albo dziure dobijasz do felgi i powietrze ucieka w mgnieniu oka.Giniesz albo dachowanie.Samochody ktopre poruszaja sie wiekszosc zycia na autobahnach musza miec takie cisnienia.
_________________
Chepica215
 
     
wojtekcichy 

Model Samochodu: epica/vivaro/vivaro
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: londyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-07-09, 22:35   

byc moze, cisnienie jest zalezne od rozmiaru gumy i przede wszystkim dopuszczalnego cisnienia wytloczonego na oponie,jesli je przekroczysz to nie zyczyl bym Tobie wpadniencia na ten kamien nawet przy 100km/h
ludzie se nie zdaja sprawy z tego ile parametrow ma opona i kupuja to co akurat oferuje sklep a czesto taka guma nie spelnia wymogow producenta auta...
Komierowski napisz jeszcze ze walisz w 215/60/r16 te 2.8 bara
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-07-10, 14:09   

Jeszcze raz pisze opona 215x50x17V czyli do 240km/h max marki Nokian wzmacniana.
Koledzy dyskusja o zuzyciu paliwa niema sensu.kazdy ma inny silnik nadwozie grzmot wielkie .Takze wszelakie proby zwiekszania mocy lub momentu obrotowego wychodza tylko i wylacznie na korzysc zuzycia paliwa.Majac tak podrasowany silnik i jezdzac spokojnie zuzycie paliwa spada diametralnie.
Sam zauwazylem te zjawisko w Chevrolecie i wpoprzednim aucie jakie posiadalem Toyota Camry. Warunek jazda spokojna.W momencie jak dajemy gazu i sie popisujemy wtedy zuzycie paliwa wzrasta.
Epica moja juz opisywalem na tempomacie z automatyczna skrzynia biegow przy jezdzie bardzo spokojnej zeszlo spalanie do 4,7l na 100km diesla przy predkosci 70km na autostradzie w nocy.
Doczytalem sie ze byles po wymianie filtra spalin.Powod niewlasciwy olej w silniku.
Z tych lat tylko olej klasy C3 i 5W40 z lat 2009 -2010 musi juz byc C4 12--14 C5.
Bardzo prezyzyjna wymiana 15kkm +- 500km.Oczywiscie oleje tylko pelny syntetyk a Epica diesel z silnikami tymi najnowszymi Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-40 albo starszy Edge Turbo diesel posiada te same parametry.
Wszelakie przeruby musza za soba niesc zmiane programu wtrysku inaczej to niema sensu.Pzdr.Chepicka 215
_________________
Chepica215
 
     
wojtekcichy 

Model Samochodu: epica/vivaro/vivaro
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: londyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-07-11, 01:32   

czyli r17c? tylko cargo sa wzmacniane i stosuje sie je do vanow gdzie pompuje sie nawet do 5barow ale one nie moga sie za szybko krecic
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-07-11, 08:14   

Podaje jeszcze raz opona posiada taki index 215x50x17V 95 XL czyli jest opona wzmacniana do 240km/h.Tylko do wozow osobowych.Van zaliczany jest do osobowek.Tylko kto bedzie ladowal opone do 240km/h do Vana.Koszt znacznie wyzszy.Opona do Cargo posiada index C
Transport.Jak sie czesto jezdzi 200km/h /niemcy/ to nie bede jezdzil na oponach H ktore sa do 210km/h i z kazdej gorki przekraczac limit predkosciowy.Musza byc opony odpowiedzialne.Przy tcyh predkosciach opona niedopompowana nabiera potwornej temperatury i moze wkoncu sie to zle skonczyc.Dlatego tak sie pompuje i opona jest tylko letnia.
Wszelakie indexy opisuje sie duzymi literami inaczej niewiadomo oco idzie.Wiekszosc wypadkow nie wyjasnionych jest wlasnie spowodowana niedopompowaniem opon.
Wasze drogi i ich stan a kraju niepozwala na pompowanie autostradowe gdyz kierowcy
otrzymali gratisowe katapulty na fotelach.
Czytam wiele sprawozdan opisujacych uszkodzenia podwozi i zuzycie systemow kierowniczych to w Polsce bija rekord swiata o trwalosc zawieszenia przedniego i tylnigo.Wszystko rozwalone przedwczesnie.Ten sam produkt i naprzyklada wymiana koncowek drazkow kierowniczych odbywa sie na ogol po 200kkm.Tuelji w zawieszeniu w wahaczach prawie nigdy.Ustawienie zbierznosci raz na dwa trzy lata wystarczy.
Pozrowienia.
Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: