Witam.
Chcę w tym artykule przedstawić moje przeróbki w Aveo T200. Jest ich dość sporo i myślę, że coś Wam się spodoba, a może kogoś zainspiruje
Więc do rzeczy
1. Zacznę od oświetlenia wewnętrznego.
a) światełko górne zastąpiłem niebieskim panelem 16-LEDowym oraz dodałem białą taśmę LEDową przez całą długość sufitu (ponad metr długości ) Przełączniki są do włączania niebieskiego panelu i/lub taśmy. W środku lampki jest to wszystko wlutowane odpowiednio.
b) oświetlenie zegarów
eksperymentowałem z różnymi kolorami podświetlenia zegarów i w końcu wymieniłem standardowe zielone podświetlenie na białe.
Ładnie się to prezentuje, nie razi w oczy. Chciałem dać LEDy ale one się tam niezbyt nadają... nie oświetlają równomiernie tarcz przez co efekt jest kiepski. Dałem więc zwykłe żarówki W5W przeźroczyste. Niebieskie też byłyby fajne, gdyby nie fakt, że wtedy nie widać czerwonych kresek przy braku paliwa i max temperaturze płynu... wyglądało to niefajnie
Opis demontażu liczników zamieściłem kiedyś już na tym forum Demontarz zegarów
c) oświetlenie panelu środkowego
nie trzeba odpinać linek żeby wymienić żarówki choć nie ukrywam że jest wtedy łatwiej. Wystarczy odkręcić kieszeń pod radiem.
niebieskie diody T5 i już wygląda znacznie lepiej
W przyciskach od świateł awaryjnych i przeciwmgielnych też dałem LEDy.
d) oświetlenie bagażnika
Standardową małą żaróweczkę rurkową wymieniłem na LEDową
ale taka jedna mała lampka słabo oświetla bagażnik w nocy...
więc dodałem jeszcze na środku półki 24-LEDowy panel
teraz nocne bagażnikowanie nie jest już problemem
do przełączania służą 2 przełączniki na półeczce za głośnikiem
2. Oświetlenie zewnętrzne
a) przednie pozycyjne W5W wymieniłem na takie LEDy
Świecą ładnie i mocno - nieporównywalnie lepiej niż zwykłe żarówki
tutaj też zapalona jest taśma LEDowa w środku (jasno jak za dnia )
b) LEDowe światła do jazdy dziennej Philips
W nocy poza miastem fajnie doświetlają pobocze szerzej niż normalne lampy. Da się nawet jechać w całkowitej ciemności oświetlając drogę tylko nimi
c) tylne czerwone dwuwłóknowe LED
d) środkowe światło stopu LED
dodatkowo przerobiłem tą szybkę na zamykanie śrubkami bo otwieranie tego to była droga przez mękę... a jak się testuje różne ledy to można dostać do głowy przy otwieraniu tych zatrzasków...
e) oświetlenie tablicy rejestracyjnej też jest LEDowe dałem takie W5W jak w przednich pozycyjnych tylko o 1 rząd krótsze (bo się nie mieściły )
3. Centralny zamek z pilota
Co z tego że był "centralny zamek", skoro i tak trzeba było wkładać kluczyk do zamka w drzwiach żeby otworzyć "centralnie" wszystkie drzwi... Ponoć w Aveo nie było otwierania drzwi z pilota... To trzeba było to zrobić samemu
Zamontowałem centralkę, podłączyłem wszystko jak trzeba, podpiąłem pod migacze... ale trzeba było też wmontować w drzwi kierowcy siłownik elektryczny... bo skoro producent nie przewidział pilota i pojazd miał być otwierany kluczykiem ręcznie to nie dali siłownika... ach ta oszczędność...
No ale teraz już otwieram autko takim kluczykopilotem z odległości nawet kilkudziesięciu metrów
4. Czujniki cofania
Mimo, że Aveo nie jest długie i cofanie nie sprawia żadnych problemów to jednak czujniki cofania to fajna sprawa zwłaszcza dla kogoś, kto lubi dłubać przy aucie (małe wyzwanie i fajna zabawa z przeciąganiem kabli przez cały pojazd ) Działają jak należy, pokazują odległość co 10cm od 1,5m do 0. Włączają się automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu.
5. Na powyższym zdjęciu widać też 3 inne zmiany
a) przyciemnione szyby
b) zdjęte napisy z klapy (marka, model)
c) naklejka AVEO nad szybą i morda Anonymousa na klapie
6. Wbudowany wskaźnik stanu akumulatora
Zastanawiacie się czasem jak się czuje Wasz akumulator? Ja to wiem na na bierząco dzięki temu wskaźnikowi Pokazuje też, czy akumulator jest dobrze ładowany podczas jazdy.
Jest też wyłącznik ale jakoś jeszcze nie był używany ale jak coś to jest
7. Wbudowana ładowarka do telefonu (microUSB)
Co tu dużo mówić, ładowarka do smartfona to niemal podstawa w podróży. A po co zajmować miejsce w gnieździe zapalniczki i ciągnąć kabel przez pół kokpitu gdy można ładowarkę wbudować w samochód i wyprowadzić końcówkę w miejscu docelowym
Ładowarka przymocowana jest pod zegarami wewnątrz rynienkowej belki zaznaczonej na zdjęciu poniżej
A tu widok od spodu. W zaznaczonym polu widać ładowarkę, a białym kablem jest zasilana.
8. A teraz coś bardziej ambitnego Zestaw 5 przełączników na środkowym tunelu
Zacznę od pierwszych czterech
a) pierwszy z lewej włącza ładowarke do telefonu opisaną w poprzednim punkcie
b) drugi służy do przełączania dziennych świateł LEDowych między automatycznym działaniem takim, jak przepisy nakazują (tj. mają się wyłączać, gdy włączy się światła pozycyjne lub mijania), a świeceniem cały czas niezależnie od innych świateł.
Jest to przydatne np. późnym popołudniem, gdy nie jest jeszcze ciemno ale warto by już zapalić tylne czerwone pozycyjne, a jednocześnie z przodu są dzienne LEDowe - nie trzeba włączać świateł mijania
Można też jadąc w całkowitych ciemnościach (np. jadąc przez las w nocy) doświetlić sobie pobocze szerzej niż świecą normalne lampy
c) trzeci przełącznik służy do całkowitego wyłączania świateł dziennych LEDowych. Właściwie one wyłączają się same chwilę po zgaszeniu silnika, ale też włączają się same po uruchomieniu silnika, a czasem chciało by się, żeby nic nie świeciło
d) czwarty czyli pierwszy z prawej przełącznik ma 3 pozycje:
- przełącza czujniki cofania na działanie automatyczne - czyli działają przy wrzuceniu wstecznego biegu.
- włącza je na stałe. Zrobiłem to, ponieważ nieraz ktoś na światłach dojeżdża tak blisko z tyłu, że wydaje się, że już w bagażniku siedzi... i dzięki temu mogę dyskretnie sprawdzić odległość od pojazdu z tyłu.
- albo można je całkiem wyłączyć.
e) teraz piąty przełącznik znajdujący się przy zapięciu od pasa kierowcy
Służy on do włączania świateł stopu bez konieczności naciskania pedału hamulca
- Można w ten sposób sprawdzić, czy wszystkie światła świecą bez pomocy osoby "deptającej".
- Albo sprawdzić, jak świecą różne typy diódek w trzecim świetle stopu
- Albo już na drodze, gdy za nami jedzie jakiś baran nam na zderzaku, można włączyć światła stopu, a jednocześnie nie hamować - nie powodować zagrożenia. Gość powinien zwiększyć dystans widząc, że "hamujemy"
Aby wiedzieć kiedy włączone są światła stopu tym przełącznikiem, podpiąłem się pod kontrolkę obok zegara. Obecna tam czerwona dioda była słaba bo starego typu, więc wlutowałem tam nową, bardzo jasną, której trudno nie zauważyć A więc jest bezpiecznie
9. Na koniec najnowsza zmiana - Kołpaki
Wprawdzie zmiana błacha i nie każdemu się spodoba... ale ja nie lubię standardów, a standardowo wszyscy mają srebrne kołpaki/felgi, ewentualnie niektórzy czarne. Dlatego ja mam nietypowe bo zielone
10. W planach mam jeszcze zmianę klaksonu na taki poważniejszy bo ten teraz to jakiś mały piszczek, na który nikt nie reaguje...
Chcę zamontować coś w stylu TRAIN HORN, który poruszy każdego
Co sądzicie o moich przeróbkach? Podoba się coś komuś? A może macie jakieś pytania lub sugestie? Zapraszam do komentowania
_________________ nie lubię standardów, dlatego zmieniam je na swoje...
Model Samochodu: Aveo Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 29 Skąd: Katowice
Poziom: 4
HP: 0/61
0%
MP: 29/29
100%
EXP: 2/11
18%
Wysłany: 2014-09-15, 20:14
Hej mwadon
mwadon napisał/a:
Opis świetny ale niestety nie widać żadnych zdjęć. Możesz coś z tym zrobić?
Zdjęcia wszystkie są, potwierdziło to kilka osób. wszystkie się ładują, są na moim serwerze więc są aktywne. musisz mieć coś z przeglądarką albo przeładuj stronę (albo poczekaj dłużej jeśli masz wolniejsze łącze bo jest 35 zdjęć) bo na 100% są fotki na tej stronie
Pozdrawiam
_________________ nie lubię standardów, dlatego zmieniam je na swoje...
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2014-09-16, 19:29
Cytat:
Przypomina mi to zestaw rozmaitych włączników jakie miałem daaawno temu w swoim jeepie
od fałszywego stopu, świateł cofania, halogenów dachowych, fanfarek, syreny itd. itd.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 16/16
100%
Wysłany: 2014-10-06, 20:29
"AveoSatellite" widzę , że kwestię oświetlenia masz w jednym palcu. Mam pytanie do Ciebie- jaki rodzaj żarówki/diody użyłeś do podświetlenia przycisku świateł awaryjnych i przeciwmgłowych tylnych (chodzi mi o oznaczenie, rodzaj model itd.-nie wiem jak się precyzyjniej wyrazić)?? Wiem jak wygląda bo sam ją wymontowałem z jednego i drugiego przycisku:
- tu akurat podświetlenie przeciwmgłowych. Jak pokazałem tą żarówkę (z ta plastikową stopką) w dwóch sklepach motoryzacyjnych to popatrzyli się na mnie jak by zobaczyli CHUPACABRĘ (dla niewtajemniczonych CHUPACABRA ) . Jak szukać takie żarówki?? Czy da się kupić komplet tak jak u mnie na foto czy ewentualnie samą żarówkę/diodę bez podstawki plastikowej?? Jeśli samą żarówkę/diodę to czego mam szukać w sklepie z elektroniką (jaka moc, oznaczenie)?? Nadmienię, że sprzedawcy polecili wybrać się do ASO-taaaa -więcej wydam na paliwo i stracę czasu niż to jest warte. Poza tym nie wiem czy takie "bajery" mają w ASO na miejscu. Dochodzi oczywiście kwestia ceny.
Pozdrawiam
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
1%
MP: 646/646
100%
EXP: 58/68
85%
Wysłany: 2014-10-06, 23:01
BS, żaróweczki postojowe, oświetlenia rejestracji i podświetlenie zegarów w naszych autach jest na żarówkach T10. Podświetlenie panelu sterowania temperaturą jest na żarówkach T5. Ta, której zdjęcie zrobiłeś jest jak domniemywam w kapturku kolorowym, bo pod spodem jest biała . Musisz wyjąć żarówkę z oprawki, bo oprawki nie dostaniesz chyba nigdzie poza "schrotowanym" sprzętem w dobrej cenie
Jak ja kupowałem żarówki w Krakowie, to też nie mogłem dobrego elektrycznego znaleźć a do ASO, to nawet nie dzwoń bo tylko czas i nerwy stracisz Najpierw mi powiedział, że nie mają innych jak z zielonymi kapturkami, potem, że sprowadzają je w zgrzewkach po 20szt. a na koniec cena... 30 zł sztuka...
na alle kupiłem niebieskie ledowe za chyba 1,80 zł szt. i T5 za 1,40 zł/szt.
Ja u siebie zamiast żarówek tradycyjnych zastosowałem ledy. Niestety nie cyknąłem jeszcze zdjęcia panelu ale prezentuje się podobnie jak zegary
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 16/16
100%
Wysłany: 2014-10-07, 10:41
Chvevy_power - dzięki za podpowiedź. Z tego co się zorientowałem to chyba będzie żaróweczka T3 (TA ). Będę musiał się natrudzić i jakoś poprzewlekać te druciki przez podstawkę i nawinąć na uchwyty podstawki.
Pozdrawiam.
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
1%
MP: 646/646
100%
EXP: 58/68
85%
Wysłany: 2014-10-07, 17:36
BS do lampki od awaryjnych i przeciwmgłowych jeszcze nie miałem czasu się dostać, ale liczę, że uda Ci się zrobić jakiś materiał zdjęciowy do tego tematu
Model Samochodu: Aveo Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 29 Skąd: Katowice
Poziom: 4
HP: 0/61
0%
MP: 29/29
100%
EXP: 2/11
18%
Wysłany: 2014-10-09, 08:54
Ostatnio nie miałem czasu i dlatego dawno mnie tu nie było
BS Są to żarówki T3 i spokojnie kupisz je z tymi plastikowymi cokolikami. Ale masz 2 możliwości:
1. kupić dowolny kolor zwykłej żaróweczki T3 (kapturki to prehistoria teraz są normalnie barwione szkła )
i do swojego obecnego cokolika ją wmontować
2. kupić już gotową T3 LED razem z cokolikiem (ja takie właśnie kupiłem) tylko MUSZĄ być diody jak najniższe (SMD)
np. takie jak te
żeby cokolwiek świeciło bo one są tam umieszczone pionowo, a nie w stronę przycisku, dlatego jak dasz ze zwykłą diodą dużą to będzie kiepsko świecić bo ona będzie oświetlała tylko boczną ściankę obudowy przycisku a nie sam przycisk. A te niskie mają szeroki kąt świecenia więc po ciemku fajnie je widać (jak na moim zdjęciu w artykule ).
Tylko zwróć uwagę jak będziesz kupował (np. na allegro) bo są różne rozmiary tych cokolików, a ja nie pamiętam jakie tam były bo to z 2 lata temu zrobiłem
Są T3, T4.2 i T4.7 - różnią się średnicą cokolika.
wklejam tu małą ściągę
Wiem, że ja kupiłem 2 rozmiary ale nie pamiętam który dałem
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało. Teraz tu częściej będę zaglądał
_________________ nie lubię standardów, dlatego zmieniam je na swoje...
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 16/16
100%
Wysłany: 2014-10-09, 19:56
Super ! Wielkie dzięki za podpowiedź . Popytam się jeszcze w dwóch sklepach w mojej okolicy. Jeśli nie uda mi się ich kupić na miejscu zamówię coś na alledrogo . Pozdrawiam
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 16/16
100%
Wysłany: 2014-10-13, 20:43
Oto krótka instrukcja obrazkowa wymiany żarówek podświetlenia przycisku świateł awaryjnych i świateł przeciwmgłowych tylnych. Nie udało mi się kupić ani takiej żarówki jak w oryginale ani diody, więc kupiłem mniejszą w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym i wymieniłem zostawiając starą podstawkę.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Oczywiście składamy wszystko potem w odwrotnej kolejności.
Tutaj mały bonusik dla fanów ulepszeń AVEO (KALOS/AVEO T200) :
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
1%
MP: 646/646
100%
EXP: 58/68
85%
Wysłany: 2014-10-14, 11:46
Czyli BS reasumując, jak mocno trzeba podważyć panel nad radiem, żeby zdjąć pokrywę? Bo ja ostatnio próbowałem ale czułem opory i bałem się na siłę urywać
Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 81 Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 16/16
100%
Wysłany: 2014-10-14, 18:38
Siły nie potrzeba dużej. W moim przypadku tak jak na załączonym zdjęciu (w instrukcji obrazkowej) stanowcze acz solidne pociągnięcie jednym palcem lub dwoma za miejsca przykręcania tego panelu powinno wystarczyć. Jedyna rada to robić to stanowczo i jak lekko podważy się palcem ten plastik to podnosić i ciągnąć zarazem w swoim kierunku (bo na końcu tego plastiku są takie 2-3 cm plastikowe bolce ustawione pod kątem). Umiejscowienie ich zaznaczyłem na poniższym zdjęciu:
Aby go z powrotem zamontować należy ten plastikowy górny czarny panel wsunąć tymi bolcami u góry a potem lekko stuknąć dłonią w panel i powinno samo wskoczyć. Na końcu dokręcić obydwa wkręty i tyle . Nic przy tej operacji nie powinno się połamać . Dziękuję też za punkt - oby się tylko komuś przydała ta instrukcja obrazkowa bo nie jest to trudne do zrobienia .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach