Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
[T200] "Check engine" ga?nie podczas wciskania spr
Autor Wiadomość
danielwolski

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2014-11-06, 21:32   [T200] "Check engine" gaśnie podczas wciskania spr

Witam serdecznie!
Jestem użytkownikiem tego forum tylko dlatego, że mam problem z autem.
Nie wiem czy dobrze umieszczam temat, w razie pomyłki proszę o nie kasowanie, a przeniesienie w odpowiednie miejsce.
Posiadam Chevroleta Aveo z 2004 z silnikiem 1.2 bez instalacji LPG.
Problem jest następujący: świeci się kontrolka Check Engine. Ogólnie nie przeszkadza ona w użytkowaniu auta jednakże czasem potrafi ono zgasnąć, co ciekawe tylko na zakrętach/skrzyżowaniach kiedy przy redukcji biegu i hamowaniu wciskam sprzęgło. Czasem ma też tak, że jakby na ułamek sekundy tracił napięcie i przygasają światła i zapala się kontrolka od akumulatora, ale jak pisze tylko na ułamek sekundy i potem jest już okej. Oczywiście dzieje się tak przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciskania sprzęgła. Kontrolka gaśnie, potem znowu za jakiś czas się zapala i tak już jakiś czas. W sumie nie jest to jakaś tam tragedia, ale trochę to niebezpieczne gdy nagle na zakręcie okazuje się, że nie ma wspomagania przez co raz niemalże miałem stłuczkę.

Liczę, że w końcu tutaj uzyskam pomoc. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam :)
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-11-06, 21:49   

A gdzie nie uzyskałeś pomocy? Byłeś chociaż u mechanika żeby sprawdzić jaki błąd generuje ten Check Engine? Bo na forum to możemy sobie powróżyć...
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-11-07, 11:23   

Dokładnie, jak napisał kemoiz bez wizyty u mechanika i podpięcia komputera nie uzyskasz pomocy, bo to wróżenie z fusów.
Jednakże, zapalająca się kontrolka akumulatora wskazuje na nieładowanie go. To może być ale nie musi wina alternatora. W Escorcie po dziadku miałem tak, że kabelek w alternatorze się odczepił i przestał działać. Efektem tego było ciągłe świecenie kontrolki przez 10 km, potem silnik się wyłączył i nie było już prądu. Ledwo do domu dojechałem, a tam już mogłem organizować naprawę.

danielwolski, jeśli świeci się kontrolka "check engine", pojedź najpierw do mechanika co podepnie auto pod komputer. Dowiesz się wtedy jaki jest kod błędu i co on oznacza, a na koniec dowiesz się ile kosztuje naprawa i czemu tak niewiele :-D
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2014-11-07, 19:22   

"danielwolski " a nie zmieniałeś lub nie sprawdzałeś ostatnio kabli zapłonowych lub świec?? Mogą być np. zamienione dwa kable zapłonowe ze sobą miejscami (nie ten cylinder). Silnik o dziwo będzie w miarę dobrze brzmiał ale czasami mogą się dziać właśnie takie dziwne historie z przygasaniem przy wytracaniu prędkości i wciskaniu sprzęgła. Sprawdził bym też tak jak radzi "chevy_power" kabel od alternatora -jego poluzowanie też może powodować braki w zasilaniu.
 
     
danielwolski

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2014-11-20, 11:13   

Akumulator był wymieniany w sierpniu, jako ciekawostkę dodam, że na oryginalnym wytrzymał 10 lat :)

Problem rozwiązany, napisze bo może ktoś będzie miał taki problem. Powodem tego typu anomalii był uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
Pozdrawiam
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-11-20, 11:23   

danielwolski napisał/a:
Akumulator był wymieniany w sierpniu, jako ciekawostkę dodam, że na oryginalnym wytrzymał 10 lat :)


Mój ma póki co 8 lat i jest fabryczny. I nic się nie zanosi, żebym musiał go wymieniać tej zimy :mrgreen:

danielwolski napisał/a:
Problem rozwiązany, napisze bo może ktoś będzie miał taki problem. Powodem tego typu anomalii był uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
Pozdrawiam


Dzięki za to, że zdecydowałeś się po naprawie napisać co się stało w Twoim aucie. Mam nadzieję, ze zagościsz u nas dłużej niż na jeden temat ;-)

Czujnik wałka rozrządu, jak widzę, to częsta usterka w naszych modelach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: