Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-21, 12:53
Spalanie AVEO T250, T255
Autor Wiadomość
panboro 

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-10-28, 09:37   

jar76, rozumiem w takim razie, że mówimy wadach konstrukcyjnych silnika. jeżeli na jałowym przy ostrym skręcie w prawo silnik gaśnie to to nie jest ok. z drugiej strony nie wiem jak bardzo musi być przechylone auto - swoim robiłem ciasne 90stopni (właśnie w prawo) z 45kmph na wyjściu i silnik nie gasł. (dla wtajemniczonych - na Rzymowskiego z wiaduktu w Modzelewskiego)
w sumie taka jest różnica między silnikami marinistycznymi a samochodowymi, że te na łodziach mają działać w dużych przechyłach. w konstrukcji z tego co wiem główna różnica leży w misce olejowej.

podsumowując: uważam, że silnik gasnący z powodu zbyt niskich obrotów (eksperyment: 4 bieg i jedziesz aż stanie) będzie się krztusił i padnie, a silnik gasnący z obrotów jałowych przy słusznym skręcie w prawo nie jest silnikiem w 100% poprawnie działającym..... czy to z powodu usterki czy konstrukcji.

jazda na jałowym ma jeszcze zaletę w korku, kiedy nie rozpędzę się na tyle, by hamować silnikiem.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-10-28, 10:01   

panboro napisał/a:
jar76, rozumiem w takim razie, że mówimy wadach konstrukcyjnych silnika. jeżeli na jałowym przy ostrym skręcie w prawo silnik gaśnie to to nie jest ok. z drugiej strony nie wiem jak bardzo musi być przechylone auto - swoim robiłem ciasne 90stopni (właśnie w prawo) z 45kmph na wyjściu i silnik nie gasł. (dla wtajemniczonych - na Rzymowskiego z wiaduktu w Modzelewskiego)


Dokładnie, jest to jakaś wada konstrukcyjna i spotkałem się już z tym też w innych autach.
Być może nie jest to regułą i nie występuje zawsze.

panboro napisał/a:

jazda na jałowym ma jeszcze zaletę w korku, kiedy nie rozpędzę się na tyle, by hamować silnikiem.

No tak, nikt nie pisze przecież żeby całkowicie zrezygnowac z jazdy na tzw. luzie. Trzeba wszystko umiejętnie łączyć w jedną całość :-D
Jazda np na piątym biegu z prędkością 50km/h pod wzniesienie też nie będzie ani zdrowa dla silnika, ani ekonomiczna, mimo że wszędzie się rozpisują że należy jak najszybciej włączyć jak najwyższy bieg. Żeby jazda była ekonomiczna, trzeba tak operować obrotami , aby silnikowi było jak najlżej a to już trzeba wyczuć samemu i zadne ecodrivingi nie wiele nam tu pomogą :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
panboro 

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-10-28, 19:21   

żeby silnikowi było najlżej..... myślę, że to kiedy silnikowi (i całemu mechanizmowi) jest najlżej można zarejestrować na ostatnim outpuciue, czyli na kołach na hamowni. o ile szczyt mocy nie wydaje mi się wiążący (5400rpm w moim wypadku) o tyle szczyt momentu obrotowego (104@4400rpm) powinien mieć znaczny wpływ na ułatwienie silnikowi życia (nie bez powodu dąży się do wypłaszczenia tegoż), choć wielkość 4400rpm nie wiele ma wspólnego z oszczędną jazdą....
zostaje że zostaje wyczucie. i pytanie się innych. i stąd wzięły sie moje rozkminki, że moje auto więcej pali gdy jeżdżę z hamowaniem silnikiem, niż z dojeżdżaniem na luzie.

proszę, nie zrozumcie mnie źle, nie chcę się z nikim kłócić, jestem tylko politechnikiem i staram się zrozumieć i wyjaśnić sobie co za czym stoi, dla własnego dobra. mój rekord to 7.16L/100 Pb95 i staram się wykminić żeby było mniej. nie chcę LPG, a polskie CNG jest wciąż w lesie...
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-10-28, 19:35   

A no widzisz, a ja hamuje silnikiem i mój rekord to 5,3l/100km osiągnięty z 4 osobami na pokładzie i załadowanym bagażnikiem jadąc kilka miesięcy temu na wczasy .
Trasę 650km zrobiłem w 8,5h, więc raczej oszczędnie i wolno nie jechałem. :mrgreen:
Wniosek wyciągnij sam.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2010-10-28, 20:07   

to ja jadac na wczasy z 3 osobami i pelnym bagaznikiem osiagnelem 4.8l/100km, tylko ze w miescie dosc pali , nie moge zejsc ponizej 7 litrow mimo ze jezdze bez korkow itp
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-10-28, 20:41   

Ja tam nie biję rekordów niskiego spalania, ten silnik za fajnie wchodzi na obroty żebym sobie psuł frajdę z jazdy... a spalanie mam poniżej 6 litrów więc i tak spoko:)
 
     
panboro 

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-10-28, 21:45   

ano widzisz, jarze76, wnioski o spalaniu w trasie są mi na kokardkę. Aveo mi/mnie ma służyć do jazdy po mieście, na wczasy jeżdżę Saabem cabrio :P i jest bongo szybciej, wygodniej, przestronniej etc. i bez dachu. więc jestem ideowo bliżej Marcina (właściwe to tuż-tuż), który okazał się rekordzistą taniej jazdy w trasie, a po mieście ma ten sam problem co ja. swoją technikę jazdy z hamowaniem silnikiem opisałem wyżej, jeżeli robisz coś inaczej, jar76, i owocuje to niższym spalaniem, proszę Cię podziel się tą wiedzą. wynik 5.3 to cudo, mnie zadowoliłby wynik 6,5-6,0 Lpb95/100 po Warszawie....
umiesz->powiedz->będę próbował. gorąca prośba.

dwoją drogą 650km w 8.5h to znowu zastraszająco prędko czy imponująco nie jest, ale pewnie były wakacje i korki wyjazdowo/dojazdowe itp. mam nadzieję że wczasy się udały :)

benny86, w jakim cyklu te 6L? też trasa?
 
     
awe56 
AVEO II 1,2 16V

Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 68
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Skąd: Rudlice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2010-10-28, 21:46   

Witam
Temat się naprawdę ożywił to i Ja napiszę parę słów .
Nigdy nie praktykuje jazdy z włączonym biegiem czyli na tak zwanym luzie ponieważ nie jest to ani oszczędne ani bezpieczne i to bezpieczeństwo jest chyba w tym wszystkim najważniejsze.Mnie 30lat temu uczyli że nie można poruszać się bez sprzężenia silnika z skrzynią biegów czyli na luzie
A spalanie tak jak pisałem nie była to jazda tylko pod górkę i w korkach , zobaczymy jak będzie w okresie zimowym i na zimówkach
_________________
Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-10-28, 21:50   

panboro napisał/a:
benny86, w jakim cyklu te 6L? też trasa?

Mieszanie, trasy w zabudowanym ok 80km/h, neistety często w korkach przez budowę obwodnicy miasta i a1, sporadycznie dłuższe trasy po 100-150km.
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2010-10-29, 06:44   

ja tak z wlasnych obserwacji zauwazylem ze ten silnik zanim sie rozgrzeje to okropnie duzo benzynki ciagnie (bogata mieszanka) w porownaniu z innymi silnikami. Dlatego tez jezdzac na krotkich odcinkach wychodzi mi duze spalanie w przeliczeniu na km
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-11-30, 11:52   

Jakiś tydzień temu (jeszcze przy dodatnich temperaturach) pobiłem rekord spalania :mrgreen: Żywiec-Bielsko Biała-Skoczów-Żory (najpierw S1, potem DK81) przy prędkości ok 70km/h na V biegu (strasznie mułowato, ale ruch był taki że nie dało rady szybciej) na tym paliwie co zawsze (V-Power95) spaliłem 4,998 litra/100km (liczone wg wskazań dystrybutora i przejechanych kilometrów)
Ale w te "producenckie" 4,6 litra na trasie i tak nie uwierzę, chyba z dużej górki i żaglem na dachu 8-)
 
     
majcher 
komandor Tarkin

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 150KM diesel sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 137
Skąd: Wodzisław Śląski
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 17/22
 77%
Wysłany: 2010-11-30, 21:57   

Cytat:
4,998 litra/100km


Gratuluje świetnego wyniku ! U mnie spalanie oscyluje między 7-8 l LPG/100 km w trybie mieszanym.

Zrezygnowałem z użycia hamowania silnikiem. Jedno tankowanie tak przejeździłem i żadnej oszczędności nie było (ba nawet więcej spaliło niż zwykle). Poza tym sprzęgło się bardziej zużywa, bo trzeba redukować bieg specjalnie na potrzeby hamowania. Trudno też mi się przyzwyczaić do takiej jazdy i rozprasza to moją uwagę.
_________________
moje stronki:
domowabiblioteczka.pl
 
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-11-30, 22:17   

Ok tu sprzęgło zużywasz a tu klocki/tarcze hamulcowe i opony... Eksploatacja auta po prostu kosztuje, w pewnym stopniu da się te koszty zminimalizować, ale niektórych nie unikniemy i tyle...
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-11-30, 23:31   

Nie wiem jak w przypadku LPG, ale w przypadku benzyny to po prostu przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane i pali 0,0 l/100 km. Dopiero gdy zbliżają się obroty do jałowych, to troszkę zaczyna palić. Ale klasycznie przy hamowaniu - nic a nic.
Więc oszczędność jest duża - i tym większa, im... więcej auto pali (np. większe, z większym silnikiem itp.). Generalnie przy umiejętnym hamowaniu - oszczędność widoczna i niemała.
 
     
panboro 

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2010-12-02, 14:46   

no to ja nie wiem jak to się powinno robić umiejętnie, podobnie jak majcher - próbowałem, palił więcej i się poddałem. widać jestem z tych nieumnych.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: