Dziwna praca silnika - benzyna pracuje jak diesel |
Autor |
Wiadomość |
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-08-26, 10:44 Dziwna praca silnika - benzyna pracuje jak diesel
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu silnik w moim lacetti 1.4 pracuje dziwnie... tzn mniej więcej przy obrotach 1200-1600 czasem do 2000 pracuje jak diesel ( klekot ) ale bez wibracji...
film 1:
https://www.dropbox.com/s....01.57.mp4?dl=0
film2 ( ale tu nie wiem czy coś będzie słychać )
https://www.dropbox.com/s....00.15.mp4?dl=0
wydaję mi się że na zimnym silniku jest to mniej słyszalne...
poziom oleju ok
nie dawno wymieniałem zawór EGR na oryginalny GM
błędów OBD brak
co to może być |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-09-02, 11:22
|
|
|
no i wszystko wiadomo... do wymiany poszedł cały rozrząd.....
nie brałem tego pod uwagę gdyż jak kupowałem samochód, to nowy rozrząd ( robiony w aso mam faktury i wpisy w książce ) miał przejechane 5 tys km.
czyli tak:
wymiana rozrządu ( z pompą )przy 105tys
sprzedaż/kupno 110tys
teraz ma 122tys i znowu cały rozrząd wymieniony... ( ciekła pompa, pasek wyciągnięty, rolki wyślizgane ) |
|
|
|
|
czp
Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: polska
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-09-02, 14:20
|
|
|
klekotanie bylo spowodowane przeskoczeniem rozrzadu pewnie o zabek lub 2 i tak szczescie ze silnik sie nie rozlecial bo calkowicie nie przeskoczyl. Pytanie tylko czemu tak szybko sie rozlatuje rozrzad ? Czyzby silnik mial tak duze opory na ktoryms walku ze sie dzieja takie cuda ? |
_________________ loloolololol |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-09-03, 09:12
|
|
|
Napisałem do ASO jaki cudem mogło dojść do takiego zużycia...
odp
"Naprawa została wykonana około dwóch lat temu z użyciem, zresztą zgodnie z życzeniem klienta ( poprzedni właściciel), części pochodzących od innych dostawców niż Chevrolet/General Motors czyli tzw zamiennikach..."
Według mnie zamienniki mimo wszystko i tak powinne wytrzymać około 30 tys. |
|
|
|
|
czp
Model Samochodu: laciek
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: polska
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-09-03, 14:41
|
|
|
powiem tak - ja w skodzie wymienilem rozrzad na FEBI (czego zaluje do dzis) i po 10 tys pompa wody byla juz na zlom, jeden napinacz wymieniony na gwarancji po 7 tys km. Po tym wymienilem na INA i narazie spokoj i cisza.
Skoro to byl zamiennik to mozliwe iz rozrzad rozlecial sie po 10 tys. km Nie wiem jak jest w przypadku laczka ale skoda 1.4 16V ma okresy miedzy wymianami
- oryginalny rozrzad 90 tys
- zamiennik 60 tys |
_________________ loloolololol |
|
|
|
|
|