Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Ciek?y wtrysk Chevrolet Captiva 2.4
Autor Wiadomość
Hole

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-02-19, 11:20   Ciekły wtrysk Chevrolet Captiva 2.4

Cześć,

otóż jak w temacie ma do was pytanie, co myślicie na temat V generacji do Captivy konkretnie model 2.4. Nie ukrywam że jeżdżę już trochę tym autem, całkiem fajne ale chciałbym nieco oszczędzić na podróżach;) Dlatego tez pomysł na montaż LPG i to w nieco lepszej wersji. Dlatego zbieram opinie na ten temat i byłbym wdzięczny za wasze;)
 
     
koszalin11 

Model Samochodu: Captiva 2.4 + LPG FWD 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Koszalin
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2015-02-19, 13:32   

Powiem tak. Też przerabiałem chęć założenia V generacji lecz koszty instalacji tj. ok. 5 tys. zł oraz ograniczony serwis mnie zniechęciły. Założyłem IV generacji Staga QBOXa Basic za 2,5 tys. zł i jestem zadowolony. Spalanie w mieście 15-16 litrów a trasa ok. 11 litrów.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-02-19, 16:41   

kolego Hole w Warszawie na Modlińskiej 60 masz "doświadczony" zakład który tym się zajmuje - i właśnie V generacja to ich nowa "specjalność - ceny umiarkowane a mają nawet jakąś skodę na miejscu aby zaprezentować na żywo jak to "chodzi".
 
     
drooid 

Model Samochodu: brak
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 16
Skąd: Łódź
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2015-02-19, 19:41   

Powiem tak. Również korciła mnie wtryskowa instalacja Vialle. Nie doszedłem jednak do kosztów montażu, gdyż na początku zniechęciły mnie argumenty firmy:
- pompa gazu - niby bezobsługowa i bezserwisowa, ale... jeśli padnie nie do naprawy. Wymiana kosztuje sporą kasę.
- montaż - montaż inwazyjny, wymagający (o ile pamiętam - a się nie znam) trwałego rozwiercania kolektorów dolotowych. Na nic potem nie da się tego zmienić, bez wymiany dodatkowych elementów silnika
- serwis - drogi serwis, przy czym w firmie gazowej (duża, stara z tradycjami) na tego typu instalacji znał się tylko jeden technik. Przez grzeczność nie pytałem jaki jest poziom tego "znania się". Problem byłby z umówieniem się na jakąkolwiek wizytę.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-02-19, 21:32   

Ja to z trochę innej bajki :mrgreen: ( Chevrolet Cruze ), ale też mnie ten temat interesuje:
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3768
Niestety na razie tylko teoretycznie bo samochód mam jeszcze na gwarancji.
drooid napisał/a:
pompa gazu - niby bezobsługowa i bezserwisowa, ale... jeśli padnie nie do naprawy. Wymiana kosztuje sporą kasę
"...Zmieniono dostawcę pompy, ale też jej konstrukcję. Dotychczasowa pompa membranowa kosztowała aż 3 tys. zł (miała wbudowaną przetwornicę napięcia). Nowa pompa łopatkowa pracuje na jednym stałym napięciu i kosztuje 800 - 1 tys. zł. Nowa pompa wraz z wielozaworem pasuje do standardowych zbiorników – wcześniej jej wymiary wymagały stosowania specjalnych, niemal trzykrotnie droższych zbiorników LPG...". Regeneracja pompy 200-400zł.
drooid napisał/a:
montaż - montaż inwazyjny, wymagający (o ile pamiętam - a się nie znam) trwałego rozwiercania kolektorów dolotowych.
Nie jestem fachowcem ale miałem dwa samochody z LPG ( III-ej i IV-ej generacji ) i nie znam innego sposobu instalacji jakiegokolwiek typu LPG niż przez rozwiercenie kolektora :roll: . Co do "trwałości rozwiercenia" to obecnie ( najczęściej ) jest on plastikowy i raczej nie powinno być problemu. Bardziej bym się martwił samą "technologią wiercenia" a dokładnie czy do rozwiercenia zdejmują kolektor coby mi syfu do silnika nie naleciało.
drooid napisał/a:
serwis - drogi serwis
Instalacje V-tej generacji są praktycznie bezobsługowe. Zalecają przeglądy co 50 tyś. km, ale w Holandii ( tam jest tych instalacji najwięcej ) po założeniu ludzie ich na ogół nigdy nie serwisują ( ale może to też kwestia jakości paliwa :roll: ).
drooid napisał/a:
w firmie gazowej (duża, stara z tradycjami) na tego typu instalacji znał się tylko jeden technik
A w to wierze. Ale wynika to raczej ze specyfiki polskiego rynku: większość polskich samochodów jest w wieku "pełnoletnim", do tego dochodzą tragiczne polskie zarobki i duża ilość warsztatów mechanicznych naprawiających/regenerujących elementy, których nigdzie indziej w Europie nikt nie naprawia ( bo nie umieją, a ze względu na koszmarne koszty robocizny nawet się to nie opłaca ). Myślę, że głównie te sprawy wpływają na małą popularność ( nieopłacalność inwestycji ) w drogie ( wysokiej jakości ) instalacje LPG. Jeśli ktoś kupuje kilkuletni samochód i chce go używać ze 2-3 lata to zakup instalacji za cenę powyżej 2000 zł robi się bezsensowny. Zresztą tak samo jak zakup kompletu opon za 5000zł ( a przecież tyle kosztują dobre opony ).
http://www.vialle.com.pl/...p?str=2&lang=pl
http://moto.onet.pl/porad...-5-tys-zl/vl4s6
 
     
Hole

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-02-23, 10:55   

Szczerze to raczej zamierzam trochę pojeździć tym autem, jak pisałem więc koszty tak do 6 tyś. są jeszcze ok, bardziej zależy mi na tym aby jak najmniej myśleć o serwisie, dlatego też pomysł na V generację.
Ale dzięki za linki, spora dawka wiedzy;)
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-02-23, 11:39   

Hole napisał/a:
Szczerze to raczej zamierzam trochę pojeździć tym autem, jak pisałem więc koszty tak do 6 tyś. są jeszcze ok, bardziej zależy mi na tym aby jak najmniej myśleć o serwisie, dlatego też pomysł na V generację.
Wychodze z tego samego zalozenia. O ile wczesniej nie skasuje samochodu to zakladam, ze pojezdze nim jakies 6-8 lat.
Kolega z Warszawy niedawno sprawdzal ceny i wyszlo bodaj 4500 zl ( Vialle LiquidSi do Cruza ).
Jest jeszcze STAG ale przyznam, ze nie drazylem tematu. Niemniej podejrzewam, ze cena takiej instalacji moze byc dwukrotnie wyzsza. Vialle mnie zainteresowalo dopiero gdy zeszli z cena.
 
     
Hole

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-02-23, 21:17   

Hmm, o tym że STAG ma V generację to nie słyszałem, ale możesz podrożę temat, bo to ciekawe. Cena 4500 to całkiem nieźle;) Tylko pewnie do Captivy będzie drożej bo większy motor. Tylko właśnie z tym montażem się obawiam bo nie wiem czy w Warszawie są warsztaty które się na tym faktycznie znają... Bo jak ktoś tu napisał że w znanym zakładzie o ciekłym wtrysku słyszał tylko jeden mechanik to się nieco obawiam...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-02-23, 23:09   

Skontaktuj się z Vialle Polska i zapytaj kogo polecają z twojej okolicy:
LEMKE Konsulting
ul. Cedrowa 13
62-020 Swarzędz, Zalasewo (Poznań - okolice)
tel.: +48 61 8267 196
e-mail: info@e-autogas.com
 
     
Hole

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-02-27, 11:21   

Wpisałem w Google montaż ciekły wtrysk Warszawa i mi wyskoczyło Energy Gaz Polska. Ktoś może montował z was w tym warsztacie? Bo parę Vialle już montowali, cenę mają w miarę przystępną, ale wolę się upewnić czy są ok, może ktoś z forum był u nich???
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-02-27, 12:01   

Zajrzyj na LPG-FORUM , naprawdę bardzo dużo informacji o wszystkim co się wiążę z LPG. No chyba że już znasz to forum :wink: .
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
red_p 

Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 50
Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2015-02-27, 23:01   

Hole napisał/a:
Wpisałem w Google montaż ciekły wtrysk Warszawa i mi wyskoczyło Energy Gaz Polska. Ktoś może montował z was w tym warsztacie? Bo parę Vialle już montowali, cenę mają w miarę przystępną, ale wolę się upewnić czy są ok, może ktoś z forum był u nich???


Ja u nich montowałem parę lat temu do Epici. Zarówno z montażu jak i podejścia do klienta byłem zadowolony.
 
     
Hole

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-03-01, 10:43   

A ile przejechałeś na tej instalacji? A i jak tam u nich z serwisem było po montażu? Bo czasami montaż może być spoko, ale potem jest masakra?
 
     
red_p 

Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 50
Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2015-03-01, 18:09   

Chodziło mi rzecz jasna o klasyczną IV gen. Przejechałem chyba z 70kkm więc jeśli chodzi o montaż był czas na wyciągnięcie wniosków.
 
     
Hole

Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-03-02, 19:48   

No tak to już taki większy przebieg. Ale jak byłeś zadowolony?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: