Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Eko Driving
Autor Wiadomość
top-auto

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2014
Posty: 23
Skąd: Koszalin
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2014-12-13, 00:32   

Moim Renault Sceniciem 1,5 DCI udało mi się kiedyś zejść na odcinku 300 kilometrów do 3,5 litra na 100km
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-01-25, 18:52   

Eko Driving to wymysł producentów samochodów odpowiednio zalobbowany do ustawodawstwa, którego jedynym celem jest przyspieszenie zużycia jednostek napędowych i tym samym zwiększenie zysków ze sprzedaży części zamiennych.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2015-01-25, 18:59   

hm? O czym Ty mówisz? Jak ecodriving może wpływać na zużycie jednostki napędowej w innym stopniu niż normalne jeżdżenie?
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-01-25, 19:12   

Z wieloma (zdecydowaną większością) postulatami wymienionymi w postach można i trzeba się zgodzić, ale są też kwestie wątpliwe:
1. jazda z bardzo niskimi wartościami obrotów - w 1.8 poniżej 1,7 tys. (na 5-ce) zaczyna się dudnienie - układ tłokowo - korbowy wpada po prostu w wibracje spowodowane zbyt małą prędkością obrotową - które w dłuższym przedziale czasu oznacza przyspieszone zużycie łożysk.
2. przy niskich temperaturach lepiej jednak nie piłować na zimnym silniku - brak smarowania.
3. no i te ostre starty spod świateł, też na zdrowie mogą nie wyjść.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-01-25, 19:34   

Zapomniałem jeszcze o gaszeniu silnika po 30 sekundach stania w korku - w dłuższym przedziale czasu to zarżnięcie akumulatora i rozrusznika, szczególnie jak ktoś mieszka w dużym mieście.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-01-25, 23:33   

Najlepsze jest ostatnio co zauważyłem u siebie właśnie, że tak piszą żeby ruszać dynamicznie ze świateł, ale o dziwo mniejsze zużycie paliwa mam wtedy kiedy ruszam w miarę spokojnie i zmieniam biegi około 2300 obrotów na minutę. To samo z hamowaniem silnikiem też już nie redukuje biegów tylko toczę się na czwórce do około 1700 obrotów i wciskam sprzęgło. Jedynie jak chce mocno zahamować silnikiem to redukcja z 5 na 3 albo z 4 na 2 i wtedy tak samo do 1700 obrotów i sprzęgło.
A w cruzie w silniki 1.8 50 km/h po mieście powinno się jeździć na 4 a nie na 5, bo jest niższe zużycie paliwa. Piąty bieg dopiero od 60 km/h jest oszczędniejszy.
To takie małe spostrzeżenia co do jazdy cruzakiem w trybie eco po mieście ;-)
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-01-26, 07:40   

Czy przypadkowo hamowanie silnikiem do świateł, tj. redukcja 5>4>3>2, nie zabija synchronizatorów, przez co lepiej jest dojechać rozpędem na 4. czy 5. do świateł, a później luz i dohamować hamulcami?
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-01-26, 11:31   

Nie wydaje mi się bo co ma się tam popsuć od tego? To tak samo jak byś powiedział, że gdy zmieniasz biegi w górę to też synchronizatory się rozlatują. Trochę to sensu nie ma według mnie ;-)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-01-26, 12:36   

rafic napisał/a:
Nie wydaje mi się bo co ma się tam popsuć od tego? To tak samo jak byś powiedział, że gdy zmieniasz biegi w górę to też synchronizatory się rozlatują

Może nie rozlatują, ale po prostu zużywają się. Synchronizatory to nic innego jak małe sprzęgła, których zadaniem jest wyrównywanie prędkości obrotowych poprzez tarcie (w oleju)

Krzysiek_81 napisał/a:
hamowanie silnikiem do świateł, tj. redukcja 5>4>3>2

To jest dobry nawyk przy częstym mocnym hamowaniu przy jeździe agresywnej, sportowej. Pozwala odciążyć hamulce.

Krzysiek_81 napisał/a:
lepiej jest dojechać rozpędem na 4. czy 5. do świateł, a później luz i dohamować hamulcami?

Też mi się tak wydaje. Przecież im dłużej jedziemy na biegu nie naciskając na gaz tym ekonomiczniej (samochód nie spala wtedy benzyny). A przecież hamowanie silnikiem jest tym słabsze im wyższy bieg mamy :)
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-01-26, 17:17   

Tak tylko weź też pod uwagę esjot, że gdy obroty spadają w cruzie już poniżej 1700-1600 obrotów na minutę komputer automatycznie zaczyna podawać paliwo żeby silnik się nie zdusił. I tak też jest w każdym innym samochodzie. Dlatego, gdy dojeżdżamy a i tak musimy wyhamować to dla mnie najlepiej właśnie od razu redukcja 2 biegi w dół i dojeżdżamy wtedy tak długo aż obroty nie spadną do 1700, gdy spadną do tej wartości to sprzęgło i resztę hamowania dokańczamy już hamulcem.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-01-26, 18:17   

rafic napisał/a:
Dlatego, gdy dojeżdżamy a i tak musimy wyhamować to dla mnie najlepiej właśnie od razu redukcja 2 biegi w dół i dojeżdżamy wtedy tak długo aż obroty nie spadną do 1700, gdy spadną do tej wartości to sprzęgło i resztę hamowania dokańczamy już hamulcem.

A czy nie lepiej wtedy jechać na luzie? Silnik będzie co prawda spalał trochę paliwa, ale za to pokonamy dłuższy odcinek niż przy hamowaniu silnikiem na dwójce :roll:
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-01-26, 22:07   

Ale właśnie dlatego napisałem, że robimy tak wtedy kiedy wiemy, że i tak później się trzeba będzie zatrzymać albo zwolnić w miarę szybko przed skrzyżowaniem na którym stoją samochody. Walisz wtedy redukcje, wskakują wysokie obroty, silnik nie spala paliwa a Ty zwalniasz na tyle, że nie musisz używać hamulca ;-)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-01-27, 08:12   

OK. Nie zauważylem wcześniej, ze mówisz o mocniejszym wyhamowaniu :)
 
     
sumlik 

Model Samochodu: spark
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2015-03-10, 11:09   

No tak, to trochę zmienia sprawę:)
 
     
DisBart 

Model Samochodu: Cruze 2.0 LT vdci 2010 czarny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 54
Skąd: Olsztyn
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 3/14
 21%
Wysłany: 2015-04-28, 09:16   

eco driving ssie ;)
Mój Cruziak (a raczej mój styl jazdy i odległości jakie pokonuję ) pali ok 12l /100
Ok - stwierdziłem, że zastosuję się do zasad eco drivingu (z bólem serca).
No i faktycznie - średnie spalanie spadło do 9l / 100 ale... ale - mój ekologiczny filtr dpf nie wytrzymywał ekologicznej jazdy i musiałem go wypalać 2 razy częściej niż zwykle co procentowało.... średnim spalaniem na poziomie ...12l / 100
Może jak usunę dpf to spróbuję ponownie bo na chwilę obecną mija się to z celem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: