Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator w Cruze
Autor Wiadomość
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
  Wysłany: 2014-10-08, 20:03   Katalizator w Cruze

U mnie diagnoza. Stopiony katalizator...
Też był problem z mocą. Pedał w podłodze a autko przyspieszalo jak muł. W piątek robie wymiane po za aso bo w aso krzykneli 6500zl.

Można sprawdzić czy spaliny wychodzą z rury przy gazowaniu dość mocno czy są ledwo wyczuwalne na dłoni.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-10-08, 20:18   

maro, wstawiaj od razu strumienice w obudowie kata <ok> koszt jakieś 150 pln razem z robocizna :-D
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-10-08, 20:32   

Zamówiłem kata już. Jak sie wkurze to pojdzie na strumienice ale slyszałem zemprzy dwoch sondach to rzeźba jest.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-10-09, 21:13   

maro, na wszystko są sposoby :wink:
np. emulator drugiej sondy lambda, programowe usunięcie kata, tak aby komp go w ogóle nie widział,
lub wyłączenie drugiej sondy lambda aby silnik nie wariował z powodu błędnych informacji.

Przy jeździe na LPG użytkownicy 1.8 jakoś nie dostają błędów z drugiej sondy lambda o zbyt bogatej mieszance ;-)
Ja mam zamiar jego usuwać na 100%,, ale na razie to dla mnie melodia dość odległej przyszłości.

Swoją drogą to bardzo ciekawe, że nie wywaliło Tobie błędu na blacie i nie ograniczyło mocy silnika z powodu tej awarii.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-10-09, 23:12   

Też mnie to zastanawia. Serwis sprawdzał na kompie nie ma błędów.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-10-10, 16:20   

Ja już po wymianie kata. Samochód teraz ma power. Nie ma spadku mocy, w pełnym zakresie ładnie przyspiesza. Nawetmna 5 biegu przy 120 jak wdepne to czuć że sie zrywa i pieknie dochodzi do 140. Wczesniej mulił.

Szarpanie na 1 biegu też się skończyło.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
hiroo 

Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-03-09, 10:50   Padł katalizator

Dlugo mialem bledy silnika okazalo sie ze to nie sada lambda a padl katalizator z kolektorem. Silnik stracil moc.
Nowe podobno za 6 tys zl a uzywane od 500 do 1000 ZL nie udalo sie nowego od vectry bo nie pasuje podobno. A nowy kosztowal 1100 zl dodam ze mam cruza 1.8 z gazem z 2009 r. Troche ryzykowne kupowanie uzywanych ale coz. Ktos ma jakies propozycje?
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-09, 15:59   

A nie da się dopasować ( dospawać ) czegoś uniwersalnego ( katalizator uniwersalny, albo wymienić wkład katalizatora ) u jakichś sensownych tłumikarzy?

Poza tym na pierwszej lepszej stronie nowy kosztuje 300 euro = ok. 1300 zł:

http://www.rockauto.com/c...ovf1io3mrgvjp75

http://www.gmoutletparts.com/oe-gm/55573030

Po mojemu optymalny wybór zależy od tego jak długo zamierzasz użytkować swojego Cruza. Ja bym podszedł do tego tak:
Ok. 1,5 roku - może być używka, ok. 3 lat - uniwersalny, powyżej 3 lat - oryginał.
Ale ja swojego planuje zajeździć. Będę tak długo jeździł póki mu koła nie odpadną :mrgreen:
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-03-09, 17:25   

hiroo napisał/a:
padl katalizator z kolektorem

może takie głupie pytanie - co w kolektorze padło/może paść - rura?:)
może lepiej upewnić się że to wina katalizatora - według mnie chyba niekoniecznie... chyba że byłeś już u naprawdę "kumających" ludzi i powiedzieli, że to na 1000% katalizator - swoją drogą ile on ma przebiegu - 300kkm?
hiroo napisał/a:
okazalo sie ze to nie sada lambda

w cruze są dwie sondy lambda tak na marginesie
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2015-03-09, 18:07   

Endriu333 nie stosuj zasady nie znam się to sie wypowiem.

Ja w cruze też rozwaliłem katalizator. Dokładnie stopił sie wkład. Objawy jakie opisuje kolega są jak najbardziej prawdziwy. Przez stopiony katalizator spaliny nie mają jak sie wydostać. Silnik traci moc, pomimo wcisnietego pedalu gazu auto nie reaguje i nie przyspiesza.
Jak kupiłem używke z rozbitka z przebiegiem 23tys. Koszt kata i wymiany 850zl razem.

Powiem Ci kolego lepiej. Teraz jezdze na 3 katalizatorze. Pierwszy wykonczyl serwis jak samochod byl ich jako demo. Drugi wykonczylem ja lejąc 100 oktanow na shellu. Za wysoka Temp spalania. W obydwu przypadkach mialem katalizator ktory po cichu zostal wycofany i zastapiony nowym. Te z numerem gm zaczynajacym sie na 9 omjjaj. Te z numerem zaczynajacym sie na 5 sa poprawione.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-03-09, 18:21   

maro napisał/a:
Te z numerem gm zaczynajacym sie na 9 omjjaj. Te z numerem zaczynajacym sie na 5 sa poprawione

pomocna wskazówka - dzięki
- byłem mocno zdziwiony bo ja jeszcze nie zarżnąłem żadnego katalizatora w żadnym aucie jaki miałem przyjemność użytkować ( moi rodzice użytkują lanosa już 18 rok i katalizator póki co raczej żyje - silnik pracuje normalnie ;))
bardziej chodziło mi o to, że o ile padnięcie katalizatora jest możliwe o tyle w padnięcie kolektora nie bardzo chce mi się wierzyć - mała prośba kolego maro - nie wkładaj w moje usta zasad których nie stosuję ;)
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-09, 20:00   

endriu333 napisał/a:
o ile padnięcie katalizatora jest możliwe o tyle w padnięcie kolektora nie bardzo chce mi się wierzyć
Tyle, że w Cruzie są dwa katalizatory. Pierwszy ( wstępny ? ) jest chyba na stałe zintegrowany z kolektorem. Popatrz na rysunek:
http://www.gmoutletparts.com/oe-gm/55573030
Wiadomo, że katalizator kiedyś zdechnie. Zawsze to fajniej dla serwisu skasować podwójnie, za nowy katalizator i za kolektor. Jakby mogli to by jeszcze dospawali kierownicę z fotelem kierowcy :evil:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-14, 01:08   

Na stałe czy nie na stałe, wszystko da się zdezintegrować :mrgreen:



Ciekawe co pokaże na SKP :-)

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---


W sumie prawie 6-letnie auto,
sprawność katalizatorów ma prawo być mniejsza, więc nie powinni się czepiać :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-14, 10:47   

Widziałem w amerykańskich sklepach internetowych sportowe kolektory BEZ KATALIZATORA dedykowane do Cruza.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-07-14, 23:49   

maro napisał/a:
Za wysoka Temp spalania. W obydwu przypadkach mialem katalizator ktory po cichu zostal wycofany i zastapiony nowym.
Te z numerem gm zaczynajacym sie na 9 omjjaj. Te z numerem zaczynajacym sie na 5 sa poprawione.


Faktycznie GM zrobiło taki przewał na katalizatorach :shock:

Sprawdziłem wszystko się zgadza z numerami.

Od MY2012 w Cruze są już nowe katalizatory.

Stałe użytkowanie na 98 LO wytrzymują,
na 100 LO nadal nie.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: