Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-08-17, 11:28
Poprawa audio w Lacetti HB
Autor Wiadomość
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-05-05, 08:02   

Jeśli masz, to wysokie tony powinny wydobywać się z głośnika umieszczonego w klamce wewnętrznej.
draco40 napisał/a:
edyta: rozumiem ze były wersje mniej i bardziej okrojone jeżeli chodzi o audio??

a jaką wersję masz wyposażenia?

draco40 napisał/a:
w sytuacji gdybym nie miał, trzeba ciagnac cała instalacje??

nie jest tak źle. Do drzwi masz pociągniętą fabryczną instalację w każdej wersji wyposażenia
 
     
draco40 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2014-05-05, 12:20   

esjot napisał/a:
Jeśli masz, to wysokie tony powinny wydobywać się z głośnika umieszczonego w klamce wewnętrznej.
draco40 napisał/a:
edyta: rozumiem ze były wersje mniej i bardziej okrojone jeżeli chodzi o audio??

a jaką wersję masz wyposażenia?

draco40 napisał/a:
w sytuacji gdybym nie miał, trzeba ciagnac cała instalacje??

nie jest tak źle. Do drzwi masz pociągniętą fabryczną instalację w każdej wersji wyposażenia


a jak sprawdzić wersje??
zarejestrowałem się na mychewrolet ale niestety nie widze nic w specyfikacji samochodu
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-05-05, 13:04   

hmm, dobre pytanie ;)
Ale można sprawdzić inaczej. Soprany były w wyższej wersji wyposażenia niż standard. Te wersje wersje miały m.in podłokietnik, srebrne wstawki na desce rozdzielczej, czy np elektryczne szyby z tyłu.
Ale możesz sprawdzić obecność tych głośników "uchem"
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2014-05-05, 18:25   

:arrow: draco40
Jeśli chodzi o Lacetti, to:
z przodu są 16cm głośniki a z tyłu 13cm. Soprany ja akurat miałem tylko z przodu (a mam podłokietnik, 4 szyby el., klimę manual, srebrne wstawki, kierownica i gałka zmiany biegów w skórze itd. wersja SX) Przednie wymieniłem z użyciem dystansów mdf a z tyłu nowe 13stki zmieściły mi się w oryginalne plastikowe adaptery - równolegle dołożyłem soprany.
Moja opinia co do ewentualnej rozbudowy:
- głośniki z tyłu można pominąć/ewentualnie rozbudować tylko o soprany - jeśli pod samo radio to jakieś o małej "mocy"
- NA PEWNO NIE OPŁACA SIĘ montaż "lepszych" (czyli setki watów max na pudełku) głośników w miejsce tych standardowych i odpalanie ich na samym radiu.
- TYM BARDZIEJ NIE OPŁACA SIĘ w/w bez wygłuszenia drzwi ;)

podsumowując - jeśli ma być naprawdę odczuwalna zmiana na + to tylko z wygłuszeniem drzwi przednich i przyzwoitym zestawem odseparowanym 165mm napędzanym ze wzmacniacza.
Jeśli chodzi o koszt:
dwukanałowy wzmacniacz używany spokojnie myślę za 100zł - wystarczy 50W RMS @ 4Ohm
głośniki - moje el comp 6 do kupienia za te ok. 260zł - za tą cenę naprawdę dają radę
jeśli coś tańszego to kilka miesięcy temu za niecałe 150 widziałem Diora GDS 1607 ale już chyba nie do dostania... raczej nie warto schodzić poniżej GMS 1865 - około 150 za woofery z wbudowaną namiastką zwrotnicy (tweetery trzeba kupić osobno). Jednak i one pasuje mieć pod wzmacniaczem gdyż z radia pójdzie te kilkanaście watów RMS jedynie.

Nawet bardzo drogie głośniki z bardzo drogim wzmacniaczem nic większego nie zrobią bez wygłuszenia drzwi - i od tego należałoby zacząć.
Za ok. 100zł myślę że spokojnie zrobi się przednie drzwi - przy użyciu mat GMS 07XL
Jeśli chodzi o te tanie bitumiczne APP/BOLL to odradzam. Naprawdę lepiej dołożyć do GMSów -> z własnego doświadczenia.

No i zostają kable do podłączenia - jeśli nie planujesz suba a tylko niewielki wzmacniacz na przód - wystarczy nawet 8mm^2
Kable RCA to wydatek od ok. 30zł za 5m
Głośnikowe polecałbym przekrój 1,5mm^2
Bezpiecznik z oprawką i konektory ok. 20zł

Jeśli upoluje się mały wzmacniacz to można go również włożyć pod fotel ;) Ja mam tam jakieś nawiewy dla pasażerów z tyłu ale nigdy nie sprawdzałem czy leci z nich ciepełko w zimie ;) Ale myślę że nawet jeśli to i tak nie będzie to duży problem
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2015-02-13, 22:27   

mały update ;)



Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia, toteż:
- po dołożeniu 2 warstwy mat wytłumiających drzwi (czyli GMS 02 naklejone na GMX 07 XL),
- po zmianie 2-kanałówki napędzającej przedni zestaw odseparowany na 4-kanałówkę cruncha (która również niedługo zostanie zmieniona) z mostkiem na suba
- oraz po zmianie suba z Magnat Xpress 10 w ~23litrach closed na JBL GTO804 w ~12litrach closed

nastał czas na kolejne zmiany. Postanowiłem wreszcie zabrać się za przeniesienie TW zestawu uDim El Comp 6 z dedykowanych miejsc przy klamkach na słupki przednie. Zmiana ta oczywiście wymusiła wyrzucenie zwrotnic z drzwi i przeniesienie ich do bagażnika, gdyż chyba nie dałbym rady dociągnąć kolejnych kabli głośnikowych przez te nieszczęsne kostki w drzwiach... A dociągnięcie ich ze słupków do bagażnika to wręcz sama przyjemność.

Jako że po raz pierwszy w ogóle miałem kontakt z żywicą poliestrową jak i szpachlą, postanowiłem kupić drugą parę słupków na alledrogo a oryginały (stan igła :twisted: ) zachować.
Kosztowało to całe 30zł, ich stan był w zasadzie niezbyt istotny ponieważ wszystko i tak miało być oklejone tkaniną w stylu podsufitki.


Pierwszym etapem jest jest pozycjonowanie TW. W zestawie z głośnikami były "prawie" odpowiednie obudowy TW, które wykorzystałem. Do ustawienia ich użyłem na początku plasteliny, a potem zapałek i kleju na gorąco.










Ważne, aby mocowanie głośnika było dobrze przymocowane do słupka.
Moje TW nachodziły na obudowy od zewnątrz, więc musiałem dorobić jeszcze coś co zostawi odpowiednią szczelinę potrzebną do złożenia wszystkiego.
Gdybym miał robić to kolejny raz - wykonałbym odpowiednie pierścienie np. z mdfu.
Zaleca się przeszlifowanie plastikowej powierzchni słupka przed laminowaniem żywicą, ja o tym zapomniałem i w zasadzie nic się nie stało ;)

Gdy obudowy pod TW już siedzą sztywno, można naciągnąć na słupki jakiś elastyczny materiał - ja użyłem grubej rajstopy. Pozwoli ona na uzyskanie dowolnego kształtu jaki się nam podoba - najlepiej zacząć od przyklejenia materiału klejem typu kropelka/super glue w miejscu montażu TW, a potem odpowiednio naciągać i przyklejać od spodu słupka na krawędziach.








Gdy oba słupki przybrały już odpowiedni kształt, możemy zabrać się za żywicę.
Koniecznie na zewnątrz, gdyż strasznie śmierdzi ;)

Rozrabiamy żywicę z utwardzaczem i pędzlem przesączamy dokładnie materiał.




Później odczekałem ze 2 godziny i zacząłem przyklejać do słupka kawałki tkaniny szklanej (polecam ją bardziej od maty szklanej gdyż nie robi się tyle syfu przy odcinaniu kawałków i dużo fajniej się ją układa).






W zasadzie jedna warstwa tkaniny wystarczy, jak ktoś chce mieć pancerne słupki może dać kolejną warstwę ;)
Trzeba pamiętać o dokładnym przesączeniu tkaniny żywicą, nie może być pęcherzy powietrza itd.

Następnie odstawiłem to do wyschnięcia (było wtedy ciepło więc kilka godzin i było już twarde). Odciąłem wystającą tkaninę po bokach (niektórzy zalecają zawinąć pod spód słupka i przykleić), i wstawiłem do autka co by przymierzyć czy wszystko OK ;)





Podpiąłem głośniki, pokręciłem trochę gainem na wzmaku, dołożyłem fabryczne L-pady aby ściszyć TW -3dB iii........ efekt był taki że jeździłem z takimi słupkami prawie miesiąc, gdyż grało świetnie i nie chciało mi się ich ściągać do dalszego etapu pracy ;)

Ale w końcu lenistwo odpuściło i zabrałem się za szpachlowanie...
Szpachlę miałem w ręku pierwszy raz, dodatkowo dodałem za dużo utwardzacza i efekt można zobaczyć na zdjęciu :rotfl: :rotfl: :rotfl:




Ale na szczęście jedynym minusem nałożenia takiej ilości szpachli było więcej wysiłku ze szlifowania ;) Ale kilka arkuszy papieru 60 i 80, ze 2 godziny i udało się wszystko ładnie wyszlifować. Ja swoje słupki chciałem okleić czymś podobnym do tkaniny podsufitkowej, więc nie szlifowałem słupków jakoś mega dokładnie. Materiał miałem z gąbką od spodu, więc bardzo niewielkie zagłębienia udało się zakryć. Ze szlifowania i oklejania niestety zdjęć nie posiadam.

Gotowy efekt prezentuje się tak:
(zdjęcia nie oddają kształtu słupków zbyt dobrze, w rzeczywistości prezentują się dużo lepiej)
niektóre zdjęcia z flashem, niektóre robione w dzień. Materiał w rzeczywistości wygląda prawie identycznie jak podsufitka.
























Jeśli chodzi o efekty dźwiękowe - dużo lepsze umiejscowienie sceny z uwagi na TW mniej więcej na wysokości uszu. Jak najbardziej było warto, tym bardziej że cała zabawa wyniosła ok. 100zł wraz z drugimi słupkami ;)
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-26, 11:30   

Podziwiam Cię "karpior" za sam trud włożony w modyfikacje audio. Zastanawia mnie tylko czy efekt końcowy jest wart takiego zachodu. A już pomysł założenia rajstop przerasta wszelką wyobraźnię. Jednym słowem pozytywnie podziwiam Twoją inspirację.
Tylko musisz uważać jak będziesz odpalał setki watt z głośników. Blachy w dzisiejszych autach są "papierowe" i przy full mocy zrobi się z auta dynia.
 
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2015-02-26, 20:10   

Heh efektu nie da się raczej słowami opisać. ale różnica jest kolosalna. Wszystkie moje działania są przemyślane np.:
- wygłuszenie, wytłumienie i usztywnienie drzwi matami GMS - mniejszy hałas z zewnątrz, sztywna komora dla głośnika, blacha drzwi już tak nie dźwięczy przy zamykaniu.
- poprawa wytłumienia tapicerki drzwi aby zniwelować ew. hałasujące cięgna itp.
- TW w słupkach na wysokości uszu - wyraźna poprawa w odbiorze, zaczyna tworzyć się tzw. "scena" ;)

Generalnie Lacetti jest dużo solidniej zbudowane w porównaniu do Lanosa, jeśli chodzi o rezonanse blach po zaaplikowaniu suba.

Co do setek watów to hmmm... powiedzmy po prostu że bardziej kręci mnie SQ niż dBdrag ;) dlatego w bagażniku maleńki GTO 804 ;) ale już nie jeden się zdziwił co to maleństwo potrafi...
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-26, 22:38   

karpior napisał/a:
w słupkach na wysokości uszu - wyraźna poprawa w odbiorze, zaczyna tworzyć się tzw. "scena

No,na pewno. Natomiast kondensator cer. przy tweeterze nie jest zwrotnicą lecz zapobiega przepaleniu tegoż przy zbyt dużej mocy podanej na głośniki.
 
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2015-02-27, 18:42   

a w jakiż to magiczny sposób kondensator tego dokonuje? Ponieważ jest właśnie ZWROTNICĄ, dokładnie 1-szego rzędu, i odfiltrowywuje niższe częstotliwości aby właśnie TW się nie spalił.
Jeśli ktoś myśli, że TW można spalić przede wszystkim mocą podaną ze wzmacniacza, to proponuje podłączyć je bez kondensatora (jeśli nie lepszej zwrotnicy) i pograć trochę wcale nie podkręcając mocy na max.
Prawdę mówiąc moc pobierana przez TW jest wielokrotnie mniejsza niż moc pobierana przez WF, właśnie z uwagi na częstotliwości jakie dane głośniki powinny odtwarzać (czyli odpowiednio pocięte zwrotnicami pasmo)
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-03-01, 22:18   

Zwrotnice stosowane w popularnych kolumnach głośnikowych składają się z zespołu cewek ,kondensatorów ,rezystorów i jest to układ ściśle wyliczony pod instalowane tam głośniki, tzw. zwrotnica pasywna. Następnie szerokie pasmo n.cz. wychodzące ze wzmacniacza, zwrotnica filtruje na poszczególne pasma i kieruje do poszczególnych głośników zainstalowanych w zestawie (kolumnie).
Natomiast jeśli chcemy do dwóch lub czterech głośników szeroko pasmowych znajdujących się w samochodzie podłączonych bezpośrednio do wzmacniacza bez zwrotnic ,bo takowych tam nie ma , podłączyć głośniki wysokotonowe dla wzbogacenia odsłuchu , to w celu zabezpieczenia głośnika wysokotonowego przed uszkodzeniem należy podłączyć kondensator.
karpior napisał/a:
a w jakiż to magiczny sposób kondensator tego dokonuje?

Na te pytanie szeroko opisaną odpowiedź można znaleźć w dziale - radiotechnika.
karpior napisał/a:
Jeśli ktoś myśli, że TW można spalić przede wszystkim mocą podaną ze wzmacniacza, to proponuje podłączyć je bez kondensatora
Radzę tak spróbować ,najlepiej przy pełnej mocy wzm.
karpior napisał/a:
odfiltrowywuje niższe częstotliwości aby właśnie TW się nie spalił.

Kondensator podłączony do obojętnie jakiego głośnika, filtruje podaną częstotliwość n.cz w zależności od jego pojemności. Z kolei kondensator o niewielkiej pojemności podłączony do głośnika wysokotonowego j/w w samochodzie,wrażliwego na zbyt wysokie napięcie zabezpiecza je przed ewentualnym uszkodzeniem. Natomiast nie stanowi on zwrotnicy. Zwrotnicą jest złożony układ elementów o parametrach ściśle wyliczonych do konkretnych głośników zamontowanych w gotowym zestawie głośnikowym ,a nie pojedyńczy kondensator.
 
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2015-03-02, 20:06   

Zwrotnica jest przecież filtrem pasywnym, a kondensator wpięty w szereg z głośnikiem jakby nie patrzeć również jest filtrem pasywnym. W związku z tym jest on zwrotnicą, jednak najprostszą z możliwych (6dB/okt). Im więcej elementów zawiera zwrotnica, tym bardziej selektywna może być. Kondensator przecież chroni głośnik wysokotonowy jedynie filtrując niższe częstotliwości (oczywiście wynikające z jego pojemności).

Generalnie kłócimy się tylko o to czy FILTR 1-elementowy jest zwrotnicą, czy też nie jest (kondensator w szeregu przy HPF lub cewka przy LPF).

Pierwszy lepszy link z googla

http://loudspeaker.pl/zwr...we-cz-2-teoria/
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-03-02, 21:39   

To co w powyższym linku, nie jest dla mnie żadną wykładnią poruszanego tematu. Dzisiaj publikować każdy może wszystko na co tylko ma ochotę. Ten ktoś tam, przedstawiając własne schematy filtrów i układy tłumienia sygnału n.cz. określa zwrotnicą ,co jest ewidentnym błędem.
Natomiast my nie kłócimy się tylko wyjaśniamy sobie co nazywa się zwrotnicą . Gdzie w/g Ciebie kondensator podłączony do głośnika wysokotonowego jest zwrotnicą.
Spróbuje inaczej to przedstawić .
Sygnał n.cz. o szerokim paśmie częstotliwości słyszalny dla ucha np: od 30Hz - 16kHz generowany w wzmacniaczu wędruje przewodem do kolumny głośnikowej w której zamontowane są najczęściej trzy głośniki. Niskotonowy ,średniotonowy i wysokotonowy. Aby dźwięk z kolumny był komfortowo słyszalny i sprawiał wrażenie przyjemności ze słuchania muzyki w pełnym zakresie pasma słyszalnego dla ucha bez interferencji częstotliwości, każdy z tych głośników powinien otrzymywać taki sygnału jaka jest jego charakterystyka.
A więc załóżmy ,że niskokotonowy musi otrzymać sygnał od 30Hz do dajmy na to 500Hz,średniotonowy od 500Hz do 4kHz. zaś wysokotonowy od 4kHz do powyżej . I tutaj tę rolę pełni właśnie zwrotnica ,której zadaniem jest selekcja podanej częstotliwości jaką otrzymuje ze wzmacniacza i rozdzielenie jej na poszczególne głośniki w kolumnie.
To tak jak w PKP ,gdzie prowadzi jeden tor i w pewnym miejscu ten jeden tor rozchodzi się na kilka torów w w różne strony świata . To miejsce nazywa się zwrotnicą !
Z jednego pełnego pasma częstotliwości rozdziela się na kilka różnych , ściśle wyselekcjonowanych częstotliwości,do różnych głośników.
karpior napisał/a:
Zwrotnica jest przecież filtrem pasywnym
Zwrotnice mogą być pasywne jak i aktywne . Zwykle stosuje się zwrotnice pasywne.
karpior napisał/a:
kondensator wpięty w szereg z głośnikiem jakby nie patrzeć również jest filtrem
pasywnym
Kondensator podłączony równolegle z głośnikiem stanowi zabezpieczenie przed jego uszkodzeniem. Może jednocześnie zastąpić najprostszy filtr.
karpior napisał/a:
czy FILTR 1-elementowy jest zwrotnicą,

Jak z powyższego wynika filtr(kondensator) nie jest zwrotnicą. Jest tylko filtrem .
Oczywiście poruszamy tu tylko wątek selekcji częstotliwości jaka zachodzi w zwrotnicy natomiast rolą zwrotnicy jest również odpowiednie tłumienie podanego sygnału przez wzmacniacz w taki sposób, ogólnie rzecz ujmując, aby głośniki w kolumnie nawzajem się nie zagłuszały.
 
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2015-03-02, 22:22   

Spokojnie... Nie są mi obce zwrotnice aktywne, pasywne, korekcja czasowa, zwrotnice 1, 2, 3 rzędu, stromość zbocza filtrów górno-, dolno- oraz pasmowo-przepustowych, oraz przede wszystkim bliskie mi są zagadnienia tematyki car audio. Wiem doskonale jakie zwrotnice są wymagane w kolumnie głośnikowej gdzie powiedzmy jest przetwornik nisko, średnio i wysokotonowy, i to że sygnał ten należy nie tylko odpowiednio pociąć, ale i skorygować jego poziomy na odpowiednich wyjściach aby wszystko ze sobą współgrało.

Od początku w naszej dyskusji chodzi mi o przypadek podłączenia kondensatora SZEREGOWO z głośnikiem wysokotonowym, które to oba elementy łączymy równolegle do np. woofera w drzwiach. W wielu samochodach woofer i tweeter jest właśnie tak podłączony i w takim przypadku kondensator w szeregu z tweeterem jest zwrotnicą 1-szego rzędu.
Każdy lepszy zestaw odseparowany wyposażony jest już w "prawdziwą" zwrotnicę z elementami RLC, aby właśnie pasmo TW i WF było odpowiednio wykrojone z sygnału audio.

Od wielu lat żyję w przekonaniu że kondensator wpięty w szereg z głośnikiem jest zwrotnicą właśnie 1-szego rzędu, czyli najbardziej prymitywną, ale jednak jest. Rozumiem, że wielu osobom pojęcie "zwrotnica" może kojarzyć z konstrukcjami zawierającymi wiele elementów, np. złożonych z filtrów Butterwortha, ponieważ dopiero takie zwrotnice są używane w lepszych zestawach głośnikowych, kolumnach głośnikowych, generalnie często w home audio.
Rozpatrywałem tu tylko i wyłącznie sytuację, gdy w drzwiach jest woofer na który podawane jest całe pasmo sygnału z końcówki mocy i chcemy dołożyć do tego tweeter. Po dołączeniu tweetera równolegle do woofera - TW w niedługim czasie zakończy swój żywot. Jednak gdy do tego tweetera w szereg wepniemy dodatkowo odpowiedni kondensator - sygnały o częstotliwości poniżej częstotliwości granicznej filtru zostaną stłumione (przy tak prostej zwrotnicy dość słabo), i TW przeżyje (przy dobrze dobranej pojemności).

W wielu miejscach w internecie lub czasopismach spotkałem się z pojęciem "zwrotnica 1-szego rzędu", gdzie chodziło właśnie o taki filtr, dlatego takiego określenia używam.

P.S. Miło polemizować z osobą o naprawdę dużej wiedzy na ten temat :)
P.S. 2 Jak sobie usiłuję przypomnieć, to chyba nigdy nie spotkałem się z dołączaniem do głośnika kondensatora równolegle... Jakby to niby miało działać?
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-03-02, 22:38   

Cytat:
P.S. Miło polemizować z osobą o naprawdę dużej wiedzy na ten temat

Właśnie z tego m.in. powodu około 5 lat temu zrezygnowałem z pełnienia funkcji moderatora, a jednocześnie współzałożyciela tego forum . Z niektórymi ludźmi po prostu nie dało się dyskutować.
karpior napisał/a:
w internecie lub czasopismach spotkałem się z pojęciem "zwrotnica 1-szego rzędu


W internecie często jest tak ,że jeden bzdurę palnie ,zaś reszta naokoło to powtarza. Najlepszym wyjściem jest zajrzeć do literatury fachowej i po kłopocie.
 
 
     
karpior

Model Samochodu: Lacetti 1.6 HB
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Krk
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2015-03-02, 22:59   

Na te terminy natrafiałem nie tylko w internecie - również jak dobrze kojarzę w miesięcznikach "Audio" albo "Audio-Video". Miałem jednych i drugich czasopism trochę w domu, ale... oddałem na makulaturę jakiś czas temu ;) jak i trochę "Młodych techników", "Elektroniki" i innych takich.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: