Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Lacetti jaki silnik
Autor Wiadomość
vembot 

Model Samochodu: Skoda Felicia
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2015-02-22, 02:49   Lacetti jaki silnik

Witam, szykuje sie do zakupu nowego auta i rozwazam zakup lacetti.
Glownym kryterium w wyborze jest male spalanie max 9L pb (gaz nie wchodzi w gre).
95% jazda po miescie i to krotkie dystanse, czasem jednak trasa 600km. Lacznie rocznie kolo 10kk przebiegu.

Rozwazam zakup benzyny 1.4 lub 1.6.
Przegladajac rapoty wyglada to tak, spalanie w miescie:
1.4 - 9.8/100
1.6 - 9.3/100

Dlatego jestem bardzo przychylny do silnika 1.6 o ile to prawda ze jego spalanie w cyklu miejskim jest blizsze do 9l niz silnika 1.4.
Biore tez pod uwage ze auto posiada wieksza moc dzieki czemu bedzie przyjemniejsze do jazdy w trasie i wyprzedzaniu.
Jedynie czego sie obawiam ze spalanie bedzie o wiele wyzsze, kiedys posiadalem Lanosa 1.5 16v i jego spalanie bylo 10-11 litrow w samym miescie.

Auta ktore tez rozwazam to:
Skoda Fabia II 1.4
Opel Astra H 1.4/1.6
Ford Focus II 1.6

Prosze wiec o pomoc forumowiczow i powiedzenie jak naprawde wyglada spalanie w miescie w 1.4 i 1.6 czy dane z raportow sa prawdziwe czy calkiem inne.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-02-22, 13:36   

1,6 kombi (od nowości):
Spalanie noPB z miasta (średnio) 10l/100 - od 9,18 do 11,21 (przy -20stC)

vembot napisał/a:
Auta ktore tez rozwazam to:
Skoda Fabia II 1.4
Opel Astra H 1.4/1.6
Ford Focus II 1.6

wykasuj fabię to jest auto niższej klasy od pozostałych i to niestety widać :(
Focusa nie znam, a Astra i Lacetti są fajnym wyborem. Lacetti będzie za te same pieniądze nowsze.
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-24, 11:59   

vembot napisał/a:
Dlatego jestem bardzo przychylny do silnika 1.6 o ile to prawda ze jego spalanie w cyklu miejskim jest blizsze do 9l niz silnika 1.4.

Nie patrz na spalanie,bo co innego w instrukcji a jeszcze inaczej u każdego kierowcy z osobna. Jak będziesz przed każdą jazdą rozgrzewał silnik i jeździł ekonomicznie to i spalanie benzyny będziesz miał w normie.
Ja również jestem na etapie poszukiwania dwóch Lacetti . Co prawda u nas na wybrzeżu jest ich jak na lekarstwo ale wszystkie ,które od jesieni oglądałem nie nadawały się do kupna . Każdy miał coś, co mnie zniechęcało do zakupu,nawet za darmo bym ich nie chciał.
W każdym z tych samochodów grzebano w silniku w wyniku czego każdy miał wyciek oleju. Ponadto każde auto miało ukryty jakiś defekt,który należało samemu odkryć ,bo właściciel zawsze mówi,że przy aucie nic nie robiono i wszystko jest super.
Najczęstszym problemem w tych autach swojego czasu była paląca się kontrolka silnika,która powodowała to ,że wszyscy zaczęli w silnikach grzebać,rozbierać ,kombinować przy zaworach , w wyniku czego silnik nigdy już nie był taki jak złożony fabrycznie. We wszystkich tych autach które oglądałem teraz cieknie olej spod pokrywy zaworów,miska olejowa tłusta,silnik pracuje nierówno, głośno co wyraźnie odczuwa się siedząc w środku. Moc silnika też już nie jest taka jaka być powinna co wyraźnie odczuwam naciskając pedał gazu przy nagłym przyśpieszaniu.
Jednym słowem , jak nasi mechanicy zabierają się za silnik to go dokumentnie spier ... ą. I to każdy jeden bez względu na to gdzie był robiony . Nawet w ASO !! !
Właściciele sprzedający auto mówią też wszyscy gremialnie ,że auto bezwypadkowe, nigdy nie było malowane itd. a po dokładnych oględzinach okazuje się ,że maska malowana na 100%,później któryś błotnik też był malowany, obydwa zderzaki obowiązkowo były już malowane co widać po innym odcieniu lakieru itd.itd. a skoro auto było malowane to nie wiadomo co z nim było ,bo właściciel nic nie mówi. A kto wie, czy auto nie dostało uderzenia z boku w koło , w zawieszenie i co wtedy ? Wtedy będzie darło opony i ściągało. Co jest powodem ,że ktoś chce auto szybko i "okazyjnie" sprzedać.
Tak ,że zanim kupisz auto ,oglądnij je spokojnie począwszy od komory silnikowej ,od podwozia a na końcu dopiero patrz na wnętrze, które zazwyczaj zawsze jest jak nowe oraz musi być oryginalne radio "Blaupunkt. Gorzej już jest z silnikiem , układem napędowym i karoserią .
W związku z czym polecam koledze przy oglądaniu auta przed kupnem uważnie przyjrzeć się temu co powyżej ,zaś emocje przy zakupach trochę ostudzić i zawsze dwa razy się zastanowić zanim coś kupimy .
I tak jak "esjot" napisał ; - za te same pieniądze(!) kupisz Lacetti nowsze.
A nawet lepsze. Tylko trzeba długo szukać zanim kupisz auto bez ukrytych wad.
 
 
     
vembot 

Model Samochodu: Skoda Felicia
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2015-02-24, 15:57   

Dziekuje za cenne rady, co do zakupu sie nie martwie bo akurat na tym sie znam. Glownie chodzi mi o opinie saplania w miescie bo dane producenta cos czuje ze mozna sobie wsadzic ... np pod poduszke. Co do stylu jazdy to juz tylko mega eco.

Czy 1.6 w miescie przy spokojnej jezdzie spali mniej niz 1.4? Jakies 9-10l?
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-24, 21:20   

vembot napisał/a:
Czy 1.6 w miescie przy spokojnej jezdzie spali mniej niz 1.4? Jakies 9-10l?

Na to pytanie konkretnej odpowiedzi nie uzyskasz. Jazda w mieście różna bywa . Jeśli przelatujesz przez miasto średniej wielkości to spalisz w normie .Jeśli stoisz w korku i kilka km.pokonujesz na jedynce lub dwójce to spalanie rośnie jak na drożdżach. Do tego dochodzą światła. Jak trafiasz na czerwone to wiadomo, co chwilę ruszasz i spalanie rośnie a jak trafiasz na zielone to przelatujesz na czwórce, gdzie spalanie jest niskie przy optymalnej prędkości w mieście. Tutaj nie ma reguły.
Jednak ekonomiczniejsza jazda zawsze będzie na silniku 1,6 l. Wówczas na czwórce spokojnie jedziesz niewielką prędkością ,silnik nie męczy się i niewiele pali, natomiast na 1,4 l. jadąc np: pod górkę musisz już redukować na trójkę i obroty są wyższe , wtedy silnik potrzebuje więcej paliwa, a na silniku 1,6 l. nie ma takiej potrzeby. Pod górkę silnik spokojnie ciągnie na czwórce przy niższych obrotach.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: