Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-09-24, 13:07
HELP: T300 Problemy, usterki i takie tam ró?ne
Autor Wiadomość
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-03-30, 19:21   

kicor napisał/a:
mariusz_and napisał/a:
Ja dziś dzwoniłem do serwisu, bo coś tak dziwnie szumi, jakby jakiś napinacz albo coś, coś tak jak szumienie walniętego łożyska, na piątek jestem umówiony. Ale ogólnie to piszę o tym bo ktoś już pisał tu o wymianie pompy wody. bo wcześniej to mi tak piszczało coś na wolnych obrotach, a teraz właśnie tego nie mam tylko te dziwne szumienie, po zimie tak mi to zwróciło uwagę. Aha możecie mi napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponie ?? Bo na przeglądzie nabili mi 2,8 :-o


ja nabijam 3.0 tyle ile napisane jest na naklejce zamieszczonej na słupku od kierowcy dla jazdy ECO.



No z 3.0 nie dał bym rady jeździć, szlak by mnie trafiał, bo przy 2,8 auto zachowywało się tak nerwiście. Co do szumu, o którym pisałem, byłem w serwisie i do wymiany jest pompa wody :-o
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2015-04-01, 21:06   

ostatnio kupiłem nowe opony całoroczne + felgi aluminiowe
napompowałem 2,5, więcej imo nie ma sensu
_________________
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-04-02, 19:03   

tomekrus napisał/a:
ostatnio kupiłem nowe opony całoroczne + felgi aluminiowe
napompowałem 2,5, więcej imo nie ma sensu
;

A tak zapytam jakie opony kupiłeś ?? Mnie coraz częściej nachodzi chęć na całoroczne ale nie wiem w jakie się kierować :-)
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2015-04-04, 09:20   

trochę czytałem testów - wybór padł na Vredestein Quartac Lite 195/65 R15

Generalnie opony całoroczne są bardziej zimowe niż letnie i raczej wszystkie radzą sobie w sniegu. Vredestein'y za to są najlepsze z nich na lato. To co mi sie bardzo podoba to poziom hałasu - nie myślałem że opony mogą mieć aż taki wpływ. W porównaniu do fabrycznych Continentali jest dużo ciszej - wręcz jakby się jechało innym autem.

Ja całoroczne mam też w drugim aucie (sava adapto) i również jestem bardzo zadowolony.

Ale pamiętaj - jak pojedziesz do wulkanizatora to zawsze Ci powie że "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" ;-)
Prawda jest jednak taka że opony zimowe są lepsze od całorocznych tylko w kopnym śniegu, w pozostałych przypadkach - deszcz, błoto pośniegowe, suchy asfalt (nawet w ujemnych temperaturach) to całoroczne są lepszym wyborem. Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie po czym najczęściej jeździsz w zimie.
Druga kwestia którą musisz rozważyć to Twój styl jazdy. Jeśli jeździsz "na limicie" to z racji bardziej miękkiej gumy zużycie w lecie będzie oczywiście większe. Biorąc pod uwagę to że ja jeżdżę raczej spokojnie oraz znacznie ograniczony potencjał 86KM w aveo nie widzę u siebie związanego z tym problemu.
_________________
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-04-04, 12:38   

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, ja w lanosie miałem całoroczne i było okey, były to chyba dębice jakieś, bodajże navigatory. Co do wulkanizatorów jak i mechaników, to raczej mało im wierzę :mrgreen: a już na pewno nie biorę ich opinii jako główny wykładnik. Co do stylu jazdy to jestem zwolenikiem spokojnej jazdy. A Continentale to raczej nie zbyt rewelacyjne opony, jak dla mnie to letnie conti są głośniejsze niż moje zimówki :-/
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-04-10, 11:06   

Słuchajcie mam problem, porysowali mi krawędź zderzaka z przodu tuż przy masce, i wydaję mi się że było to w serwisie jak wymieniali mi pompę wody, później wrzucę zdjęcie, można coś z tym zrobić, ktoś miał podobny przypadek :?:
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2015-04-27, 11:24   

czy amortyzatory z corsy będa pasowały do aveo? (przód)?
_________________
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-07-08, 09:13   

Słuchajcie mam problem, "biją"mi hamulce przy hamowaniu z większych prędkości, myślicie że uznają mi to w ASO?? Bo objaw mi pasuje do pokrzywionych tarcz, koła mam elegancko wyważone bo zakładałem teraz nowe letnie, więc tu niema problemu :-x
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-07-10, 15:41   

Były już takie przypadki pokrzywionych tarcz w Cruzakach na naszym forum,
z tego co pamiętam to przynajmniej raz się komuś udało je wymienić na gwarancji, więc ciśnij.
Pewnie zrobią fotki i wyślą zapytanie do CAC.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-07-10, 16:52   

witaj w klubie bijących hamulców. Mi tarcze ASO zmieniało już 2 razy. Wszystko zależy od ASO. Ja mam bardzo dobre ASO więc mi wymienili. Ogólnie bardzo zgłębiłem temat hamulców w AVEO T300 (tam jest mała ciekawostka) szczegóły mogę opisać jeśli chcecie tutaj lub na PW.
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-07-10, 18:53   

C77 napisał/a:
Pewnie zrobią fotki i wyślą zapytanie do CAC.


dokładnie tak zrobili, również pomierzyli jak duże jest te bicie, ogólnie maks to jest 0,05 mm ja mam coś koło 0,03, jestem tak wku-----ony że masakra, oczywiście wymiana tarcz i klocków we własnym zakresie to jest koszt 1 tyś. Najlepsze w tym wszystkim jest to że mam tarcze niemal bez progu i połowę klocka przy przebiegu 44 tyś. i tłumaczę facetowi że jeżdżę bardzo spokojnie co widać po zużyciu, ale grochem o ścianę.
Cytat:

Ogólnie bardzo zgłębiłem temat hamulców w AVEO T300 (tam jest mała ciekawostka) szczegóły mogę opisać jeśli chcecie tutaj lub na PW.


Jak masz chwilę Jacenty85 to zapodaj temat na PW czy tu jak wolisz ;-)
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-07-10, 23:52   

Od początku:
Pierwsze bicia na kierownicy przebieg 3000 tyś km. Objaw : hamowanie lekkie z 70 km/h do 0 km/h. Pojechałem do wspomnianego wcześniej serwisu do Włocławka gdzie zwyczajnie banda oszustów mnie zbyła. Pojechałem do serwisu do Płocka gdzie podłączono tokarkę do toczenia tarcz na samochodzie i doraźnie stoczono tarcze. Przy czym serwisant od razu stwierdził że są mocno krzywe. Oczywiście serwis obiecał wymianę tarcz i tak też się stało.
Następnie przebieg 7000 tyś km - auto sporo stało po czym objaw się powtórzył jednak drgania występowały przy każdej prędkości (np przy 100 i 120 i tak samo przy 70) po lekkim dotknięciu hamulca. Udałem się znów do Płocka. Oczywiście początkowo spotkałem się z odmową gdyż nie dziwię im się - wymiana po 4000 km - paranoja. Zmierzyli czujnikiem i nie odbiegało od normy tj 0,03. No ale tutaj napiszę rzecz kluczową - BICIE WYSTĘPOWAŁO PO MOCNYM ROZGRZANIU TARCZ - NIGDY NA ZIMNO. Dlatego zaprotestowałem tym procedurom, czego swój wyraz dałem dzwonią bezpośrednio do GM. Przecież to logiczne: nawet gdy rozgrzeją tarcze to w czasie demontażu kół i montażu miernika tarcze nie osiągną temperatury takiej jak podczas hamowania gdzie występuje bicie. Zostawiłem auto na testy. Po mojej interwencji w GM w Warszawie, ASO założyło mi kolejne tarcze i klocki (na moją prośbę). Póki co jest ok. Jednak gdzie tkwi haczyk:
W Aveo T300 zastosowano dwa rodzaje układów hamulcowych. Pierwszy - ten który ja mam - układ pod koła 14 calowe i 4 śruby. Mimo tego, że moje auto wyposażone było fabrycznie w felgi 15 calowe. Układ ten jest stosowany w ubogich wersjach Aveo i tarcze są bardzo kiepskiej jakości. Drugi rodzaj to układ 15 calowy na 5 śrub. Tu mamy tarcze zamienne z astrą J. Krążą pogłoski że te też lubią się wykrzywiać ale nie tak często jak układ pod 14 calówki. Całej sprawy nie możesz odpuszczać. Powiem szczerze nie chce mi się dokładnie odpisywać bo bym musiał pół nocy siedzieć. Jeśli chcesz podam Ci numer telefonu na PW i powiem jak tą sprawę najlogiczniej rozwiązać żeby Cię ASO nie robiło w balona.
Na początek ustalmy jakie masz tarcze (układ pod koła 14 czy 15 calowe) sprawdź na ile śrub masz felgi. Druga sprawa to powiedz mi jaki masz układ wspomagania (elektryczne czy hydrauliczne) - bo to ważne. I jeszcze prosiłbym o określenie Ciebie w jakich dokładnie prędkościach występuje bicie, czy znika przy jakiejś prędkości i czy drgania nie występują podczas jazdy powyżej 100 km/h, czy tylko jak dotkniesz pedału hamulca. Prosiłbym żebyś na idealnie prostej drodze puścił kierownicę około 100 km/h i powyżej i zobaczył czy minimalnie (wizualnie) nie drży choćby o milimetr bez hamowania. Czemu pytam : bo zbyt duża masa opony (nie chodzi o wyważenie) plus wspomaganie hydrauliczne i masz drgania przy hamowaniu jak przy krzywych tarczach. No ale to trzeba ustalić
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-07-11, 09:50   

Witam, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Ja ma cztery śruby, więc pewnie mam ten słabszy rodzaj tarcz :-( Wczoraj napisali do GM w mojej sprawie, czekam na odpowiedź, sprawy nie zostawie, auto ma jeździć tak jak powinno, u siebie nie wyczuwam żadnego bicia bez hamowania, ale gdy hamuje to wibracje są przy 70 a poźniej już przy wyższych prędkościach powyżej 100, nawet przy delikatnym dotknięciu hamulca. Ale nakierowałeś mnie na to że faktycznie przy zimnym hamulcu bicia wzasadzie niema, dopiero dwa mocniejsze hamowania i temat się pojawia, zobacze jak sprawa się rozwinie, więc będziemy w kontakcie, bo ja odmòwią to wysmaruje konkret pismo, w którym napisze parę zdania o tym że sprzedawali auta nie informując klienta że marka ma się wycofać, drugie stykające tylnie zawieszenie, za każdym razem zgłaszane i odpowiedź TTTM, nawet tego auta niechcą wziąść w rozliczeniu, a jak mnie wkurzą to chyba zbiore parę osób i na piszemy do AŚ i TVN Turbo.
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-07-11, 10:45   

a jakie tam masz wspomaganie - elektryczne (silnik wspomagania na maglownicy) czy hydrauliczne (od silnika) - pompa jest na pasku wieloklinowym a nad pokrywą zaworów biegnie gumowa rura z okuciem
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-07-11, 10:56   

Aha i napisałeś wcześniej takie stwierdzenie : koła elegancko wyważone. Uwierz - z moim mieście na 10 wybranych wulkanizatorów tylko jeden jako tako wyważył a reszta tragedia. Dopiero ASO z nową wyważarką zrobiło jak należy ale ten proces trwał dość długo bo w tym przypadku przesunięcie ciężarka o kilkanaście mm skutkuje już drganiami kierownicy (AVEO ze wspomaganiem hydraulicznym). Problemem są wyeksploatowane maszyny i szybkość pracy. Dodatkowo maszyny ustawione są na tolerancje do 10 gr co już w ogóle skutkuje niską jakością wykonana operacji. Niedokładnie wyważone koło plus dociążecie przodu przy hamowaniu też może wywoływać drgania ale to co opisujesz jest eweidentnym przykładem przegrzania tarcz hamulcowych
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: