Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-15, 11:45
Olej silnikowy w Cruze
Autor Wiadomość
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-08-03, 22:53   

Regulus napisał/a:
Olej to jest problem wydatków wyższych o 100 zł na rok. Najtańszy GM ok 90 zł, markowy ok.200. Moim zdaniem nie warto się zastanawiać.

Łykałem GM i zalałem Liqui Moly 10W40.


Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Z jednej strony to tylko 100zł różnicy na rok a z drugiej cena 2 razy wyższa(czy słusznie skoro wg kart charakterystyki to takie same oleje?). Można kupić chevroleta za 50kzł i Volkswagena za 100kzł. Dla jednego warto dopłacić drugie tyle, a drugi powie że to tylko dopłata za znaczek. Temat trudny, ja jestem zdania że obecne oryginalne oleje są wszystkie jak leci bardzo dobrej jakości (przynajmniej te zwane u nas "syntetykami"), nie to co kiedyś. Mam służbowe auto, które użytkowane jest tylko w mieście, na krótkich odcinkach, średnia prędkość z jaką się porusza to około 27km/h, bo ciągle stoi w warszawskich korkach (silnik pracuje około 5h dziennie po 6 dni w tygodniu). Olej wymieniany jest co 20kkm!!!!! na byle jaki aby tani 5W40, paliwo jest lane na najtańszych stacjach (markety, Lukoile itp), filtry powietrza i paliwa wymieniają mi co 50kkm!!! Auto ma obecnie 110kkm i żadnych problemów z silnikiem. Zero dziwnych dźwięków, spalanie niskie ok.7l/100km, nie dymi itd. Silnik 1,6HDI. Jestem skłonny stwierdzić, że wszelkie problemy o których rozmawiamy to tylko i wyłącznie problemy konstrukcyjne silnika, a nie chemii na której jeździ.
W Nubirze jeździłem właściwie tylko na Lotosie Syntetic 5W40. Na tym oleju zrobiłem jakieś 100kkm, tak jak wspominałem wnętrze silnika było czyściutkie. Jednak przez te dobre 10 lat jeżdżenia 2 razy przydarzyło mi się, mega głośne stukanie z silnika. Zapewne zawiesił się popychacz. Gdybym zmieniał marki oleju pewnie psioczyłbym na taki, który w danym momencie był zalany. Jednak mimo to lałem nadal ten sam olej i już to się nie powtórzyło. Być może był to jakiś przypadek, zbieg okoliczności, może jakiś paproch, jednak nie mam pewności czy to samo nie wydarzyłoby się na innym oleju. Ja tego nie zwalam na olej, choć nie jeden to na pewno by zrobił... Wiem też co to autosugestia po zalaniu nowego oleju, miałem również okazje wypróbowywać różne Ceramizery i efekty ich działania (a raczej ich brak)... chociaż dla części działają cuda po zastosowaniu.

Acha z tym filtrem oleju to też wygląda na bajkę, bo konstrukcyjnie one właściwie się niczym nie różnią, nie ma tam elementu, który działałby jak coś w stylu zaworka zwrotnego. Po prostu komuś gdzieś się ot tak napisało że przez jeden filtr olej przecieka a przez drugi nie. Dziesięć osób to podłapało, że na pewno tak jest, poszło na fora i mamy kolejną legendę. Może się mylę, ale jeśli tak nie jest to niech ktoś wytłumaczy różnicę między tymi filtrami i zasadę działania czemu jeden "trzyma olej" a przez drugi spływa...

Równie dobrze możemy zrobić eksperyment zakładając wątek o wpływie pompowania kół azotem na trwałość łożysk kół. Parę ładnie brzmiących argumentów, dla picu parę osób niech potwierdzi i za rok co drugie auto będzie z azotem w kołach :mrgreen:
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-08-04, 01:16   

Regulus napisał/a:
Dyskutujemy tu o specyfice oplowskiego silnika 18XER (2H0, 18FD4), a nie o oleju w ogóle.


C77 napisał/a:
Dokładnie.
Ale spokojnie <luzik> nie ma co się irytować <ok> wkrótce posprzątamy, oczyścimy temat <spoko>
na razie chwilowo wolna amerykanka :wink:
którą niektórzy chyba wykorzystują na poszukiwanie spokoju własnego ducha i sumienia oraz potwierdzenie że dobrze uczynili,
robiąc to co uczynili (czyt. zalali GM-a), a to że nie mają ZFR to szczegół :twisted: :lol:

Z resztą zawsze można wydzielić nowy temat np. "czy olej GM jest dobry dla turbiny w papierowym 1.4T " :mrgreen:


Daj spokój, chyba nie chcesz wprowadzać cenzury i zostawić jedynie zgodne z poglądami wodza (niczym z avatara) teorie :mrgreen:

Więcej luzu, temat jest bardzo ciekawy, bo ludzie domagają się dowodów, a nie samych powtarzanych sformułowań podobnych do przytoczonych "papierowych 1,4t". Kolejne lata minęły odkąd to było wieszczone a wysypu awarii tego silnika jak nie było tak nie ma.... także nie ma co zaklinać rzeczywistości i faktycznie samym mieszaniem herbaty próbować ją osłodzić.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-08-29, 12:40   Re: Purflux L387

C77 napisał/a:
Właśnie rozpocząłem używanie Purflux L387 w swoim silniku
połączone z wymianą oleju.



Ile płaciłeś za ten olej?
 
     
fastandfurious 

Model Samochodu: chevrolet chrysler
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 41
Skąd: Radom
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2015-08-31, 02:10   

krucyfiks napisał/a:
Panowie mam pytanko ! Chciałbym się dowiedzieć ile dokładnie wchodzi oleju do Cruza z silnikiem diesla 125km może ktoś z was się orientuje bo już wymieniał.Nie wiem czy będzie to w moim przypadku Castrol Edge 5W40 TURBO DIESEL czy GM 5W30 dexos 2 ma bardzo dobre opinie użytkowników sprawdzałem na kilku forach.Ja za 6litrów sprawdzonego castrola zapłacę 165zł a za 5litrów GM około 90zł.. Ale nie wiem ile litrów mam zakupić a przegląd się zbliża.Pozdrawiam!


Przejdź na Shella jak najbardziej. Jest to dobry olej za rozsądne pieniądze. Sam go osobiście stosuję od wielu lat i jestem bardzo z niego zadowolony. Najważniejsze abyś pamiętał o właściwej normie. Kolejną zaletą jest fakt, iż ten olej nie jest podrabiany jak niektóre inne marki

Od 9 lat w swoich autach używam Shella. Wymainy robię co 15tyś km, nawet wlewając olej typu long life dla swojego spokoju podtrzymuję ten przebieg. Jakiś czas temu wszedł na rynek nowy Shell Helix w nowej technologii Ultra With Pureplus Technology i właśnie takim w 5W40 zalałem moje autko. Zrobiłem trochę tyś. km i naprawdę wg mnie silnik lepiej pracuję w porównaniu z tradycyjnym Shellem.

Ja na Twoim miejscu zastosowałbym olej Shella 5W30 lub 40. Jest on naprawdę dobrym produktem, w rozsądnej cenie, z resztą całkowicie się z Tobą zgadzam, nie zawsze należy stosować markę oleju zalecaną przez producenta.

Spróbowałbym zmienić olej na inny i zobaczyć jak będzie na nim silnik pracował. Osobiście mam pozytywne doświadczenia z Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40. Wprowadzili nie dawno olej w nowej trchnologii Pureplus. Zastosowałem i jestem zadowolony. Z całą pewnością wymieniałbym pomimo tego, iż jest longlife co 15tyś km. dla spokoju i pewności.

Olej ze specyfikacją zalecaną przez producenta.. rzecz oczywista. Jeśli chodzi o markę to osobiście poleciłbym Shell Helixa. Jest teraz w nowej technologii tak więc do Twojego auta może z całą pewnością być

Z doświadczenie jakie mam z eksploatacji różnych samochodów odnośnie zastosowania oleju silnikowego może warto by było zastosować zamiast Castrola Shell Helixa Ultra 5W40 Pureplus Technology.

Spróbowałbym zmienić olej na inny i zobaczyć jak będzie na nim silnik pracował. Osobiście mam pozytywne doświadczenia z Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40. Wprowadzili nie dawno olej w nowej trchnologii Pureplus. Zastosowałem i jestem zadowolony. Z całą pewnością wymieniałbym pomimo tego, iż jest longlife co 15tyś km. dla spokoju i pewności

W takiej sytuacji zalałbym silnik półsyntetykiem 5W40 dla bezpieczeństwa. Ja jeżdżę na Shell Helix Ultra i jestem z niego bardzo zadowolony. Silnik pracuje ładnie, równo. Ponadto olej ten ma naprawdę przystępną cenę a oferuję bardzo dużo dobrego. Polecam

Jak najbardziej się z tobą zgadzam lepiej zalać 5W40, myślę że dobrym wyborem byłby Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Z opinii jakie słyszałem jest to dobry olej, zapewniający właściwe smarowanie i zabezpieczenie silnika a przy tym nie ma wygórowanej ceny.

Mój znajomy ma Chevroletta Lacetti z 2011 r. i jeździ na Shell Helix Ultra 5W30 Pureplus Technology. Wcześniej jeździł na Castrollu, jednak postanowił go zmienić i stwierdził, że naprawdę warto.. Niestety ale ten olej się delikatnie mówiąc zespół w ciągu ostatnich kilku lat

GM jest przyzwoitym olejem, jednak z opinii innych i własnego doświadczenia uważam, że dobrym wyborem jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Olej dobrej klasy w rozsądnej cenie.

Od wielu wielu lat używam Shella, W chwili obecnej wszystkie trzy moje samochody mam zalane Shell Helix Ultra Pureplus Technology, dwa 5W40 a jeden 10W40. Auta mają przebiegi od 16000 do 295000. Ich silniki pracują cicho, delikatnie, nie maja żadnych wycieków, nie ubywa im oleju od wymiany do wymiany. Dlatego też polecam ten produkt. W mojej opinii jest bardzo dobry a przy tym ma bardzo korzystną cenę.

Musiałbyś kupić 5l co najwyżej odrobinę Tobie zostanie. Proponuję zakup Shell Helixa Ultra 5W40 w technologii pureplus zapewniających lepsze smarowanie kanalików w silniku.

Mobil 1 jest dobrym olejem, jednak z opinii innych i własnego doświadczenia uważam, że dobrym wyborem jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Olej dobrej klasy w rozsądnej cenie.

Od 9 lat w swoich autach używam Shella. Wymainy robię co 15tyś km, nawet wlewając olej typu long life dla swojego spokoju podtrzymuję ten przebieg. Jakiś czas temu wszedł na rynek nowy Shell Helix w nowej technologii Ultra With Pureplus Technology i właśnie takim w 5W40 zalałem moje autko. Zrobiłem trochę tyś. km i naprawdę wg mnie silnik lepiej pracuję w porównaniu z tradycyjnym Shellem.

Od wielu wielu lat używam Shella, W chwili obecnej wszystkie trzy moje samochody mam zalane Shell Helix Ultra Pureplus Technology, dwa 5W40 a jeden 10W40. Auta mają przebiegi od 16000 do 295000. Ich silniki pracują cicho, delikatnie, nie maja żadnych wycieków, nie ubywa im oleju od wymiany do wymiany. Dlatego też polecam ten produkt. W mojej opinii jest bardzo dobry a przy tym ma bardzo korzystną cenę.

Jeśli szukasz czegoś dobrego w relatywnie dobrej cenie polecam Ci Shell Helix Ultra 5W30 Pureplus Technology. Ja na nim jeżdżę od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. Nadto naprawdę jest w dobrych cenach.

Wymiana oleju jest jedną z czynności serwisowych pozwalających na utrzymanie silnika naszego samochodu w należytej formie. Silnik bardzo często pracuję w ekstremalnych zakresach obrotów, w bardzo wysokich temperaturach. Olej jest rodzajem części, która się zużywa. Dlatego też zaleca się jego wymianę co 15tyś km. W wypadku nowych technologicznie rozwiązań stosowanych w nowych modelach aut warto również stosować oleje nowe technologicznie, zgodnie z zaleceniami producenta takie jak Shell Helix Ultra Pureplus Technology.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-08-31, 08:09   

Wniosek płynie z tego jeden, może i Shell dobry, ale na pewno się kiepsko sprzedaje :lol:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-31, 23:59   Re: Purflux L387

pawelwaw84 napisał/a:
C77 napisał/a:
Właśnie rozpocząłem używanie Purflux L387 w swoim silniku
połączone z wymianą oleju.



Ile płaciłeś za ten olej?


133 PL za 5l., u autoryzowanego dystrybutora Motula w moim mieście,
mają też sklep internetowy http://www.motokram.com.pl/
a także Millersa, Valvoline, Liqui moly, Amsoil, Castrol, Mobil itd.

Miałem już w ręce też motulowską płukankę do silnika za jakieś 28 pln, ale sobie darowałem.
Następnym razem.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2015-08-31, 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
fastandfurious 

Model Samochodu: chevrolet chrysler
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 41
Skąd: Radom
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2015-09-01, 10:33   

pool80 napisał/a:
Czyli do Cruze 1,8 na wymianę najlepiej Motul Specyfic Dexos2 5W30 w bańce 5litrów? Czy 4? Ile wejdzie przy wymianie? Filtr oleju też nie byle jaki - Purflux L387 który ma rzekomo zapobiegać odpływaniu na zgaszonym silniku oleju z kanalików... Do wymiany potrzebuje kupić korek spustowy i czy lub podkładkę? czy na starej wystarczy? Podkładka to tylko na wymiar czy konkretnie GM owska?


Musiałbyś kupić 5l co najwyżej odrobinę Tobie zostanie. Proponuję zakup Shell Helixa Ultra 5W40 w technologii pureplus zapewniających lepsze smarowanie kanalików w silniku.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-09-01, 10:40   

kolego fastandfurious czy dostajesz za promowanie tego oleju jakieś gratyfikacje, że tak o nim ciągle piszesz ;)
 
     
fastandfurious 

Model Samochodu: chevrolet chrysler
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 41
Skąd: Radom
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2015-09-01, 11:32   

Maidenman napisał/a:
Bruce1807 napisał/a:
Olej GM w sklepi ok.85zł. Jakość to inna sprawa.
Podobno robi go Castrol... lub robił...


Według mnie Castrol to już nie ten sam produkt co wiele lat temu. Na rynku jest znacznie więcej produktów bardzo dobrych jakościowo i w znacznie lepszych cenach.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-01, 11:36   

Tak... np. Shell Helix Ultra Pureplus Technology :mrgreen:

Dobra, starczy tego...
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-01, 23:24   

OK, temat został posprzątany.

Wszystkie wypowiedzi fastandfurious (czasem powtarzające się) zostały ujęte w jeden post.

Dla powyższej sprawy został też stworzony nowy temat :arrow: http://forum.chevrolet.or...?t=4856&start=0
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2015-11-29, 23:16   

Witam. Zmieniłem olej po 10000 z GM na motul 8100 x Clean fe 5w30 . Filtr oleju knecht . Różnice jaka Narazie czuje to płynne wchodzenie na obroty. Nie czuć zmiennych faz rozrządu podczas wciskania pedału gazu. Przez 70000 jazdy czuć było za każdym razem rwane wchodzenie na obroty. Juz się do tego przyzwyczaiłem. Nagle silnik pracuje inaczej. Na wolnych obrotach również trochę lepsza kultura pracy silnika.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-30, 12:11   

No proszę :)

"Cuda" się jednak zdarzają ;-)

A mówią, że szerzymy na naszym forum propagandę,
bo przecież fabryczny olej GM dexos2 jest taki rewelacyjny :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-11-30, 14:07   

Ja zauważam inną prawidłowość - auto płynniej przyspiesza im olej GM starszy - teraz mam 14 000 km od wymiany i jest o niebo lepiej niż tuż po wymianie.
Tak czy siak raczej zmienię na coś innego ;]
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-10, 12:29   

Zawsze mówiłem że Cruzowcy to niedowiarki,
i nie ma w tym nic złego że ślepo nie wierzymy w czyjeś słowa,
bo dzięki temu zyskujemy własne doświadczenia, którymi później możemy się dzielić na tym forum.

Odnośnie w/w oleju w Cruze ostatnio pojawił się na D2 wpis porównujący olej GM vs Motul X-Clean FE w kwestii czystości silnika.

Najpierw kilkadziesiąt tyś na GM - zdjęcie pokrywy zaworów - foty
zalanie Motula X-Clean FE (bez płukanki) + 5000 km - ponowne zdjęcie pokrywy zaworów + fotki.
Różnica wyraźnie widoczna, człowiek bardzo zadowolony <ok>
Spróbuję odnaleźć ten wpis i wrzucić linka tutaj.

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: