Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd sondy lambda i częste wypalanie dpf-a
Autor Wiadomość
SebaFr 

Model Samochodu: Cruze 2.0 163km 2011r
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: France
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-06-18, 09:34   Błąd sondy lambda i częste wypalanie dpf-a

Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z Cruze 2011r 2.0 163 km. Auto ma przejechane 76000 km a DPF wypala się co 300 km i co ciekawe zimą co 800-1000. Pojechałem na diagnozę i zrobili mycie i wypalanie filtra a po podłączeniu komputera był tylko jeden błąd- błąd sondy lambda zbyt uboga mieszanka. Skasowali i pojechałem. Po 350 km znowu wypalanie i tak ciągle bez znaczenia czy to trasy czy miasto. Filtr się zapycha bo bliżej wypalania samochód jest strasznie zmulony. Pojechałem do serwisu i każą sondę wymienić. I moje pytanie czy to możliwe że to jest przyczyna?? Niby wszystko inne jest w normie. Miał może ktoś podobny przypadek?? Pozdrawiam.
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-06-18, 13:51   

No to Ci powiem że mam ten sam problem tylko różnica jest taka że nie mam żadnych błędów ale częstotliwość wypalania jest 100-150 km gdzie zimą jest tak jak piszesz 800-1000. Jeżdze te same odcinki lato-zima i ewidentnie problem sie pojawia jak sie robią cieplejsze dni. Przejechane 37500. Drugi sezon z tym walcze.
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-06-19, 10:07   

tak sie zastanawiam poprawcie mnie jeśli sie myle czy lambda może głupieć w gorace dni i zaniżać parametry dawki paliwa?? Bo może moja jest walnieta mimo że błedu nie pokazuje i daje sygnał że mieszanka jest uboga komp zwieksza dawke paliwa i przez to dpf sie szybciej zapełnia w ciepłe dni
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-19, 13:55   

Teoretycznie, moim zdaniem nie powinna głupieć, pracuje w sumie w bardzo niesprzyających warunkach w wysokich temp., jakby mieszanka była zbyt uboga to chyba powinno wywalić jakiś błąd. Chociaż mi też ostatnio wypalanie się załączyło po 300km a zazwyczaj było 800-900.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
kwasu90

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 1
Skąd: Głogów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2015-06-19, 13:55   Wypalanie DPF

Miałem podobny problem z wypalaniem, które włączało się co 300-400 kilometrów zawsze w nieodpowiednim momencie. Jedynym sposobem na pozbycie się tego kłopotu jest usunięcie owego filtra, po czym problemy znikają jak za dotknięciem magiczej różdżki. Problem sombda lambdy pojawia się prawdopodobnie przez jej okopcenie, które spowodowane jest zapchaniem filtra.
Kontroluj stan oleju w silniku, jeżeli znacznie się podniósł jak najszybciej go wymień
 
     
SebaFr 

Model Samochodu: Cruze 2.0 163km 2011r
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: France
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-09-26, 14:37   

Przepraszam że tak długo nic nie odpowiedziałem. A więc temat po części rozwiązany. Sprawdziłem EGR wszystko ok, turbo dmucha jak trzeba i wszystko jest ok z autem a problem był dalej. Będąc w Polsce zawsze robię przeglądy i wymianę oleju w serwisie a i tym razem trafiła się kampania naprawcze i tak dzwonie do rzeszowa gdzie zawsze robiłem i próbuje tez dogadać temat tego dpf-a i oczywiście jak wszędzie wielkie gówno wiedzą ;) Dzwonie dalej szukam juz byłem umówiony na wywalenie dpf-a ale koleś z Krakowa mówi że muszę zaktualizować oprogramowanie żeby koszta były mniejsze więc ok dzwonie do serwisu w Krakowie i gadam z kierownikiem i opowiadam o wszystkim a koleś na to żeby nic nie wycinać, przyjechać zbadają i będzie wiadomo. Sceptycznie nastawiony pojechałem zrobiłem akcje serwisową, wymianę oleju i tak jak polecił jednak kierownik aktualizacje oprogramowania. Zbadali też filtr i okazało się że wypalał się 100km przed serwisem i ma stan 16%- czyli jest w zaj... stanie :) Pan polecił jeździć i obserwować co się będzie działo i może nikt mi nie uwierzyć ale teraz jest ok:) To wypalanie bez kontrolki to wypalanie automatyczne(stacjonarne) i teraz odbywa sie w przeciągu 5 minut nawet na postoju, wcale tego nie odczuwam, auto nie zamula się jak wczesniej przed wypalaniem i naprawdę jestem teraz z niego zadowolony. Na duchu tez lżej bo lubię dbać o środowisko. Więc tak się ten temat kończy dla mnie. Polecam serwis Opla w Krakowie ul wodna - prześwietna obsługa, nawet mi płynu chłodzącego dolali na stan bez żadnego marudzenia, od tak sobie naprawdę warto :) Pozdrawiam wszystkich
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-09-26, 17:54   

SebaFr napisał/a:
To wypalanie bez kontrolki to wypalanie automatyczne(stacjonarne) i teraz odbywa sie w przeciągu 5 minut nawet na postoju


Kontrolka podczas wypalania nigdy się nie zapala, jak się zapali to masz zawalony filtr na maxa, a jak wypalasz na postoju to nie ma do tego procesu sprzyjających warunków i będzie Ci rósł poziom oleju.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
SebaFr 

Model Samochodu: Cruze 2.0 163km 2011r
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: France
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-24, 23:05   

przepraszam że nic nie pisałem ale chciałem troszkę poobserwować. Kolega mario ma rację, otóż on wcale się na postoju nie wypala tylko jakaś poprawka była wprowadzona i jak postoi dłuższą chwilę to zaniechuje wypalania bo nie ma warunków. Na razie auto wypala się co jakieś 1000 km ale zobaczymy jak w lecie będzie przy upałach. Szczerze powiedziawszy nauczyłem się z tym DPF em żyć i mimo że czasami mi nerwy szarpie to jak by patrzeć z ekologicznego punktu widzenia swoje zadanie wykonuje, szkoda tylko że ekolodzy i firmy kosztami obciążają użytkowników aut
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: