Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Lacetti/Nubira 1.8 - du?e zu?ycie oleju
Autor Wiadomość
strowger 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2014-04-29, 20:37   

Pierwsze wyniki: dystans 1600 km, zjadło pół litra oleju, jazda głównie po autostradzie. Obroty 3000-3500. Wynik nieco lepszy, ale mnie nie powala.

Wracam do Poloneza, on nie lubi oleju.
 
     
strowger 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2014-05-29, 11:09   

Nowe wieści - po przejechaniu 4000km na oleju Castrol Magnatec 5W40 zużycie oleju spadło do poziomu około 0,25-0,3 na 1000km.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-05-29, 14:32   

Obserwuj dalej zwłaszcza jak będziesz zbliżać się do wymiany.
Ale widać chyba masz znaleziony olej, który pasuje Twojemu silnikowi i nie jest przesadnie drogi
 
     
strowger 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2015-01-04, 23:25   

Ciąg dalszy historii - auto ma nieco ponad 71 tysięcy przebiegu i kilka wymian oleju, za każdym razem na innego producenta (Shell 5w40, Castrol 5w40), próbowałem też GM Dexos2 5w30. Podczas ostatniej wymiany zalałem Total 5w40 i zaskoczenie - zużycie oleju spadło do około 0,15 litra na 1000km. Ot taka ciekawostka, bo olej specjalnie drogi nie jest. Ale jak widać nie smakuje silnikowi F18D3.
_________________
Chevrolet Nubira 1.8 CDX - http://www.polskajazda.pl.../Lacetti/147971
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-01-05, 09:26   

strowger napisał/a:
Total 5w40


Napisz który to olej (Total robi kilka modeli) - na pewno przyda się komuś na przyszłość :)
 
     
strowger 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2015-01-06, 10:41   

TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40. Chyba najpopularniejszy.
_________________
Chevrolet Nubira 1.8 CDX - http://www.polskajazda.pl.../Lacetti/147971
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2015-01-30, 22:11   

strowger napisał/a:
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40. Chyba najpopularniejszy.

też używam tego oleju w Lacetti, przebieg to pond 180 kkm
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-17, 23:02   

Proponowałbym wlewać olej nieco "gęstszy" jak na naszą szerokość geograficzną - 10/40. Nie tylko może obniżyć się zużycie oleju, ale także wyciszy silnik. Wycieki z nieszczelności też będą mniejsze.
 
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2015-02-18, 22:17   

TAD napisał/a:
Proponowałbym wlewać olej nieco "gęstszy" jak na naszą szerokość geograficzną
po co zwiększać lepkość oleju jeśli chodzi o warunki zimowe? im niższa pierwsza liczba tym olej jest bardziej "rzadki" w ujemnych temperaturach
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-20, 00:11   

Zgadza się. Tylko,że olej o takiej lepkości jest odpowiedni do temperatury otoczenia od -10st. do niższych ,ale nie u nas w Polsce,gdzie zimy są co raz cieplejsze i rzadko temperatura spada poniżej -10st,-20st. Lanie oleju zbyt rzadkiego nie służy silnikowi. Latem przy ekstremalnym jeżdżeniu,gdzie temperatura otoczenia jest powyżej 25 st.C. smarowanie silnika będzie gorsze.
Tak samo odnosi się to do silników o dużym przebiegu ,gdzie zaleca się lać olej już nieco gęstszy. Nic zatem dziwnego,że w samochodach o dużym przebiegu, gdzie wlewa się olej 5/40, a tym bardziej 5/30 spalanie oleju staje się większe. Poza tym oleju nie zmieniamy na zimę i na lato. Używa się oleju wielosezonowego (multigrade),który wymienia raz w roku lub rzadziej. Dlatego olej 10W/40 w naszych warunkach klimatycznych jest najodpowiedniejszy.
Ale każdy robi tak jak uważa za słuszne.
 
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-02-20, 12:15   

Chciałem przypomnieć, że producent przez wiele lat zalecał do Lacetti jako jedyny olej o klasie 5W30. Więc 10W40 w każdych warunkach będzie olejem o większej lepkości niż zalecany przez Chevroleta. Czy to dobrze czy to źle - ja nie ocenię. Obecnie używam 5W40 (zmieniłem na taki kilka lat temu) ze względu na zamontowanie LPG. Samochód oleju nie bierze, a mam dość dużo tras autostradowych.

Olej 5W40, 0W40 i 10W40 w temperaturze pracy mają zbliżoną lepkość (maja przecież tą samą klasę lepkości 40)

TAD napisał/a:
Dlatego olej 10W/40 w naszych warunkach klimatycznych jest najodpowiedniejszy.

Pewnie jest wystarczający, ale oleje klasy 10W40 (poza małymi wyjątkami) są "zwykłymi" olejami, bez technicznych nowinek stosowanych w olejach "syntetycznych" tych samych producentów. Po prostu 5W40 lub 0W40 są to zazwyczaj najlepsze oleje danych producentów, więc naszpikowane są lepszymi i większej ilości dodatków.
Dodatkowo oleje 10W40 często mają gorsze bazy olejowe powodujące np szybszą degradację oleju podczas pracy silnika.
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-22, 22:35   

esjot napisał/a:


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2145
Skąd: Z-cie
Poziom: 37
HP: 485/4047

12%
MP: 1932/1932

100%
EXP: 141/144

97%

Wysłany: 2015-02-20, 12:15
Chciałem przypomnieć, że producent przez wiele lat zalecał do Lacetti jako jedyny olej o klasie 5W30. Więc 10W40 w każdych warunkach będzie olejem o większej lepkości niż zalecany przez Chevroleta. Czy to dobrze czy to źle - ja nie ocenię.

Otóz to;-czy to dobrze czy to źle - ja nie ocenię .
- Dlatego nie oceniałbym skoro sam dokładnie nie wiem.
Według instrukcji użytkowania samochodu "Chevrolet Lacetti" 1,6 l. producent zaleca: - oleje klasy API SL (ILSAC GF-III) SAE !) 10W-30. W chłodnym klimacie SAE 5W-30. Jeśli ktoś chce może używać oleje klasy wyższej niż API SL.
esjot napisał/a:
oleje klasy 10W40 (poza małymi wyjątkami) są "zwykłymi" olejami, bez technicznych nowinek stosowanych w olejach "syntetycznych" tych samych producentów.

Tzn. jakich nowinek ?
esjot napisał/a:
Dodatkowo oleje 10W40 często mają gorsze bazy olejowe powodujące np szybszą degradację oleju podczas pracy silnika.

Skąd takie przypuszczenie ? Dzisiaj nie ma olejów gorszych i lepszych. Dzisiejsze rafinerie prześcigają się w jakości produkowanych przez siebie olejów silnikowych jak im tylko na to pozwalają najnowsze technologie produkcji. Dzisiaj już nie ma tajemnic w produkcji olejów.
Oleje gorsze owszem były ale w latach 50 - 60-tych ubiegłego wieku. Wówczas na polskim rynku był wyłącznie olej silnikowy "Lux-5" i "Lux 10" . Wówczas zmiany oleju dokonywano obowiązkowo, sezonowo. Lux-5 wlewano na zimę , a wiosną Lux-10 wlewano do silnika zimą. Wtedy na rynku były oleje polskie bez dodatków uszlachetniających ,ponieważ ich u nas nie znano.
Pod koniec lat 60-tych oleje "Lux" wyparł olej wielosezonowy "Selektol" na którym na Ładzie przejechałem 300 tys.km.(!) po czym zachciało mi się zrobić remont silnika ,ponieważ sądziłem ,że tak należy zrobić. Gdy silnik rozebrałem i zawiozłem blok z korbowodem do szlifu ,szlifierz stwierdził , że rzeczywiście jest czas na szlif cylindrów ,ale korbowód nie wymaga szlifu . Wystarczy założyć panewki nominalne i można dalej jeździć.
- 300tys.km. na polskim oleju "Selektol" i uwaga! - bez dolewania oleju pomiędzy wymianami co 10 tys.km. !! !- więc zachodzi pytanie; - czy wtedy polskie były złe czy dobre.
Na jakiej też podstawie kolega twierdzi ,że obecne oleje 10W/40 jakie na ogół większość kierowców stosuje są złe ?
W instrukcji "Chevroleta" wyraźnie napisano,że używany olej silnikowy należy dobrać w zależności od temperatury zewnętrznej.
I tak; olej SAE 5W-30 stosować temperaturach od -30st.C. do +30st.C i powyżej , natomiast SAE 10W-30 stosować od -20st.C. do +30st.C. i powyżej. A więc jak napisałem olej 10W-40 byłby najodpowiedniejszy na nasz klimat.
A dlatego "40" , że jest to olej powszechnie dostępny w każdym sklepie, na Allegro i niedrogi . Natomiast jakiej firmy to już zależy od kierowcy.
W każdym bądź razie jaki by to olej nie był ,dzisiaj olej każdego producenta jest dobry i na pewno nie skróci żywotności pracy silnika , skoro na polskim oleju bez żadnych dodatków przejechałem kiedyś 300tys.km. bez wyraźnej konieczności remontu silnika . Do skrócenia żywotności silnika prędzej przyczyni się zasilanie gazem zamiast benzyny.
Przy doborze oleju nie należy też łudzić się przeróżnymi reklamami i zachętami ze strony producentów. Dzisiaj każdy swój towar chwali na różne sposoby, aby tylko wcisnąć go klientowi.
esjot napisał/a:
Obecnie używam 5W40 (zmieniłem na taki kilka lat temu) ze względu na zamontowanie LPG. Samochód oleju nie bierze, a mam dość dużo tras autostradowych.

Gdy ja zaczynałem jeździć samochodem osobowym, autostrad w Polsce jeszcze nie było ale myślę ,że chyba dobry milion km. mam już za sobą w różnych warunkach pogodowych ,zimowych także. Dawniej w Polsce były zimy takie jakie obecnie są w Stanach. Dawniej na chodnikach i szosach poza miastem były tunele śniegowe,natomiast dzisiaj w Polsce już od kilku lat prawdziwych zim nie ma,więc stosowanie oleju "5W" uważam za nieodpowiednie. Myślę też ,że na temat używania olejów mogę co nieco powiedzieć. Jednak jak już powyżej napisałem,każdy wlewa taki olej jaki sam uważa za stosowny.
 
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-02-22, 23:05   

TAD napisał/a:
Tzn. jakich nowinek ?

np oleje 5w, 0w mają wyższe specyfikacje producentów samochodów np Vw czy mercedesa. Również nie uświadczysz oleju 10w40 w/g specyfikacji np Dexos. Oleje 10W40 też nigdy nie występują jako longlife.

Co do szczegółów czym się różnią i o ile więcej mają dodatków polecam lekturę:
http://www.oil-club.ru/fo...zi-svezhie-voa/
http://www.bobistheoilguy...nalysis_Reports
TAD napisał/a:
Dzisiaj nie ma olejów gorszych i lepszych. Dzisiejsze rafinerie prześcigają się w jakości produkowanych przez siebie olejów silnikowych jak im tylko na to pozwalają najnowsze technologie produkcji. Dzisiaj już nie ma tajemnic w produkcji olejów.

Właśnie dzisiaj są większe różnice. oczywiście nie w najtańszych minerałach. Jest tak wiele baz olejowych stosowanych przez producentów, że oleje naprawdę mogą mieć różne właściwości
Spójrz na testy:
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=2089
TAD napisał/a:
Na jakiej też podstawie kolega twierdzi ,że obecne oleje 10W/40 jakie na ogół większość kierowców stosuje są złe ?

to są oleje stosowane w starszych konstrukcyjnie samochodach. Nowe samochody prawie zawsze mają już 5w30, a nawet 5W20 (np ford). Przecież nawet w ASO opla czy chevroleta leją do nowych samochodów tylko olej 5W30. W nowych instrukcjach jest to jedyny polecany.
Zauważ też że oleje 5W mają zazwyczaj bazy olejeowe bardziej odporne a przegrzanie, to nie tylko jest lżejszy start silnika. Poza tym oleje klasy 0W i 5W pozwalają oszczędzić paliwo w stosunku do 10W, a to przekłada się już bezpośrednio na nasze finanse
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-22, 23:31   

Mówimy tutaj o olejach stosowanych w "Chevroletach Lacetti" jakie poleca producent w instrukcji użytkowania ,co szczególnie polecam uwadze.
esjot napisał/a:
Oleje 10W40 też nigdy nie występują jako longlife.

Loglife ?? ?
Olej silnikowy należy wymieniać raz w roku w/g zaleceń producenta. Czego oczywiście ja nie czynię. Wymieniam olej co 15 tys.km. bez względu na czas użytkowania. Moja to decyzja.
A jeśli kolega zwraca uwagę na finanse eksploatacyjne samochodu to zalecane są oleje tańsze, równie dobre dla "Chevroleta Lacetti" firmy "Lotos" też klasy API SL i nie trzeba sięgać po oleje drogie,bo i po co . Paliwa zużyjemy tyle samo jeśli będziemy płynnie poruszali się po drogach. Bo głównie od samej techniki jazdy zależy ile paliwa zużyjemy . Zaś olej na zużycie paliwa ma wpływ "groszowy" ,prawie zerowy. Na piwo więcej wydamy niż wynosi różnica ceny zużycia paliwa . No,ale nie o tym tu mowa.
Dodam jeszcze ; - piszesz ,że w nowych autach leją do Chevroletów olej 5W.
Tak.Do nowych silników można śmiało lać 5W. , ale tutaj inni piszą ,że leją 5W gdzie przebieg przekracza 180tys.km.
Osobiście nie lałbym takiego oleju po takim przebiegu,ale jak już trzeci raz piszę, każdy leje taki olej jaki uważa za stosowny i jakakolwiek polemika na ten temat jest zbędna.
 
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2015-02-23, 19:07   

TAD napisał/a:
leją 5W gdzie przebieg przekracza 180tys.km.

ja tak robię i nie widzę powodu żeby przy następnej wymianie przejść na olej 10W40. Jest jakiś konkretny argument przemawiający za tym aby tego nie robić?
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: