Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
regeneracja reduktora a wylatuj?cy p?yn ch?odniczy
Autor Wiadomość
Krzychu 

Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Leszno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2015-06-29, 22:21   regeneracja reduktora a wylatujący płyn chłodniczy

Zamierzam zregenerować reduktor (wymienić membranę i gumki, uszczelki). Instalacja BRC Sequent 24, reduktor BRC Genius MB. Nie wiem tylko jak sprawić, by po ściągnięciu węży z płynem chłodzącym, nie wylatywał płyn. Czy da się to zrobić jakoś "systemowo" tzn. gdzieś coś odłączyć, czy trzeba po prostu je szybko po wyciągnięciu czymś zatkać? I czy nie zapowietrzę układu chłodzenia?
Inne pytanie to czy nie będzie problemu z odkręceniem rurki doprowadzającej gaz czyli tej co jest pomiędzy tymi wężami od płynu chłodzącego?
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-06-29, 23:04   

Jeśli chodzi o rurkę od gazu, to zależy od umiejscowienia reduktora i dostępu do niej. Można łatwo uszkodzić gwint, w mojej instalacji była krzywo wkręcona i przy przenoszeniu reduktora trzeba było zakładać nową końcówkę. Nie brałbym się za rozbieranie gazu. Zwłaszcza bez czujnika, żeby sprawdzić szczelność połączeń... to jednak gaz - nie zrobisz fachowo, wypłynie i będzie bum :(
Płyn zbierają do miski i wlewają z powrotem po ponownym połączeniu złącz. Układ na pracującym silniku sam się odpowietrzy, jak nie wejdzie wszystko z miski od razu, trzeba poczekać, aż silnik sie rozgrzeje i poziom opadnie. Rurki można odgiąć do góry, żeby nie wypłynęło wszystko.
_________________
user_03
 
     
Krzychu 

Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Leszno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2015-06-29, 23:59   

Jak chodzi o szczelność, to zamierzałem do gazownika podjechać po operacji żeby sprawdził i przy okazji wyregulował, natomiast słyszałem też o piankach które stosuje się do sprawdzenia szczelności, lub stare metody do gazu propan-butan - pianka/krem do golenia.
Jak chodzi o tą rurkę, to jest ona (jak to przy tym reduktorze) pomiędzy krućcami od węży płynu chłodzącego, natomiast sam reduktor mam koło akumulatora i niedaleko chłodnicy - "taki se" jest dostęp - przynajmniej długim (normalnym) kluczem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: