regeneracja reduktora a wylatuj?cy p?yn ch?odniczy |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu
Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Leszno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-29, 22:21 regeneracja reduktora a wylatujący płyn chłodniczy
|
|
|
Zamierzam zregenerować reduktor (wymienić membranę i gumki, uszczelki). Instalacja BRC Sequent 24, reduktor BRC Genius MB. Nie wiem tylko jak sprawić, by po ściągnięciu węży z płynem chłodzącym, nie wylatywał płyn. Czy da się to zrobić jakoś "systemowo" tzn. gdzieś coś odłączyć, czy trzeba po prostu je szybko po wyciągnięciu czymś zatkać? I czy nie zapowietrzę układu chłodzenia?
Inne pytanie to czy nie będzie problemu z odkręceniem rurki doprowadzającej gaz czyli tej co jest pomiędzy tymi wężami od płynu chłodzącego? |
|
|
|
|
Regulus
Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-06-29, 23:04
|
|
|
Jeśli chodzi o rurkę od gazu, to zależy od umiejscowienia reduktora i dostępu do niej. Można łatwo uszkodzić gwint, w mojej instalacji była krzywo wkręcona i przy przenoszeniu reduktora trzeba było zakładać nową końcówkę. Nie brałbym się za rozbieranie gazu. Zwłaszcza bez czujnika, żeby sprawdzić szczelność połączeń... to jednak gaz - nie zrobisz fachowo, wypłynie i będzie bum
Płyn zbierają do miski i wlewają z powrotem po ponownym połączeniu złącz. Układ na pracującym silniku sam się odpowietrzy, jak nie wejdzie wszystko z miski od razu, trzeba poczekać, aż silnik sie rozgrzeje i poziom opadnie. Rurki można odgiąć do góry, żeby nie wypłynęło wszystko. |
_________________ user_03 |
|
|
|
|
Krzychu
Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Leszno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-29, 23:59
|
|
|
Jak chodzi o szczelność, to zamierzałem do gazownika podjechać po operacji żeby sprawdził i przy okazji wyregulował, natomiast słyszałem też o piankach które stosuje się do sprawdzenia szczelności, lub stare metody do gazu propan-butan - pianka/krem do golenia.
Jak chodzi o tą rurkę, to jest ona (jak to przy tym reduktorze) pomiędzy krućcami od węży płynu chłodzącego, natomiast sam reduktor mam koło akumulatora i niedaleko chłodnicy - "taki se" jest dostęp - przynajmniej długim (normalnym) kluczem. |
|
|
|
|
|