JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 39/45
86%
Wysłany: 2015-04-17, 16:45
hennd napisał/a:
zacznijcie myśleć
??????
Tu chyba nie ma nad czym myśleć - "planned obsolescence" było jeszcze do niedawna mitem, a dzisiaj jest już faktem, do którego przyznaje się coraz więcej koncernów.
Tworzenie długowiecznych pojazdów, mogących bezawaryjnie przebyć setki tysięcy, czy miliony kilometrów jest bezsensowne z p. widzenia producenta. Optymalnym byłoby wyprodukowanie samochodu, który w dniu następnym po upływie terminu gwarancji ulegnie całkowitej dezintegracji, uniemożliwiającej dalsze użytkowanie i skutkującej koniecznością zakupu nowego pojazdu.
Koncerny używając rzeszy lobbystów starają się wpływać na prawodawstwo (zarówno lokalne, jak i globalne np. w UE), tak aby przyspieszyć ten swoisty "recycling". Obecnie forsuje się zakazy wjazdu do miast (centr miast) pojazdami starszymi niż ..., a za chwilę będzie się wprowadzać zakaz posiadania pojazdów starszych niż .... . Stąd te wszystkie niby "ekonormy" itd., itp. - wszystko przecież dla naszego dobra.
Wracając do tematu:
GM zastąpił długowieczny i bezawaryjny 1.8 XE jego odmianą "specjalnej troski" - 1.8 XER. Przeciętny konsument nie ma prawa wiedzieć o niuansach związanych z obsługą tego silnika, ba, to producent wprowadza i każe stosować zgubną w skutkach (oczywiście odpowiednio odsuniętych w czasie) procedurę. Kupując samochód myślałem, że to dokładnie ten sam silnik, a tu ......
Natomiast powszechne w motoryzacji zjawisko wydłużania interwałów między wymianami oleju (cruza to akurat nie dotyczy, ale występuje powszechnie wśród innych, bardziej zaawansowanych technologicznie marek, szczególnie zaś w silnikach diesla i w benzyniakach z wtryskiem bezpośrednim) może służyć tylko jednemu: kosztownej awarii zaraz po ustaniu ochrony gwarancyjnej.
W moim Olku prawdopodobnie również awaria wariatora - pół roku po gwarancji, przebieg 50-tys. z hakiem... Wyskakuje błąd silnika, chrobot przy zapalaniu, dławienie silnika przy przyspieszaniu, po dłuższym postoju problemy z uruchomieniem silnika...
Podczas przeglądów gwarancyjnych w ASO zgłaszałem problem z dziwnym hałasem przy uruchamianiu silnika, jednak otrzymałem wyjaśnienie, że "ten typ tak ma", tak funkcjonują zmienne fazy rozrządu. Jak widać, nie była to prawda - po analizie forum jak i zasięgnięciu informacji z kilku ASO wiem, że kółka wymieniane były na gwarancji. Naprawa nie jest tania, dlatego proszę Was o opinię, czy jest sens próbować "docisnąć" ASO lub/i centralę w GM w W-ie, aby wymiana - ze względu na zgłaszane problemy w okresie gwarancyjnym - była wykonana na koszt producenta ? Przeglądy gwarancyjne wykonywałem oczywiście w ASO, kolejny przegląd już po gwarancji zrobiłem jednak w zwykłym, aczkolwiek renomowanym i bardzo solidnym, nie "garażowym" warsztacie.
Zgodnie z sugestiami na forum olej i filtr wymieniłem na lepsze, problem jednak zamiast zniknąć, objawił się jeszcze mocniej. Generalnie to jest skandal, żeby w prawie nowym aucie ze stosunkowo niewielkim przebiegiem wystąpiła taka awaria...
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przynajmniej raz (podczas przeglądu) zgłaszałem i sygnalizowałem ten problem. Nie mam tego na papierze, bo pracownik ASO "wklepuje" informacje do komputera i tyle. Nigdy nie otrzymywałem - co mnie dziwiło - wydruku zlecenia. Fakt, że nie prosiłem o to... Ciekaw jestem, czy jest to normalna praktyka w każdym ASO i czy można teraz żądać wydruku historii serwisowania pojazdu w ASO.
Model Samochodu: Cruze Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 0/630
0%
MP: 301/301
100%
EXP: 19/41
46%
Wysłany: 2015-07-18, 07:08
Witam
Całkowicie zgadzam się ze zdaniem Hennda:
Cytat:
Awarie w naszych autach są zaplanowane
Niestety to dotyczy nie tylko samochodów, ale całego sprzętu z niewielką nawet domieszką elektroniki. Np. nawet akumulatorki powszechnego użytku i baterie w telefonach mają sztucznie zaprogramowaną ilość cykli, o której sprawny sprzęt sygnalizuje awarię. Podobnie aktualizacja oprogramowania np. telewizorów przez Internet.
Ale odbiegłem od tematu.
Czy ktoś ma dostęp może do zestawienia olejów, które spełniają normę Dexos 2 wymaganą przez GM? Wtedy zastosowania takiego oleju i współpracującego filtru wytrąci argumenty ASO.
Jakie oleje są stosowane w 1.6 poza GM, których chyba nie dotknęło pogorszenie silnika przez GM?
Coś takiego proponuję opublikować jako wskazówkę dla użytkowników Cruza.
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2015-07-18, 08:38
zdzis.michal napisał/a:
zestawienia olejów, które spełniają normę Dexos 2 wymaganą przez GM
To chyba byłaby bardzo długa lista. Poza tym oprócz normy Dexos 2, sam musisz zdecydować o preferowanych parametrach np. czy wolisz olej bardziej na warunki zimowe czy letnie, do pracy wysilonej czy do niskiego obciążenia, itd. Np. Liqui Molly ma chyba ponad 4 oleje spełniające normy Dexos 2. Najprościej wejść na stronę wybranego producenta oleju i po modelu silnika wybrać z tego co polecają.
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
0%
MP: 203/203
100%
EXP: 22/33
66%
Wysłany: 2015-07-18, 10:35
zdzis.michal napisał/a:
Czy ktoś ma dostęp może do zestawienia olejów, które spełniają normę Dexos 2 wymaganą przez GM?
C77 zrobił taką listę TUTAJ. Co prawda sprzed 3 lat, ale zawsze daje jakiś pogląd.
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 39/45
86%
Wysłany: 2015-07-18, 11:43
jaco33 napisał/a:
W moim Olku prawdopodobnie również awaria wariatora - pół roku po gwarancji, przebieg 50-tys. z hakiem... Wyskakuje błąd silnika, chrobot przy zapalaniu, dławienie silnika przy przyspieszaniu, po dłuższym postoju problemy z uruchomieniem silnika...
Podczas przeglądów gwarancyjnych w ASO zgłaszałem problem z dziwnym hałasem przy uruchamianiu silnika, jednak otrzymałem wyjaśnienie, że "ten typ tak ma", tak funkcjonują zmienne fazy rozrządu. Jak widać, nie była to prawda - po analizie forum jak i zasięgnięciu informacji z kilku ASO wiem, że kółka wymieniane były na gwarancji. Naprawa nie jest tania, dlatego proszę Was o opinię, czy jest sens próbować "docisnąć" ASO lub/i centralę w GM w W-ie, aby wymiana - ze względu na zgłaszane problemy w okresie gwarancyjnym - była wykonana na koszt producenta ? Przeglądy gwarancyjne wykonywałem oczywiście w ASO, kolejny przegląd już po gwarancji zrobiłem jednak w zwykłym, aczkolwiek renomowanym i bardzo solidnym, nie "garażowym" warsztacie.
Zgodnie z sugestiami na forum olej i filtr wymieniłem na lepsze, problem jednak zamiast zniknąć, objawił się jeszcze mocniej. Generalnie to jest skandal, żeby w prawie nowym aucie ze stosunkowo niewielkim przebiegiem wystąpiła taka awaria...
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Dla GM nie jest to prawie nowe auto, tylko odpad, który powinieneś wymienić na nowy egzemplarz. Skoro skończyła się gwarancja, to samochód do kasacji, a Ty do salonu po nowy. Niestety takie czasy.....
50 tys. i padły? Cholera, myślałem, że dopiero po stówie. No cóż będę musiał się pozbyć strucla od razu po gwarancji, jak już wcześniej pisałem. Mój na zimno chodzi jak diesel (37 tys. przebiegu - dwukrotnie zmieniany olej na dexos z filtrem GM), więc to chyba początki problemu.
Szanse wywalczenia czegoś od GM są wręcz iluzoryczne, tak jak udowodnienie, że problem był zgłaszany. Koszt finansowy i zdrowotny ewentualnego procesu znacznie przewyższy 2 tys. zł, które kosztuje naprawa.
Model Samochodu: chevrolet cruze
Dołączył: 19 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: podlaskie
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 1/9
11%
Wysłany: 2015-07-19, 13:41 Re: Cruze 1.8 jak diesel
C77 napisał/a:
Krzysiek_81 napisał/a:
Kurka, tylko że sam kupiłem ten GMowski syf na pierwszy przegląd i cieszyłem się, że zaleję tym co najlepsze, z logiem GM, hologramami i w ogóle. Ale zmieniać to co 5000?
Możesz niby spróbować jeździć dłużej na nim, dopóki przy pierwszym uruchomieniu
nie usłyszysz czegoś takiego:
Dlatego lepiej wymienić od razu na lepszy olej i zmieniać go corocznie.
Witam,co mam robic gdy juz słyszę cos takiego jak na filmiku?Pozdrawiam.
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2015-07-19, 18:39
wojteks9 napisał/a:
Witam,co mam robic gdy juz słyszę cos takiego jak na filmiku?
Chyba cie czeka droga wizyta w ASO.
PS
Jaki masz przebieg?
paszczakus
Model Samochodu: cruze Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 99 Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
0%
MP: 76/76
100%
EXP: 18/19
94%
Wysłany: 2015-07-20, 15:24
u mnie również jest tak jak na filmiku ,
kiedyś zostawiłem w aso na noc samochód bo zawsze przy 1 odpaleniu to słychać ale oczywiście nic nie znaleźli,
przebieg 42 tys , trzeba chyba czekać aż się rozsypie
Model Samochodu: chevrolet cruze
Dołączył: 19 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: podlaskie
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 1/9
11%
Wysłany: 2015-07-25, 17:45
paszczakus napisał/a:
u mnie również jest tak jak na filmiku , kiedyś zostawiłem w aso na noc samochód bo zawsze przy 1 odpaleniu to słychać ale oczywiście nic nie znaleźli, przebieg 42 tys , trzeba chyba czekać aż się rozsypie
Witam,mam doslownie identyczny problem tylko przebieg 45 000.Zostalo mi jeszcze co prawda 5 mies. gwarancji ale jak bym wiedzial ze wymiana oleju i filtra cos pomoze to bym to olal i sam wymienil.Czy moze komus zniknelo to stukanie po zmianie filtra i oleju?Poradzcie jaki olej zalac i jaki filtr zalozyc.Pozdrawiam wszystkich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach