Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca i ga?ni?cie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
veratoxic 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira
Wiek: 40
Dołączyła: 12 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Kamień Pomorski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2015-08-25, 18:40   Nierówna praca i gaśnięcie na wolnych obrotach

Witam. Od niespełna miesiąca jestem posiadaczką Chevroleta Nubiry 1.8 121km. Niedawno zdarzyło mi się że na zimny silniku na Pb na biegu jałowym obroty falowały a po wciśnięciu sprzęgła samochód gasł, próbowałam odpalać kilka razy i bez zmian. Auto jechało tylko przy gazowaniu choć trochę się dławiło. Żeby dojechać do domu przejechałam tak ze 2 km i praca silnika wróciła do normy. Nie wyrzuciło błędów na komputerze. Jakiś czas nie było problemu. Ostatnio założyłam gaz BRC i auto 2 razy mi zgasło na wolnych obrotach- raz podczas programowania obrotów (chodził już na gazie) i raz podczas czekania na znajomego (też na lpg). Nie wiem czy to się łączy czy to kwestia doregulowania lpg. Po ponownym odpaleniu (na pb) obroty falowały. Problemy z nierówną praca i falowaniem obrotów pojawiają się na zimnym silniku i nie są regularne.

Nie wiem czy może z tym mieć coś wspólnego akumulator? Wymieniłam oryginalny na nowy z poprzedniego auta bo wyglądał na spuchnięty ale parametry nowego są niższe - prąd rozruchowy z tego co pamiętam 540 a oryginalny 610.

I jeszcze jedno - podczas przyśpieszania na Pb i Lpg do tzw. dechy mam wrażenie że auto nie reaguje dopiero jak trochę odpuszczę. Czy to normalne?
Proszę o uwagi i pozdrawiam.

I tylko pytanie odnośnie świec i kabli NGK - czy kable RC-OP440 i świece v-line 23 będą ok? Bo na stronie ngk wymieniany jest silnik T18SED a nie mój F18D3.
 
     
veratoxic 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira
Wiek: 40
Dołączyła: 12 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Kamień Pomorski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2015-08-26, 17:26   

nikt nie podpowie niczego?
 
     
PiotrA 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 73
Skąd: Łódź
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-08-29, 10:12   

Sprawdź, czy silnik nie łapie lewego powietrza. Trzeba sprawdzić przewody czy nie mają pęknięć i czy są dobrze założone, tzn, czy obejmy mocujące nie są za słabo dokręcone.

Słabszy prąd rozruchowy akumulatora nie powinien mieć wpływu na pracę silnika. Mniejszy prąd rozruchowy może spowodować słabszą pracę rozrusznika podczas odpalania.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG
 
     
veratoxic 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira
Wiek: 40
Dołączyła: 12 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Kamień Pomorski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2015-08-30, 20:21   

Wymieniłam świece. Moja Nubira nie ma kabli. Właśnie wymieniłam obudowę filtra powietrza bo była pęknięta. Czyściłam przepustnicę bo był w środku brudna i poprawiłam zapieczonego krokowca. Auto trochę ożyło ale podejrzewam że to nie koniec. Auto na gazie jedzie ok tylko czasem szarpnie ze dwa razy przy nagrzewającym się silniku a potem już jedzie ok. Gaz jest nowy. Na bęzynie jest największy problem. Nie wiem już. Czy ktoś się orientuje odnośnie krokowca jaki jest numer części dla mojego modelu 121km F18D3? Próbowałam sczytać z obudowy ale nie mogłam a nie chciałam go dopinać. Ktoś wie gdzie można kupić i czy krokowca też trzeba adaptować?
 
     
veratoxic 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira
Wiek: 40
Dołączyła: 12 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Kamień Pomorski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2015-09-01, 18:46   

Dziś jest gorzej. Auto po odpaleniu faluje na obrotach cały czas, nie idzie jechać, nie zawsze reaguje na gaz. Wielokrotnie odpalałam i to samo, po podłączeniu do Elm pokazało błąd P0106. Nie wiem czy nawet do mechanika dojadę. Pomocy
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2015-09-02, 11:00   

Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0106



Wymierność ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym


Opis obwodu


Moduł sterujący silnika (ECM) korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) w celu sterowania zasilaniem paliwa i regulacją zapłonu. Czujnik MAP mierzy zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym, które wynikają ze zmian obciążenia silnika (podciśnienia w kolektorze dolotowym) oraz prędkości obrotowej. Następnie przetwarza je na sygnały wyjściowe napięcia. ECM może wykryć, że czujnik MAP nie reaguje na zmiany położenia przepustnicy (TP), porównując rzeczywistą zmianę MAP z przewidywaną zmianą MAP w oparciu o liczbę zmian TP, która wystąpiła. Jeżeli ECM nie rozpoznaje spodziewanej zmiany MAP lub więcej, wywołany zostaje DTC P0106.


Warunki generowania kodu DTC

•Wzniesienie kompensujące odczyt MAP jest wyższe od górnego progu lub niższe od dolnego progu tabeli opartej na prędkości obrotowej (obr/min) i sygnale TP.
•Kody DTC P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0201, P0202, P0203, P0204, P0300, P0351, P0352, P0402, P0404, P1404, P0405, P0406, P0506, P0507 nie są wywołane.
•Silnik pracuje.
•Aktualizacja obowiązującego ciśnienia atmosferycznego (BARO).
•Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego (TCC), niezmienne (A/T).
•A/C, stan niezmienny.
•Nie występują usterki czujnika TP.
•Nie występują warunki awaryjne MAP.
•Zmiana w sterowaniu powietrzem biegu jałowego (IAC) mniejsza niż 5%.
•Temperatura cieczy chłodzącej silnika większa niż -10°C (14°F).
•Zmiana prędkości obrotowej jest mniejsza niż 200 obr/min.
•Zmiana czujnika TP mniejsza niż 3%.
•Zmiana wartości recyrkulacji gazów wydechowych (EGR) mniej niż 6%.
•Prędkość obrotowa między 1300 i 4500 obr/min.
•Wszystkie w/w wartości ustabilizowane w 1,5 sek.


Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

•Lampka kontrolna awarii (MIL) zapala się po trzech kolejnych cyklach zapłonu z błędem.
•Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
•Historia kodu DTC zostanie zapisana.
•ECM zastępuje określoną wartość MAP i za pomocą czujnika TP steruje doprowadzaniem paliwa. (skaner diagnostyczny nie pokazuje wartości domyślnej.)


Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

•Lampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po czterech kolejnych cyklach zapłonu, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.
•Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
•Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
•Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.


Pomoce diagnostyczne


Gdy zapłon jest włączony (ZAŁ), a silnik nie pracuje, ciśnienie w kolektorze jest równe ciśnieniu atmosferycznemu, a sygnał napięcia jest wysoki. Informacja ta wykorzystywana jest przez ECM jako wskazanie mówiące na jakiej wysokości n.p.m. znajduje się pojazd. Porównanie tego odczytu z odczytem w dobrze działającym, znanym pojeździe z takim samym czujnikiem jest dobrym sposobem sprawdzenia dokładności podejrzanego czujnika. Odczyty powinny być takie same +0,4 wolt.

Źródło podciśnienia czujnika MAP należy dokładnie sprawdzić pod względem drożności przy kolektorze dolotowym.


Opis testu


Poniższe numery odpowiadają numerom etapów w tabeli diagnostycznej.
1.Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. W ten sposób powstaje elektroniczna kopia danych pobranych w chwili pojawienia się. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
2.Za uszkodzony należy uznać taki czujnik, który wskazuje zapłon ZAŁ, silnik WYŁ, a wartość BARO nie jest normalna dla wysokości n.p.m., na której znajduje się pojazd.
3.W chwili uruchamiania silnika czujnik MAP powinien wykryć wszelkie zmiany ciśnienia w kolektorze. Test ma na celu stwierdzenie, czy czujnik nie zaciął się na pewnej wartości.
4.Czujnik MAP powinien normalnie reagować na zmiany przepustnicy tak szybko, jak one zachodzą. Czujnik nie powinien być spowolniony, ani reagować z opóźnieniem na ruchy przepustnicy.
5.Etap ten ma na celu sprawdzenie, czy przyczyną braku zmiany MAP było uszkodzenie czujnika, czy źródło podciśnienia dochodzącego do czujnika.
6.Źródło podciśnienia czujnika MAP należy dokładnie sprawdzić pod względem drożności. Ewentualną zalewkę w szczelinie podciśnieniowej można usunąć za pomocą koronki wiertniczej.
7.Źródło podciśnienia czujnika MAP należy dokładnie sprawdzić pod względem drożności. Ewentualną zalewkę w szczelinie podciśnieniowej można usunąć za pomocą koronki wiertniczej.
9.Badanie diagnostyczne działania układu czujnika MAP może wymagać przeprowadzenia kilku testów, zanim można będzie stwierdzić, czy ostatni test zakończył się pomyślnie czy nie. Kilkakrotnie steruj pracą pojazdu w warunkach wymaganych do wywoływania kodu DTC, aby upewnić się, że badanie diagnostyczne objęło wystarczającą liczbę testów, by móc wykazać pomyślny lub niepomyślny wynik.
10.Jeśli do tego momentu nie stwierdzono nieprawidłowości i nie zostały wygenerowane dodatkowe kody usterki (DTC), to dalsze informacje i testy można znaleźć w punkcie "Pomoce diagnostyczne" w tym rozdziale.


DTC P0106 - Wymierność ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym


Krok Czynność Wartości Tak Nie

1
Wykonać kontrolę diagnostyczną "On Board" (EOBD) systemu.

Czy przeprowadzono kontrolę?

-

Przejść do Krok 2

Przejdź do

"kontroli diagnostycznej systemu "on -board"

2 1.Podłączyć urządzenie skanujące do złącza diagnostycznego (DLC).
2.Ustawić wyłącznik zapłonu w położeniu ON nie uruchamiając silnika.
3.Porównaj odczyt ciśnienia atmosferycznego (BARO) z odczytem w pojeździe, o którym wiadomo, że jest w pełni sprawny.

Czy odczyty BARO są podobne?

-

Przejść do Krok 3

Przejść do Krok 8

3
Uruchom silnik śledząc wartość odczytu czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP).

Czy wartość odczytu czujnika MAP zmienia się z chwilą uruchomienia silnika?

-

Przejść do Krok 4

Przejść do Krok 5

4
Podczas gdy silnik nadal pracuje, zatrzaśnij przepustnicę obserwując na skanerze diagnostycznym odczyt danych dla czujnika MAP.

Czy wartość odczytu dla czujnika MAP zmienia się szybko przy zmianach położenia przepustnicy?

-

Przejść do Krok 9

Przejść do Krok 6

5 1.Przestaw wyłącznik zapłonu na WYŁ.
2.Zdemontuj czujnik MAP i zamontuj do niego pompę podciśnieniową.
3.Ustawić zapłon w pozycji ON przy wyłączonym silniku.
4.Wywołaj ciśnienie 380 mm Hg (15 in Hg) na czujniku.

Czy zmienia się wartość odczytu dla czujnika MAP na skanerze diagnostycznym?

-

Przejść do Krok 7

Przejść do Krok 8

6 1.Zdejmij czujnik MAP ze szczeliny kolektora.
2.Sprawdź drożność szczeliny i czujnika MAP, a w razie potrzeby dokonaj naprawy.

Czy naprawa/czynność jest ukończona?

-

Przejść do Krok 9

Przejść do Krok 8

7
W razie potrzeby dokonaj naprawy, aby zapewnić drożność czujnika MAP lub szczeliny podciśnieniowej.

Czy czynność jest ukończona?

-

Przejść do Krok 9

-

8
Wymień czujnik MAP.

Czy czynność jest ukończona?

-

Przejść do Krok 9

-

9 1.Przy użyciu urządzenia skanującego wymazać kody diagnostyczne usterek (DTC).
2.Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym w normalnej temperaturze pracy.
3.Eksploatować pojazd w warunkach, w których generowany jest ten kod DTC (jak podano w tekście uzupełniającym).

Czy urządzenie diagnostyczne wskazuje pozytywne zakończenie testu diagnostycznego?

-

Przejść do Krok 10

Przejść do Krok 2

10
Sprawdzić, czy nie zostały wygenerowane inne kody DTC.

Czy zostały wyświetlone jakieś kody DTC, które nie zostały zdiagnozowane?

-

Przejdź do

odpowiedniej tabeli kodów DTC

Układ w porządku
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: