Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-12-18, 18:18
Problem z klimatyzacj?/wentylacj?
Autor Wiadomość
blackbit 

Model Samochodu: Captiva 2.0
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
  Wysłany: 2015-03-11, 14:15   Problem z klimatyzacją/wentylacją

Witam,
Na wstępie chciałbym przywitać się ze wszystkimi gdyż jest to mój pierwszy post na forum (biernym użytkownikiem jestem już od jakiegoś czasu).
Jestem posiadaczem Captivy z 2008, w której pojawił się problem z klimatyzacją a w zasadzie moje podejrzenia padają generalnie na układ wentylacji. Objawy przedstawiają się następująco:
- na pierwszy rzut oka klimatyzacja (automatyczna) nie działa (nie grzeje, nie chłodzi);
- po sprawdzeniu układu klimatyzacji wygląda ona na sprawną i działającą poprawnie;
- w skrajnych położeniach low/high z nadmuchów leci powietrze o 'nijakiej' temperaturze, a powinno być ono maksymalnie ciepłe lub maksymalnie schłodzone;
- w skrajnych położeniach temperatur słychać, że nawiew rozkręca się na maksa, czyli działa poprawnie;
- intensywność nawiewu reaguje na manualną jego regulację;
- zmiana trybu nawiewu (nogi, szyba, środek) działa poprawnie.

Podsumowując, jadąć zimą samochodem pomimo nastawionej klimatyzacji na high nie jestem w stanie nagrzać samochodu nawet po godzinnej jeździe. Analogicznie wiosną samochodu nie mogę schłodzić. W obu przypadkach tak jak wspomniałem wyżej leci powietrze o temperaturze w żadnym stopniu nie związanej z nastawami klimatyzacji.
Po analizie objawów i wpisów na innych forach doszedłem do wniosku, że przyczyna najprawdopodobniej leży w zaciętej klapie mieszacza powietrza.

Po zdemontowaniu schowka po stronie pasażera pojawia się dostęp do filtra kabinowego, a po jego lewej stronie widoczny jest biały element, który prawdopodobnie jest odpowiedzialny za sterowanie klapą:


Niestety w żadnej konfiguracji nawiewu i klimatyzacji nie udaje mi się zmusi go do poruszenia się, nie widać aby cięgno poruszane prze serwo (widoczne w głębi) nawet próbowało drgnąć, nie słychać też żadnego burczenia z serwa jak to ma miejsce w opisach niektórych problemów z mieszaczem powietrza.
W związku z powyższym mam do Was pytanie. Jakie dalsze kroki mogę i powinienem podjąć w celu zdiagnozowania i rozwiązania tego problemu? Miał może ktoś z Was doświadczenie z dostaniem się do tego serwa? Niestety nie za bardzo wiem jak do niego dotrzeć aby móc je zdemontować.

Jeżeli mój opis jest mało precyzyjny, to z góry przepraszam, jednak nie jestem z zawodu mechanikiem ani elektromechanikiem. Postanowiłem jednak sam spróbować rozwiązać ten problem, jak po kilku wstępnych rozmowach w warsztatach (ASO, nieautoryzowane) wszyscy starali się wdrożyć metodę ‚namacajewa’ i rozpocząć ‚naprawę’ od wymiany czynnika w układzie klimatyzacji. Nie pomagało tłumaczenie, że klimatyzacja nie ma problemów jedynie z chłodzeniem, ale także z nagrzaniem wnętrza.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi jak dalej ruszyć z tym tematem.
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2015-03-11, 15:40   

Masz uszkodzony silniczek ten na zdjeciu taki sam objaw miał kolega w KIA CEED wymiana na używany sprawę załatwiło jak go ruszysz to on będzie chodził do puki znowu nie stanie pozdrawiam
 
     
blackbit 

Model Samochodu: Captiva 2.0
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-03-11, 18:47   

Właśnie takie mam podejrzenia co do sprawności tego serwa.
Czy ktoś z posiadacz Captivy miał już okazję wymieniać ten element? Od której strony najlepiej do niego jest się dobrać tak aby nie narobić większego bałaganu i dało się to później wszystko złożyć do stanu pierwotnego?
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2015-03-11, 19:18   

zrób zdjęcie od przodu tego białego elementu bo możliwe że ten silniczek tak wygląda mocowany na trzech śrubach http://allegro.pl/silnicz...5069585844.html taki silniczek właśnie wymieniałem
 
     
blackbit 

Model Samochodu: Captiva 2.0
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-03-11, 22:37   

Próbowałem "pomóc" ręcznie silniczkowi w trakcie przełączania low/high, niestety nawet nie drgnął. Jestem niemal pewien, że to właśnie ten element u mnie padł, więc chciałbym go wymontować, sprawdzić i ewentualnie wymienić. Nie za bardzo jednak widzę jak się do niego dostać.
Poniżej zamieszczam fotki jak to u mnie wygląda (serwo widoczne jest w głębi za białymi elementami ruchomymi).
Jakieś sugestie jak wydobyć to serwo na zewnątrz?

Linki do zdjęć:
http://pl.tinypic.com/r/2hfs13s/8
http://pl.tinypic.com/r/122jkhu/8
http://pl.tinypic.com/r/2qw0hur/8
http://pl.tinypic.com/r/1h5po2/8
http://pl.tinypic.com/r/2h2ipeg/8
http://pl.tinypic.com/r/ouxgl1/8
http://pl.tinypic.com/r/v33vj6/8







 
     
blackbit 

Model Samochodu: Captiva 2.0
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-03-18, 15:57   

Udało mi się dostać do modułu serwa i wyciągnąć je na zewnątrz. Dojście nie jest najwygodniejsze, ale w celu demontażu modułu należy odkręcić 3 śrubki (klucz płaski numer 7). Jedna od przodu (patrząc z siedzenia pasażera) i dwie z tyłu.
Po demontażu i otwarciu modułu wygląda na to, że sam napęd działa poprawnie (silnik po podpięciu 12V porusza się), blaszki na ślizgaczu przełączają poprawnie sekcje, więc samo serwo wygląda na sprawne. Niestety po podłączeniu go do instalacji auta nadal nie rusza.
Dodatkowo próbowałem też odpiąć akumulator na kilka minut, jednak po jego ponownym podpięciu nadal nic nie ruszyło.
Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

W jaki sposób mogę sprawdzić, czy działa samo sterowanie klapami (jakie napięcia powinny być na kostce)?
Czy ktoś z Forumowiczów miał podobny przypadek i zawitał z nim finalnie do ASO? Jaka diagnoza, cena naprawy?

Ostatecznie jakie ASO w okolicach Wrocławia polecacie?

Z ciekawostek, to wspomniane serwo do zakupu jako nowe dostępne jest tylko w ASO, a życzą sobie za nie bagatel 480PLN.
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-03-18, 19:09   

Czy podpinałeś pod komputer? Proponował bym to rozwiązanie i sprawdzenie błędów w systemie sterowania klimatyzacją bo jeśli silniczek działa to być może po prostu w układzie go coś blokuje np. czujnik temperatury, nasłonecznienia. w moim poprzednim autem miałem podobnie i właśnie czujnik jakiś padł (już nie pamiętam jaki ale na komputerze wyszło)
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: