Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Montaż tempomatu w T18SED by Griba |
Autor |
Wiadomość |
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-11, 19:35
|
|
|
Ja myślałem nad orginalną ew dostosowaniem tej od sterowania radiem ale u mnie taśma nie ma wyjścia pod tempomat i jestem w kropce bo nie wiem jak to teraz podłączyć a wkładając przewód do środka to trochę się boje bo kierownica można zrobić 3 pełne obroty w obu kierunkach i kable się mogą zaplatać . |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-11, 19:49
|
|
|
Oryginalna od Lacetti diesla raczej nie do dostania, więc wziąłem od evandy. Wygląda fajnie. Najwyżej jak nie pójdzie pod kierownicę, to mam nadzieję, że zrobię gdzieś w osłonie kolumny kierowniczej.
Jeśli chodzi o kabel, to muszę przyjrzeć się, jak to wygląda w sterowaniu radiem i podobnie zrobić.
EDIT: załapałem, jest to oryginalna taśma, która jest przystosowana do kręcenia w prawo i lewo. To myślę, że znajdzie jednak miejsce w osłonie kolumny kierowniczej. |
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-11, 20:30
|
|
|
Ta kierownica rozebrana to Twoja ,czy zdjęcie poglądowe, manetkę gdzie zanabyłeś? |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-11, 20:42
|
|
|
Hej, z tej kierownicy właśnie kupiłem (dlatego mam wątpliwość z rozmiarem, czy wejdzie razem z poduszką do tej z Lacetti - mam drugą kierownicę w domu gotową do montażu, więc sprawdziłem, czy będzie pasować). A zakup standardowo alledrogo, ale przyznam, że trochę już na nią polowałem. No i niestety dałem po sobie poznać, że bardzo mi na niej zależy, bo wyszła z wysyłką za 70zł.
Myślę, że za to pewnie uda się ją gdzieś wrzucić w tę czarną plastikową obudowę od kierownicy, nie będzie wtedy się kręcić, więc nie będzie problemu. Mam tylko nadzieję, że uda się jakoś z jednej strony estetycznie, a z drugiej pewnie mechanicznie tam zamontować. |
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-11, 21:02
|
|
|
Jak zamontujesz to daj cynk jak to spasować bo zawsze fabryczne wygląda lepiej niż samoróbka a tymczasem będę polować na podobną . |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-14, 10:22
|
|
|
Co prawda samej manetki jeszcze nie założyłem, ale nabyłem już tempomat od Omegi B. Numer 25141616A. Mam wrażenie, że albo jest taki sam, albo nieco mniejszy niż na zdjęciu od griba. Oczywiście może to być tylko wrażenie.
Na pewno jest z krótszą linką. Dam znać, czy też pasuje, ale wtyczka itd, wszystko wygląda na takie samo.
Dodatkowo, jak ktoś będzie myślał o manetce, jak np. kjas, zastanawiałem się, jak zrobić sensowne połączenie, żeby w razie co nadal było ją można rozłączyć (jak w oryginale). Jako, że kostki pewnie nie będzie łatwo zakupić, a jak zakupi się nawet 2 pinową od radia, to jakoś by trzeba było dorzeźbić 2 dodatkowe piny, postanowiłem zrobić to inaczej. Z drugiej strony, chciałem, zeby to jednak nie kosztowało krocia (w końcu 20zł za bryzgoszczelne z wysyłką to nieco za dużo dla mnie).
No i wybór padł na osłonę konektora 4 pin (komplet) + konektory. Do nabycia na allegro, 1,76 za komplet (ja zakupiłem od razu 5, bo pewnie jeszcze jakieś wykorzystanie znajdę).
Wygląda to tak:
http://www.allegromat.pl/aukcja164558
Dodatkowo, rozpisałem sobie połączenia, dobrze widzę ten ciekawy schemat kolorystyczny?
E, u mnie brązowy ma mieć masę podczas gdy F, czyli czarny ma +12V? Zawsze stawiałbym, że czarny to masa
Ale potwierdźcie, bo może w Omedze jednak było inaczej (piny są podpisane, więc literki się zgadzają). Zaniepokoiły mnie jedynie kolory tych kabli. |
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-14, 19:18
|
|
|
Potwierdzam u mnie też tak jest tak że możesz śmiało podłączać.Ponieważ nie podpisałem zdjęć zrobię to teraz, na pierwszym jest pokazane miejsce montażu o którym wcześniej pisałem,na drugim sposób zamocowania linki(u mnie nie było dodatkowego uchwytu więc musiałem wyrzeżbić taką blaszkę)a na trzecim podpięcie do przepustnicy za pomocą opasek jak radził kol.griba.A teraz reszta zdjęć: podpięcie przewodu K pod czujnik predkości w gnieżdzie C 202 zielony przewód,zamocowanie czujnika na sprzęgle i podobna wtyczka do połączenia wszystkich przewob[dów z możliwością rozpięcia w dowolnej chwili. |
|
|
|
|
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-09-16, 10:19 Manetka i inne
|
|
|
Co do manetki - zobaczcie może takie coś - manetka. Można by to łatwo zamontować z boku kolumny kierowniczej. Druga sprawa, że w kierownicy (przynajmniej u mnie) jest po prawej klapka, być może po jej zdjęciu miejsce mogłoby być wykorzystana na taką właśnie "płaską" manetkę. Robiąc montaż na kierownicy pozostaje problem taśmy połączeniowej.
*****
Kjas - opisz działanie wyłącznika przy pedale sprzęgła. Czy wyłącza na stałe tempomat czy tylko na czas wciśnięcia sprzęgła? |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-16, 16:45
|
|
|
Niestety wyłącznik przy pedale sprzęgła wyłącza tempomat na stałe tak jak przy hamulcu ,wydaje mi się że jest to podwójne zabezpieczenie . |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-16, 20:19
|
|
|
Wczoraj zamontowałem tempomat pod względem mechanicznym. Jest już pod maską. Zacząłem ogarniać podłączenie do przepustnicy.
Co mnie trochę niepokoi:
Widzę, że linka tempomatu nie działa w pełnym zakresie tak jak linka od gazu (a nawet bym powiedział, że w dość wąskim). Ale to akurat nie musi być problemem, w końcu tempomat nie ma służyć do tego, żeby jechać na pełnym otwarciu przepustnicy.
Dodatkowo zauważyłem, że Wy ten plastikowy uchwyt od linki macie z tyłu przepustnicy (patrząc od przodu samochodu). Ja mam wrażenie, że o wszystko mi się haczy linka i może się przyblokować. Chyba lepiej byłoby ją dać z przodu, aczkolwiek tam nie ma do czego jej przymocować. Zastanawia mnie, czy przy pomocy jakiejś śrubki i nakrętki nie zrobić "ucha" na ten uchwyt. Co o tym myślicie?
Kolejna prośba jest do kjas czy możesz umieścić zdjęcie tej wspomnianej kostki C202? Rozumiem, że to jest ta po stronie kierowcy, przy pedale sprzęgła. To jest ta kostka, co jest śruba wkręcona w jej środku? Rozumiem, że tam znajdę VSS i czujnik hamulca?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-17, 05:34
|
|
|
Ja mam przymocowaną linkę z tyłu nie wyrażne zdjęcie (tam jest otwór przez który przewlokłem dwie opaski i przez kółeczko na końcu linki tempomatu nic nie haczy i chodzi płynnie) Z poczatku też tak kombinowałem ale to za dużo przeróbek i słaby dostęp wiercenie gwintowanie.W przyszłości gdyby to nie zdało rezultatu to można połączyć obydwie linki razem zaciskiem .Zdjęcie wrzuciłem 1 kwadracik kliknij ppm,widać gdzie podłączyłem vss tam jest u góry tylko jeden zielono biały kabel a stop wpiołem bezpośrednio do czujnika przy pedale, tutaj nie mogłem znależć |
|
|
|
|
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-09-17, 08:18
|
|
|
Kjas - dzięki za info. Byłem za leniwy, żeby to sprawdzić rozłączając podczas jazdy stosowne przewody. Nie będę zatem montował tego wyłącznika.
*****
GoLL@B - zauważ, że linka nie idzie po kółku przepustnicy i dzięki temu ma nieco krótszą drogę. Z tego co pamiętam przy takim połączeniu z przepustnicą nie było ograniczenia jej ruchu. Sprawdź też regulację samej linki tempomatu. Może luz jest całkowicie wybrany.
Tempomat przy jeździe pod górę potrafi dać "buta" - dlatego przy górzystym terenie spalanie na tempomacie potrafi być o około 0,5-1l większe - więc lepiej żeby nic nie ograniczało ruchu przepustnicy. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-17, 19:41
|
|
|
griba myślę, że to zabezpieczenie jest po to, abyś nie zmieniał biegów "z wciśniętym gazem", czyli nie palił sprzęgła.
A u mnie powoli się prace posuwają do przodu. Otrzymałem dziś kabelki i zalutowałem do wtyczki. Jutro przeciągnięcie w samochodzie. |
|
|
|
|
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
|
Wysłany: 2014-09-17, 20:53 Re: Manetka i inne
|
|
|
[quote="griba"]Co do manetki - zobaczcie może takie coś - manetka. Można by to łatwo zamontować z boku kolumny kierowniczej. Druga sprawa, że w kierownicy (przynajmniej u mnie) jest po prawej klapka, być może po jej zdjęciu miejsce mogłoby być wykorzystana na taką właśnie "płaską" manetkę. Robiąc montaż na kierownicy pozostaje problem taśmy połączeniowej.
Cały czas nad tym myślę ale chyba nic się nie da zrobić ze względu na tą taśmę nigdzie nie można jej dostać z dodatkowym gniazdem do sterowania tempomatem te co znalazłem mają tylko wyjscie audio, na forum rosyjskim ktoś rozbierał standardową taśmę i dokładał kable do sterowania radia ,może w naszej też tak można ale dla mnie to zbyt skomplikowane.Z tego co rozszyfrowalem sa 3 orginalne wersje taśmy do lacetti Gm 96489137 ze sterowaniem radiem,Gm 96475919 bez, obie w jednej cenie i Gm 96217517 o całe 200 zeta droższa wg potaka może to taka jest w dieslach.A z ciekawostek nasz model jest dalej produkowany na rynek poł.amer. Wenezuela, Meksyk,najnowsze modele mają kurtyny boczne ,lusterka składane z migaczami i jakieś nowe lampy przednie .A co do manetki to jest podobna w wyglądzie ale rozmiarowo to nie wiadomo ja z ciekawości już obadałem ta zaślepkę niestety nie ma tam uchwytu do mocowania manetki tylko miejsce do przykręcenia trzeba by dorabiać lustrzana do tej z lewej strony i żadnych dodatkowych wtyczek( skąpstwo gm ) |
|
|
|
|
GoLL@B
Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 63 Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-17, 21:17
|
|
|
Nie no, miejsce do mocowania to jest (to jest ta lustrzana od radia i mocuje się tak samo, ale po drugiej stronie).
Ale kabla poskąpili. W ogóle musi być inna taśma. Czy warto się w to bawić? Jeśli jest miejsce w obudowie kolumny kierowniczej, to nie będę się bawić, żeby usilnie pchnąć manetkę w kierownicę
Ps. możesz podesłać ten rosyjski manual? Może kiedyś się komuś do czegoś przydać, niech będzie w jednym miejscu. |
|
|
|
|
|
|