Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet wycofuje się z Europy
Autor Wiadomość
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-29, 17:41   

Do chevy_power.
Początkowo decyzja GM też mi się wydawała irracjonalna, ale po dłuższym namyśle całkowicie zmieniłem zdanie.
1. Wreszcie ktoś w GM policzył ile kosztuje zabawa pt. "Chevrolet Europe" i stwierdził, iż czas zwijać manatki. Myślę, iż sprawa została dokładnie przemyślana i decyzję podjęto w oparciu o wyniki skomplikowanych analiz, z całkowitym wyłączeniem niezdrowych emocji. Według mnie oferta chevroleta była skierowana niby do wszystkich, ale tym samym do nikogo. Dlaczego? Ano dlatego, że Europa jest specyficznym rynkiem rządzącym się swoimi własnymi prawami i dla koncernów motoryzacyjnych liczą się głównie klienci w krajach Starej Unii, bo tam jest 90 % sprzedaży na kontynencie. Pomijam więc całkowicie Rosję, Ukrainę, czy Białoruś bo to zupełnie inna bajka obsługiwaną przez rosyjska fabrykę.

2. Klienci na Zachodzie mają najwyższe wymagania co do jakości, a samochody Przede wszystkim muszą być wyposażone w nowinki techniczne - klient europejski lubi bajery, a tego w ubogich z założenia chevroletach brak. (Pomijam tutaj rynek polski, czy bułgarski, bo one są napędzane szrotem z zachodu, a nie sprzedażą nowych samochodów i miną całe pokolenia nim się to zmieni, a może nawet nigdy). Przykłady:
- nawet w europejskich testach NCAP odchodzi się od poprawiania wytrzymałości mechanicznej (wprowadzenie testów small overlap nie jest nawet planowane) na rzecz zwiększenia liczby elektronicznych dodatków, które zaczynają odgrywać najistotniejszą rolę przy punktacji - i np. obecnie Cruze nie miałby już 5 gwiazdek).
- Europejczycy (ci zachodni) mają z reguły grube portfele i lubią jak jest prestiżowo i nowocześnie - wśród indywidualnych klientów sprzedają się głównie auta marek premium (Mercedes, BMW, Audi, Volvo), tak jest np. w Szwecji lub Wlk. Brytanii lub też sprzedają się auta marek narodowych (VW, Skoda, Peugeot, Citroen, Fiat), tak jest np. w Niemczech, we Włoszech, czy też we Francji (jest tam widoczny szczególnie mocno lobbowany nacisk na wspieranie własnego przemysłu).

3. Chevrolet miał być taką marką budżetową w stosunku do dobrze znanego w Europie Opla i może by to wypaliło, ale 15 lat temu - nie dzisiaj. Dlaczego? Bo zmienił się trend. Zauważ, że Skoda jakościowo i cenowo (!) przestała już ustępować VW - nastąpił całkowity zwrot polityki VAG. Skoda to nie tańszy zamiennik, ale pełnoprawne uzupełnienie oferty, wręcz konkurencja dla głównej marki. Skoda to samochód flotowy, gdyż jej oferta dla firm jest nie do pobicia i VAG w tym kierunku chyba poszedł (przynajmniej w Polsce). Dacia to tania tandeta, która może kiedyś podzieli los skody (ale to przynajmniej 10-letnia perspektywa, bo klient powoli zaznajamia się z marką - tak samo było przecież kiedyś z produktami Hyundaia i Kia). Część firm obecnie wprowadza tanie modele w obrębie marki np. Citroen.
A Chevrolet? No cóż nie wiadomo gdzie miałby być. Ani tani, ani drogi. Jak ktoś ma kasę to za tani, no bo nie da się go mocno wyposażyć we wszystkie bajery, a jak ktoś nie ma pieniędzy to i tak za drogi. Tym samym dla klienta zachodniego całkowicie nieatrakcyjny, a dla Polaka, który ma 50 tys. na samochód też nie, bo nasz krajan woli 2-letniego golfa, albo 4-letnie A4 - przynajmniej prestiż i sąsiadowi szczęka opadnie. A Chevrolet - "E... Panie to przecież dełu - koreańskie g...". W GM po prostu policzyli, że kariery w Unii nie zrobią, a wzrost sprzedaży w dawnych demoludach nie jest tym o co warto walczyć. I chyba tyle.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-08-30, 08:37   

JohnnyBeGood, a czy masz informacje nt. sprzedaży Dacii w Europie Zachodniej? Czytałem, że dużo tego schodzi, co byłoby w opozycji do tego co piszesz o klientach zachodnich, że lubią bajery, podczas gdy taka Dacia po prostu spełniała ich praktyczne założenia - samochodu wartego swojej ceny, bez zbędnych udziwnień, taniego w eksploatacji i naprawach.

Wydaje mi się, że zachodni europejczyk może mieć w dolnej części pleców czy jego samochód jest budżetowy czy prestiżowy, bo używają go dopóki się nie psuje, stąd widać dużo starych samochodów, które są serwisowane i utrzymywane w dobrym stanie technicznym, a nie utrzymywanych tylko do dorżnięcia, i tym w dużej mierze wg. mojej teorii mieliby się różnić od przeciętnego mieszkańca Polski, który samochód kupuje nie dla siebie, tylko dla sąsiada i rodziny, żeby się przed nimi pochwalić, natomiast kwestie niezawodności czy "cost effectiveness" - dostaję dobry samochód za mało kasy - nie są ważne, bo tego nie widać w niedzielę pod kościołem. W przypadku Europy Zachodniej, myślę, że Chevrolet też miał sens i odbiorców, ale może nie nazbyt długo był na rynku, żeby przekonać większość do tego, że nie ma sensu przepłacać za Opla.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-08-30, 14:19   

No właśnie, Dacia z tą swoją budżetowością i bez żadnych bajerów. Ot, tanie, plastikowe wozidełko do przemieszczania się z punktu A do B. Niemcy i chyba Hiszpania z tego co pamiętam kupowali Dacie Logan na potęgę. I gdzie te grube portfele i chęć bajerów i że jest gwiazda na masce ? Coś się tu trochę kupy nie trzyma ;-)
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-30, 17:50   

Nigdzie nie napisałem, że dacia się nie sprzedaje w Europie, podkreśliłem jedynie, że wysoko jest tutaj zawieszona poprzeczka, co dotyczy głównie wyposażenia. Mam wrażenie, że bajery stały się w czasach narastającego downsizingu po prostu elementem przyciągającym klienta, bo przecież ciężko zaimponować komukolwiek silnikiem 1.0 z wentylatorkiem, ale można dorzucić system czytania znaków drogowych. W Europie samochody tańsze też się sprzedają i to całkiem nieźle, ale o tym jaki będzie los rzeczonej dacii przekonamy się dopiero za kilka lat - być może pójdzie drogą skody i nastaną czasy, że będzie się lepiej sprzedawać niż renówka w segmencie B, C, czy nawet D. W US wsadza się pod maskę 6.2 l i klientowi tym zamyka usta, bo są inne standardy i oczekiwania, chociaż tam też się ostatnio wiele rzeczy zmienia - dowodem chociażby silniki 1.4t, czy diesle.
Co do chevroleta mam wrażenie, że po prostu ktoś ponownie przeanalizował całą sprawę i podjął biznesowo (chyba?) słuszną decyzję, że w Europie (czytaj UE) mamy już sprawdzoną i rozpoznawalną od 100 lat markę Opel i nie ma sensu pakować dalej pieniędzy w inwestycję, która może, ale nie na pewno, przyniesieść wymierne efekty dopiero za jakieś 10 lat. Tak samo jak nie ma potrzeby do Europy sprowadzać Holdena, czy na siłę wciskać na kontynent markę Vauxhall.
Doszli chyba też do wniosku, że marka ma większe uznanie (sprzedaż) w krajach postradzieckich i tam mniejszym nakładem uzyska się lepsze wyniki finansowe.
Oczywiście są to wszystko jedynie spekulacje, bo prawdziwe przyczyny wycofania marki pozostaną na zawsze tajemnicą GM.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-08-30, 19:03   

No właśnie. Mówisz, że w Europie od stu lat jest Opel i po co pchać tutaj australijskiego Holdena tylko z drugiej strony jest jeszcze kwestia tego, że gdy już chevi w 2015 roku wyjdzie z Europy to wprowadzą tutaj Cadillaca jako markę premium. Nie uważasz, że jest to dość dziwne, bo w Europie marek premium jest wystarczająco i wątpię w to, że jakiś niemiec wyłoży swój hajs na kupno nowego Cadillaca skoro ma swoje, lepsze BMW, Merca albo Audi. Po za tym nie obrażając nikogo, ale Cadillac marką premium to co najwyżej może byś w Stanach, bo jakość wykonania w środku odstaje znacząco od tego co robi Merol, Audi czy BMW w swoich flagowych limuzynach. Oczywiście mowa tutaj o tym jakie one są na rynku w USA, bo może na Europe będą robili je z lepszych materiałów...
I z drugiej strony wydaję mi się jednak, że naciski ze strony niemieckiego rządu zrobiły swoje, bo to zagrażało bankructwem Opla na co niemcy nie chcą sobie pozwolić z w sumie to nawet nie wiadomo z jakich powodów jak oni sami nimi nie jeżdżą. Bo że niby to ich i musi tu zostać, bo jest tak od dawna i już? To mają być argumenty żeby zostawić i tak słabo sprzedające się samochody jakimi są Ople?
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-08-30, 20:50   

Jeśli wchodzimy na politykę to oczywistym jest, że w Europie o wszystkim decydują Niemcy. Utrzymanie niemieckich miejsc pracy jest celem nadrzędnym i chyba dlatego opel będzie zawsze istniał w imię dobrych stosunków z USA i może nawet przynosić straty - wtedy najwyżej dostanie jakieś ulgi/ przywileje od rządu niemieckiego.
Europa Zachodnia to dla GM raczej rynek niszowy i mogą sprzedawać nawet jednego cadillaca rocznie - to bez znaczenia. Podejrzewam, że GM lub jakiś powiązany koncern otrzymał od Niemców (jeśli wycofanie to ich sprawka) w zamian coś innego. To jest po prostu jak pisałem biznes, który na poziomie tak wielkich korporacji jak GM jest trwale powiązany z polityką międzynarodową i to tą pisaną przez "P".
_________________
JohnnyBeGood
 
     
szfen 


Model Samochodu: Cruze HB 1.7D brązowy, 110KM LT
Pomógł: 11 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 217
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 23/30
 76%
Wysłany: 2014-09-03, 14:31   

Nowy artykuł na Wyborczej biznesowej, jest też kilka ciekawych wypowiedzi w forum pod artykułem.

http://wyborcza.biz/bizne...oznan#BoxBizTxt
_________________
Szymon, Poznań.
Cruze 1.7 HB diesel 110 KM
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-09-05, 11:04   

szfen napisał/a:
Nowy artykuł na Wyborczej biznesowej, jest też kilka ciekawych wypowiedzi w forum pod artykułem.

http://wyborcza.biz/bizne...oznan#BoxBizTxt


Ten komentarz mi się bardzo podoba :-) :

"Ople posiada bogatą ofertę samochodów wysokiej jakości o atrakcyjnej stylistyce i doskonałym wyposażeniu" - aż sobie monitor oplułem ze śmiechu.
Postawicie Aveo obok Corsy - cenowo, stylistycznie, pod względem ilości miejsca w środku -cokolwiek weźmiecie pod uwagę wygrywa Aveo.
Tak samo Cruz bije siostrzane Insygnie i Astry.
Orlando, Spark - Opel nawet nie ma odpowiedników tych samochodów.



:-D :-D :-D
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-09-05, 12:14   

Hmm.. Orlando nie ma odpowiedników? Jest Zafira i Zafira Tourer, ale o ile ta zwykła ma stylizację hmm... pojemnika na pieczywo, i to takiego z hipermarketu, a nie z wystawy wzornictwa, to Tourer juz jakoś wygląda, choć obie są drogie. Oczywiście, im wyższa wersja tym powiększa się dostępność wszelkiego rodzaju bajerów (np. zintegrowany bagażnik na rowery), ale nie zmienia to faktu, że za to wszystko zapłaciłoby się 2x więcej niż za Orlando, które miało wszystko co niezbędne do jazdy w jako takim komforcie (klima, tempomat, bluetooth).
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-09-05, 20:19   

W trakcie niedawno robionego przeglądu pochodziłem sobie po salonie opla bo nie mam uprzedzenia do tej marki a wręcz poprzednio użytkowana astra G sprawowała się w miarę ok. Poniewaz mam orlando moją główną uwagę zwrócił jej rzekomy odpowiednik czyli zafira. Usiadłem w środku i oniemiałem. Kwadratowo , chudo , dupowato, jakbym do pandy wsiadł czy jakiegoś vw z lat 90. Nie przypuszczałem, że stylistyka wnętrza jest taka marna w stosunku do tego co mam w orlando. W zasadzie to w salonie tylko insignia robi wrażenie nowoczesnego auta w nowoczesnej stylistyce, reszta to jakieś takie zacofane jest.
_________________
Pozdrawiam
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-09-07, 14:41   

No i ten smród kleju wewnątrz nowego opla - tragedia.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2014-09-08, 17:15   

Ja oglądałem ostatnio merivę i nie powiem fajne auto i o dziwo podoba się mojej żonie, ale powiedziałem sobie że nie kupię już nigdy auta GM z czystej zasady, bo po prostu przez dziadów poczułem się jak klient drugiej kategorii. Tak się zastanawiam ilu klientom przed sprzedażą auta powiedzieli o tym że wycofają się z europy ? Nie wiem jak Wy ale jestem lekko rozgoryczony, może nikt tego głośno nie mówi, ale pewien nie smak jest :evil:
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-09-09, 13:51   

Samochód zamawiałem w czerwcu (odbiór we wrześniu 2013 r.) - sądzisz, że sprzedawca wiedział o decyzji GM? Fakt trochę dziwnie się zachowywał. Żona chciała koniecznie kolor czerwony LTZ i był tylko jeden egzemplarz już wyprodukowany, wtedy na etapie załadunku. W przypadku innych wersji nadwoziowych i silnikowych sprzedawca starał się nam to odradzić, wskazując na bardzo odległe terminy realizacji zamówienia (listopad, grudzień). Czyżby już w czerwcu wiedziano o decyzji GM i starano się wciskać tylko egzemplarze już wyprodukowane? Ciekawe czy ktoś z z forumowiczów po oficjalnej decyzji GM zamawiał samochód "od początku pod siebie", czy wtedy można już było jedynie kupować egzemplarze wyprodukowane?
_________________
JohnnyBeGood
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-09-09, 14:10   

JohnnyBeGood napisał/a:
Czyżby już w czerwcu wiedziano o decyzji GM i starano się wciskać tylko egzemplarze już wyprodukowane?


Myślę, że nie tym się kierował sprzedawca ;-) Jak rozumiem na gotowy samochód czekałbyś 3 miesiące a na produkowany "pod siebie" pół roku. Dla sprzedawcy lepiej jakbyś kupił już gotowe auto, bo firma będzie miała szybciej kasę a i on szybciej dostanie prowizję od sprzedaży :-p A jeszcze dochodzi do tego polityka magazynowa, czyli lepiej sprzedać produkt ze stocku niż żeby trzymał on miejsce w magazynie a w tym samym czasie zaspokajać potrzeby klienta innym egzemplarzem. ;-)

To oczywiście tylko moje zdanie :-)
 
     
awe56 
AVEO II 1,2 16V

Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 66
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Skąd: Rudlice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-01-13, 20:13   

Tak dla osłody że jeszcze piszą .
http://motoryzacja.interi...ommentsZoneList
_________________
Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: