Eko Driving |
Autor |
Wiadomość |
top-auto
Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Gru 2014 Posty: 23 Skąd: Koszalin
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-12-13, 00:32
|
|
|
Moim Renault Sceniciem 1,5 DCI udało mi się kiedyś zejść na odcinku 300 kilometrów do 3,5 litra na 100km |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-25, 18:52
|
|
|
Eko Driving to wymysł producentów samochodów odpowiednio zalobbowany do ustawodawstwa, którego jedynym celem jest przyspieszenie zużycia jednostek napędowych i tym samym zwiększenie zysków ze sprzedaży części zamiennych. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2015-01-25, 18:59
|
|
|
hm? O czym Ty mówisz? Jak ecodriving może wpływać na zużycie jednostki napędowej w innym stopniu niż normalne jeżdżenie? |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-25, 19:12
|
|
|
Z wieloma (zdecydowaną większością) postulatami wymienionymi w postach można i trzeba się zgodzić, ale są też kwestie wątpliwe:
1. jazda z bardzo niskimi wartościami obrotów - w 1.8 poniżej 1,7 tys. (na 5-ce) zaczyna się dudnienie - układ tłokowo - korbowy wpada po prostu w wibracje spowodowane zbyt małą prędkością obrotową - które w dłuższym przedziale czasu oznacza przyspieszone zużycie łożysk.
2. przy niskich temperaturach lepiej jednak nie piłować na zimnym silniku - brak smarowania.
3. no i te ostre starty spod świateł, też na zdrowie mogą nie wyjść. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-25, 19:34
|
|
|
Zapomniałem jeszcze o gaszeniu silnika po 30 sekundach stania w korku - w dłuższym przedziale czasu to zarżnięcie akumulatora i rozrusznika, szczególnie jak ktoś mieszka w dużym mieście. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-25, 23:33
|
|
|
Najlepsze jest ostatnio co zauważyłem u siebie właśnie, że tak piszą żeby ruszać dynamicznie ze świateł, ale o dziwo mniejsze zużycie paliwa mam wtedy kiedy ruszam w miarę spokojnie i zmieniam biegi około 2300 obrotów na minutę. To samo z hamowaniem silnikiem też już nie redukuje biegów tylko toczę się na czwórce do około 1700 obrotów i wciskam sprzęgło. Jedynie jak chce mocno zahamować silnikiem to redukcja z 5 na 3 albo z 4 na 2 i wtedy tak samo do 1700 obrotów i sprzęgło.
A w cruzie w silniki 1.8 50 km/h po mieście powinno się jeździć na 4 a nie na 5, bo jest niższe zużycie paliwa. Piąty bieg dopiero od 60 km/h jest oszczędniejszy.
To takie małe spostrzeżenia co do jazdy cruzakiem w trybie eco po mieście |
|
|
|
|
Krzysiek_81
Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 436 Skąd: Legionowo
Poziom: 19
|
Wysłany: 2015-01-26, 07:40
|
|
|
Czy przypadkowo hamowanie silnikiem do świateł, tj. redukcja 5>4>3>2, nie zabija synchronizatorów, przez co lepiej jest dojechać rozpędem na 4. czy 5. do świateł, a później luz i dohamować hamulcami? |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-26, 11:31
|
|
|
Nie wydaje mi się bo co ma się tam popsuć od tego? To tak samo jak byś powiedział, że gdy zmieniasz biegi w górę to też synchronizatory się rozlatują. Trochę to sensu nie ma według mnie |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2015-01-26, 12:36
|
|
|
rafic napisał/a: | Nie wydaje mi się bo co ma się tam popsuć od tego? To tak samo jak byś powiedział, że gdy zmieniasz biegi w górę to też synchronizatory się rozlatują |
Może nie rozlatują, ale po prostu zużywają się. Synchronizatory to nic innego jak małe sprzęgła, których zadaniem jest wyrównywanie prędkości obrotowych poprzez tarcie (w oleju)
Krzysiek_81 napisał/a: | hamowanie silnikiem do świateł, tj. redukcja 5>4>3>2 |
To jest dobry nawyk przy częstym mocnym hamowaniu przy jeździe agresywnej, sportowej. Pozwala odciążyć hamulce.
Krzysiek_81 napisał/a: | lepiej jest dojechać rozpędem na 4. czy 5. do świateł, a później luz i dohamować hamulcami? |
Też mi się tak wydaje. Przecież im dłużej jedziemy na biegu nie naciskając na gaz tym ekonomiczniej (samochód nie spala wtedy benzyny). A przecież hamowanie silnikiem jest tym słabsze im wyższy bieg mamy |
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-26, 17:17
|
|
|
Tak tylko weź też pod uwagę esjot, że gdy obroty spadają w cruzie już poniżej 1700-1600 obrotów na minutę komputer automatycznie zaczyna podawać paliwo żeby silnik się nie zdusił. I tak też jest w każdym innym samochodzie. Dlatego, gdy dojeżdżamy a i tak musimy wyhamować to dla mnie najlepiej właśnie od razu redukcja 2 biegi w dół i dojeżdżamy wtedy tak długo aż obroty nie spadną do 1700, gdy spadną do tej wartości to sprzęgło i resztę hamowania dokańczamy już hamulcem. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2015-01-26, 18:17
|
|
|
rafic napisał/a: | Dlatego, gdy dojeżdżamy a i tak musimy wyhamować to dla mnie najlepiej właśnie od razu redukcja 2 biegi w dół i dojeżdżamy wtedy tak długo aż obroty nie spadną do 1700, gdy spadną do tej wartości to sprzęgło i resztę hamowania dokańczamy już hamulcem. |
A czy nie lepiej wtedy jechać na luzie? Silnik będzie co prawda spalał trochę paliwa, ale za to pokonamy dłuższy odcinek niż przy hamowaniu silnikiem na dwójce |
|
|
|
|
rafic
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 414 Skąd: Toruń
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-01-26, 22:07
|
|
|
Ale właśnie dlatego napisałem, że robimy tak wtedy kiedy wiemy, że i tak później się trzeba będzie zatrzymać albo zwolnić w miarę szybko przed skrzyżowaniem na którym stoją samochody. Walisz wtedy redukcje, wskakują wysokie obroty, silnik nie spala paliwa a Ty zwalniasz na tyle, że nie musisz używać hamulca |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2015-01-27, 08:12
|
|
|
OK. Nie zauważylem wcześniej, ze mówisz o mocniejszym wyhamowaniu |
|
|
|
|
sumlik
Model Samochodu: spark
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-03-10, 11:09
|
|
|
No tak, to trochę zmienia sprawę:) |
|
|
|
|
DisBart
Model Samochodu: Cruze 2.0 LT vdci 2010 czarny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 54 Skąd: Olsztyn
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-04-28, 09:16
|
|
|
eco driving ssie
Mój Cruziak (a raczej mój styl jazdy i odległości jakie pokonuję ) pali ok 12l /100
Ok - stwierdziłem, że zastosuję się do zasad eco drivingu (z bólem serca).
No i faktycznie - średnie spalanie spadło do 9l / 100 ale... ale - mój ekologiczny filtr dpf nie wytrzymywał ekologicznej jazdy i musiałem go wypalać 2 razy częściej niż zwykle co procentowało.... średnim spalaniem na poziomie ...12l / 100
Może jak usunę dpf to spróbuję ponownie bo na chwilę obecną mija się to z celem. |
|
|
|
|
|