Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-06-22, 17:53
Aveo 1.3 DPF problemy - dyskusja
Autor Wiadomość
conductor 


Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 68
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 32
Skąd: slaskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-06-20, 22:06   Aveo 1.3 DPF problemy - dyskusja

Szanowni posiadacze Aveo 1.3 (mój 75 KM) ciekaw jestem Waszych doświadczeń z DPF. U mnie po 3 latach i 50tys km nagle pojawiły się dość poważne problemy, jakieś strasznie częste wypalanie/dopalanie filtra nie sygnalizowane przez wskaźniki, częste przerywanie tego dopalania, a przede wszystkim przykry zapach przy zatrzymaniu pojazdu (w korku, na światłach, w garażu) w kabinie - spalin, dopalanej sadzy. Zapach przecież nie przenika przez szczelny układ wydechowy z komory silnika na zewnątrz, a jednak jest wszechobecny. Pomijam już standardy typu wzrosty poziomu oleju w silniku (zdarzają się), dawniej wypalanie było obserwowalne jak spalanie rosło do 15-20 litrow, ale teraz auto zachowuje się jak tajniak, nie sygnalizuje nic. Przeszedłem już serwisowe wypalanie, ale poprawy nie ma. Niechętnie jednak usunąłbym filtr, gdyż wiadomo jakie są tego skutki, coś za coś, niech pozytywy nie przesłonią nam negatywów...
Chętnie dowiem się, jakie inni posiadacze podjęli kroki! Pozdrawiam!
_________________
CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM
 
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-21, 06:40   

Ja jakbym miał problemy z DPF to bym go wywalił bez zastanowienia. A jakie negatywne skutki usunięcia masz na myśli? Z zewnątrz usunięcia nie widać, a diesle bez filtra i tak bez problemu nawet z dużym zapasem przechodzą testy zadymienia, więc diagnosta na badaniu nie ma się do czego przyczepić. Ja plusów posiadania dpf nie stwierdziłem :-? .
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
conductor 


Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 68
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 32
Skąd: slaskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-06-21, 08:53   

Trochę bywam za granicą zachodnią i szkoda mi zostawiać auto w domu po takiej operacji, a tam zdarza sie kontrola znienacka na parkingu a kary są wysokie. Poza tym mam jednak duszę ekologa, jestem alergikiem i nie do końca mam przekonanie do takich przeróbek. Potem jednak trzeba zważać, by w serwisie nie podmieniono oprogramowania itp. Ale na pewno nie będę wymieniał filtra na nowy tylko przewiduję rozwiązanie radykalne.
_________________
CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM
 
 
     
mpm 

Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2015-06-22, 20:51   

Witam. Zaznaczam, iż nie mam bliższych informacji na temat 'tego silnika. W znanych mi jednostkach wysokoprężnych zamontowane są przed i za filtrem cząstek stałych czujniki temperatury spalin, oraz czujnik różnicy ciśnień, który bada ten parametr przed i za dpf. Usunięcie wkładu dpf spowoduje, iż komputer silnikowy (na skutek informacji uzyskanych od w.w. czujników) "wpadnie" w stan serwisowy (brak mocy, świecąca kontrolka na zestawie
wskaźników). Każdy przegląd rejestracyjny będzie wymagał dodatkowych opłat, przypadkowa kontrola policjantów wyposażonych w odpowiedni sprzęt grozi zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Istnieją firmy, które zajmują się regeneracją filtrów cząstek stałych.
"Otwierają" obudowę dpf., usuwają stary wkład i zastępują go nowym. Takie rozwiązanie problemu jest dużo tańsze od wymiany na nowy oryginalny filtr i korzystniejsze od całkowitego usunięcia. Nawet wielokrotne serwisowe wypalanie nie daje pożądanego efektu, gdy nagromadzenie sadzy w filtrze przekroczy pewien próg. Wiem to z doświadczenia.
Tak na marginesie, kompetentny elektronik potrafi oszukać komputer silnikowy (zmodyfikować oprogramowanie), dzięki czemu nie będzie on "wariował" po usunięciu dpf.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-23, 15:27   

Pisząc o wyrzuceniu oczywiście miałem na myśli (tak jak i autor tematu) usunięcie mechaniczne i elektroniczne, nikt nie mówi o usunięciu samego wkładu. A w Polsce diagnosta nie ma się do czego przyczepić i auto bez problemu przejdzie badania techniczne. W dieslach nie bada się spalin więc o zatrzymaniu dowodu w naszym kraju nie ma mowy i policja nie jest wyposażona w żaden sprzęt służący do tego. O normy jakości spalin w Polsce martwic się mogą posiadacze aut z LPG.
http://magazynauto.interi...rozi,nId,643621
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
conductor 


Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 68
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 32
Skąd: slaskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-06-23, 21:22   

Trochę lepiej się czuję czytając ten post, prawdę mówiąc daleko naszym zaawansowanym silnikom diesla do starych autobusów i ciężarówek wydalających z rury wydechowej kłęby czarnego dymu. Jestem za ekologią, ale dobrze rozumianą i sprawiedliwą.
_________________
CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM
 
 
     
conductor 


Model Samochodu: Aveo T300 1,3D 75KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 68
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 32
Skąd: slaskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-06-28, 08:54   

Polecam obejrzenie https://www.youtube.com/watch?v=S2s-6M4wtvg
_________________
CHEVROLET AVEO T300 Hatchback 2012 - 1.3D 75 KM
 
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-06-28, 09:09   

W Twoim przypadku jeśli byś usunął DPF i tak nie mieliby się do czego przyczepić.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2015-06-28, 13:45   

Wystarczy mieć sprawny układ wtryskowy i silnik. Wszystkie dotyczące normy spełnia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: