Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Brutalnie za??czaj?ca si? klimatyzacja + szarpanie
Autor Wiadomość
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2014-06-13, 17:46   

ja mam 1.6 i odczuwam przy predkosci miedzy 90 a 100km/h tak jakby ktoś odbieral moc i puszczal pasażerowie tego nie odczuwają takie właśnie szarpniecia byłem na przeglądzie zapomniałem powiedzieć ciekawe co by powiedzieli
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-06-14, 11:52   

Hmm mam interfejs ELM327, można tym próbować diagnozować co się dzieje z tym wszystkim, podczas jazdy itp? Może wrzucił bym screeny to coś udałoby się wykombinować, ewentualnie możecie polecić jakiś dobry program na komputer do diagnostyki za pomocą tego interfejsu?
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-06-26, 23:22   

No to wracam do dyskusji, tak jak mówiłem potestowałem to wszystko, przez 10 dni zrobione jakieś 1400 km, niestety ostatnio pogada taka była, że klimatyzacja była niestety niepotrzebna. Postaram się jakoś opisać co zaobserwowałem, może coś się wyjaśni, może ktoś coś podpowie, ale tak jak przejrzałem wszystkie wypowiedzi użytkowników 1.8 to będzie po trochu z każdej dodając to z tematu który założyłem tutaj (http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3637&postdays=0&postorder=asc&start=0 ) , a więc zaczynamy:

* Przez ostatnie dni zmieniłem styl jazdy, zmieniłem stację gdzie tankuję ( tankowałem w 2 różnych miejscach przez ostatnie dni). Pojeździłem ostatnio zdecydowanie ostrzej, zmiany biegów grubo powyżej 4 tyś obrotów, autko przegonione kilka razy po autostradzie , spalanie gazu z 9 l/100km wzrosło do 10.5 l/100 km.

BENZYNA - Podczas żwawego przyspieszania bez klimy występuje poszarpywanie na początku po 2 tyś obrotów (delikatny spadek mocy ) potem w okolicy 4 tyś obrotów (tu spadek jest bardziej wyczuwalny ) czyli jednym słowem dwa spadki mocy.

LPG - wszystko jak na benzynie tylko niestety bardziej wyczuwalne, szczególnie przy wyższych obrotach wydaje mi sie nawet żę tutaj mamy 3 dziury ok 2 tyś, potem 3,5 tyś i po 4 tyś obrotów.

BENZYNA - Podczas włączania lub wyłączania klimatyzacji jest szarpnięcie przy stałej prędkości, szarpnięcia występują również przy przyspieszaniu.

LPG - jak wyżej tylko wydaje mi się, że nieco bardziej jest wszystko wyczuwalne

* Zauważyłem, że spadki mocy są również uzależnione od temperatury, ostatnio kiedy temperatury były rzędu 18-22 stopni nie było wszystko tak bardzo wyczuwalne, temperatury powyżej 25 jest masakra. Jeśli chodzi o przyspieszanie to również, chłodniejsze dni jest w miarę ok, szybko się zbiera, podczas upałów jest masakra podczas przyspieszania, słabo się zbiera, zwalałem to na klimę ale ostatnio przed wyprzedzaniem zacząłem ją po prostu wyłączać niestety różnicy praktycznie nie ma, wspominał o tym pelaswww
sobior napisał/a:
Mam podobny albo ten sam problem. Od czasu do czasu mam taki objaw szarpania i jak by samochód miał zaraz zgasnac. Dławi sie jak by sie dusił po kilku lub kilkunastu sekundach problem mija. Dzisiaj zostawiłem samochód z opisem tej usterkowość Aso Auto zoliborz w Warszawie zobaczymy co powiedzą.
Wszystko obserwowane na LPG i benzynie, na lpg delikatnie mocniej.

* Poszarpywanie występuje również w korkach, im bardziej auto obciążone, czyli komplet pasażerów, włączona klima, upał. Wspominał o tym rwicik
rwicik napisał/a:
Ja nie mam LPG, a 1,8 poszarpuje na niewiele wciśniętym pedale gazu lub po przejściu do hamowania silnikiem. W korkach nie da się jechać. Efekt nasila się po włączeniu klimy. Muszę pojechać z tym do ASO.


*Nie wiem też czy macie podobne objawy ale autem szarpnie nawet przy przechodzeniu do hamowania silnikiem

* Na koniec dodam, że zacząłem jeździć po staremu czyli nie tak agresywnie i moje odczucia są takie, że przy delikatniejszej jeździ, przy delikatniejszym wciskaniu gazu wszystko odczuwa się wyraźniej niż przy pedale w podłodze.

Jak widzicie objawów i pierdół dużo, jednym by przeszkadzały innym nie, mnie to przeszkadza. Może niektórzy poczytają i powiedzą, że naczytałem się forum i jestem przewrażliwiony ale oddałem autko tacie a ja zabrałem jego, zapytałem się jak się jeździło to powiedział od razu, że szarpie i że z silnikiem jest chyba coś nie tak, mimo, że nie wspominałem o tych objawach.
W Astra J silnik 1.6 115 KM nie ma objawów szarpania podczas włączania klimy, nie ma też aż takich spadków mocy, czasem myślę że mimo 26 KM różnicy, Astra jest dynamiczniejsza :/
Teraz co z tym zrobić, wizyta w serwisie = podłączenie do komputera i tyle, nie ma błędów nie ma sprawy, każą jeździć zostało jeszcze tyle gwarancji. Nikt nie chce się przejechać po trasie ani ze mną ani samemu mimo, że jest kawałek prostej drogi gdzie można to bezpiecznie sprawdzić.


Tak jak wspominałem mam interfejs ELM327, to raczej bardziej zabawka pewnie niż coś przydatnego, w sumie służy mi bardziej jako dodatkowy komputer pokładowy połączony z tel i aplikacją, pogrzebałem trochę w internecie i pościągałem jakieś programiki, wrzucę 2 screeny, pierwszy bez włączonej klimatyzacji, drugi z włączoną klimatyzacją, wszystko na postoju ( obydwa screeny na LPG ).


Jeśli może ktoś polecić jakiś program i da się coś przydatnego wykrzesać z tego ELM'a to będę wdzięczny.

Cruze jest fajnym autkiem, podoba mi się z zewnątrz i wewnątrz, jakościowo też jest ok, miejsce, wygoda też, ale to wszystko o czym piszę psuje całkowicei efekt i moje zadowolenie z niego. Auto tak ma od wyjazdu z salonu, myślałem, że minie a tu kicha. ASO jak to ASO podchodzi to sprawy na lajcie i tyle. Jutro wysyłam pismo do GM, zobaczę co centrala prowadzi, ale znając życie to będzie tak jak z pordzewiałymi stalówkami, na naprawę nie mam co liczyć, dyskusja nawet sensu nie ma, także zostaje tylko rzecznik praw konsumenta na razie.

Dzięki za wysłuchanie, dobrze, że istnieją takie fora gdzie ludzie starają się sobie pomóc nawzajem. Obawiam się tylko tego, że przez okres gwarancji nic nie wyjdzie bo nie robię aż takich dużych przebiegów, natomiast po gwarancji wszystko zacznie się na potęge sypać....
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-06-27, 08:24   

Czyli masz podobnie jak u mnie. A mnie nie ma LPG, ale objawy podobne: poszarpywanie po przejściu silnika do hamowania i po niewielkim wciśnięciu pedału gazu oraz spadki mocy w okolicy 2500, 3500 i gdzieś wyżej.
Im cieplej, tym gorzej. Z włączoną klimą też gorzej.
Teraz gdy jest chłodniej, aż miło jeździć.

Kiedyś, kiedyś mocne poszarpywanie miałem w Lacetti. Wymienili EGR. Potem znów efekt pojawił się, było czyszczenie EGR i tak już auto sprzedałem.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-06-27, 13:36   

Spadki mocy przy tych 2 i 4 tyś. obrotów to zmienne fazy rozrządu, które niestety u mnie też dają o sobie znać przez niewyregulowane zmiany łopatek w sofcie. W sumie najlepsze wyjście to chyba wgrać sobie u znajomego mechanika soft od astry z tym samym silnikiem 1.8. Ostatnie moje spostrzeżenia są takie, że ople mają niby te same silniki co chevy, ale mają zupełnie inne softy wgrane na plus dla opla gdzie tam one są bardzo dokładnie dopracowane i dlatego astra przy tej samej masie co cruze i z tym samym silnikiem 1.6 albo 1.8 jest o wiele bardziej dynamiczna i to czuć pod pedałem gazu. Tylko pytanie skąd go wziąć ?
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-08-06, 10:48   

Panowie a czy u was też jest tak, że jak na postoju włączacie klimę to słychać dość ostro załączającą się sprężarkę klimy i odczuwacie takie lekkie drżenie auta przez to, że obroty lekko spadają o jakieś 100 może 200 obrotów? Jak klima jest wyłączona to silnik pracuje na wolnych obrotach gładko i nie czuć nic w kabinie.
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-08-06, 11:25   

rafic napisał/a:
Panowie a czy u was też jest tak, że jak na postoju włączacie klimę to słychać dość ostro załączającą się sprężarkę klimy i odczuwacie takie lekkie drżenie auta przez to, że obroty lekko spadają o jakieś 100 może 200 obrotów? Jak klima jest wyłączona to silnik pracuje na wolnych obrotach gładko i nie czuć nic w kabinie.


Czuć załączenie klimy i wentylatorów :)
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-08-06, 21:18   

No to, że czuć to wiem tylko czy u was też jest ten spadek obrotów na wolnych obrotach i czy czuć to drżenie w kabinie ?
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-06, 22:58   

Drżenie możesz mieć od pracującego wentylatora. Niewyważony, może błotem gdzieś zapaćkany i bije.
_________________
Pozdrawiam
 
     
ŁukaszP 

Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Żyrardów
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 1/13
 7%
Wysłany: 2014-08-07, 22:01   

Drżenia nie mam, w czasie jazdy odczuwam bardzo delikatne szarpania + chwilowy wzrost spalania chwilowego.
Zbieram sie zeby zglosic to do ASO, w zeszlym roku problemu nie mialem. Pojawil sie (zauwazylem go) na wiosne.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-07, 22:33   

Lekkie szarpnięcia +wzrosty spalania to przecież rzecz normalna przy prostej klimie. (no przeciez z czegos tej energii musi do chłodzenia zabrać). Przy prostej piszę bo o ile się nie mylę sprężarka jest chyba ze stałą wydajnością a nie zmienną i automatyka kontroli temperatury robi to za pomocą chamskiego załączania i wyłączania sprzęgła sprężarki.
_________________
Pozdrawiam
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-08-08, 11:06   

Ale jeśli to by był wentylator to drżenie by raczej występowało cały czas a ono jest tylko jak silnik chodzi na wolnych obrotach, bo jak się jedzie to tego nie czuć. I w automatycznej klimie wydaję mi się, że sprężarka chodzi cały czas.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-09, 18:50   

Wydaje mi się że to łatwo sprawdzić czy drżenie pochodzi od wentylatora. Na schłodzonym silniku załącz klimę, sprężarka uruchomi się od razu ale wentylator dopiero za chwilę. Wystarczy postać przy otwartej masce i poobserwować. Tak samo można poobserwować czy sprężarka pracuje cały czas czy załącza i odłącza się cyklami.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Boyka

Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 172
Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 5/27
 18%
Wysłany: 2014-08-09, 19:06   

Mam cruza 2.0 Diesel i mialem identyczny problem (choc wtedy myslalem ze to normalne, moj 1 samochod z klima)
Samochod przy wlaczonej klimatyzacji i jezdzie przy stalej predkosci czy tez przyspieszeniu przez chwile, raz na jakis czas delikatnie szarpnal takie dziwne 'odebranie mocy'.

Co najdziwniejsze nie szukalem rozwiazania bo na logike bylo to normalne (klimatyzacja wlaczona, zabiera moc dla samochodu), ale chyba nie bylo to normalne poniewaz teraz sa upaly 30*C, jezdze non stop na klimatyzacji i zadnych szarpan nie mam. Problem po zignorowaniu rozwiazal sie calkowicie sam ;)
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-09, 23:28   

silnik 2.0 diesel ma prawie dwukrotnie większy moment obrotowy przy niskich rpm niż 1,8 benzyna, tam teoretycznie nie powinno być czuć załączeń klimy
_________________
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: